Tärkeää asiaa laskutuksesta – esittelyssä eri tavat, joilla voit hoitaa laskutuksesi Telialla

  • 17 June 2020
  • 6 kommenttia
  • 30 katselukertaa


 


Sähköiseen laskutukseen on tulossa muutoksia, ja suosittelemme siirtymään käyttäjäystävällisempiin laskutustapoihin. Tässä artikkelissa esitellään tapoja, joilla voit hoitaa laskutuksesi – luvassa vanhaa ja tuttua sekä uutta ja entistä vaivattomampaa.


 


Helpoin sähköinen laskutustapa on e-lasku – helppo, ilmainen, ympäristöystävällinen ja vaatii vain muutaman klikkauksen! E-laskusopimuksen voit tehdä oman pankkisi kanssa, eikä sen tekemisessä kauaa tarvitse raapia päätään. Seuraa vain näitä verkkosivuiltamme löytyviä ohjeita. Kun sinulla on e-laskusopimus, laskusi tulevat suoraan verkkopankkiisi hyväksyttäviksi. Voit helpottaa arkeasi entisestään asettamalla e-laskusi veloittumaan automaattisesti eräpäivänä. Näin sinulta ei mene koskaan laskun eräpäivä ohitse! E-lasku sopii myös sinulle, joka hoidat lähimmäisesi laskutusta tai auttelet vaikka vanhempaasi laskutusasioissa.


 


Laskusi löytyvät myös Minun Teliasta tai Minun Telia -sovelluksen laskuarkistosta. Hoida ja hallitse laskuasioita näppärästi Minun Telia -sovelluksella tai kirjautumalla osoitteessa telia.fi/kirjaudu. Minun Teliassa onnistuu mm. laskun eräpäivän siirtäminen, puheluerittelyn tilaaminen sekä laskun tarkempi tarkastelu. Minun Teliasta löytyy myös asiakaspalvelun chat-kanava, jos oma lasku herättää kysymyksiä tai laskun tulkinnassa on vaikeuksia. Asiakkaamme ovat kokeneet maksamisen Minun Teliassa helppona ja tuttuna. Myös tämän laskutustavan joustavuutta kiitellään.


 



 


Halutessasi voit varastoida kaikki laskusi ja muut tärkeät asiakirjasi Kivrassa, joka on maksuton ja helppokäyttöinen digitaalinen postilaatikko ja asiointipalvelu. Kivraa voit käyttää sovelluksen kautta tai netissä. Kivrassa voit vastaanottaa, maksaa ja varastoida kaikki laskusi kätevästi sähköisessä muodossa. Tämän lisäksi Kivra on nopea, turvallinen ja ympäristöystävällinen. Kivrassa onnistuu hyvin myös vaikka iäkkään läheisen laskujen hoitaminen tai laskun jakaminen kumppanin kanssa laskun jakamismahdollisuuden ansiosta.


 


Viimeisenä käydään läpi tuttua ja turvallista paperilaskutusta. Paperilaskutus on sinulle, joka vielä haluat nähdä laskusi fyysisesti käsissäsi ja siirtää laskusi maksamattomat laskut -pinosta maksettujen pinoon – tai haluat muistuttaa itseäsi pitämällä maksamattomia laskuja vaikka jääkaapin ovessa. Maksullinen paperilasku on tällä hetkellä 3,90 euroa laskulta, mutta hinta nousee 1.10.2020 ja on jatkossa 4,90€ per lasku.


 


Halutessasi voit lukea lisää laskutustavoista täällä.


 


Lue lisää: 



6 kommenttia

Käyttäjätaso 7

Juu jotakin aina tulee tiensä päähän ja nyt se on sähköpostilasku. No enpä ole sellaista enää tarvinnut moneen vuoteen.

 

Sitä en oikein ymmärrä , että jokainen laskuttaja tuo käyttöön Kivran tapaisia appeja. Pian niitä on tarjolla aika läjä ja se ei ole oikea kehityssuunta.

 

Itse ole käyttänyt e-laskua sen alkuajoista lähtien ja olen ollut tyytyväinen. Nämä Kivrat , Sivrat tai Pivrat vain sekoittavat selvän asian eli sen , että toistaiseksi se rahaliikenne kulkee AINA pankkien kautta ja niistä ei lähitulevaisuudessa eroon päästä. Miksi käyttää jotakin Kivraa , kun laskun voi maksaa suoraan pankin palvelussa.

Näissäkin pitäisi sitten muistaa asiakkaiden  tietoturva/ oikeusturva

ettei   kolmansille osapuolile  kerrota semmosta mitä niille ei kuulu .

Taitaa toi  4.90 paperilaskusta  perustua siihen että kuluttajariitalautakun  linjannu vuonna 2017 että 5 euroa on kohtuullinen  hinta et luulen että  tässäkin mennään raha edellä sieltä otetaan maksimi määrä  mistä saadaan  tohon luotoystävälkisyys hömpötykseen en usko yhtään  .

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +14

Saako omilta sivuilta jatkossakin ladattua laskut PDF-muodossa ja saisiko niistä ihan vaan tavallisella tekstarilla ilmoituksen puhelimeen, kun uusi lasku on tullut? Esimerkiksi Elisa pistää puhelimeen tekstaria kun ovat laittaneet laskun sähköpostiin...

 

Minkään sovelluksen asentaminen pelkästään Telian laskujen maksamista varten ei kyllä ole kovin tarkoituksenmukaista, enkä muutenkaan halua hoitaa mitään raha-asioita puhelimella, koska on paremmat välineet sitä varten. Lisäksi tarvitsen joka tapauksessa laskut PDF-muodossa koska mm. nettilasku ja puhelin menevät työnantajalle maksuun ja ne pitää toimittaa siinä muodossa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@SINAD Kyllä, tulostaminen onnistuu sekä saapuneesta laskusta saat tiedon tekstiviestillä. Viestissä ilmoitetaan laskun summa sekä eräpäivä. Tämä on ns. Tekstiviestilasku-palvelu, jossa ei asiakkaalle lähetetä muuta varsinaista laskua (ei sähköistä eikä paperista), vaan laskun voi käydä sitten Laskuarkistosta katsomassa telia.fi -sivustolle kirjautumalla. Palvelu on maksuton kaikille sähköisen laskutuksen asiakkaille ja jos paperilaskutusta ei rinnalle jätetä voimaan. Tekstiviestilasku-palvelun saa kytkettyä omissa tiedoissa Laskutustiedot-välilehdellä (pl. e-lasku -asiakkaat) tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun

Minulla on käytössäni sähköpostilaskutus, ja haluan jatkossa maksaa laskuni Omilta sivuilta... sieltä olen laskuni tähänkin asti maksanut. Pitääkö minun tehdä jotakin kun tuo sähköpostilaskutus loppuu, ettei minulle vain aleta lähettämään laskuja maksullisena paperilaskuna? En ymmärrä miksi laskuja pitäisi edes lähetellä, kun ne kätevästi löytyvät jokaisen Omilta sivuilta sekä Minun Teliasta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@jasu40 Tässä vaiheessa sinulla ei ole vielä kiire tehdä muutoksia. Kun sähköpostilaskun lopetus on ajankohtainen, tulemme informoimaan niitä asiakkaita, joilla on edelleen sähköpostilasku käytössä. Sähköpostilasku vaihtuu toiseen sähköiseen laskutustapaan (Lasku Minun Telia -sovellukseen). Vielä ei tarkempia tietoja siirtymästä ole, siitä ilmoitamme lähempänä loppuvuotta. Pyrimme joka tapauksessa tekemään muutoksen mahdollisimman helpoksi asiakkaille.


 

Vastaa