Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 

eLaskun kytkentä .jpg

 

 

Sähköiset laskut ovat maksuttomia ja ympäristöystävällisiä vaihtoehtoja paperilaskulle. Laskusi voit
vastaanottaa omaan verkkopankkiisi e-laskulla, laskut säilyvät tallessa arkistossa ja tekee maksamisestakin helppoa. Kerron tässä miten voit ottaa e-laskun käyttöösi.

Kiinteän verkon laskut, matkapuhelinlaskut sekä Telia Rahoituksen laskut voidaan lähettää sinulle e-laskuna ja sen voit aktivoida ensimmäisen laskun saatuasi. E-laskun kytkentä tapahtuu oman verkkopankin kautta ja siihen tarvitset muutamia laskutustietoja, jotka löydät viimeisimmästä laskustasi.

 

  • Jos viitenumero alkaa numerolla 1, valitse laskutusaiheeksi Telia matkapuhelin/liikkuva netti.
  • Jos viitenumero alkaa numerolla 3 tai 4 valitse laskutusaiheeksi Laajakaista, Yhteislasku, TV, Muut.

 

Matkapuhelinlasku/liikkuva netti (1-alkuiset laskun numerot)

 

  • viiimeisimmän laskun viitenumero (syötetään ilman välilyöntejä)
  • ensimmäinen laskulla oleva liittymänumero
  • valitse laskuttajalistalta Telia Finland Oyj
  • laskutusaihe: Telia matkapuhelin/liikkuva netti

 

Jos liittymäsi laskutetaan yhteislaskulla, tee kytkentä verkkopankissasi Laajakaista-, kotipuhelin-, Telia TV, laitevakuutus-, Turvapaketti- ja yhteislaskuohjeen mukaisesti.

 

Laajakaista-, kotipuhelin-, Telia TV, laitevakuutus-, Turvapaketti- ja yhteislasku

 

  • viimeisimmän laskun viitenumero (syötetään ilman välilyöntejä)
  • yksilöintitieto, joka kirjataan muodossa 1234567 ilman kenoviivoja (laskussa esim. 1234567/1/1) TAI asiakastunnus
  • valitse laskuttajalistalta Telia Finland Oyj
  • laskutusaihe: Laajakaista, Yhteislasku, TV, Muut

Kaapeli-TV

 

  • viimeisimmän laskun viitenumero (syötetään ilman välilyöntejä)
  • valitse laskuttajalistalta Telia Finland Oyj
  • laskutusaihe: Kaapeli-TV

Telia Rahoitus

 

  • valitse laskutttajalistalta Telia Finance Finland
  • laskutusaihe: e-lasku
  • laskutettavan henkilötunnus ja nimi

 

E-laskun saat aktivoitua omassa verkkopankissasi.E-laskun saat aktivoitua omassa verkkopankissasi.

E-laskun kytkennän jälkeen kuluu muutama tovi kunnes muutos rekisteröityy laskutustietoihin. Sen vuoksi saatat saada vielä yhden laskun entiseen malliin, jos kytkentä on osunut lähelle tulevan laskun muodostumista. Mutta ei hätää! Mikäli seuraavakaan lasku ei tule e-laskuna, tarkista verkkopankissasi onko jokin mennyt pieleen. Jos valinnoissa on jokin virhe, niin poista kytkentä ja odota vuorokausi niin voit aktivoida e-laskun uudelleen.

 

Pankkikohtaiset ohjeet e-laskun kytkennästä löydät oman pankkisi verkkosivuilta. 

 

 

 

 

Katjane
Moderaattori
Moderaattori

Jaa artikkeli

https://yhteiso.telia.fi/t5/Blogi/Nain-aktivoit-e-laskun/ba-p/187930
Linkki kopioitu