telia rahoituksen laskutusmaksu


 En voi ymmärtää miksi semmonen oli  laitettu  vaikka uus  sähköpostiosoitteeni on  rahotuksen sivuilla

ja vaikka ei oliskaan niin  ei kai telia  voi  yksipuolisesti päättää  ewttä lähettävät paperilaskun  kai se on asiakkaan vastuulla että laskutus osoite on oikein 

 telian chatissä on  niin  pitkäjono  ettei ainakaan vielä viitti jonotella muutenkin  jonotus aoka muuttuu   kokoajan välillä  asiakkaat ennen mua nousee ei hyvä😡>.


24 kommenttia


@MMALINEN@  kirjoitti:

 En voi ymmärtää miksi semmonen oli  laitettu  vaikka uus  sähköpostiosoitteeni on  rahotuksen sivuilla


ja vaikka ei oliskaan niin  ei kai telia  voi  yksipuolisesti päättää  ewttä lähettävät paperilaskun  kai se on asiakkaan vastuulla että laskutus osoite on oikein 


 telian chatissä on  niin  pitkäjono  ettei ainakaan vielä viitti jonotella muutenkin  jonotus aoka muuttuu   kokoajan välillä  asiakkaat ennen mua nousee ei hyvä😡>.




Oliko tämä saamasi lasku ensimmäinen rahoituksella ostetun tuotteen lasku? Telia Financen ensimmäinen lasku on aina paperilasku. Tämä ensimmäinen paperilasku on ilmainen, ja se lähetetään asiakkaan Väestörekisterikeskuksesta löytyvään viralliseen kotiosoitteeseen. Ensimmäisen laskun jälkeen laskutustapaa voi muuttaa valitsemalla sähköpostilaskun tai e-laskun. Laskutusosoitetta voi muuttaa Omilla Sivuilla (Minun Telia → Rahoitustuotteet → "Hallinnoi asetuksia").

Ei ollu      muuttu paperilaskuksi kun   taloyhtiönetti meni  elisalle huomasin että oli  muutettu  laskutusmuodoksi paperi   kai tässä on  kyse siittä et telia  kuvittelee että  mulla ei ole sähköpostia  kun  telian osote poistuu  .

 Chatissä  olis  tarvinnu  kaikki  tiejot osotetiedot    laitteen tiedot  henkilötiedot sun muun 

  en lähtenyt ettiin   turha toi  chatti  jos   tää on näin vaikeeta

 muun tekeen kirjallisen reklamaation periaate syistä  ja alan  poikotoimaan teliaa   ja maksan   tyon lopun  rahotus laskus kerralla pois reilu  satanen  voin vielä laittaa vähän extraa  että oote tyytyväisiä telialla   TÄÄ EI OLE HYTVÄÄ PALVELUA 😡>.

PS.Mitä kautta voi irtisanoa telian asiakkuuden kun  lasku on maksettu 


@MMALINEN@  kirjoitti:

Ei ollu      muuttu paperilaskuksi kun   taloyhtiönetti meni  elisalle huomasin että oli  muutettu  laskutusmuodoksi paperi   kai tässä on  kyse siittä et telia  kuvittelee että  mulla ei ole sähköpostia  kun  telian osote poistuu  .




Tämän muutoksen ei kyllä pitäisi vaikuttaa rahoitustuotteiden laskutustapaan. Telia Financen laskuilla laskutetaan vain rahoituksella ostetuista laitteista, eikä laskutustapa ole kytkönnäinen esimerkiksi liittymä- ja nettilaskuihin. Olisikohan tässä mahdollisesti voinut käydä niin, että Rahoitusportaalissa tuo sähköpostilaskutuksen osoite on ollut esimerkiksi Telian pp.inet-loppuinen laajakaistasähköposti, joka on poistunut siinä samassa, kun Telian laajakaista on vaihtunut toisen palveluntarjoajan nettiin? Kun sähköposti on poistunut, niin tuo lasku on sittemmin tullut paperitse?


 


Kävitkö katsomassa, että oliko tuolla rahoitusportaalissa nyt laskutustavaksi valittu sähköpostilasku oikeaan osoitteeseen?


@MMALINEN@  kirjoitti:

 Chatissä  olis  tarvinnu  kaikki  tiejot osotetiedot    laitteen tiedot  henkilötiedot sun muun 


  en lähtenyt ettiin   turha toi  chatti  jos   tää on näin vaikeeta


 muun tekeen kirjallisen reklamaation periaate syistä  ja alan  poikotoimaan teliaa   ja maksan   tyon lopun  rahotus laskus kerralla pois reilu  satanen  voin vielä laittaa vähän extraa  että oote tyytyväisiä telialla   TÄÄ EI OLE HYTVÄÄ PALVELUA 😡>.


PS.Mitä kautta voi irtisanoa telian asiakkuuden kun  lasku on maksettu 




Suosittelen käyttämään chattia, kun on jo valmiiksi kirjautunut Omille Telian sivuille verkkopankki- tai Telia-tunnuksilla. Tällöin olet valmiiksi tunnistautuneena, eikä asiakastietoja ole tarpeen kysyä. Jos chatin avaa kirjautumatta, niin asiakastiedot kysytään sen vuoksi, jotta voidaan saada varmennus siihen, että asioidaan oikean henkilön kanssa. 


 


Telia Financen luottosopimuksen irtisanominen ja luottotilin sulkeminen onnistuu siinä vaiheessa, kun luottosi on kokonaan maksettu. Asiasta on lisätietoa Telia.fi sivustolla. 

 



@HannaSu  kirjoitti:

 


Suosittelen käyttämään chattia, kun on jo valmiiksi kirjautunut Omille Telian sivuille verkkopankki- tai Telia-tunnuksilla. Tällöin olet valmiiksi tunnistautuneena, eikä asiakastietoja ole tarpeen kysyä. Jos chatin avaa kirjautumatta, niin asiakastiedot kysytään sen vuoksi, jotta voidaan saada varmennus siihen, että asioidaan oikean henkilön kanssa. 

 


Telia Financen luottosopimuksen irtisanominen ja luottotilin sulkeminen onnistuu siinä vaiheessa, kun luottosi on kokonaan maksettu. Asiasta on lisätietoa Telia.fi sivustolla. 




En tiedä oliko mun virhe se että sanoin


Että mun puhelinnumero ei ole se mikä on tiedoissa


Ja olin kyllä kirjautuneena.


 


Edit HannaSu: korjattu lainausta

Tarkistin mun keskustelu on viesteissä

Eli olen ollu kirjautuneena.


@MMALINEN@  kirjoitti:

 



@HannaSu  kirjoitti:

 


Suosittelen käyttämään chattia, kun on jo valmiiksi kirjautunut Omille Telian sivuille verkkopankki- tai Telia-tunnuksilla. Tällöin olet valmiiksi tunnistautuneena, eikä asiakastietoja ole tarpeen kysyä. Jos chatin avaa kirjautumatta, niin asiakastiedot kysytään sen vuoksi, jotta voidaan saada varmennus siihen, että asioidaan oikean henkilön kanssa. 

 


Telia Financen luottosopimuksen irtisanominen ja luottotilin sulkeminen onnistuu siinä vaiheessa, kun luottosi on kokonaan maksettu. Asiasta on lisätietoa Telia.fi sivustolla. 




En tiedä oliko mun virhe se että sanoin


Että mun puhelinnumero ei ole se mikä on tiedoissa


Ja olin kyllä kirjautuneena.


 


Edit HannaSu: korjattu lainausta




Aivan. Voikin olla, että nuo asiakastiedot esimerkiksi tämän puhelinnumeronne osalta haluttiin varmistaa ajan tasalle, kerran jos se oli muuttunut. 


 


Mitä tulee tuohon Telia Financen laskutustapaan, niin sen pääsee tarkistamaan tuolta Rahoitusportaalista. Sieltä voisi katsoa, onhan sähköpostilasku nyt käytössä ja osoite siellä varmasti oikein. 🙂>

Maksoin nyt loppuysumman  pois niin voin loppuviikolla sulkee tilin parempi näin kun on asiat tehty niin vaikeeksi muita juttujahan mulla ei telialla enään ollukaan  .


@MMALINEN@  kirjoitti:

Maksoin nyt loppuysumman  pois niin voin loppuviikolla sulkee tilin parempi näin kun on asiat tehty niin vaikeeksi muita juttujahan mulla ei telialla enään ollukaan  .




Telia Rahoituksen luottotilin voi sulkea Omien sivujen kautta. Irtisanominen onnistuu myös lähettämällä kirjallinen irtisanomisilmoitus osoitteeseen: Telia Finland Oyj, PL 0400, 65101 Vaasa. 


 


Laitan vielä tähän tiedoksi tuon Telia Financen sivuilla olevan maininnan siitä, että rahoituksen luottotilin irtisanomisaika on yksi kuukausi, eikä luottotilin sulkemisesta lähetetä erillistä vahvistusta.

Mitä toi irtisanomisaika  käytännössä tarkoittaa  kun   tilissähän ei ole kuukausimaksua   eikä vuosimaksua siksi en oikein ymmärrä  irtisanomisaikaa .

Kattelin  että huhtikuun laskuakaan  ei ole  tullu sähköpostiin varmaan siksi kun   netti vaihtu 8.4   ja rahotuksen lasku tulee myöhemmin 

   eikä kuitenkaan  tullu paperilisää

  mikä ei haittaa kun    ton rahotuksen  laskun ajankohdan tietää  aika tarkkaan ja summan  ja ne näkyy  omilta sivuilta 

siksikin kumma miksi  sitten toukokuussa menee paperilasku maksu .

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +14

@MMALINEN@  kirjoitti:

Kattelin  että huhtikuun laskuakaan  ei ole  tullu sähköpostiin varmaan siksi kun   netti vaihtu 8.4   ja rahotuksen lasku tulee myöhemmin 


   eikä kuitenkaan  tullu paperilisää


  mikä ei haittaa kun    ton rahotuksen  laskun ajankohdan tietää  aika tarkkaan ja summan  ja ne näkyy  omilta sivuilta 


siksikin kumma miksi  sitten toukokuussa menee paperilasku maksu .




Siirtyikö netti tuolloin 8.4 toiselle operaattorille? Ja palatakseni tuohon aikaisempaan kysymykseesi miksi Telia Rahoituksen luottotilillä on irtisanomisaika, niin tuo 1 kuukauden irtisanomisaika on määritelty luotonsaajan sopimusehdoissa.

Netti siirty  8.4 elisalle 

sanoo sopimusehdot mitä tahansa niin on se  hassua että   on irtisanomisaika  kun ei ole vuosi eikä kuukausi maksuja  vois siltä osin sopimusehtoja muuttaa.

 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +14

@MMALINEN@  kirjoitti:

Netti siirty  8.4 elisalle 


sanoo sopimusehdot mitä tahansa niin on se  hassua että   on irtisanomisaika  kun ei ole vuosi eikä kuukausi maksuja  vois siltä osin sopimusehtoja muuttaa.


 




Jälkilaskutus netistä saattaa kestää hieman pidempään kun yhteys laitettu poikki. Tavallisesti lasku tulee noin kuukauden välein, voit katsoa milloin viimeisin lasku on tullut niin siitä voi hieman päätellä milloin tuo jälkilasku on tulossa.

Kokoajan  olen puhunyt  rahotuksen laskuista  vaikka  tähän   tavallaan liitty netttiliittymän vaihtuminen  eli   asia ei liity ,mitenkään nettiyhteyden laskuun  vaan  rahotuksen 

sitten vielä joko olis aika   laittaa omateliaan pakolliseksi kirjautumiseksi  joku muu kuin  telia tunnus koska se ei ole vahva tunnistautuminen  ja siksi  tietoturvariski eikä chattikään  luota siihen   vaan kyselee kaiken näkösiä ihmeellisyyksiä vaikka    ne    näkee     itekin kun on kirjautuneena  eli  epärehellinenkin näkee ne jos saanu käsiinsä tellia tunnukset .

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

@MMALINEN@  kirjoitti:

Kokoajan  olen puhunyt  rahotuksen laskuista  vaikka  tähän   tavallaan liitty netttiliittymän vaihtuminen  eli   asia ei liity ,mitenkään nettiyhteyden laskuun  vaan  rahotuksen 


sitten vielä joko olis aika   laittaa omateliaan pakolliseksi kirjautumiseksi  joku muu kuin  telia tunnus koska se ei ole vahva tunnistautuminen  ja siksi  tietoturvariski eikä chattikään  luota siihen   vaan kyselee kaiken näkösiä ihmeellisyyksiä vaikka    ne    näkee     itekin kun on kirjautuneena  eli  epärehellinenkin näkee ne jos saanu käsiinsä tellia tunnukset .




Irtisanomisaika antaa aina tietyn pelivaran tehdä vielä muutoksia päätökseen ennen sulkeutumista. Kun lähdet luomaan Telia-tunnusta itsellesi, sinulta vaaditaan verkkopankkitunnistautuminen, jolla halutaan varmistaa se, että Telia-tunnuksen yhdistyy oikeaan asiakkuuteen. Telia-tunnuksesta löydät lisätietoja asiakastuki-sivuiltamme. Minun Teliaan voi kirjautua myös puhelinnumerolla tai laajakaista-liittymän tunnuksella, joka ei ole vahva tunnistautuminen ja tällöin sivuilla näkyy vajaampi käyttäjän näkymä. Itse luodulla Telia-tunnuksella voit siis huoletta kirjautua tai vaihtoehtoisesti myös mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnistautumisella. Haluamme toki myös varmistua siitä, että asiakastietomme ovat ajantasalla ja tämän vuoksi saatamme varmistella yhteystiedot chatissakin. Jos asioit meillä sosiaalisen median kautta esimerkiksi Facebookin tai Twitterin yksityisviestien kautta, varmistamme sinulta tietyt yksilöintitiedot ensin, jotta voimme käydä asiakas- ja liittymätietoja kanssasi läpi. 

Laitoin nyt  omilta sivuilta  irtisanomispyynnön  eli  laitan ratkastuksi tän keskustelun .

Kun kerta tietoturvaan vedotaan niin  voisko  tulla kaksivaiheinen tunnistautuminen    telian   omille sivuille  nyt mielestäni se ei ole mahdollista  .


@MMALINEN@  kirjoitti:

Kun kerta tietoturvaan vedotaan niin  voisko  tulla kaksivaiheinen tunnistautuminen    telian   omille sivuille  nyt mielestäni se ei ole mahdollista  .




Tällä hetkellä Minun Teliaan pääsee kirjautumaan monella eri tavalla, kuten verkkopankkitunnuksilla, Telia-tunnuksella, laajakaistatunnuksella, puhelinnumerolla sekä Mobiilivarmenteella. 🙂> Omille sivuille kirjautumisessa ei ole käytössä tätä kaksivaiheista tunnistautumista. 

Kaksivaiheinen tunnistautuminen  vaan  parantais   todentamista  chatissäkin  ettei tarvis  alkaa kyseleen  kaiken maailman juttuja .


@MMALINEN@  kirjoitti:

Kaksivaiheinen tunnistautuminen  vaan  parantais   todentamista  chatissäkin  ettei tarvis  alkaa kyseleen  kaiken maailman juttuja .




Chatissa asiakastietoja kysytään silloin, jos keskustelun avaa ilman, että on tunnistautuneena esimerkiksi verkkopankkitunnuksilla. Asiakaspalvelusta yhteystietoja saatetaan myös kysyä aina välillä, jotta saadaan varmuus siitä, että tiedot ovat ajan tasalla. Näitä ei ole kuitenkaan tarpeen käydä läpi aina joka keskustelussa.

Onko  toi tilin sulkeminen pelkkä  sulku vai irtisanominen  kun ainakin vielä se on siellä tekstillä

Tilisi on suljettu tai sitä ollaan sulkemassa. Joitakin tilin asetuksia ei ehkä voi muokata.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@MMALINEN@  kirjoitti:

Onko  toi tilin sulkeminen pelkkä  sulku vai irtisanominen  kun ainakin vielä se on siellä tekstillä


Tilisi on suljettu tai sitä ollaan sulkemassa. Joitakin tilin asetuksia ei ehkä voi muokata.




Tili suljetaan uusien ostojen osalta. Eli jos sinulla on rahoituksen kautta ostettuja tuotteita, maksetaan luotot ajallaan mutta uusia ostoksia ei voi tehdä ennen kuin asiakastietolomake on täytetty. 

Vastaa