Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 

Löydäuusiyhteys.jpg 

 

Sonera ja Tele Finland ovat nyt Telia. Olemme edelleen sama tuttu ja luotettava palveluntarjoaja, nyt vain entistä kansainvälisempi, jotta sinä saat parempaa palvelua niin kotimaassa kuin maailmallakin.

 

Maailma on sun

 

Uusilla Telia Yhteys -liittymillä surffaat, puhut ja tekstaat EU-alueella kotimaan hinnoin. Ei siis enää matkan jälkeisiä laskuyllätyksiä – pysy online myös matkalla.

 

Yhdessä olemme enemmän

 

Liittymät, puhelimet, laitteet sekä huippusarjat, leffat ja musiikki - nyt kaikki tämä saman katon alta.

 

Siellä missä sinäkin

 

Chat valvoo netissä 24/7 ja somessa olemme kuutena päivänä viikossa. Myös Telia Kauppoja on nyt entistä enemmän ja lataamalla Minun Telia -sovelluksen voit hoitaa liittymäasiasi missä ja milloin vain.

 

Yhteisön voima käytettävissäsi

 

Yhdistymisen myötä Sonera Klaani vaihtoi nimeä Telia Yhteisöksi. Muutoksesta huolimatta tuttu hyvä meno ja fiilis säilyy ennallaan: juttelemme täällä edelleen yrityksemme tuotteista ja palveluista sekä kaikista digitaalisen elämänmenoon liittyvistä asioista ja ilmiöistä. Telen foorumi sulkeutui yhdistymisen myötä, mutta ei huolta, olet lämpimästi tervetullut mukaan keskusteluihin Yhteisöön.

Yhteisöstä löydät kymmeniä tuhansia keskusteluita, joista voit löytää ratkaisun monenlaisiin pulmatilanteisiin. Jos vastaus ei heti osu kohdalle, aloita rohkeasti uusi keskustelu ja kysy lisää! Tätä blogia kirjoittaessa meillä on jo yli 10 000 jäsentä mukana auttamassa toisiaan lähes läpi vuorokauden. Oli sitten kyseessä kuuluvuuteen liittyvä asia tai kännykän hankintaan liittyvä kysymys, täältä löydät mahtavia ja päteviä tyyppejä sinua auttamaan. 

Yhteisön kautta sinulla on mahdollisuus myös vaikuttaa ja osallistua yhteisön ja yrityksemme toimintaan. Järjestämme nimittäin Yhteisön kautta erilaisia tuote- ja betapilotteja, kyselyitä ja äänestyksiä sekä erilaisia kilpailuja ja arvontoja.

Yhteisössä voit hakea mukaan myös laitetestaajaksi. Olemme tähän mennessä testailleet puhelimia, kuulokkeita ja jopa yhtä läppäriäkin. Nämä testiraportit, niin kuin kaikki muutkin laitteiden käyttökokemukset, löydät kootusti täältä.

Jos kiinnostuit osallistumisesta pilotteihin ja testeihin, ota tämä blogi-osio seurantaan.

Yhteisön sydän on sen jäsenten välisessä keskustelussa, neuvoissa ja mielipiteiden sekä kokemuksien jakamisessa. Me telialaiset olemme täällä vain apureina. Yhteisössä on myös oma blogi, jonne me telialaiset tuotamme monipuolista ja mielenkiintoista sisältöä. Ja löytyyhän siellä jopa muutamia jäsentenkin tekemiä blogeja. Jos ajatus bloggaamisesta innostaa, otahan yhteyttä allekirjoittaneeseen yhteyttä. Yhteisön blogin löydät täältä.

 

Lisätietoja

 

Lisätietoja yhdistymisestä ja uudesta Teliasta löydät täältä. Vastauksia polttavimpiin kysymyksiin löydät kysymyksiä ja vastauksia -osiosta. Voit myös lisätä kysymyksesi tämän blogin kommentteihin.

 

Mikä fiilis?

 

Nyt on sinun vuorosi kertoa, mitä ajatuksia tämä muutos herättää. Sana on vapaa!

 

Ollaan yhteydessä,

 

Tero

 

 

EDIT:

 

- Uudistuksen myötä sonera.fi -sivustosta tuli telia.fi. Jos haluat kertoa mikä siellä toimii mielestäsi hyvin ja mikä ei, keräämme tänne käyttäjien kommentteja talteen joten tulehan sinäkin kertomaan mielipiteesi.

- Ja uudistuksen yhteydessä myös Minun Sonera appsi uudistui, se on nyt Minun Telia appsi joka on rutkasti aikaisempaa monipuolisempi ja helpompi myös käyttää. Tästä keräämme palautteita ja kommentteja sekä ideoita tänne.

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
99 kommenttia 👇
wheeler
Vakiokalustoa ☆

Kiitos synttärilahjasta, Telia! Todella toivottu lahja. Kuinka sattuikaan samalle päivälle! Nyt ei riitä pelkkä täytekakku......

Pian ollaan samalla viivalla kun muut Telia Company maat. Toivottavasti.

 

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri

No niin, onneksi olkoon myös siis sinulle @wheeler 🙂

olkitu
Kunniajäsen
Jo oli aikakin ja muutoksia näkyi jo maailmalla kun kaikki vaihtuu Teliaksi 🙂
TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri

@olkitu no jo oli aikakin 🙂

 

@wheeler, koska tämä on meille molemmille hieno ja upea päivä niin me haluamme yllättää sinut pikku yllärillä. Pitäähän tästä jättää sulle ihan konkreettinen muisto! Laitan sulle viestiä 🙂

antt0
Kommentaattori

Milloin operaattoritunnus puhelimessa muuttuu, ja tekstiksi tulee Telia? 

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri

@antt0, päivitysprosessi on alkanut kuulemma nyt klo 0900 mutta siihen, että se on päivittynyt kaikilla asiakkailla, voi mennä aikaa kuulemma parikin viikkoa. Odottele siis rauhassa 🙂

irritus
Konkari

Ympäri mennään, yhteen tullaan. Telian asiakas vuodesta 1997.

paaktuo
Rekisteröitynyt

Jos toimii yhtä hyvin jatkossa kuin nyt alussa ........... niin voi hevosen ******* !

Jussii69
Uusi jäsen

Päivitä liittymä, mut hinnat nousee ja mikään ei käytännössä muutu. Tai sit liian hyvä edellinen soppari...

IlariJR
Ex-telialainen
Ex-telialainen

@Jussii69  Konkreettisia parannuksia on myös luvassa. Ihan ensimmäiseksi lanseerasimme kuukausimaksuun kuuluvan roamingin EU/ETA-maissa. Lisätietoja täällä 🙂

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri

@paaktuo, kerrohan tarkemmin että mikä ei siis toimi? Olemme törmänneet ongelmiin mm. chatin suhteen mutta voin vakuuttaa että nämä ovat vain tilapäisiä ongelmia. Näin niinkuin kuvaannollisesti niin "rakensimme Rooman yhdessä yössä" ja käytimme valtavasti eforttia myöskin testaamiseen niin jotain pääsi näköjään menemään pieleen. Mutta tosiaan, ei tämä mikään pysyvä tilanne ole 🙂

kjns
Kunniajäsen

Onkos Multisim-palvelu tarkoitus lopettaa ja kuopata kun sitä ei näköjään enää liittymän mukaan saa tilattua, eikä siitä sivuilla enää halaistua sanaa mainita? Hinnastosta en voinut tilannetta tarkistaa, koska Hinnastot-sivuilla tarjotaan Matkapuhelinliittymät 23.11.2016 hinnastoa.

IlariJR
Ex-telialainen
Ex-telialainen

@kjns  Mitään tälläistä ei ole omiin korviin kantautunut, mutta pistetään kyselyä eteenpäin.

IlariJR
Ex-telialainen
Ex-telialainen

@kjns Nyt tuli lisätietoja eli multi-simmin saa tilattua esimerkiksi verkkokaupastamme. Valinta tulee kun tunnistautuu ja on valinnut liittymänumeron.

multisim.png

kjns
Kunniajäsen
Tämä selvä! En mennyt testissä tunnistautumiseen asti, mutta aloin ihmettelemään kun sitä ei näy omilla sivuilla lisäpalveluissa eikä nettisivuilta löytynyt siitä mitään tietoa liittymien tai palveluiden alta.
Purnipsi
Telia 5G lähettiläs 2021

Onkos nyt VoLTE tulossa? Kun jo Virossa Telialla on se esim. Samsung Galaxy S6 aktiivinen.

IlariJR
Ex-telialainen
Ex-telialainen

@Purnipsi  VoLTE:n suhteen painetaan kyllä hommia, mutta tarkempi aikataulukin on vielä avoinna. Ei siis liity tähän uudistukseen 🙂

immonja2
Tutustumassa

Ei tuo liittymien päivittäminen noilla uusilla hinnoilla ollut järkevää, joten päädyin ainoastaan päivittämään yleiskaukosäätimen Sonera viihde tekstin Telia Tv:ksi. Onhan sekin jo jotain

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri

@immonja2 tärkein on, että sinulla on kaikki hyvin ja käytössäsi on parhaat sinulle sopivat palvelut. Päivittelet vaikka sitten myöhemmin jos niikseen tulee. Ja kyllä, kaken päivitys on sekin jotain 😄

Sekunti
Telia 5G lähettiläs 2021

 

Sähköpostiviesti Telia Yhteisöstä pienennetyssä näkymässä

Sähköpostiviestissä on turha olla edelleen kaksi banneria 🙂

 

tontsa17
Uusi jäsen

Uusien sopimusten ominaisuuksia voisi hieman tarkentaa: 

"Netin käyttömäärä maksiminopeudella on kotimaassa rajaton ja EU/ETA-maissa 10 Gt/kk. Jos määrä täyttyy, surffaat rajattomasti kotimaassa hintaan 1 €/pvä. Muualla EU/ETA-maissa hinta sisältää 300 Mt tiedonsiirtoa päivää kohden."

Tarkoittaako tämä siis että EU/ETA-maissa nettiä voi käyttää / se on rajoitettu 300 Mt/pv vai voiko sitä käyttää 10 Gt/kk eli rajattomasti tämän 10 Gt täyttymiseen asti ilman minkäänlaisia päivä rajoituksia…?  Ja onko kotimaassa siis rajattomat liittymät, vai mitä tämä: "Jos määrä täyttyy, surffaat rajattomasti kotimaassa hintaan 1 €/pvä." tarkoittaa?

 

Minkä takia netin nopeuksia hidastettiin 150 mbit/s:ta 100mbit/s:n? 

Ja minkä takia Soneralta ottamamme sopimuksemme on pienennetty tämän nopeuksien rajoituksen myötä myös? Eikös tämä ole vähän huijausta jos ensin luvataan 150 mbit/s ja sitten kuitenkin saadaan 100 mbit/s…?

 

Chat ei ilmeisesti ole käytettävissä lainkaan?

Sekunti
Telia 5G lähettiläs 2021

@tontsa17 tiedoksi sinullekin tuosta chat-palvelusta...

 

Lainaus @IlariJR-moderaattorilta:

"Omilla Sivuilla on ollut hieman vikaa viimeöisestä muutoksesta johtuen. Korjaukset on käynnissä parhaillaan ja toivottavasti chat toimii taas normaalisti mahdollisimman pian Hymiö Onnellinen"

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri

@Sekunti, tein tuonne Ylläpito-osioon tiedotteen näistä uuden Yhteisön lanseerauksen yhteydessä tulleista bugeista. Listalla on tuo tuplakuva mukana ja siihen tulee korjaus nyt yön aikana kun teemme seuraavan päivityksen 🙂

Sekunti
Telia 5G lähettiläs 2021

Kiitos @TeroRe! Jäi huomaamatta itseltäni.

tontsa17
Uusi jäsen

Ok kiitos @Sekunti ja @TeroRe. Ette sattuisi tietämään selitystä noihin muihin? 

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri

En tiedä ikävä kyllä @tontsa17 vastausta mutta mä pingaan tähän meidän moderaattorin niin hän tietää eli ping @RaMaria 🙂

tontsa17
Uusi jäsen

 

Ok kiitos @TeroRe!

RaMaria
Ex-telialainen
Ex-telialainen

Uusien sopimusten ominaisuuksia voisi hieman tarkentaa: 

"Netin käyttömäärä maksiminopeudella on kotimaassa rajaton ja EU/ETA-maissa 10 Gt/kk. Jos määrä täyttyy, surffaat rajattomasti kotimaassa hintaan 1 €/pvä. Muualla EU/ETA-maissa hinta sisältää 300 Mt tiedonsiirtoa päivää kohden."

Tarkoittaako tämä siis että EU/ETA-maissa nettiä voi käyttää / se on rajoitettu 300 Mt/pv vai voiko sitä käyttää 10 Gt/kk eli rajattomasti tämän 10 Gt täyttymiseen asti ilman minkäänlaisia päivä rajoituksia…?  Ja onko kotimaassa siis rajattomat liittymät, vai mitä tämä: "Jos määrä täyttyy, surffaat rajattomasti kotimaassa hintaan 1 €/pvä." tarkoittaa?

Kieltämättä vähän hassusti muotoiltu, mutta siis EU/ETA -maissa voit käyttää tuon 10Gt/kk, jos se täyttyy siellä reissussa, voit jatkaa käyttöä hintaan 1€/päivä, sisältäen 300Mt. Kun tuo päiväkohtainen 300Mt käyttö täyttyy, voi käyttöä jatkaa ilman lisäkustannuksia verkon perusnopeudella 128kbit/s. Paketista riippuen on kotimaassa käyttö rajatonta, tai tietyn pakettikoon mukaista. Liittymävalikoima ja tarkemmat tiedot löydät täältä. 

 

Minkä takia netin nopeuksia hidastettiin 150 mbit/s:ta 100mbit/s:n? 

Ja minkä takia Soneralta ottamamme sopimuksemme on pienennetty tämän nopeuksien rajoituksen myötä myös? Eikös tämä ole vähän huijausta jos ensin luvataan 150 mbit/s ja sitten kuitenkin saadaan 100 mbit/s…?

Tähän mulla ei ole antaa ihan suoraa vastausta, selvitän ja palaan asiaan! 🙂 

Chat ei ilmeisesti ole käytettävissä lainkaan?
Chat on tosiaan korjauksen alla tällä hetkellä, nostetaan toki ylös heti kun saadaan fiksattua. 🙂 

Nible
Vakiokalustoa ☆☆

Chat ei toimi, vikailmoituksen jättäminen ei toimi. Netti pätkii ja pitäisi tehdä vikailmoitus mutta näköjään mahdotonta.

tontsa17
Uusi jäsen

Ok kiitos paljon avusta @RaMaria

Sekunti
Telia 5G lähettiläs 2021

@Nible vikailmoituksen voit jättää Omilla Sivuilla kyseisen liittymän sivulla.

 

Omat Sivut: liittymän hallinnointi

 

Jos netti pätkii, niin täältä löydät helpot vinkit asian ratkaisemiseksi:

https://www.telia.fi/asiakastuki/nettiyhteydet/yleista-laajakaistayhteyksista/hidas-nettiyhteys 🙂

Sekunti
Telia 5G lähettiläs 2021

 

Omien Sivujen alaosa

Some-bannerit voisivat olla järjestyksessä ja suurempana kokona kuten etusivulla

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri

@Sekunti tarkoitat että noi voisi olla siis vaakassa? Samaa mieltä, laitetaanpa eteenpäin. Kiitos 🙂

Sekunti
Telia 5G lähettiläs 2021

Juuri niin @TeroRe 🙂

Nible
Vakiokalustoa ☆☆

@Sekunti on kyllä tuo paikka tiedossa mistä sen vikailmoituksen voisi jättää, mutta ei siitä aukea kuin tyhjä sivu.

 

 

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri

@Nible, sulle ei siis aukea tällaista? Voitko kokeilla toisella selaimella?

 

Palvelupyyntö.JPG

Nible
Vakiokalustoa ☆☆

@TeroRe  Chrome, IE11 ja Edge kokeiltu ja kaikilla tyhjä sivu.

pilkrimi
Uusi keskustelija

mites muuten, jos on liittymänä soneran L+, niin omat sivut tosiaan tarjoaa päivitystä liittymään... mutta lähinnä saman hintanen nykyseen on 3e/kk kalliimpi ja puolet vähemmän minuutteja. ainoa positiivinen juttu uudessa liittymässä olisi tuo EU:ssa 10Gt/kk. Lisäksi sivusto ilmoitteli että nykysessä liittymässä olisi 15Gt dataa vain, vaikka rajaton se on, ainaki omien sivujen ja ostotilanteen perusteella.. Sain joulukuussa todella hyvän hintaisen tarjouksen vuodeksi eteenpäin kyseisestä liittymästä niin hankalaa mennä vaihtamaan telia yhteys-liittymäksi, kun puheaika pienenee tosiaan puoleen (nytkin siis 514min jo tälle jaksolle).

 

Toimiihan nämä nykyset liittymät kuitenkin samalla lailla pohjoismaissa ja baltiassa, kuten ennenkin? Ja miten tuo reissudata, lähtikö se nyt pois sitten vanhoista liittymistä? 

Tosi kivaa olis jos sais jotenkin samat minuutit ja viestit, ja rajattomalla datalla sekä tuon eu-datan. sellanenki vaihtoehto sais kyl olla. kyllähän nykyään lähinnä nettiä käytetään, mutta eräätkin, ainakin allekirjottanut, soittaa jonkunverran... 😉

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri

Lisäsin blogiin tällaisen maininnan:

 

- Uudistuksen myötä sonera.fi -sivustosta tuli telia.fi. Jos haluat kertoa mikä siellä toimii mielestäsi hyvin ja mikä ei, keräämme tänne käyttäjien kommentteja talteen joten tulehan sinäkin kertomaan mielipiteesi.

- Ja uudistuksen yhteydessä myös Minun Sonera appsi uudistui, se on nyt Minun Telia appsi joka on rutkasti aikaisempaa monipuolisempi ja helpompi myös käyttää. Tästä keräämme palautteita ja kommentteja sekä ideoita tänne.

Sekunti
Telia 5G lähettiläs 2021

@Nible tätä kautta voi hätävarana myös lähettää:

https://www.telia.fi/asiakastuki/lomakkeet/yhteydenottopyynto

 

Pitäisi näkyä helposti jopa puhelimella ja myös Omien Sivujen vikailmoitus 🙂

 

 

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri

@Nible, no johan on! Testasin itse juuri äsken:

Chrome 56.0.2924.87--> ok

Firefox 52.0.1 --> ok

IE 11 --> ok

iOS10.2.1 --> ok

 

Joten voitaneen sanoa ettei palvelussa ole ainakaan yleistä vikaa vaan pitäisi toimia ihan normaalisti.

 

Onko sinulla mahdollisuus tyhjätä välimuistit ja kokeilla sitten uudelleen? Jos tämäkään ei auta niin mene tänne ja valitse "Yhteydenottopyyntö", tuota kautta pääset tekemään häiriöilmoituksen myös.

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri

@pilkrimi, täällä ei ole näköjään kysymykseesi vastausta liittyen tuohon että toimiiko nykyinen liittymä Baltiassa ja Pohjolassa normaalisti. Odotellaanpa huomiseen niin saadaan varmaa tietoa, myös muihin kysymyksiisi 🙂

nihla
Uusi keskustelija

millon toi  minun telia alkaa toimimaan  `?  

IlariJR
Ex-telialainen
Ex-telialainen

@pilkrimi Vanhat liittymäpaketit pysyvät ennallaan, myös ulkomaan käytön osalta. EU/ETA-alueen roaming-etu koskee puolestaan ainoastaan uutta tarjoomaa eli mikäli koet tämän tarpeelliseksi, niin suosittelen päivittämään liittymän telia.fi:n itsepalvelusivuston kautta 🙂

nihla
Uusi keskustelija

vaikutaaks (sonera) nimen vaihto jotekin sonera x  paketeihin jotekin ? 

tontsa17
Uusi jäsen

@nihla ne taitaa vaa nykysi olla sitte Telia X -liittymiä. 

IlariJR
Ex-telialainen
Ex-telialainen

X-paketit pysyvät myös ennallaan 🙂

nihla
Uusi keskustelija

@IlariJR mitä se sit tarkotaa mitä lukee mun omalla sivulle jossa lukee liitymässi kaipaa päivitystä 

kjns
Kunniajäsen
Se tarkoittaa sitä, että Sonera haluaisi sinun mielellään päivittävän liittymäsi uuden tarjooman mukaiseksi, eli Telia Yhteys -paketiksi.
IlariJR
Ex-telialainen
Ex-telialainen

@nihla  Toki suosittelemme, että päivität liittymäsi uuteen tarjoamaan ja saa sen myötä uuden EU/ETA-alueen roaming-edun liittymääsi, mutta mikään pakko päivitystä ei ole tehdä 🙂