suoramarkkinoijien vaino

  • 7 June 2019
  • 4 kommenttia
  • 143 katselukertaa

Apua, olen joutunut puhelinmyyjien listoille. Onko helppoa tapaa estää puhelut? Aina ei tuntematon numero ole aiheeton soitto. Niihin harvoin kyllä vastaan.


 


Edit JoonasLam: siirretty toiseen osioon


4 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @SinikkaKasko ja tervetuloa Telian yhteisöön!


 


En tiedä onko helppoa tapaa olemassa, mutta tässä yksi edullinen tapa (6€/vuosi) :


https://www.telemarkkinointikielto.fi/


 


Tai sitten itse käy tekemässä pankkitunnuksilla/mobiilivarmenteella markkinointieston vrk:n ja traficomin sivuille omiin tietoihin maksutta ?


 


Ainakin tuo vainoaminen vähenisi huomattavasti.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Ja jos mikään ei auta, niin numeronhan voi vaihtaa. Se tosin maksaa jotain ja tuo ylimääräistä vaivaa, kun joutuu ilmoittelemaan siitä.


 


Tuli muuten mieleen, että jos tuo numerosi on uusi sinulle, niin voihan olla niin, että se on kierrätetty. Eli siis edellinen numeron omistaja on saanut markkinointia puhelimitse eikä hän syystä tai toisesta ole ilmoittanut esim. mainostajille, että ei enää numeroa hallinnoi. Ymmärtääkseni näissä tapauksissa voidaan tapauskohtaisesti harkita, saako numeron vaihdettua veloituksetta.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +10

Ainoa virallinen palvelu kielloille on tuo robison palvelu mitä hyvämaineiset puhelinmyyntifirmat käyttävät. 

https://www.asml.fi/kieltopalvelut/

 

Tämä on ilmainen palvelu,puhelu maksaa 0.39 senttiä ja kestää kolme vuotta ja sitten uusia.

 

Itselläni huonot kokemukset tuosta telemarkkinointikielto palvelusta. Kun olin laittanut sen palvelun päälle ja silti tuli soittoja,soitin puhelinmyyntifirmoihin itse kun etsin yrityksen tiedot netistä ja puhuin pomojen kassa,en myyjien, Sieltä kaikki mainitsi ettei tuo palvelu koske heitä,se ei ole virallinen ja he eivät sieltä mitään tietoja saa,he saavat tieod robinsonista.

Se on ilmainen ja eikä veloita mitään.. Joten tuo telemarkkinontikielto palvelu on vain rahastusta,sitä eivät käytä puhelinmyytifirmat tehdäkseen heille soittokieltolistoja. Kun asiaa selvitin palvelun kanssa niin siinäkin heidän palvelunsa oli huonoa ja lopetin samantien,koska soitot jatkuivat ja yritykset vaan totesivat ei ole hiellä mitään kieltoja saatu robinsonista. (Tässä on keskustelua muuallakin),mutta itselläni myös tuo henkilökohtainen kokemus.

 

Robinson: Palvelu on perustettu 1990-luvulla yhteistyössä viranomaisten kanssa neuvotellen. Tätä käyttää hyvämaineiset firmat ja se on ainoa palvelu suomessa mikä on virallinen. Muut ovat vain rahastusta. On tietenkin myös edelleen puhelinmynti firmoja mitkä ei noudata mitään sääntöjä ja aiheuttaa vain ongelmia. Itse olen sitä mieltä puhelimyynti pitäisi kieltää kokonaa,jos ihmiene haluaa jotain ostaa ,hän kyllä sen saa muutenkin ja varmasti tarjouksia silloin myös saa välillä.

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Tervehdys@SinikkaKasko! Tervetuloa Telian keskustelupalstalle. Mukavaa, kun löysit vähän pähkinää purtavaksi. Ainakin itselläni on muutama hyvä vinkki antaa tähän probleemaan:


 



  1. Salainen numero tai omien tietojen piilottaminen numeropalvelussa (kts. Telia asiakkuuden hallinta)

  2. Puhelimitse ilmoittaminen myyjälle ettet halua jatkossa suoramarkkinointia eli puhelinnumeron poistaminen ko. listalta.

  3. Suoramarkkinointikiellon laittaminen päälle VRK:n ja Trafin sivuilla kuten @kiisseli67  ehdotteli.

  4. Jos puhelinmyyjän numero on saatavilla, niin älypuhelimissa on mahdollista laittaa numero mustalle listalle.

  5. Jatkossa tarkastele mitä tietoja luovutat markkinointiin, jos osallistut esim. kilpailuihin netissä. Tarvittaessa voit kieltää tietojesi luovuttamisen myös jälkikäteen.

  6. Puhelinnumeron vaihtaminen on viimeisin vaihtoehto kuten @Purnipsi mainitsi

  7. Lisäksi Ylellä on hyödyllinen artikkeli aiheesta: https://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/05/22/nain-teet-suoramarkkinointikiellon


 


Toivottavasti näistä vinkeistä olisi jotain apua ongelmaasi! :smileyvery-happy:


 



 

Vastaa