peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
58070 Jäsentä
161725 Kirjoitusta

Telia yhteisö on nyt myös laiteyhteisö

Lue lisää
Yhteistyössä OnePlus

Käyttövinkit: Omat sivut ja Minun Telia -sovellus

Telialainen
Telialainen

Käyttövinkit: Omat sivut ja Minun Telia -sovellus

Minun Telia ja Omat sivut.jpg

 

Tiedätkö jo, mitä kaikkea voit tehdä Omilla sivuilla tai Minun Telia -sovelluksella? Miten ne eroavat toisistaan? Miten näet eri palvelusi sivuillasi? Tästä blogista löydät yleisimmät reitit palveluidesi tarkasteluun ja hallinnointiin.

 

Sisällöltään palvelut ovat hyvin samanlaisia, toista käytetään selaimella ja toista mobiililaitteen sovelluksella. Omille sivuille pääset kirjautumaan telia.fi-sivun oikeasta yläkulmasta tietokoneella.

Minun Telia -sovelluksen löydät AppStoresta ja Google Playsta.

 

Kirjautuminen

 

Omille sivuille tai sovellukseen pääset kirjautumaan Telia-tunnuksillasi, puhelinnumerolla, laajakaistatunnuksilla, verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

 

Huom! Jos kirjaudut pelkällä puhelin- tai laajakaistanumerolla, näet sivulla VAIN kyseiset liittymät.  Tunnistautumalla vahvasti pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella näet kaikki palvelusi, ja niitä voidaan hallinnoida myös Omille sivuille tai sovellukseen avautuvan chatin kautta. Kaikki palvelut saat näkymiin myös luomallasi Telia-tunnuksella.

 

Huomioi myös, että sinun täytyy kirjautua puhelinnumerolla, jos haluat muokata kyseisen liittymän vastaajan asetuksia.

 

Omat sivut

 

Omille sivuille kirjautumisen jälkeen sinulle aukeaa neljä kohtaa: Laskut ja viestit, Liittymäni ja palveluni, Omat tiedot ja asetukset ja Omat edut ja tarjoukset. Käydäänpä läpi, mitä eri osioista löydät.

 

Omat sivut -aloitusnäkymä.pngOmien sivujen aloitusnäyttö tietokoneen selaimella.

Laskut ja viestit

 

Ensimmäisestä osiosta löydät nimensä mukaisesti laskut ja viestit, mutta löydät täältä muutakin tärkeää. Viestit-osiosta löydät vahvistukset tilauksista, toimituksista ja niiden päättymisestä sekä käymäsi chat-keskustelut asiakaspalvelun kanssa.

 

Laskut ja viestit -näkymä.pngLaskut ja viestit -näkymä tietokoneella.

 

Laskut-osiosta löydät avoimet ja maksetut laskut. Avoimet laskut näkyvät ensimmäisenä, jonka jälkeen voit avata aiemmat laskut klikkaamalla Arkisto-kohtaa. Voit maksaa täältä näppärästi myös avoimia laskuja suoraan verkkopankkisi kautta.

 

Tuotteet ja palvelut -välilehdeltä löydät tuotteisiisi liittyvät viestit, esimerkiksi liittymän avauksiin tai irtisanomisiin liittyvät viestit.

 

Liittymäni ja palveluni

 

Täältä löydät tiedot palveluistasi ja liittymistäsi yhdeltä aukeamalta. Ensimmäisenä näet mobiililiittymät, sitten kiinteän laajakaistan, Telia TV -digiboksin ja -sovelluksen ja lopuksi muut palvelut, kuten rahoituslaitteet, turvapaketin tai Telia ESports-tilin.

 

Valitsemalla tietyn palvelun pääset tarkastelemaan sitä tarkemmin ja hallinnoimaan sitä. Esimerkiksi valitsemalla yhden mobiililiittymän näet tämänhetkisen saldosi, kuukausimaksut, palvelunumeroiden maksut ja nykyisen liittymäpakettisi sisällön. Voit myös päivittää liittymän täältä suoraan uuteen tarpeidesi mukaan. Saldo-kohdasta voit tarkastaa, mihin numeroihin olet viimeksi soittanut. Paina kohdan alapuolelta Katso tarkka saldoerittely, ja näet mihin olet liittymääsi nykyisellä laskutusjaksolla käyttänyt.

 

Painamalla tietyn liittymäsivun keskeltä Lisäpalvelusi-kohtaa pääset muokkaamaan kyseisen liittymän palveluita. Näitä ovat muun muassa erilaiset estot ja rajoitukset ja ulkomaan tiedonsiirron käyttökatto. Voit muun muassa asettaa itsellesi palvelunumeroestoja siirtelemällä violettia palluraista. Voit myös tilata liittymälle lisäpalveluita, joita ovat mm. Reissupaketit ja Spotify. Saat siis liittymästäsi helposti omannäköisesi ja omiin tarpeisiisi sopivan.

 

Voit tilata Liittymäni ja palveluni -osiosta myös puheluerittelyn, josta näet tarkemmin puhelutiedot niiden mietityttäessä. Polku erittelyyn: Valitse Liittymäni ja palveluni > Liittymäsi > Laskuarkisto > Lasku, josta haluat erittelyn > Puheluerittely-välilehti yläkulmasta > Tilaan puheluerittelyn.

 

Valitsemalla Lisäpalvelusi-välilehdeltä oikealta puolelta Omat tietosi -välilehden voit muokata liittymän käyttäjätietoja ja numeropalvelutietoja. Jos omistat esimerkiksi useamman liittymän perheessäsi, voit merkitä asioinnin helpottamiseksi liittymälle käyttäjän.

 

Omat sivut liittymän hallinnointi.JPGLiittymän hallinnointi onnistuu selaimella liittymäsivun oikeasta reunasta.

Telia TV -kanavapaketteja voit hallinnoida tätä polkua käyttämällä: Liittymät ja palvelut -> Telia TV -sovellus -> Kanavapaketit

 

Löydät täältä, mitä kanavapaketteja sinulle on saatavilla ja mitä sinulla on nyt käytössäsi. Voit tilata uusia paketteja ja hallinnoida jo olemassaolevia. Huomaa, että digiboksille voit lisätä kanavapaketteja yllä vastaavaa polkua pitkin, mutta niiden poistaminen tehdään asiakaspalvelun kautta. Täältä voit myös tarkastella Telia TV -sovellustilejäsi ja käyttöohjetta.

 

 

Kanavapaketit Omat sivut.JPGKanavapaketti-näkymä Omilla sivuilla.

Omat tiedot ja asetukset

 

Valitsemalla aloitusnäytöltä Omat tiedot ja asetukset  pääset hallinnoimaan asiakastietojasi, laskutustietojasi, tilausoikeuksia, tekemään häiriöilmoituksen tai vaihtamaan salasanan palveluun. Huomaathan, että kaikkia tietoja et voi muokata itse. Jos tarvitset apua tietojen muokkaamisessa, ota yhteys asiakaspalveluun. Chatin löydät Omien sivujen alareunasta.

 

Asiakastiedot-välilehdellä pääset hallinnoimaan yhteystietojasi (lukuunottamatta kotiosoitetta, joka tulee suoraan väestörekisteristä). Voit myös hallinnoida markkinointiasetuksia, jos kohdistetut edut eivät vielä kilahda yhteystietoihisi.

 

Laskutustiedot-kohdassa voit muokata, mihin laskusi tulevat. Täällä voit vaihtaa esimerkiksi sähköpostiosoitteen, johon haluat jatkossa laskusi. Voit kytkeä täältä myös yhteislaskun, jotta saat kaikki palvelusi samalla laskulla.

 

Tilausoikeudet-välilehdellä voit hallinnoida liittymien tilausoikeuksia, esimerkiksi estää palveluiden tilaamisen ja maksulliset lisäpalvelut. 

 

Omat edut ja tarjoukset

 

Täältä löydät sinulle räätälöidyt ja sopivat asiakasetusi. Saat joka viikko laite-etuja sekä vaihtuvia etuja erilaisista palveluista. Kannattaa käydä sivulla säännöllisin väliajoin, jotta pysyt mukana sinulle tarjotuista eduista.

 

Asiakasedut.JPG

Minun Telia -sovellus

 

 

Minun Telia -sovellus on kätevä applikaatio omien palveluiden hallinnointiin ja tarkasteluun puhelimella. Sovellus koostuu alereunassa olevista viidestä kuvakkeesta, joita painamalla pääset eri välilehdille. Ensimmäisenä sinulle avautuu kotivalikko, josta näet vaihtuvia tarjouksia ja voit antaa mm. palautetta sovelluksesta.

 

Minun Telia -sovellusnäkymä.pngMinun Telia -sovellus aloitusnäytöstä valikkoon.

Liittymäsi ja palvelusi

 

Toinen välilehti on merkitty puhelinkuvakkeella. Täältä löydät tiedot palveluistasi - näkymä vastaa Omien sivujen samannimistä välilehteä. Voit tarkastella ja muokata tietyn liittymän tietoja, ja näet myös saldoerittelyn ja tämänhetkisen laskutusjakson käyttösi. Täällä voit seurata myös mm. ulkomaan datankäyttöä ollessasi reissussa. Huomaa kuitenkin, että saldo-osio päivittyy pienellä viiveellä.

 

Laskut

 

Napauttamalla euron kuvaketta € löydät avoimet ja arkistoidut (maksetut) laskut. Voit avata laskut sovelluksen kautta PDF-muodossa. Voit myös kätevästi maksaa laskut muutamalla klikkauksella verkkopankkisi kautta.

 

Omat tiedot ja asetukset

 

Välilehti on seuraavana, tunnistat sen henkilö-kuvakkeesta. Täällä voit hallinnoida asiakastietoja, laskutustietoja ja tilausoikeuksia. Välilehdellä voit tehdä samoja asioita, kun Omien sivujen vastaavalla.

 

Asiakaspalvelu

 

Viimeisenä välilehtenä löydät asiakaspalvelu-chatin. Jos et löydä jotain sovelluksesta tai tarvitset apua, ota tämä välilehti käyttöön. Sinulle avautuu chat-ikkuna suoraan sovellukseen.

 

Lataa myös Telia Pay -sovellus rahoituslaitteiden ja -laskujen hallinnointiin, Telia TV -sovellus TV-sisältöjen katsomista varten ja Telia Turvapaketti, jolla saat turvattua älylaitteesi.

 

Lue lisää: