Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 

 

 

 

Klaani täytti 17.12.2015 yksi vuotta ja synttäreiden kunniaksi meillä oli kolmen viikon ajan arpajaiset jotka päättyivät viime viikkoon. Kolme viikkoa ja kolme kysymystä, ohessa lyhyet yhteenvedot vastauksista.

 

Kysymykset kuuluivat:

 

Viikkokysymys #1

 

1) Mistä tai miten sait tietää yhteisöstämme? Esim. hait tietoa Googlen kautta ja pongasit Klaanin hakuosumista, tai hait tietoa sonera.fi:llä olevasta hakukoneesta, surffailit sonera.fi-sivustolla, kaveri vinkkasi Klaanista tjsp?

2) Ja minkä asian tai keskustelun myötä tulit Klaaniin, mitä tietoa tai apua olit hakemassa?

 

Viikkokysymys #2

 

1) Mikä on ollut Klaanin foorumiosion hyödyllisin kirjoitus tai keskustelu

2) Mikä on ollut hyödyllisin blogikirjoitus

 

Viikkokysymys #3

 

1) Mistä asioista haluaisit Klaanissa lukea ja keskustella ensi vuonna?

2) Kuinka tekisimme Klaanista entistäkin mielenkiintoisemman paikan?

 

Yhteenvedot:

 

Viikkokysymys #1

 

1) Suurin osa jengistä on tullut kyselyn perusteella Klaaniin vanhan palstan myötä. Sonera.fi -sivuston kautta Klaaniin on löytänyt myös paljon jengiä. Sitten onkin tasaisempaa; Googlen ja Soneran muiden sosiaalisen median kanavien kautta sekä Omien Sivujen kautta jengiä on tullut tänne myös.

 Tukiasema.jpg

2) Kaksi jäsentä kertoi että he tulivat Klaaniin hakemaan apua ja keskustelemaan 4G-kuuluvuuksien laajenemisesta/parantamisesta. Muut syyt olivat sitten yksilöllisiä: Omat Sivut kirjautumisongelma, Sonera Viihde asiaa, Datayhteyksien korjausaikataulu, Palvelureitittimen portin siltaus, Vastaus kirjautumisongelmiin, Lätkän MM-kisojen arvonta, Apua mobiililaajakaista-ongelmiin, Laitetestaus, Mobiiliviihteen tallennusongelmat, Kisa/arvonta, Soneran reititin ja Smart tv, Yhteydenottopyyntölomake, Palvelun pilotti, Unelmien puheliittymä, Kokemukset läppärin hankinnasta Soneralta, Spotifyn ilmaistarjouksen päättyminen

 

Viikkokysymys #2

 

1) Hyödyllisin foorumikirjoitus/keskustelu oli selvästi Dimoco-ketju. Muita hyödyllisiä aiheita: Klaanin Kehitysideat ja toiveet, Viihteen verkkotallennus ja pakkomainokset, Kuuluvuuskarttakeskustelut, Käyttökokemukset Marshall London, Sonera Viihde ja kaapeli tv -tekninen keskustelu, Puhelimien käyttökokemukset

 

medium.jpg2) Älypuhelimien kameravertailu koettiin hyödyllisimmäksi blogiksi.

 

Muut hyödylliset blogit: 

 

Miksi kännykkä ei kuulu kaikkialla, Soneran kodin liittymien uudistus, Soneran numeropalvelu, Apple julkaisee tänään uuden iPhonen, Datan käyttö ulkomailla, Raskasta joulua Sonera Viihteessä, Asioiden internet IoT, Esittelyssä Lumia 950XL

 

 

Viikkokysymys #3

 

1) Suurin osa vastaajista toivoi, että Apua, ehdota nimeä!.jpgKlaanissa vallitseva vuoropuhelu Soneran nykyisten sekä uusien tuotteiden ja palveluiden kehittämisestä yhdessä Soneran tuotevastaavien ja asiantuntijoiden kanssa, jatkuisi myös tulevaisuudessa. Ensi vuonna halutaan lukea myös laite-esittelyitä ja arvioita, lisälaitteita unohtamatta. Yhteisverkko kiinnostaa, ja verkko- ja kuuluvuusasiat ja niiden taustat ylipäänsä. Toivottiin myös vikatilannetiedottamista sekä erilaisten ongelmien ratkaisemista.

 

Klaanin Halloween -arpajaiset.jpg2) Klaani olisi entistä parempi paikka jos sen jäsenille tarjottaisiin enemmän arvontoja, kisoja,yllätyksiä, beta-maistiaisia, laitetestejä yms yms. Toivottiin myös että Klaani olisi samanlainen paikka kuin wanha palsta oli - sen kautta sai henkilökohtaisen avun missä asioissa tahansa. Klaanin kautta haluttaisiin kuulla ensi vuonna paljastuksia tulevasta, sekä Klaanin kautta voisi olla vaikka äänestyksiä (tuotteisiin ja palveluihin/niiden ominaisuuksiin liittyen) jossa jokainen voi seurata äänestyksen tilannetta reaaliajassa.

 

 

 

 

 

 

---

 

Tooosi iso kiitos kaikille vastanneille 🙂 Näistä saamme rutkasti ideoita tuleviin blogeihin, foorumikirjoituksiin sekä Klaanin kehittämiseen jatkossa. Saimme tukea myös sille että olemme oikealla träkillä tähänastisen tekemisemme suhteen.

 

Kovin paljoa en halua vielä paljastaa mitä ensi vuosi ja tulevaisuus pitää tullessaan mutta muutamia kommentteja esille nousseisiin asioihin:

 

Viikkokysymys #3 liittyen, Klaani on vasta vuoden ikäinen ja tosiaan jo nyt Klaania käytetään kanavana jonka kautta osallistamme teitä arvon klaanilaiset, kysymme mielipiteitänne ja ideoitanne sekä kokemuksianne. Ja pyydämme mukaan erilaisiin pilotteihin ja beetoihin. Täällä summeeraan ensimmäisen vuoden --> linkki. Klaani tulee olemaan jatkossa vielä vahvemmin toiminnan keskiössä, kaikki mitä olemme tehneet tänä vuonna jatkuu ensi vuonna ja tahti ei kuin vain kasvaa 🙂

 

Vikatiedottamisen kokeilu on parhaillaan käynnissä ja kestää tämän kuun loppuun asti --> linkki.

 

Klaanissa tosiaan autetaan probleeman korjauksen tai ratkaisun alkulähteille, ihan loppuun asti aina emme kuitenkaan pääse koska Klaani toimii yhteisönä jossa kuka tahansa voi auttaa muita oman osaamisen puitteissa. Kysymyksistä ja niiden ratkaisuista jää tieto tänne Klaaniin talteen ja ne löytyvät aina Klaanin ja Googlen hakuosumissa joten niiden perusteella saman asian kanssa painiva saa itselleen avun.

 

Joskus toki on niin ettei homma selviä yleisillä ohjeilla, eli asian ratkaisu vaatii joko asiakaspalvelun tai vikapalvelun henkilökohtaista apua. Tätä nykyä meillä on useita vaihtoehtoisia asiointikanavia joiden kautta saattaa homma loppuun:

 

  • 24/7 avoinna oleva chat-asiakaspalvelu
  • Avoin Yhteydenottopyyntö-lomake
  • Palvelupyyntö-lomakkeet Omilla Sivuilla
  • Sosiaalisen median asiakaspalvelu (Facebookissa sekä Twitterissä)
  • Perinteinen puhelinasiakaspalvelu

Kaikki nämä löytyvät täältä --> linkki.

 

Ja tähän liittyen meillä on jo idealistalla mm. sellainen jossa voisimme hyödyntää Klaaniin jo kirjoitettua vika- tai tilannekuvausta. Miten, kerron tästä lisää jos tämä idea etenee tuotantoon asti 🙂

 

 

 

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri