Telia Yhteisö

Keskustelua digistä ja sen ilmiöistä

Millainen on sinun Teliasi?

peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Sonera Yritysportaali – Yrityksesi asiakkuus yhden tunnuksen takana 24/7
Telialainen
Telialainen

Sonera Yritysportaali – Yrityksesi asiakkuus yhden tunnuksen takana 24/7

 

 

 

Moni teistä on saattanut kuulla Soneran Yritysportaalista. Osalla teistä saattaakin olla sinne jo tunnukset ja jotkut teistä käyttävätkin sitä jo aktiivisesti. Uskon kuitenkin, että joukossa on monia joilla ei välttämättä ole ihan tarkkaa kuvaa siitä, mitä kaikkea Yritysportaalissa voi loppujen lopuksi tehdä.

 

Nopeana yhteenvetona voidaan sanoa, että Yritysportaali on monipuolinen työkalu, joka tarjoaa kokonaisnäkymän yrityksesi asiakkuudesta ja mahdollisuuden hallita palveluitasi ajasta ja paikasta riippumatta.

 

Koska Yritysportaali toimii internetissä, voidaan sitä käyttää niin tietokoneella, älypuhelimella kuin tabletillakin. Yritysportaali kulkee siis aina mukanasi, olit sitten missä tahansa. Yritysportaalin ollessa käytettävissä 24/7, voit käyttää sitä juuri silloin, kun se sinulle parhaiten sopii. Myös silloin, kun asiakaspalvelu on suljettu.

 

Yritysportaali sopii myös niin pienille kuin suurillekin yrityksille. Tarvittaessa Yritysportaaliin voidaan lisätä useita käyttäjätunnuksia ja samojen tunnuksien taakse on mahdollista kytkeä useampia asiakkuuksia. Mikä parasta, kaikki tämä on täysin ilmaista!

 

Yritysportaalin ei kuitenkaan ole missään nimessä tarkoitus korvata asiakaspalvelua, vaan toimia sen tukena ja vaihtoehtoisena asiointikanavana. Ajattelinkin avata teille vähän sitä, mitä kaikkea Yritysportaalissa on mahdollista tehdä.

 

portaali.png

 

Laskujen hallinta

 

Hyvin usein asiakaspalveluun on tarve olla yhteydessä laskuihin liittyvissä asioissa. Ajoittain voi olla tarve saada alkuperäisestä laskusta kopio kirjanpitoa varten. Joskus sitä puolestaan miettii, onko lasku jo maksettu tai sitten voi olla tilanne, jossa on tarve saada laskulle lisää maksuaikaa. Kaiken tämän ja paljon muuta voit hoitaa näppärästi Yritysportaalissa. Oli laskutustapa mikä tahansa (paperi, E-lasku, verkkolasku tai sähköposti), ilmestyy uusi lasku aina myös Yritysportaaliin. Yritysportaali säilyttää yrityksesi laskut kaksi vuotta, joten vanhojenkin laskujen tiedot ovat aina saatavilla. Yritysportaalin kautta laskukopion lataaminen ja erääntyvälle laskulle maksuajan hakeminen on myös täysin ilmaista.

 

 

Mobiililiittymien hallinta

 

Yrityksen liittymille tarvitsee silloin tällöin tehdä muutoksia tai välillä voi olla esimerkiksi tarve tietää liittymän PUK-koodi tai laitteen IMEI-koodi. Tätä varten Yritysportaalista löytyy “Hallinnoi” -osio, josta pääset Yrityspäätteeseen. Yrityspäätteessä voit milloin tahansa kätevästi selata ja muokata yrityksesi kaikkia liittymiä. Yrityspäätteen kautta voit mm. avata uusia liittymiä, irtisanoa tarpeettomia liittymiä, tilata ja vaihtaa SIM-kortteja, tehdä muutoksia lisäpalveluihin sekä ylläpitää liittymien käyttäjä- ja laskutustietoja. Yritysportaalista tehdyistä liittymämuutoksista ei niin ikään veloiteta mitään.

 

 

Viestikeskus

 

Yritysportaalista löytyy myös niin sanottu viestikeskus. Viestikeskus on todella helppo ja nopea tapa olla Soneran yritysasiakaspalveluun yhteydessä kirjallisesti. Lähettäessäsi viestin Yritysportaalin kautta, voit seurata viestisi käsittelyn tilannetta ja se tallentuu aina viestikeskukseen. Viestin yhteyteen on mahdollista lisätä myös liitteitä (valtakirjat, sopimuspaperit jne.) ja mikäli sinulle tulee jotain lisättävää luomaasi viestiin, voit muokata sitä helposti myös viestin lähetyksen jälkeen. Tämän lisäksi kirjaamme Yritysportaaliin tiedot jokaisesta asiakaspalveluun tehdystä yhteydenotosta, joten voit aina jälkikäteen tarkastella asiointihistoriaasi.

 

 

Kaikki palvelut yhden tunnuksen takana

 

Osalla teistä voi olla käytössä myös Soneran CID-yritysnumerointi, vaihdepalvelu tai Viestintäpalvelu VIP. Kaikkia näitä hallitaan omien käyttöliittymien kautta. Nyt nämä kaikki käyttöliittymät löytyvät kätevästi suoraan Yritysportaalista, yksien tunnuksien takaa. Näin ollen sinun ei tarvitse muistaa useita kirjautumisosoitteita. Näiden lisäksi Yritysportaalista pääset tarvittaessa myös SurfManageriin, Alerta Portaaliin, Operaattoripalveluun ja erikseen tilattavaan Raportointipalveluun.

 

 

Chat

 

Yritysportaalin kautta voit asioida meidän kanssa myös kirjallisesti reaaliajassa. Yritysportaalista löytyy Chat palvelu (avoinna ma-pe 8-16.30). Tarvitset neuvoa sitten Yritysportaalin tai minkä tahansa Soneran palvelun kanssa, asiantunteva Chat-asiakaspalvelu palvelee sinua yhden hiiren klikkauksen takana.

 

 

Tässä on vain muutamia asioita joita Yritysportaalissa on mahdollista tehdä. Suosittelen lämpimästi jokaista Soneran yritysasiakasta luomaan ilmaiset tunnukset ja rohkeasti tutustumaan Yritysportaalin tarjoamiin etuihin. Yritysportaalia kehitetään myös jatkuvasti, joten tulevaisuudessa voit hyödyntää palvelua entistäkin enemmän, kun uusia ominaisuuksia lisätään palveluun.

 

Minua kiinnostaisi myös kuulla kuinka te käytätte ja hyödynnätte Yritysportaalia tai mitä kehitysehdotuksia teillä on Yritysportaalin tulevaisuutta ajatellen. Vastaan myös mielelläni kaikkiin Yritysportaalin liittyviin kysymyksiin!

 

Yritysportaalitunnukset voitte luoda täällä Tutustu Yritysportaaliin jaYritysportaaliin voitte kirjautua täällä Kirjaudu Yritysportaaliin.