Mikä on Laitevakuutus?

  • 11 November 2016
  • 0 kommenttia
  • 309 katselukertaa

 


 


Nyt se on täällä.


Hartaasti kaivattu ja odotettu turva laitteellesi: Laitevakuutus, jonka rakensimme yhdessä vakuutusyhtiö AIG:n kanssa.
Oli se sitten puhelin tai tabletti, voit vakuuttaa laitteesi äkillisen ja yllättävän rikkoutumisen varalle! 



Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että ostat uuden puhelimen tai tabletin, jonka mukaan tilaat laitevakuutuksen.


Vakuutus on voimassa siitä hetkestä kun saat uutukaisen vakuutetun tuotteen käsiisi. Vakuutusta ei siis voi laitteelle ottaa myöhemmin, vaan se tulee tehdä laitteen tilauksen yhteydessä. 

Mitä tämä vakuutus sitten korvaa? 
Vakuutus korvaa sellaisia vahinkoja, joita laitevalmistajan myöntämä takuu ei korvaa. Tiputitpa puhelimesi sitten lattialle ja näyttö meni särki, tai puhelin luiskahti sieltä takataskusta vessanpyttyyn ja lakkasi kastuessaan toimimasta. Eli kaikki yllättävät ja fyysiset rikkoutumiset korvataan vakuutuksen ansiosta. 
Mitä ei korvata? 



  • Vika ns. normaalia kulumista, joka ei vaikuta laitteen toimivuuteen.

  • Laite on kadonnut tai varastettu

  • Valmistusvika tai esimerkiksi huollon tai korjauksen aiheuttama vaurio

  • Kosteuden, höyryn, korroosion tai muun vähitellen etenevän tai vaikuttavan syyn seurauksena rikkoutunut.


 


Miten korvaus tapahtuu? 
Kun täbisi on kolahtanu keittiön laattalattialle ja mennyt pimeäksi, ole yhteydessä korvauspalveluun ja kerro tilanteesi. Korvauspalveluun saat yhteyden puhelimitse 0800 152 600, tai voit jättää vahinkoilmoituksen näppärästi netissä. 
Ilmoitusta tehdessä kannattaa esiin varata valmiiksi rikkoutuneen laitteen tiedot IMEI mukaanlukien.

Kun vahinkoilmoitus on vastaanotettu, AIG tutkii vahingon. Kun asia on käyty hyväksytysti läpi, lähtee pyörät pyörimään! 
Seuraava etappi on sellainen, että AIG järjestää sulle korvaavan laitteen, sekä samaan syssyyn vanhan laitteen noudon. Eli, sun ei tarvi lähteä rikkoutunutta puhelinta viemään minnekään, vaan se tullaan hakemaan sovittuna ajankohtana sulta, ja samalla saat kätösiisi tuon rikkoutunutta vastaavan tuotteen.

Millainen tuo korvaava laite on? 


No sehän on yleensä se sama malli, joka tohinassa rikkoutui. Mikäli samaista ei ole enää saatavilla,  korvaava laite on teknisiltä ominaisuuksiltaan (lukuun ottamatta laitteen painoa, kokoa, väriä ja muotoilua) vähintään vakuutettua laitettasi vastaava vehje. Korvaava laite voi olla uusi, tai tehdaskorjattu versio. 
Jos sulla on takuuaikaa jäljellä tuossa rikkoutuneessa, AIG jatkaa takuuaikaa vastaavasti sille korvaavalle mallille. Jos takuu on jo päättynyt, saat 3 kuukauden lisätakuun. :) 

Mitä laitevakuutus maksaa? 
Tähän vaikuttaa ostamasi laitteen normaali hankintahinta. 


Eli, omavastuu sekä kuukausimaksu lasketaan laitteen normaalihinnasta, ei tarjoushinnan mukaan. Jos laitteesi siis on tarjouksessa 199€, mutta normaalihinta on esimerkiksi 249€, menee maksut 200-499€ maksavan laitteen hinnoittelun mukaan.

Miten pitkään vakuutus on voimassa? Ja missä? 
Vakuutus alkaa siitä hetkestä kun saat laitteen. Vakuutus on voimassa toistaiseksi, niin pitkään kun se on ollut voimassa yhtäjaksoisesti viiden vuoden ajan. Vakuutuksen voit irtisanoa kirjallisesti myös milloin tahansa, vakuutuskausi on 1 kuukausi. 
Vakuutus kattaa rikkoutumiset kaikkialla maailmassa. Kuitenkin korvaava laite toimitetaan ainoastaan Suomeen.


 



Lisätietoa vakuutuksesta löydät täältä.

Käyhän tutustumassa ja kerro mietteesi! 


0 vastausta

Ei vielä vastauksia. Ole sinä ensimmäinen ja vastaa, kysy tai kommentoi!

Vastaa