Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 63189
Kirjoituksia 172480

Löydä uusi yhteys

Yhteisömanageri
Kirjautuneena

Löydä uusi yhteys

Löydäuusiyhteys.jpg 

 

Sonera ja Tele Finland ovat nyt Telia. Olemme edelleen sama tuttu ja luotettava palveluntarjoaja, nyt vain entistä kansainvälisempi, jotta sinä saat parempaa palvelua niin kotimaassa kuin maailmallakin.

 

Maailma on sun

 

Uusilla Telia Yhteys -liittymillä surffaat, puhut ja tekstaat EU-alueella kotimaan hinnoin. Ei siis enää matkan jälkeisiä laskuyllätyksiä – pysy online myös matkalla.

 

Yhdessä olemme enemmän

 

Liittymät, puhelimet, laitteet sekä huippusarjat, leffat ja musiikki - nyt kaikki tämä saman katon alta.

 

Siellä missä sinäkin

 

Chat valvoo netissä 24/7 ja somessa olemme kuutena päivänä viikossa. Myös Telia Kauppoja on nyt entistä enemmän ja lataamalla Minun Telia -sovelluksen voit hoitaa liittymäasiasi missä ja milloin vain.

 

Yhteisön voima käytettävissäsi

 

Yhdistymisen myötä Sonera Klaani vaihtoi nimeä Telia Yhteisöksi. Muutoksesta huolimatta tuttu hyvä meno ja fiilis säilyy ennallaan: juttelemme täällä edelleen yrityksemme tuotteista ja palveluista sekä kaikista digitaalisen elämänmenoon liittyvistä asioista ja ilmiöistä. Telen foorumi sulkeutui yhdistymisen myötä, mutta ei huolta, olet lämpimästi tervetullut mukaan keskusteluihin Yhteisöön.

Yhteisöstä löydät kymmeniä tuhansia keskusteluita, joista voit löytää ratkaisun monenlaisiin pulmatilanteisiin. Jos vastaus ei heti osu kohdalle, aloita rohkeasti uusi keskustelu ja kysy lisää! Tätä blogia kirjoittaessa meillä on jo yli 10 000 jäsentä mukana auttamassa toisiaan lähes läpi vuorokauden. Oli sitten kyseessä kuuluvuuteen liittyvä asia tai kännykän hankintaan liittyvä kysymys, täältä löydät mahtavia ja päteviä tyyppejä sinua auttamaan. 

Yhteisön kautta sinulla on mahdollisuus myös vaikuttaa ja osallistua yhteisön ja yrityksemme toimintaan. Järjestämme nimittäin Yhteisön kautta erilaisia tuote- ja betapilotteja, kyselyitä ja äänestyksiä sekä erilaisia kilpailuja ja arvontoja.

Yhteisössä voit hakea mukaan myös laitetestaajaksi. Olemme tähän mennessä testailleet puhelimia, kuulokkeita ja jopa yhtä läppäriäkin. Nämä testiraportit, niin kuin kaikki muutkin laitteiden käyttökokemukset, löydät kootusti täältä.

Jos kiinnostuit osallistumisesta pilotteihin ja testeihin, ota tämä blogi-osio seurantaan.

Yhteisön sydän on sen jäsenten välisessä keskustelussa, neuvoissa ja mielipiteiden sekä kokemuksien jakamisessa. Me telialaiset olemme täällä vain apureina. Yhteisössä on myös oma blogi, jonne me telialaiset tuotamme monipuolista ja mielenkiintoista sisältöä. Ja löytyyhän siellä jopa muutamia jäsentenkin tekemiä blogeja. Jos ajatus bloggaamisesta innostaa, otahan yhteyttä allekirjoittaneeseen yhteyttä. Yhteisön blogin löydät täältä.

 

Lisätietoja

 

Lisätietoja yhdistymisestä ja uudesta Teliasta löydät täältä. Vastauksia polttavimpiin kysymyksiin löydät kysymyksiä ja vastauksia -osiosta. Voit myös lisätä kysymyksesi tämän blogin kommentteihin.

 

Mikä fiilis?

 

Nyt on sinun vuorosi kertoa, mitä ajatuksia tämä muutos herättää. Sana on vapaa!

 

Ollaan yhteydessä,

 

Tero

 

 

EDIT:

 

- Uudistuksen myötä sonera.fi -sivustosta tuli telia.fi. Jos haluat kertoa mikä siellä toimii mielestäsi hyvin ja mikä ei, keräämme tänne käyttäjien kommentteja talteen joten tulehan sinäkin kertomaan mielipiteesi.

- Ja uudistuksen yhteydessä myös Minun Sonera appsi uudistui, se on nyt Minun Telia appsi joka on rutkasti aikaisempaa monipuolisempi ja helpompi myös käyttää. Tästä keräämme palautteita ja kommentteja sekä ideoita tänne.

Artikkelissa on 99 kommenttia
Kunniajäsen
Kirjoituksia: 1 279

Onhan muuten noissa uusissakin paketeissa X-etu, kts tuolta lisätietoja.

Uusi keskustelija
Kirjoituksia: 13

@IlariJR  pystyyks sitä päivitää jotekin teidän kautta suoraan 

Moderaattori
Kirjoituksia: 948
Kirjautuneena

Onnistuu toki, jos otat yhteyttä asiakaspalveluumme Hymiö Onnellinen Telia Yhteisössä emme pysty asiaa hoitamaan, koska tarvitsemme sinulta tarkempia henkilötietoja.

Moderaattori
Kirjoituksia: 948
Kirjautuneena

@tontsa17 Vastaus tähän kysymykseesi:

Minkä takia netin nopeuksia hidastettiin 150 mbit/s:ta 100mbit/s:n? 

Ja minkä takia Soneralta ottamamme sopimuksemme on pienennetty tämän nopeuksien rajoituksen myötä myös? Eikös tämä ole vähän huijausta jos ensin luvataan 150 mbit/s ja sitten kuitenkin saadaan 100 mbit/s…?

Liittymän ominaisuuksia ei ole muutettu. Tämä on ainoastaan viestinnällinen juttu eli liittymien maksiminopeuksien ilmoitustapa muuttui kuvaamaan paremmin liittymän todellisia nopeuksia.

Herrasmies
Herrasmies
Kirjoituksia: 2 050

@nihla Minun Telia -sovellus (ent. Minun Sonera) avautui eilen illalla. Oletko jo käynyt kurkkaamassa ja päivittämässä sen Kaupasta? Hymiö Onnellinen

 

Minun Telia -sovellusMinun Telia -sovellus

Palautteita ja kommentteja sekä ideoita voit antaa tänne.

Uusi keskustelija
Kirjoituksia: 13


@Sekunti olein mut ei toimi  

Herrasmies
Herrasmies
Kirjoituksia: 2 050

Moi @nihla!

 

Sepä ikävää Hymiö Surullinen

 

En muistanut mainita, että Minun Telia -sovellus on tällä hetkellä vain iOS ja Android (6.0 ja sitä uusimmille) käyttöjärjestelmille. Telia selvittää, että onko mahdollisuutta tukea Androidin aikaisempia versioita. Windows tuki jää kokonaan pois vähäisen käytön vuoksi.

 

Kannattaa suunnata tänne keskusteluun ja jossa voit antaa palautetta tuosta ongelmastasi:

https://yhteiso.telia.fi/t5/forums/v3_1/forumtopicpage/board-id/asiakas/thread-id/2852/page/1

 

Lady
Lady
Kirjoituksia: 3 392

Joo ei toimi Windows puhelimissa eikä vanhemmissa kuin 6.0 Android puhelimissa Minun Telia -sovellus. Tältä vain näyttää :

 

Screenshot_2017-03-23-08-42-42.pngScreenshot_2017-03-23-08-46-46.png

Windows kaupassa vain Minun Sonera -sovellus saatavana ja ei ole tulossakaan Minun Telia -sovellusta sinne.

Uusi keskustelija
Kirjoituksia: 17

Minun telia ei toimi vieläkään, onkohan tietoa koska pelittää? Sanoo vaan "hups olen huollossa" Hymiö Onnellinen

Herrasmies
Herrasmies
Kirjoituksia: 2 050

@pilkrimi iOS-käyttöjärjestelmän Minun Telia -sovellus tulee käyttöön mahdollisimman pian, kun vika saadaan korjattua. Ainakaan muutama tunti sitten eivät osanneet sanoa vielä tuosta sen enenpää Hymiö Onnellinen

Uusi keskustelija
Kirjoituksia: 13

@pilkrimi  minulle vastatiin  näin kun kysyin asiaa tänään 

iPhonessa on tällainen tilanne päällä hetken aikaa. Tilanne on tiedossamme ja korjaus tulee lähiaikana.

 
Yhteisömanageri
Kirjoituksia: 3 926
Kirjautuneena

Tiedoksi varmuuden vuoksi myös tänne eli chat toimii taas Hymiö Onnellinen

Uusi keskustelija
Kirjoituksia: 17

Hyvä tietää 👍 Ja huomasin myös että chat toimii taas. Sellasta pikkasen moitin kun twitterin dm:llä ei saanu enää hoideltua asioita.. kysyin jotain niin vastattiin et täällä ja täällä voit hoitaa asiasi.

Yhteisömanageri
Kirjoituksia: 3 926
Kirjautuneena

Jep, Minun Telia iOS:lle tulee lähiaikoina. Toivottavasti jo maanantaina Hymiö Onnellinen

 

---

 

@pilkrimi näin on, DM:t on pois käytöstä jatkossa niinkuin Facebookin myös privat. Johtuen mm. siitä, että noissa kanavissa asiakasta ei voi luotettavasti tunnistaa ja toisaalta satsaamme paljon henkilökohtaiseen palveluun chatissa. Yleisissä kysymyksissä somessa autamme kuten ennenkin, ja tottakai ja ennenkaikkea siis myös täällä Yhteisössä Hymiö Onnellinen Täällä apuna on valtavan hienoa porukkaa melkein koko ajan Hymiö Onnellinen

Telialainen
Kirjoituksia: 11

 iOS-versio tuli ulos myöhään perjantaina tuossa klo 23-00 välissä, joten ei muuta kun päivittämään! Kissa, onnellinen

Uusi keskustelija
Kirjoituksia: 6

Huomenta. Uudessa Teliassa suraava pulma: "liittymäsi ja palvelut sekä "omat tiedot" laatikkoa auteavat ja toimivat, mutta  Laatikot  "viestit" ja "laskut" eivät aukea. Tulee sivu "miten voimme auttaa  ym. Chattilaatikoita.

 

En käyskään läydä linkkiä aikaisemmista laskuista mm. tammi-helmikuun laskut ja sitä vanhemmat. Kertokaa viisaammat.

Telialainen
Kirjoituksia: 11

Morjesta Konstapoika, kävin tuossa juuri katsomassa omia tietojani ja ainakin Google Chromella tuo Viestit ja Laskut -osio aukesi normaalisti. 

 

Mitä tulee noihin vanhempiin laskuihin, niin olithan laajentanut näkymää Arkiston puolelle klikkaamalla siitä nuolesta alaspäin? Selailin samalla läpi laskuja aina vuoteen 2015 saakka ja sisältö niiden osalta oli tallessa. 

 

arkisto.JPG

 

Jos sopii, niin tuotahan voisi vielä kokeilla toisella selaimella ja katsoa mitä käyp' ?

Kommentaattori
Kirjoituksia: 38

Reissaan itse paljon ruotsissa, ja täytyy sanoa, että paljon paremmalta näyttää kun sana TELIA on kirjoitettu isolla. Suomessa taas operaattoritunnus on "Telia FI" Jännä ettei näissä ole mitään yhtäläisyyttä kuten esimerkiksi Vodafonella on. Vodafonen operaattoritunnus on aina "vodafone  " ja maatunnus. Esimerkiksi "vodafone UK" tai "vodafone GR" 


Voi kuullostaa pieneltä, mutta silmään sattuu Hymiö Silmänisku 

Moderaattori
Kirjoituksia: 884
Kirjautuneena

Kiitokset @antt0 palautteesta! Laitoin sen samantien eteenpäin. Operaattoritunnuksen muokkaus ei liene ihan pienimmästä päästä toimenpiteitä, mutta ainakin on herätelty tämän palautteen myötä Hymiö Onnellinen

Rekisteröitynyt
Kirjoituksia: 8

Kun netti pätkii tai ei toimi niin klikkaa tuota linkkiä ja tutki netistä miten voit itse auttaa itseäsi?

 

Aikoinaan Help Deskien puhelinnumero pilakuvissa alkoi ~merkillä. Niille jotka ette muista numerolevy- tai edes näppäinpuheilinta voin kertoa ettei sitä merkkiä puhelimessa ollut.

 

 

Rekisteröitynyt
Kirjoituksia: 8

Nyt olen odotellut asiakaspalvelijaa Chatissa noin 25 minuuttia. "Voit ottaa yhteyttä asikaspalveluumme 24/7". Aivan, yhteyttä voi ottaa,mutta kukaan ei vastaa.

 

Vaihdoin Soneralta TeleFinlandiin koska halusin hyvää ja joustavaa asiakaspalvelua. Nyt näyttää että palattiin taas suohon.

Rekisteröitynyt
Kirjoituksia: 8

"Sonera haluaisi sinun mielellään päivittävän liittymäsi uuden tarjooman mukaiseksi, eli Telia Yhteys -paketiksi."

 

Ainakin minun kohdallani kaikki "uudet" paketit ovat todella heikennyksiä entiseen. Tuon EU / ETA -alueen roaming -"etu" on etu ainoastaan jos oikeasti reissaa pari kertaa kuussa. Muuten se on pelkkää sanahelinää.

 

Tässä Chat -vuoroa odotellessa on ollut aikaa käydä ihmettelemässä myös Elisan tarjoomaa. Seuraavan kerran kun pistän liittymäni hyllylle pitkän reissun takia, kannattanee vaihtaa sinne puolelle. Nykyistä mainiota Tele -pakettiani tuskin saan takaisin. Vastaava Ruotsalaisten versio maksaa vuoden jälkeen 8 Euroa enemmän!

Rekisteröitynyt
Kirjoituksia: 8

Chat -jonopäivitys: puoli tuntia meni rikki hetki sitten. Vielä on kolme edelläni jonossa. Ensi kerralla pitää kokeilla taas puhelinta. Ainakin mainosteksti tuossa kertoo että asiakaspalvelu "edelleen" vastaa 3 minuutissa. Tosin Soneran asiakaspalvelu ei ikinä tainnut päästä edes 30 minuuttiin...

Rekisteröitynyt
Kirjoituksia: 8

Niin, kokeilin asiakaspalvelupuhelintakin. Se ei TIETENKÄÄN ole auki enää kello 18 jälkeen. Miksi en ole yllättynyt?

 

Chat -jonopäivitys: kolme varttia mennyt jonossa edelläni vieläkin nuo samat kolme muuta. Mitähän se ne mahtavat puuhailla tai chatata asiakaspalvelijan kanssa?

Velho
Velho
Kirjoituksia: 2 327

Tuo chatin saaminen joutuisammaksi olisi kyllä todella tärkeää. Jotain 10-15 minuuttia voisi pitää jonotuksen ylärajana. Tietenkin jokin 0-5 min tavoiteaika. Vai saivatko Soneran/Telian YT-neuvotteluissa sekä Twitter/FB aspan alasajossa niin moni kenkää, ettei tuonne ole pyörittäjiä? Muistaakseni jossain oli juttua, että nyt voidaan chattiin panostaa täydellä höyryllä, vaan eipä siltä vaikuta.

Rekisteröitynyt
Kirjoituksia: 8

Kuinkahan monta asiakaspalvelijaa Telialla on näin perjantai-iltaisin? Minusta on merkillistä että minua ennen jonossa on ollut todella pitkään kolme muuta. Jos jonkun asiakkaan hoitaminen kestää pitkään, niin muut kyllä pystyvät purkamaan jonoa. 

 

Vaikuttaa siltä että siellä on vain YKSI onneton vastaaja. Voi, voi, voi...

 

Toivottavasti hän saa edes hyvää palkkaa koska asiakkaat ovat todella mukavassa mielentilassa kun joskus pääsevät asiaan. Olettaen että se joskus todella tapahtuu...

Konkari ☆
Kirjoituksia: 1 234

Tälläisessä tilanteessa asikaspalvelua tarvitaan normaalia enemmän, joten käytössä olevien kanavien väheneminen osuu aika huonoon aikaan... 

Yhteisömanageri
Kirjoituksia: 3 926
Kirjautuneena

@UNCLEANTTI @Purnipsi

 

Minä kirjoitin chattiin panostamisesta tänne -> https://yhteiso.telia.fi/t5/Asiakkuus-Omat-Sivut-Telia/chat-palvelunne-jarkyttavat-jonot/m-p/145177

 

Ainakin yksi uusi chat-tiimi aloittaa ihan lähipäivinä (en ikävä kyllä just nyt tarkkaa päivää) ja olemassaolevia ajetaan koko ajan sisään.

 

Chat kuten muutkin asiakaspalvelukanavat ovat purskeisia, tänään juuri juttelin chat-tiimien valmentajan kanssa että jonot ovat koko ajan paranemassa ja että tulee tilanteita jolloin asiakas pääsee chattiin samantien. Vaihtelee toki sitten viikonpäivästä ja kellonajasta johtuen.

Rekisteröitynyt
Kirjoituksia: 8

Chat -jonopäivitys: Tämä on aivan käsittämätöntä, joskin odotettavissa Soneral... sorry Telialta! Jonossa edelleen nuo 3 muuta ennen minua. Tulikohan tunti ja 10 minuuttia jo täyteen?

 

Tekisi piruuttani mieli katsoa peli loppuun asti, mutta minulla on näin perjantai-iltana muutakin puuhaa. Tähän asti on mennyt muita hommia tehdessä mutta nyt huumori ja muut hommat kohta loppuvat. 

Yhteisömanageri
Kirjoituksia: 3 926
Kirjautuneena

@UNCLEANTTI, alkaa kuulostamaan kyllä jo jonkinlaiselta vikatilanteelta :/

Rekisteröitynyt
Kirjoituksia: 8

Erinomaista! Nyt chat -boksiin palasi taas BOTTI, joka ilmoitti että olen jonossa taas sijalla 10!

 

Näin siis reilusti yli tunnin odottamisen jälkeen. Nyt on NIIN hyvä asiakaspalveltu olo, että!

 

Anteeksi vain mutta minulla on erittäin petetty olo! Ensimmäinen kokemus tämän, nykyisin täysin ruotsalaisfirman asiakaspalvelusta reilun kymmenen vuoden jälkeen eikä mikään ole muuttunut. Olen ollut konsernin asiakas käytännössä jo vuodesta -96 (Posti-Tele, joo) ja tämä on palkka siitä.

 

En siis päivitä liittymääni ennenkuin minun on pakko. Ja jos joku todella pakottaa, niin silloin päivitän sen jonkun muun palveluun.

Velho
Velho
Kirjoituksia: 2 327

Tuo chatti on siitä merkillinen, että välillä saattaa pompata esim. sijalta 3 pari pykälää taakse päin. Niin on minun vanhemmille käynyt, kun he ovat jonottaneet chatissa. Chattia voisi pitää sellaisena nopeana väylänä, mutta se ei sitä tuon sinun kirjoituksen valossa ole. Sääliksi käy sitä työntekijää, joka saa tuntikaupalla jonottaneet asiakkaat palveltavakseen. Varmasti on monelal kiihtynyt mielentila tai huumori vähissä. Turhautunut-hymiö

Konkari
Kirjoituksia: 571

Näin luin:

> Sonera ja Tele Finland ovat nyt Telia. Olemme edelleen sama ...

TeliaSonera Finland Oyj:n nimi vaihdettiin Telia Finland Oyj:ksi. Aputoiminimellä Sonera  toiminta käydään jatkossa Telia -nimellä ja TeleFinland-toiminta liitettiin siihen

 

> Uusilla Telia Yhteys -liittymillä surffaat, puhut ja tekstaat EU-alueella kotimaan hinnoin. ...

Tarjolla on uusi kalliimpi liittymätyyppi Telia Yhteys, jossa EU-maissa on samat hinnat kuin Suomessa. Voit halutessasi vaihtaa liittymäsi siihen.

 

> Liittymät, puhelimet, laitteet sekä huippusarjat, leffat ja musiikki - nyt kaikki tämä saman katon alta.

Suppeamman valikoiman ja edullisempien hintojen TeleFinland -toiminta lopetetttiin.

 

> Yhdistymisen myötä Sonera Klaani vaihtoi nimeä Telia Yhteisöksi. Muutoksesta huolimatta tuttu hyvä meno ...

Nimi Sonera Klaani vaihdettiin Telia Yhteisöksi. Vanhat tunnukset jatkuvat. TeleFinlandin keskustelufoorumi keskusteluineen hävitettiin.

 

> Lisätietoja yhdistymisestä ja uudesta Teliasta löydät ..

Epäselvää markkinointia on mm. osoitteessa https://www.telia.fi/uusi-yhteys (EU:ssa samojen hintojen liitymätyypistä Telia Yhteys). Tietoakin muutoksesta on osoitteessa https://www.telia.fi/asiakastuki/tietoa-muutoksesta/ markkinajargonin lomassa.

 

Edellä mainitun tietoa-muutoksesta -sivun ohella tietoa löytyy hinnastoista.

 

Asiakkaan ykköskysymystä tapahtuuko jotain asiakkaan sopimuksille ja hinnoille käsitellään lähinnä sivulla https://www.telia.fi/asiakastuki/tietoa-muutoksesta/ . Kohdassa Mitä muutos käytännössä tarkoittaa Soneran asiakkaille?  kerrotaan että sovitut palvelut jatkavat toimintaansa, nimet vaihtuvat. Myös TeleFinlandin sopimukset.

 

"Uusimme joitain tuotteitamme ja palveluitamme kuluvan vuoden aikana, mutta näistä muutoksista ilmoitamme asiakkaille aina henkilökohtaisesti. Tämä koskee etenkin vanhimpia liittymiämme." Muutoksia tulee, mutta lopetetettavista sopimuslajeista ei vielä kerrota.

 

"Pitääkö minun tehdä jotakin? Ei pidä. Nykyiset palvelusi toimivat kuten ennen ja niiden hinnat säilyvät ennallaan." Tämä haluttiin juuri ensimmäisenä tietää.

 

"Nousevatko hinnat?

Muutoksen yhteydessä uudistimme liittymävalikoimaamme ja palveluitamme, jolloin hinnasto on myös päivitetty. Muutokset ovat maltillisia, mutta osa hinnoista laskee, osa nousee ja osa säilyy ennallaan. Asiakkaanamme saat tietää kaikista tuotteisiin ja palveluihin liittyvistä muutoksista henkilökohtaisesti." No nousevatko ne hinnat kuitenkin? Eivät kuitenkaan erikseen ilmoittamatta.

 

Tutustumassa
Kirjoituksia: 1

Palvelut ja yhteydet eivät ole parantuneet maaseudulle mutta hinnat kyllä nostettiin.Asiakaspalveluun parin vuorokauden jonotuksien jälkeen kun netillä ei silloin yhdistymisen jälkeen päässyt minnekään eikä puhelimessakaan voinut olla montaa tuntia töiden takia,viimein kun sain neuvoksi että päivitetään liittymät niin kohta toimii,ei toiminu pariin päivään taas sama rumpa.Sitten sain IPosoitteen jolla reititin piti tarkistaa ja sekin oli väärä osoite,ja taas puhelimeen odottamaan uusia neuvoja jolloin selvisi osoitteen yhden numeron virhe.No samalla pyysin vanhoja TELEn liittymähintoja takaisin että sais jotain järkeä tähän mutta eihän se käynyt päinsä.Nyt on nettiyhteyteen lukittu 3G ja maksan todennäköisesti jostain 4G:stä.Kyllä palvelu meni huonoksi!

Moderaattori
Kirjoituksia: 948
Kirjautuneena

@Lotraaja Ikävä kuulla, että yhteyksien suhteen on ollut ongelmia. Olit siis jo vikapalveluun yhteydessä? Tsekkasivatko he onko alueelle kenties tulossa parannusta lähitulevaisuudessa? Jos tätä ei tarkistettu, niin suosittelen laittamaan vielä vikailmoituksen kirjautumalla telia.fi:hin, valitsemalla liittymäsi ja kohdan Tee vikailmoitus / jätä yhteydenottopyyntö.

Uusi jäsen
Kirjoituksia: 3
Uusi jäsen
Kirjoituksia: 3

Kokemus Teliasta:

Minulle soitettiin huhtikuun loppupuolella liittymistäni. Kerrottiin Telia-muutoksesta. Samalla todettiin tuotevalikoiman muuttuneen, ja että meidän liittymät voi varmaan vaihtaa niihin saman tien, koska vuosi aikaisemmin sovittujen määräaikaisten hintojen päättyminen oli parin kk:n päässä. Muistettiin myös mainostaa EU/ETA alueen yhteyksiä. Lisäksi kotinetti 4G liittymän osalta todettiin, että halpa määräaikainen hintakausi on ohi, ja että hinta nousee.

Näin asiakkaan näkökulmasta lopputulos, jonka tajusin parin päivän päästä, oli minulle ja perheelleni että kahden aikuisen puhelinliittymien sekä laajakaistan kk hinta nousi.

 

Jotta ei mene perinteiseksi valitukseksi todettakoon, että lasten liittymien datapaketit nousivat 2Gt->5Gt. He tosin käyttävät pääasiassa kotona nettiä laajakaistan kautta.

 

Olen jo vuosia ollut todella tyytyväinen Soneran asiakas. Teiltä jopa tarjottiin pitkäaikaisasiakkaille parempia hintoja ennen kuin määräaikaiset alennukset päättyivät! Muutenkin soiteltiin ja tarjottiin uusia tuotevalikoimia. Tätä minä pidin todellisena palveluna! Nyt on joku muuttunut, ja ensimmäinen kokemus on, että huonompaan suuntaan.

 

Ensivaikutelma siis on, että Telia = korkeammat hinnat ja että vakioasiakkuutta ei pidetä tärkeänä.

 

Olen vastahakoisesti aloittanut uuden liittymätoimittajan etsimisen.

 

Uusi jäsen
Kirjoituksia: 4

Miksi suomessa operaattoritunnus Telia näkyy puhelimessa "Telia FI". Muissa maissa näytöllä lukee "TELIA" capseilla. Paljon tyylikkäämpi Hymiö Kieli 

Lady
Lady
Kirjoituksia: 3 392

@Janna35 Se voi vähän riippua puhelimestakin. Minulla on esim. Huawei P10:ssä Telia FI , Ulefone Armorissa TELIA FI ja Lumia 435:ssa Telia FI. En osaa sanoa tuleeko jossain vaiheessa muuttumaan tuo yhtenäiseksi että kaikilla näytöillä lukisi samanlailla. Voisiko joku Telialaisista valaista asiaa?

Kunniajäsen
Kirjoituksia: 1 363

Niin,olishan se yhtenäistä.. Eihän ruotsissakaan lue Telia SE eli ilman maatarkennetta se operaattoritunnus.

Konkari
Kirjoituksia: 571

Jos se on käytetyn puheluhinnaston tunnus?

Kunniajäsen
Kirjoituksia: 1 363

@aina Operaattoritunnuksesta oli nyt kyse, se esittääkö päätelaite sen suurakkosin vai ei lienee päätelaitteesta riippuva tekijä, mutta suomessa Telia ottanut muista verkoistaan poiketen tuon FI käyttöön sinne perään. Se että halutaanko sillä viestiä hinnastoa, mitä pohdit niin miksipäs ei mutta silloinhan sen tulisi olla muissa maissa joissa Telian verkko mukana myös.. Ruotsissa siis tietenkin SE, tanskassa DK jne.

Konkari
Kirjoituksia: 571

Mielsin kyllä että operaattoritunnuksesta on kyse. Suomessakin Telia Finland Oyj:n eri sopimuksilla on eri hinnastot. Ja itsekin olen ihmetellyt, että puhelinmallin tai jonkun mukaan operaattori näkyy vähän eri lailla kirjoitettuna. Muillakin kuin Telialla.

 

Jos menee suomalaisen Telian ei-EU-hintaisen liittymän kanssa esim. Ruotsiin, niin voi tsekata jostain mitä puheluiden hinnat tulevat olemaan. Oikeastaan pälähti päässä vähän asian vierestä millaisia hintoja mahtaa Ruotsin Telia liittymillään pitää suomalaisiin verrattuna.

 

Itselle ei niin akuutti, kun Telian nostaessa hintoja vaihdoin kilpailijan halvempaan liittymään. Se on ymmärrettävää, että kun Sonera myytiin Ruotsiin, niin ennen muuta rahaa ruotsalaiset haluavat.

Kunniajäsen
Kirjoituksia: 1 363

@aina Tuolta vaan haluamasi palvelun hinnastoa tutkimaan https://www.telia.se/privat/om/priser ja sitten vertailemaan https://www.telia.fi/asiakastuki/hinnastot/kuluttajahinnastot

 

Suoria sek to eur käännöksiä turha tehdä koska pitää muistaa ottaa elintason vaikutus mukaan.

Yhteisömanageri
Kirjoituksia: 3 926
Kirjautuneena

@Janna35 hyvä kysymys johon ei ole suoriltaan heittää vastausta. Voi olla, että asiassa ei ole sen kummempaa perustelua taustalla mutta koitan kaivella jotain jos vain mahdollista Hymiö Onnellinen

Uusi jäsen
Kirjoituksia: 4

Eikös sen Telian voisi vaihtaa isoille kirjaimille. Se näyttää hyvälle.

 

392x696bb

Yhteisömanageri
Kirjoituksia: 3 926
Kirjautuneena

@Janna35 ja muut, niin kuin arvelin niin ei tässä asiassa ole sen kummempaa taustalla, näin vain on päätetty kun brändimuutosta lähdettiin aikoinaan suunnittelemaan.

 

Kirjoitusasuhan on muutoinkin Telia, ei TELIA Hymiö Onnellinen

Lady
Lady
Kirjoituksia: 3 392

Minun puhelimessa (Ulefone Armor) se on isoin kirjaimin 😉

 

Screenshot_20170415-173348.png

Yhteisömanageri
Kirjoituksia: 3 926
Kirjautuneena

Tässä on kieltämättä eroavaisuuksia puhelimesta riippuen Hymiö Onnellinen