Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 63246
Kirjoituksia 172595

Sähköpostilaskutus lakkaa - esittelyssä Kivra

Moderaattori
Kirjautuneena

Sähköpostilaskutus lakkaa - esittelyssä Kivra

papers-3819540_1260.jpg

 

Siirrymme sähköpostilaskutuksesta pois, mutta tarkkaa aikataulua muutokselle ei vielä ole. Muutoksen aikataulusta tiedotetaan lisää tulevaisuudessa. Haluamme asiakkaidemme laskujen olevan niin turvassa kuin mahdollista, joten siksi siirrymme käyttämään muita laskutustapoja. Laskusi löydät edelleen Minun Telia -sovelluksesta ja Omilta Sivuilta. Kummankin palvelun kautta voit myös maksaa laskusi. Voit myös tehdä pankkisi kanssa sähköisen e-laskusopimuksen eli laskusi tulevat suoraan verkkopankkiisi hyväksyttäväksi – helppoa, ympäristöystävällistä ja vaatii vain muutaman klikkauksen! E-laskussa sinulla on vaihtoehtona myös laittaa laskusi suoramaksuun eli laskun maksaminen on automaattista. Maksullinen paperilasku säilyy myös meillä - huomaa, että hinta/lasku on 3,90€ (1.10.2020 alkaen 4,90€). 

 

Uutena laskutustapana meille tulee Kivra, maksuton ja helppokäyttöinen maksusovellus, jota voit käyttää niin puhelimen sovelluksessa kuin selaimellakin. Kivrassa voit vastaanottaa, maksaa ja varastoida kaikki laskusi kätevästi sähköisessä muodossa. Tämän lisäksi Kivra on nopea, turvallinen ja ympäristöystävällinen! Kivrassa onnistuu hyvin myös vaikka iäkkään läheisen laskujen hoitaminen.

 

kivra.png                    

 

Näin rekisteröidyt Kivraan:

 

  • Lataa sovellus puhelimeesi tai rekisteröidy selaimella
  • Voit rekisteröityä verkkopankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella
  • Ja tadaa! Olet nyt valmis saamaan kaikki Telian laskut suoraan Kivrasta!

 

Tällä hetkellä Kivraan voit rekisteröityä OP:n, Nordea, S-Pankin ja Danske Bankin verkkopankkitunnuksilla – muut pankit tulevat vuoden 2020 aikana. Näet Kivran sivuilta, mitkä kaikki yritykset käyttävät Kivraa laskutuksessaan. Näin löydät yritykset sovelluksesta: Muut —> Asetukset —> Lähettäjät —> Kirjoita yritys hakukenttään.

 

Lue lisää: 

0 tykkäystä
Artikkelissa on 6 kommenttia
Vakiokalustoa ☆☆
Kirjoituksia: 482
Kirjautuneena

Juu jotakin aina tulee tiensä päähän ja nyt se on sähköpostilasku. No enpä ole sellaista enää tarvinnut moneen vuoteen.

 

Sitä en oikein ymmärrä , että jokainen laskuttaja tuo käyttöön Kivran tapaisia appeja. Pian niitä on tarjolla aika läjä ja se ei ole oikea kehityssuunta.

 

Itse ole käyttänyt e-laskua sen alkuajoista lähtien ja olen ollut tyytyväinen. Nämä Kivrat , Sivrat tai Pivrat vain sekoittavat selvän asian eli sen , että toistaiseksi se rahaliikenne kulkee AINA pankkien kautta ja niistä ei lähitulevaisuudessa eroon päästä. Miksi käyttää jotakin Kivraa , kun laskun voi maksaa suoraan pankin palvelussa.

Vakiokalustoa ☆☆
Kirjoituksia: 457

Näissäkin pitäisi sitten muistaa asiakkaiden  tietoturva/ oikeusturva

ettei   kolmansille osapuolile  kerrota semmosta mitä niille ei kuulu .

Taitaa toi  4.90 paperilaskusta  perustua siihen että kuluttajariitalautakun  linjannu vuonna 2017 että 5 euroa on kohtuullinen  hinta et luulen että  tässäkin mennään raha edellä sieltä otetaan maksimi määrä  mistä saadaan  tohon luotoystävälkisyys hömpötykseen en usko yhtään  .

Vakiokalustoa ☆☆
Kirjoituksia: 487

Saako omilta sivuilta jatkossakin ladattua laskut PDF-muodossa ja saisiko niistä ihan vaan tavallisella tekstarilla ilmoituksen puhelimeen, kun uusi lasku on tullut? Esimerkiksi Elisa pistää puhelimeen tekstaria kun ovat laittaneet laskun sähköpostiin...

 

Minkään sovelluksen asentaminen pelkästään Telian laskujen maksamista varten ei kyllä ole kovin tarkoituksenmukaista, enkä muutenkaan halua hoitaa mitään raha-asioita puhelimella, koska on paremmat välineet sitä varten. Lisäksi tarvitsen joka tapauksessa laskut PDF-muodossa koska mm. nettilasku ja puhelin menevät työnantajalle maksuun ja ne pitää toimittaa siinä muodossa.

Moderaattori
Kirjoituksia: 233

@SINAD Kyllä, tulostaminen onnistuu sekä saapuneesta laskusta saat tiedon tekstiviestillä. Viestissä ilmoitetaan laskun summa sekä eräpäivä. Tämä on ns. Tekstiviestilasku-palvelu, jossa ei asiakkaalle lähetetä muuta varsinaista laskua (ei sähköistä eikä paperista), vaan laskun voi käydä sitten Laskuarkistosta katsomassa telia.fi -sivustolle kirjautumalla. Palvelu on maksuton kaikille sähköisen laskutuksen asiakkaille ja jos paperilaskutusta ei rinnalle jätetä voimaan. Tekstiviestilasku-palvelun saa kytkettyä omissa tiedoissa Laskutustiedot-välilehdellä (pl. e-lasku -asiakkaat) tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun

Kommentaattori
Kirjoituksia: 28

Minulla on käytössäni sähköpostilaskutus, ja haluan jatkossa maksaa laskuni Omilta sivuilta... sieltä olen laskuni tähänkin asti maksanut. Pitääkö minun tehdä jotakin kun tuo sähköpostilaskutus loppuu, ettei minulle vain aleta lähettämään laskuja maksullisena paperilaskuna? En ymmärrä miksi laskuja pitäisi edes lähetellä, kun ne kätevästi löytyvät jokaisen Omilta sivuilta sekä Minun Teliasta.

Moderaattori
Kirjoituksia: 233

@jasu40 Tässä vaiheessa sinulla ei ole vielä kiire tehdä muutoksia. Kun sähköpostilaskun lopetus on ajankohtainen, tulemme informoimaan niitä asiakkaita, joilla on edelleen sähköpostilasku käytössä. Sähköpostilasku vaihtuu toiseen sähköiseen laskutustapaan (Lasku Minun Telia -sovellukseen). Vielä ei tarkempia tietoja siirtymästä ole, siitä ilmoitamme lähempänä loppuvuotta. Pyrimme joka tapauksessa tekemään muutoksen mahdollisimman helpoksi asiakkaille.