Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 66715
Kirjoituksia 180106

 iphone-500291_1280.jpg

 

 

***Edit: Tarvittava määrä testaajia on nyt löydetty. Kiitos kovasti kaikille ilmoittautuneille ja jos et nyt kerennyt hakea mukaan niin jäähän kuulolle koska vastaavia testejä tulee jatkossa lisää :)***

 

Haemme muutamia testaajia auttamaan meitä ymmärtään kuinka sinä käytät Omia Sivuja, mikä on sinulle tärkeää ja mitä sivustolta odotat. Käyttäisimme ajastasi n. 45-60min ja sinä beta-testaajana saat mahdollisuuden vaikuttaa palvelun tulevaisuuteen sekä palkinnoksi vielä S-Ryhmän lahjakortin (40eur) 🙂

 

Testit pidetään 6.-8.9 Skypen välityksellä, karkeasti sanottuna aamupäivän aikana ja/tai iltapäivän puolella. Sovimme aikataulut kunkin testaajan kanssa erikseen.

 

Jos kiinnostuit ja olet Soneran asiakas niin ilmoittaudu mukaan lähettämällä minulle @TeroRe yksityisviesti täällä Klaanissa. Kerro viestissäsi nimesi ja mikä ym. päivistä sekä kellonaika sopisi sinulle parhaiten.

 

Uudistamme parhaillaan Omat Sivut -palveluamme jotta löytäisit etsimäsi helposti ja näkisit selkeän kokonaiskuvan palveluistasi Sonerassa. Mielipiteesi on tärkeä ja kiitos jo etukäteen osallistumisestasi sekä siitä, että avullasi teemme yhdessä palvelusta entistä paremman 🙂

 

T: Omien Sivujen kehityksestä vastaava työryhmä

 

Edit: lisätty maininta että testaajien tulee olla meidän asiakkaita

 

Omat Sivut testaajat.jpg

 

 

 

 

 

21 kommenttia 👇
arapahoe
Vakiokalustoa ☆☆
Viestejä 503 kpl
Kopioikaa vaikka dna:n omat sivut?. 😄
TeroRe
Yhteisömanageri
Viestejä 4 121 kpl

@arapahoe, onko ne hyvät? Itsellä ei kokemusta 🙂 Mikä niissä on hyvää?

 

Sopiiko sulle nuo päivämäärät, haehan testaajaksi 🙂

kjns
Kunniajäsen
Viestejä 1 279 kpl

Älkää kopioiko dna:n sivuja, ne on aika kankeet, eikä IMO millään tavalla ole paremmat kuin Soneran omat sivut.

Purnipsi
Velho
Velho
Viestejä 2 521 kpl

Nyt ei ole DNA:n sivuista kokemuksia, mutta jotain 3v sitten ne olivat aivan kamalat. Osa liittymistä oli uudessa palvelussa ja osa vanhassa. Samat tunnarit eivät käyneet eikä myymälän palveluneuvoja kyennyt tarkistamaan niitä, vaan aina joutui soittamaan jonnekin.

 

Soneralla on se etu, että vain yksi hallintasivu. Elisallakin on edelleen matkapuhelinliittymissä Oma Elisa ja Oma Saunalahti. Joitain asioita pitää tuolla vanhassa edelleen käydä hoitamassa, siirros on ollut päällä ainakin 2 vuotta...

PasiS
Konkari ☆
Viestejä 1 234 kpl

Juu Soneralla on vain yksi hallintasivu, mutta sinne voi nyt mennä erilaisilla tunnuksilla, jolla erilaisia oikeuksia. Se ei ole aina ihan selkeää.

TeroRe
Yhteisömanageri
Viestejä 4 121 kpl

@PasiS :llä todella hyvä pointti ja tuossa riittää kyllä työsarkaa. Mm. Mobiilivarmennetta boostaamme koko ajan enemmän ja se on kieltämättä kätevä ja vähentää omalta osaltaan tunnuksien määrää.

Purnipsi
Velho
Velho
Viestejä 2 521 kpl

@PasiS Tuo on totta. Sama Sonera tunnus käy yllätyksekseni myös Tele Finlandin liittymien kanssa, jos kummallakin toimijalla samalla hetulla liittymiä. Tietenkin kun samaa puljua.

 

Itse olen kritisoinut sitä, että nykyisin on hankalaa löytää mitä palveluita on mihinkin kytketty. Ja mikä etu milloinkin on päällä.

arapahoe
Vakiokalustoa ☆☆
Viestejä 503 kpl
En tarkoittanut että dna:n sivuilta pitäisi kaikki kopioida vaan sitä että se on helpompi käyttää kuin soneran sivut,tosin sielläkin on tiettyjä suunnitteluvirheitä omasta mielestäni.Dna:lla on päässyt jo vuosia? katsomaan yksillä tunnuksilla kaikkia palveluita ja siellä voi esim linkittää tv-kortin digiboxiin/tv:seen.laskun summa näkyy yhdessä paikassa eräpäivän kanssa ja sitä laskua voi katsoa .pdf muodossa sekä siellä näkyy kaikki laitteet yms.Chattiä siellä ei ole mutta etpä sä sitä tarvitse koska pystyt tekemään siellä kaiken tarvittavan ja ne jopa toimii.. 😄
arapahoe
Vakiokalustoa ☆☆
Viestejä 503 kpl

Kun jouduin vaihtamaan dna->soneraan (koska taloyhtiön hallitus meni pihiydessään vaihtamaan soneraan) niin itselläni oli ainakin vaikeuksia löytää noilta soneran sivuilta tarvittavat tiedot koska se on sekava eli jutut on eri paikoissa(osa asioista on liian monen klikkauksen päässä ja ns liian "syvällä") ja esim emailin uudelleenohjaus on todella vaikeasti löydettävissä.Se chatti on todella tarpeellinen ja ilman sitä ei moni asia olisi hoitunut.Tuolla taitaa vielä pystyä tilamaan esim modeemin jonka merkkiä ja mallia et löydä mistään eli tilaat ns "sian säkissä" sekä "wlan modeemi" voi kaksi eri laitetta yms.:D

Sekunti
Herrasmies
Herrasmies
Viestejä 2 094 kpl

@Purnipsi se on myös totta! Hymiö Erittäin onnellinen

 

Siirryin aikoinaan Tele Finlandilta Soneran asiakkaaksi. Tällä hetkellä voin tehdä seuraavanlaisia asioita Tele Finlandin sivulla:

 

  • Tarkastella ja muokata Sonera Rahoituksen tietojani. Sivu on upotettu.
  • Tarkastella Tele Finland Viestintäkeskuksen sisältöä
  • Muokata omia yhteystietoja, salasanaa ja käyttäjätunnusta
  • Tilata asiakastiedotteet

Tämä johtuu juuri siitä mistä mainitsit. Tele Finland on tytäryhtiö. Etuna on myös se että voi "sisäisesti" siirtyä niin kuin minä, mutta ei tietenkään kesken sopimuskauden.

 

Soneran Omilla Sivuilla saisi olla lisää ominaisuuksia kuten esimerkiksi:

 

  • Tervehdys etusivulla tai ajanmukainen tervehdys (esim. Hyvää iltaa, X! tai Hyvää huomenta, X!)
  • Netin nopeusmittari upotettuna sivustolle ja nopeudet tallentuisivat. Tämä myös helpottaa asiakaspalvelussa jonkin verran kun nopeustietoja ei tarvitse onkia.
  • Viestintäkeskukseen kategoria tai vastaavanlainen eli käytännössä erotetaan chat-keskustelut, tilausvahvistukset yms. toisistaan. Tällä hetkellä on lista jota vieritetään loputtomasti.
  • Sokeille ja heikkonäköisille käyttäjille palvelut. En ainakaan löydä tietoa siitä?
  • Liittymän omistajan toinen käyttäjä voisi tarkastella ja muokata omaa liittymää mikäli siihen on tilausoikeudet
  • Kuuluvuuskartat yms. linkit voisi tuoda enemmän esille
  • Käyttöohjeet (esimerkiksi Kodin Netti -laitteen käyttöohjeen linkki voisi olla hyvä lisä ko. liittymän sivun alle)
  • Tarjouspakettien ja etujen yms. tiedot voisi tuoda paremmin esille eli milloin esimerkiksi se päättyy ja onko se voimassa ja missä liittymässä
  • Takuut-sivusto mielestäni olisi hieno asia. Jos ostan uuden laitteen verkkokaupasta niin takuutiedot tallentuisi käyttäjätiliini.
  • Omia sivuja olisi hauska muokata esimerkiksi voisi vaihtaa teemaa tai lukita widget (vapaavalintainen)

 

Mielestäni Soneran Omat Sivut ovat tällä hetkellä yksinkertaiset, hienot ja helppokäyttöiset. Ennen kaikkea sivujen tulee olla käyttäjäystävällisiä ja laitteesta riippumatta.

 

Hmm.. jäikö jotain mainitsematta? 😄

 

PasiS
Konkari ☆
Viestejä 1 234 kpl

Kun minulla oli yhtä aikaa liittymiä sekä Telellä että Soneralla, Telen chatissä käydyt keskustelut tallentuivat vain ja ainoastaan Soneran Omien sivujen Viestintäkeskukseen, jossa ne näkyvät edelleen. Eli ne toimivat rinnakkain, mutta osittain myös sekaisin. 

arapahoe
Vakiokalustoa ☆☆
Viestejä 503 kpl

Parit ehdotukset

- mix kanavien kohdalla maininta että onko hd kanava vai ei,nyt esim itselläni näkyy viasat explorer sd ja hd kanavat mutta viasat history näkyy vain sd kanavana vaikka tuolla on myös hd kanava.Tuolla ei ole mitään mainintaa noiden hd kanavista,sama juttu nelonen maailma kanavalla.Mahdollisuus tilata Discovery hd kanavaa olisi myös kiva.

- Kaapelikortti kohdassa näkyisi laskut ja ne pystyisi sielä maksamaan,ton voisi yhdistää viihteeseen jotenkin.

- Kaapelikortti kohdasta näkyisi että mihin kortti on linkitetty ja sieltä voisi linkittää kortin

- ihan alhaalla olevat linkit jotka näkyy vasta kuin rullaa sivun alas nostettaisiin ylemmäs,nyt niitä ei huomaa ollenkaan 

- kodin netti kohdassa näkyisi kaikki laitteet,nytkin itselläni on väärin laite mitä käytän(tuolla näkyy telewell vaikka käytössä on technicolor 799vac)

- omat sivut toimisi paremmin chromella,tällä hetkellä en pysty valitsemaan Lisäpalvelut,Sähköposti,Laitetiedot kohtia 

- kodin netin etusivulla näkyisi laskun summa ja eräpäivä sekä linkki laskun .pdf:än,samaan kohtaan(tai johonkin yhteen paikkaan) voisi laittaa myös viihteen/kaapelin laskujen summat,eräpäivät ja linkit laskuihin sekä mahdollisuus maksaa ne suoraan verkkopankin kautta

 - vikailmoitukset ja muut ilmoitukset voisi laittaa etusivun sivuille tms.

 - yhdistätte noi niin ettei tarvitse hyppiä koko ajan noiden välillä

 

pistän lisää kunhan noi omat sivut alkaa toimimaan taas 🙂

 

/edit jotain syystä toi ei nyt toimi kunnolla chromella tällä hetkellä eli en esim pysty valitsemaan "Sonera Viihde netti- ja mobiilipalvelu" kohdasta Kanavapaketit kohtaa ollenkaan eli jos klikkaan sitä niin mitään ei tapahdu.

Sekunti
Herrasmies
Herrasmies
Viestejä 2 094 kpl

Terve @arapahoe! Testasin ja minulla toimii ko. palvelu. Mikä versio sinulla on Google Chromesta?

Voit tarkistaa Chromen uusimmat päivitykset kohdasta Asetukset > Tietoja Asetuksista

 

Google Chrome -selaimen versio

 

 

Nämä ovat myös suosittuja ja vakaita selaimia:

  • Mozilla Firefox
  • Microsoft Edge tai Internet Explorer
arapahoe
Vakiokalustoa ☆☆
Viestejä 503 kpl
Johtui adblockista jossa omat sivua ei ollut pistetty whitelistille.
Sekunti
Herrasmies
Herrasmies
Viestejä 2 094 kpl

Meinasin unohtaa sen! Soneran melkein pitäisi luoda oma ohjeistus tuosta 😄

TeroRe
Yhteisömanageri
Viestejä 4 121 kpl

Oho, täällähän on käynyt pölinä ideoiden ja keskustelun suhteen, kiitos kaikille 🙂

 

Tiedoksi että tuossa alkukesästä meillä oli ensimmäisen kehitysversion testit joiden kommenttien pohjalta nyt on tehty toisenlainen lähestyminen aiheeseen ja nyt haetaan tästä versiosta kommentteja. Ja tosiaan myös näkemyksiä ja kommentteja mitä kukin Omilla Sivuilla tekee/etsii/arvostaa. Tässä blogissapa onkin jo inputtia paljonkin 🙂

 

Jos joku on kiinnostunut osallistumaan testiin ja näkemään samalla tämän tuoreimman kehitysversion niin mulle vain privaa, mukaan mahtuu vielä 🙂

Purnipsi
Velho
Velho
Viestejä 2 521 kpl

Ja vielä, mielestäni tuota Chat-aspaa tulisi kehittää entisestään. Jonotusaika on toisinaan kohtuuttoman pitkä. Viikonloppuisin saattaa olla laskurin mukaan jopa 40-60 asiakkaan jono, ja parin tunnin odottelun päästä saatat olla vasta sijalla 15. Jos Chattia ajattelee nopeana, mutkattomana yhteydenottoväylänä johon on helppo laittaa jokin kyssäri, niin se ei todellakaan toteudu. Toisinaan saattaa myös kestää todella kauan vastausten välillä, useita minuutteja ilman mitään kommenttia "etsin tietoa, hetkinen". Tuntuu, kuin olisi koko asia unohtunut.

 

Myös tuo, ettei Adblock, Ghostery tms. rajoittaisi toimivuutta liikaa.

Sekunti
Herrasmies
Herrasmies
Viestejä 2 094 kpl

Jos on liian pitkä jono tai ei tavoitettavissa, niin olisi hyvä valita haluaako jättää viestin (johon vastataan x tunnin kuluttua viimeistään) tai odottaa linjoilla vielä 🙂

arapahoe
Vakiokalustoa ☆☆
Viestejä 503 kpl

Itseäni ei toi adblock juttu häiritse koska tuolla ei ole mainoksia joten sivun voi laittaa whitelistille.Itselleni ei ole myöskään tullut mitään 40-60 asiakkan jonoja tuolla ikinä ja välillä jos on jättäneet jostain syystä vastaamatta niin ole yrittänyt ottaa yhteyttä joko myöhemmin/seuraavana päivänä tai maanantaina.Eipä noi paljoa edes pysty tuolta tekemään viikonloppuisin/iltaisin joten paras aika ottaa tonne yhteyttä on viikolla.

TeroRe
Yhteisömanageri
Viestejä 4 121 kpl
Vielä kerkeää ilmoittautua mukaan, lyödään kohta aikataulut lukkoon 🙂
TeroRe
Yhteisömanageri
Viestejä 4 121 kpl

Tarvittava määrä testaajia on nyt löydetty. Kiitos kovasti kaikille ilmoittautuneille ja jos et nyt kerennyt hakea mukaan niin jäähän kuulolle koska vastaavia testejä tulee jatkossa lisää 🙂