peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
57358 Jäsentä
160399 Kirjoitusta

Telia yhteisö on nyt myös laiteyhteisö

Lue lisää
Yhteistyössä OnePlus

Näin aktivoit e-laskun

Moderaattori
Moderaattori

Näin aktivoit e-laskun

eLaskun kytkentä .jpg

 

 

Sähköiset laskut ovat maksuttomia ja ympäristöystävällisiä vaihtoehtoja paperilaskulle. Laskusi voit
vastaanottaa omaan verkkopankkiisi e-laskulla, laskut säilyvät tallessa arkistossa ja tekee maksamisestakin helppoa. Kerron tässä miten voit ottaa e-laskun käyttöösi.

Kiinteän verkon laskut, matkapuhelinlaskut sekä Telia Rahoituksen laskut voidaan lähettää sinulle e-laskuna ja sen voit aktivoida ensimmäisen laskun saatuasi. E-laskun kytkentä tapahtuu oman verkkopankin kautta ja siihen tarvitset muutamia laskutustietoja, jotka löydät viimeisimmästä laskustasi.

Matkapuhelinlasku (1-alkuiset laskun numerot)

 

  • viitenumero
  • matkapuhelinnumerosi
  • valitse laskuttajalistalta Telia Finland Oyj
  • laskutusaihe: Telia matkapuhelin/liikkuva netti

Laajakaista / Kotipuhelin / Yhteislasku (6- tai 8-alkuiset laskun numerot)

 

  • viitenumero
  • yksilöintitieto, joka kirjataan muodossa 1234567 ilman kenoviivoja (laskussa esim. 1234567/1/1) TAI asiakastunnus
  • valitse laskuttajalistalta Telia Finland Oyj
  • laskutusaihe: Laajakaista, -lanka- ja yhteislasku

Kaapeli-TV

 

  • viitenumero
  • valitse laskuttajalistalta Telia Finland Oyj
  • laskutusaihe: Kaapeli-TV

Telia Rahoitus

 

  • valitse laskutttajalistalta Telia Finance Finland
  • laskutusaihe: e-lasku
  • laskutettavan henkilötunnus ja nimi

 

elasku kytketään omassa verkkopankissa.jpgE-laskun saat aktivoitua omassa verkkopankissasi.

E-laskun kytkennän jälkeen kuluu muutama tovi kunnes muutos rekisteröityy laskutustietoihin. Sen vuoksi saatat saada vielä yhden laskun entiseen malliin, jos kytkentä on osunut lähelle tulevan laskun muodostumista. Mutta ei hätää! Mikäli seuraavakaan lasku ei tule e-laskuna, tarkista verkkopankissasi onko jokin mennyt pieleen. Jos valinnoissa on jokin virhe, niin poista kytkentä ja odota vuorokausi niin voit aktivoida e-laskun uudelleen.

 

 

Linkit pankkien e-laskun ohjeistuksiin

 

Nordea 

OP 

Danske Bank 

S-Pankki 

Säästöpankki 

Aktia 

POP Pankki 

Handelsbanken 

Ålandsbanken