Copyright Telia Company 2020
26-07-2017 10:23
On jokseekin omituista ettei jäljelläolevaa saldoa löydy mistään-vai löytyykö? siis prepaid saldoa
Ratkaistu! Siirry kohtaan Ratkaisu.
30-11-2017
21:46
Muokattu
30-11-2017
21:51
@laani kirjoitti:
Niin joo, minulla on OnePlus 3 dual SIM, jossa SIM 1 on Saunalahti ja SIM 2 Sonera Prepaid.
Mutta sain saldokyselyn toimimaan näin:
Settings → SIM & network settings → SIM 2 (Sonera Prepaid) → SIM toolkit → Saldokysely
Tuo tapa on myös hyvä. Olet varmaan varmistanut, että lähetät aina Telian saldokyselyn tekstiviestin SIM 2:lla @laani? 🙂
30-11-2017
21:50
Muokattu
30-11-2017
22:38
Ei, vaan lähetin SMS:llä sen kyselyn käyttäen SIM 2:ta, ja asetuksissa ei ole viestikeskuksen numeroa.
Vastaukseni kuulostaa hassulta, koska muokkasit omaa vastaustasi sen jälkeen, kun lähetin oman vastaukseni, tai en ladannut muokattua vastaustasi ennen kuin kirjoitin oman vastaukseni. 🤓
01-12-2017 05:32
@laani kirjoitti:
Ei, vaan lähetin SMS:llä sen kyselyn käyttäen SIM 2:ta, ja asetuksissa ei ole viestikeskuksen numeroa.
Vastaukseni kuulostaa hassulta, koska muokkasit omaa vastaustasi sen jälkeen, kun lähetin oman vastaukseni, tai en ladannut muokattua vastaustasi ennen kuin kirjoitin oman vastaukseni. 🤓
Hups, niinpä näkyy 😄
06-07-2018 23:57
Jep, entäs jos kyseinen sim-kortti on riistakamerassa...
Pitäis olla muutenkin tarkastettavissa...
07-07-2018 00:39
@Jartsa69@ kirjoitti:
Jep, entäs jos kyseinen sim-kortti on riistakamerassa...
Pitäis olla muutenkin tarkastettavissa...
Jos ja kun tällä sivulla: https://www.telia.fi/kauppa/liittymat/prepaid oleva tieto saldon tarkastuksesta pitää paikkansa, niin se pitäisi onnistua nettisivulta kunhan ensin luo tunnuksen.
Suora lainaus tolta sivulta:
"
Mobiilisovelluksesta tutut ominaisuudet nyt myös netissä! Luo tili ja hallinnoi kätevästi kaikkia Telia Prepaid -liittymiäsi yhdessä paikassa. Tarkasta saldot ja voimassaoloajat, lataa lisää ja hallinnoi tietojasi.
Kaipaatko helppoutta lataamiseen? Kirjaudu sisään mobiilisovelluksessa tai netissä ja aseta liittymällesi automaattinen lataus. Kätevää!"
En valitettavasti osaa sanoa, miten tuo tilin luominen kokonaisuutena tapahtuu. Ainakin se kysyy puhelinnumeroa, joten voisi olettaa ,että sieltä lähetetään jokin viesti tms. Tietääköhän joku muu paremmin asiasta? Prepaidin ohjekirjakaan ei asiaa tunnistanut.
07-07-2018 02:21
Hei @Jartsa69!
Lataa puhelimeesi prepaid lataussovellus niin saldon tarkistus onnistuu vaikka sim- kortti olisi riistakamerassa : https://www.telia.fi/kauppa/liittymat/prepaid/lataussovellus
Kokeilin äsken lataamalla sovelluksen toiseen puhelimeen jossa normi SIM ja toimii 👍🏻
07-07-2018 05:35
@kiisseli67@ kirjoitti:
Hei @Jartsa69!
Lataa puhelimeesi prepaid lataussovellus niin saldon tarkistus onnistuu vaikka sim- kortti olisi riistakamerassa : https://www.telia.fi/kauppa/liittymat/prepaid/lataussovellus
Kokeilin äsken lataamalla sovelluksen toiseen puhelimeen jossa normi SIM ja toimii 👍🏻
Hyvä sovellus @Jartsa69! Sillä voi myös ostaa lisää saldoa aina tarvittaessa 🙂
15-07-2018
12:08
Muokattu
15-07-2018
12:18
Telia Prepaidin saldon tarkastaminen netistä onnistuu kyllä, mutta tähän tarvitaan useampia työvaiheita.
Ensin tulee luoda hallintasivulle käyttäjätunnus klikkaamalla "Luo tili", jos tunnusta ei ole jo entuudestaan.
Telia Lataussovellus käyttää samoja käyttäjätunnuksia Prepaid hallintasivun kanssa. Jos olet jo käyttänyt jompaa kumpaa, uutta käyttäjätunnusta ei tarvitse tehdä.
Yhdellä käyttäjätunnuksella voi myös hallinnoida useita Prepaid-liittymiä. Jos sinulla on jo Prepaid hallintaan käyttäjätunnus, älä klikkaa "luo tili" vaan kirjaudu sisään.
Kun hallintasivulle on kirjauduttu, voit lisätä suuresta plus-merkistä Prepaid-liittymiä palveluun. Kun numerot on lisätty, täytyisi kustakin liittymästä lähettää joku tekstiviesti numeroon 15400. Ohjeet ovat puutteelliset, mutta ilmeisesti mikä hyvänsä maksuton avainsana käy, esimerkiksi "PREPAID SALDO", "PREPAID VOIMASSA", "ASETUKSET" tai "KIELTO".
Jotta voisimme näyttää saldotiedot, numeron tulee lähettää vahvistusviesti Telia Prepaid Perheeseen liittämisestä numeroon 15400 Sen jälkeen on mahdollista lisätä automaattinen lataus sekä katsoa saldo- ja historiatietoja ko. liittymältä.
Kun tekstiviesti on lähetetty, liittymän saldotiedot tulevat näkyville hallintasivulle.
@Jartsa69@ kirjoitti:Jep, entäs jos kyseinen sim-kortti on riistakamerassa...
Mikäli riistakameralla ei pysty lähettämään vahvistusviestiä numeroon 15400, sim-kortti tulee ensin laittaa puhelimeen tai tekstiviestejä tukevaan tablettiin tai reitittimeen. Sen jälkeen kun numero on onnistuneesti lisätty Telia Prepaid Perheeseen, sim-kortin voi siirtää riistakameraan.
15-07-2018 15:17
Sain selvitettyä vahvistusviestin oikean syntaksin. Sen jälkeen kun numero on lisätty hallintasivuille tai lataussovellukseen, kyseessä olevasta liittymästä lähetetään tekstiviesti PREPAID PERHE OK numeroon 15400.
Ohjeistus tästä tulee kyseessä olevaan liittymään tekstiviestinä sen jälkeen, kun numero on lisätty hallintasivulle tai lataussovellukseen.
Jostakin kumman syystä ohjeviestiä ei tullut viimeksi lisätessäni Prepaideja hallintasivulle 16.5.2018. Tänään ohjeviesti tuli sekä hallintasivustolta että lataussovelluksesta.
16-07-2018
09:15
Muokattu
16-07-2018
09:16
@irritus@ kirjoitti:Telia Prepaidin saldon tarkastaminen netistä onnistuu kyllä, mutta tähän tarvitaan useampia työvaiheita.
Ensin tulee luoda hallintasivulle käyttäjätunnus klikkaamalla "Luo tili", jos tunnusta ei ole jo entuudestaan.
Tarkentava kysymys.
Pitääkö em. kirjautumissivun kautta luoda erikseen prepaideja varten oma tunnus vai onnistuuko ihan Telia-tunnuksella.
Kirjauduin Telia-tunnuksella omille sivuille ja sieltä en löytänyt paikkaa , missä voisin lisätä prepaidini liittymälistalle. Vai enkö vain osaa?