uskomaton puhelinmyyjä

  • 11 December 2014
  • 4 kommenttia
  • 78 katselukertaa

  • Anonymous
  • 0 kommenttia
Hei,
minulle soitti tänään klo 9.18 naispuolinen puhelinmyyjä. Antaisin hänen huonosta käytöksestä palautetta, missä tämän voi tehdä?

Hän yritti kaupata minulle kiinteää laajakaistaa. Minulla on jo nettitikku, jota tarvitsen, koska käytän nettiä paljon kodin ulkopuolella. Ilmaisin hyvin selvästi, että minulla ei ole tarvetta eikä halua ostaa kyseistä uutta nettiä. Hän alkoi selittää minulle hyvin alentavaan sävyyn, että hän kyllä vahvasti suosittelisi tätä nettiä. Vastasin kerta toisensa jälkeen kohteliaasti, että en halua sitä. Hän vain jatkoi kyselyä ja inttämistä. Aloin oikeasti ahdistua tästä. Lopulta hän pyysi sähköpostiosoitettani, jotta voisi lähettää sinne TILAUSVAHVISTUKSEN!! Olin tässä vaiheessa todella monta kertaa sanonut, että en halua tilata mitään. Siis aivan järkyttävää asiakaspalvelua! Sanoin silloin hänelle, että olen nyt vaikka kuinka monta kertaa sanonut, että en halua tilata mitään, että voisiko hän nyt vähitellen uskoa. Hän vastasi taas hyvin alentavaan sävyyn, että olenko nyt ymmärtänyt varmasti kaiken ja onko jokin nyt epäselvää ja jatkoi tilauksen inttämistä. Vastasin että kaikki on hyvin selvää, hyvää päivänjatkoa ja moi moi. Sitten laitoin päälle. Tämän jälkeen purskahdin itkuun, koska oli niin nöyryytetty olo.

En tiedä onko mahdollista selvittää, kuka tämän soiton teki. Se tuli numerosta 0207417911.

Olen kauan ollut soneran asiakas, mutta nyt taidan miettiä vaihtamista. Ja aion varoittaa kaikkia tuttujani tällaisesta kohtelusta. Mielestäni asiakkaan ei tarvitse koskaan perustella teille miksi ei halua tilata uusia palveluita. Tällaista kohtelua en voi hyväksyä!

4 kommenttia

Kunniamerkki +14
Tämä palsta on aika hyvä paikka palautteen antamiselle, täällä on paljon Soneran henkilökuntaa viemässä terveisiä eteenpäin.

Kirjoittamasi perusteella en usko, että myyjä on ollut Soneran palkkalistoilla. Kyseessä on todennäköisemmin jonkin puhelinmyyntifirman myyjä, joka myy Soneran palveluita. Valitettavasti näiden joukosta löytyy useinkin todella härskejä myyjiä, jotka toimivat juurikin kuvaamallasi tavalla. Tuohan on näiden härskien puhelinmyyntifirmojen toimintatapa, ei kuunnella asiakasta, ei anneta suunvuoroa, yritetään "klousata" kauppa väkisin vaikka asiakas olisi kieltäytynyt tilaamasta jne.

Soneran oman henkilökunnan soittaessa näkyy soittajan numerona yleensä joku Soneran asiakaspalvelunumeroista, yleisimmin 0200 17000.

Soneran henkilökunnan soittaessa puhelu aloitetaan suurin piirtein sanoilla "Soneran asiakaspalvelusta hei" tai "Soneran myyntipalvelusta hei" tai muuten vastaavasti, kun taas puhelinmyyntifirmat yrittävät yleisesti huijata asiakkaan luulemaan heidän olevan suoraan operaattorin henkilökuntaa aloittamalla puhelun vaikka "Soneran asialla soitetaan" ja jättävät oikean työnantajansa mainitsematta kokonaan.

Laaduttoman huonot ja törkeät puhelinmyyjät ovat olleet jo vuosia ongelma Suomessa, eikä tilannetta valitettavasti ole saatu vieläkään korjattua.
Kiitos vastauksesta! Olen aikaisemmin aina ollut niin tyytyväinen soneran asiakaspalveluun, joten tämän aamuinen soitto tosiaankin ihmetytti ja vastaus selkeytti asiaa. Hän tosiaankin aloitti asiansa tyyliin "soneran asioista soittelen", joten oletin, että hän oli suoraan sonerassa töissä. Eikö sitten olisi mahdollista antaa tarkempia ohjeita niille puhelinmyyjille, jotka soneran palveluita myy? Kyllähän sonera viime kädessä on vastuussa myös siitä miten soneran tuotteita ja palveluita myydään?
Tuollaiselle puhelinmyyjälle kannattaa ladella jonkin verran painokelvotonta tekstiä korotetulla volyymilla, jos hän ei muuten millään usko. Vielä kannattaa puhua hänen puheensa päälle ja vaikka haukkua kuuroksi idiootiksi, jolle viesti ei mene perille.
Kunniamerkki +14
pettynyt_ kirjoitti:
Kiitos vastauksesta! Olen aikaisemmin aina ollut niin tyytyväinen soneran asiakaspalveluun, joten tämän aamuinen soitto tosiaankin ihmetytti ja vastaus selkeytti asiaa. Hän tosiaankin aloitti asiansa tyyliin "soneran asioista soittelen", joten oletin, että hän oli suoraan sonerassa töissä. Eikö sitten olisi mahdollista antaa tarkempia ohjeita niille puhelinmyyjille, jotka soneran palveluita myy? Kyllähän sonera viime kädessä on vastuussa myös siitä miten soneran tuotteita ja palveluita myydään?


Eli ymmärsit soittajan juuri niinkuin he haluavat vastaajan ymmärtävän, että he muka olisivat oikeasti Soneralla töissä. Tämä toimintatapa on mielestäni jo kuluttajan erehdyttämistä ja pitäisi ehdottomasti kitkeä koko toimialalta.

Sonera - ja muutkin operaattorit - kyllä käyvät jatkuvaa keskustelua noiden alihankkijoidensa kanssa siitä millä tavalla tuotteita myydään. He kun ovat viime kädessä asiakkaille vastuussa siitä miten heidän yritystään ja tuotteitaan markkinoidaan.

Itse myyntitilanteessa vastakkain ovat asiakkaiden arvostaminen ja toisessa vaakakupissa kyseisen puhelinmyyntiyrityksen tuotto ja myyjän palkkapussi. Valitettava tosiasia on se, että härski ja agressiivinen puhelinmyyjä saa yleensä enemmän kauppaa aikaiseksi kuin mukava, joten toimintatavat menevät monesti tämän takia enemmän sinne härskiyden puolelle.

Vastaa