Uudet Applet, tietoa mm. hinnoista ja saatavuuksista. Seuraa ja kysy


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
  • Yhteisömanageri
  • 10305 kommenttia

 



 


Täältä löydät tietoa Telian saatavuuksista ja toimituksista Apple iPhone X ja 8 sekä 8 Plus -puhelimien sekä Apple TV 4K -laitteiden osalta. Seuraa tätä blogia ja tiedät missä mennään. Kysy ja kommentoi.


 


Tietoa iPhone 8 / 8 Plus / X toimituksista:


 


- Päivitetty tilannetieto 18.12. Tänään on tullut uusi erä laitteita joita juuri pakkaamme toimituksiin. Tästä erästä saamme toimitettua kaikki sisässä olevat tilaukset, joten tämän erän jälkeen taulukko näyttää tältä:


 





























Laite Toimitamme tällä hetkellä laitteita, jotka on tilattu:
Apple iPhone X 64GB Space Grey Varastossa heti toimituksiin
Apple iPhone X 64GB Silver Varastossa heti toimituksiin
   
Apple iPhone X 256GB Space Grey Varastossa heti toimituksiin
Apple iPhone X 256GB Silver Varastossa heti toimituksiin

 


Tietoa iPhone X:n myynnin aloituksesta:


 


- Tilannetieto 2.11. klo 16:20. Kaikki ensimmäisestä ennakkoerästä tilatut puhelimet on nyt lähetetty matkaan ja niistä on mennyt tilaajalle myös tekstari. Laitteet ovat perillä huomisesta alkaen. Jos et saanut tekstaria niin se tarkoittaa sitä, että toimitus on tämänhetkisen tiedon mukaan myöhemmin marraskuun aikana.


 


- 27.10. avasimme myyntiin ensimmäisen erän iPhone X –puhelimia. Toimitamme näistä laitteista suurimman osan 3.11, postitoimipaikasta riippuen. Jos tilauksesi on tästä ensimmäisestä erästä, laite pakataan toimituksiin 2.11. ja tässä yhteydessä lähetämme sinulle tekstarina toimitusvahvistuksen, joka sisältää Postin seurantatunnuksen. Jos et saa toimitusvahvistusta torstain 2.11. aikana se tarkoittaa, että tilauksesi on toimituksessa marraskuun aikana.
 
- Ensimmäisen erän jälkeen, 29.10. mennessä tilatut laitteet toimitamme tämänhetkisen tiedon mukaan marraskuun aikana. Toimitusvahvistus on merkki siitä, että laitteesi on matkalla sinulle.


- iPhone X:n ensimmäisen erän ennakkomyynti käynnistyy vain Telian verkkokaupassa 27.10. klo 10.01. Pyrimme siihen, että laitteet ovat perillä asiakkailla 3.11. Riippuen postitoimipaikasta toimitus voi olla vähän myöhemmin (asiasmiespostit jne.).


 


- Kun ensimmäinen erä on myyty loppuun tai viimeistään 30.10. käynnistyy toisen erän myynti myös asiakaspalvelussa sekä kaikissa Telia Kaupoissa. Näiden tilausten toimitusaika riippuu tilausmääristä sekä meille tukkuun saapuvista toimituseristä.


 


- 3.11. klo 09.00 alkaen on seuraavista Telia Kaupoista on saatavissa erä laitteita suoraan myös hyllystä:



  • Helsinki – Kamppi ja Itäkeskus

  • Espoo - Iso-omena

  • Vantaa – Jumbo

  • Tampere – Koskikeskus

  • Raisio – Mylly

  • Oulu – Limingantulli


- Muissa myymälöissä myöhemmin, kun saatavuudet paranevat. Jos paikkakunnallasi ei ole Telian myymälää, voit tehdä tilauksen Telian verkkokaupassa.


 


iPhone X 256GB Space Grey -mallia ei tule saataville suoraan hyllystä myynninaloituspäivänä 3.11, muita malleja kyllä. Kyseistä mallia kuitenkin tulee meille tukkuun joten niitä on toimituksissa 3.11. jos/kun sellaisen tilasi ensimmäistä ennakkoerästä 27.10.


 


- Laitteissa on totuttuun Applemaiseen tapaan rajallinen saatavuus. Saamme Applelta laitteita pieniä eriä viikoittain, joita jaamme myyntiin eri kanaviin (Telia Kauppa, asiakaspalvelu, verkkokauppa). Jos käy niin, että laitetta ei ole heti toimitukseen, tai sitä ei ole kaupan hyllyssä, voit tehdä tilauksen verkkokaupassa tai asiakaspalvelu/Telia Kauppa tekee tilauksen puolestasi ja laitteen toimitus tapahtuu postitse sitten, kun laitetta on saatavilla.


 


 - Tänä vuonna käytämme vain yhtä tilaus- ja toimitusjonoa. Riippumatta missä kanavassa tilaus on tehty (Telia Kauppa, asiakaspalvelu, verkkokauppa), tai missä päin Suomea tahansa tilaus on tehty, se on aina samassa jonossa. Puramme tätä yhtä jonoa sitä mukaa, kun eri laitevariantteja saapuu meille varastoon. Telia Kaupoissa ei siis ole tänä vuonna omia myymäläkohtaisia kiinnostuslistoja.


 


- iPhone X on hyödynnettävissä myös Upgrade-sopimuksen kanssa.


 


- Demolaitteita tulee esille kaikkiin Telia Kauppoihin (ei Express-myymälöihin) 3.11. lähtien, ei kuitenkaan välttämättä kaikkia variantteja kaikkiin kauppoihin.


 


Yleistä tietoa myynnin aloituksesta iPhone 8 ja 8 Plus:


 


- iPhone 8 ja 8+ -puhelimien ensimmäisen erän ennakkomyynti käynnistyy vain Telian verkkokaupassa 15.9. klo 10.01. Laitteita tulee myyntiin rajallinen määrä laitteita. Pyrimme siihen, että ne ovat perillä asiakkailla 22.9. Riippuen postitoimipaikasta toimitus voi olla vähän myöhemmin (asiasmiespostit jne.).
- Kun ensimmäinen erä on myyty tai viimeistään 18.9. käynnistyy toisen erän myynti sekä asiakaspalvelussa että seuraavissa Telia Kaupoissa:



  • Kamppi

  • Itäkeskus

  • Jumbo

  • Sello

  • Tampere Koskikeskus

  • Hansa

  • Prisma Seppälä

  • Oulu Limingantulli


Muissa myymälöissä myöhemmin, kun saatavuudet paranevat. Jos paikkakunnallasi ei ole Telian myymälää, voit tehdä tilauksen Telian verkkokaupassa.


- Uusien laitteiden saatavuus on alkuvaiheessa rajattua. Saamme Applelta viikottain pieniä eriä joista jaamme niitä myyntiin eri kanaviin (Telia Kauppa, asiakaspalvelu, verkkokauppa). Jos käy niin, että laitetta ei ole heti toimitukseen, tai sitä ei ole kaupan hyllyssä, voit tehdä tilauksen verkkokaupassa tai asiakaspalvelu/Telia Kauppa tekee tilauksen puolestasi ja laitteen toimitus tapahtuu postitse sitten, kun laitetta on saatavilla.


 - Tänä vuonna käytämme vain yhtä tilaus- ja toimitusjonoa. Riippumatta missä kanavassa tilaus on tehty (Telia Kauppa, asiakaspalvelu, verkkokauppa), tai missä päin Suomea tahansa tilaus on tehty se on aina samassa jonossa. Puramme tätä yhtä jonoa sitä mukaa, kun eri laitevariantteja saapuu meille varastoon. Telia Kaupoissa ei siis ole tänä vuonna omia myymäläkohtaisia kiinnostuslistoja.


- Nykyinen Telia Upgrade -sopimuksella oleva laite on mahdollista vaihtaa uuteen iPhoneen. Uutta iPhonea ei saa kuitenkaan enää Upgrade-sopimuksella. 


- Demolaitteita tulee kaikkiin Telia Kauppoihin (ei Express-myymälöihin) 22.9. lähtien, ei kuitenkaan välttämättä kaikkia variantteja kaikkiin kauppoihin.


  


Apple julkaisi 12.9. seuraavat tuotteet:


 



Apple 2017 telia.fi:ssä:


 


- Tilaa oma uusi Apple-laitteesi Telian verkkokaupasta ja löydä tietoa uusien toimitusten etenemisestä https://www.telia.fi/kauppa/apple/iphone


 


Apple 2017 juttuja Yhteisössä:


 


- Käyttökokemukset iPhone X


- Käyttökokemukset iPhone 8 ja 8 Plus


- Lanseerausillan Apple-valvojaiset täällä.


- Blogi: Lyhyt esittely uutuuslaitteista.


- Blogi: Esittelyssä iOS11.


 



 


657 kommenttia

Paljonkohan tuo iPhone X tulee olemaan suomen hinnoissa?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Tillutin siirsimme kysymyksesi tähän koontikeskusteluun. Hinta ei ole vielä selvillä mutta seuraa tätä blogia niin tiedät kunhan hinta- ja saatavuustiedot varmistuvat :)

Applen sivuilta otettuna 64gt 1179e ja 256gt 1349e

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Vuoris hinnat löytyvät tosiaan Applen sivuilta ja päivitin ne myös yllä olevaan blogiin.

Pystyykö joku vastaamaan kysymykseen Sonera Upgrade sopimukseen liittyen, eli mitenkä nykyisen puhelimen vaihto tuohon iPhone X:n käytännössä menee. Pystyykö esim. ennakkotilaamaan?

Sama kysymys kun tossa yllä, mutta 8 liittyen. Aika huonosti löytyy mistään tietoa ylipäätään Upgradesta tällä hetkellä. Jonkilainen infopaketti olis hyvä nähdä, miten homma käytännössä toimii.

Itsellä sama kysymys mielessä kuin kaksi ylempää on, päivittäisin iphone x:n

Moikka @latsi1@nikla82 ja @aajiih ! :) 

Laitteiden myynti Upgrade -sopparilla tarkentuu myöhemmin kyllä. Vielä ei ole tuosta infoa saatavilla. Kannattaa seurata tilannetta täällä. :) 

Kiitos vastauksesta

 

Lähinnä mietityttää kun ylihuomenna on jo ennakkomyynti, niin ihan hirveästi ei aikaa välissä ole. Mutta odotellaan :)

Kiitoksia vastauksesta @RaMaria

Tjenare!

Onkohan näitä uusia iPhone-malleja tulossa näytteille Telian myymälöihin ennen varsinaisia julkaisupäiviä kuluttajille? Jos ei, niin millaisella aikataululla niitä saattaisi päästä hypistelemään?

 

Ajattelin vain, että uutuuksia olisi mukava päästä kokeilemaan omin käsin ennen tilauksen tekemistä ja ostopäätöstä. En osaa oikein muuten päättää iPhone 8:n ja X:n välillä... ? Nämä uudet mallit ovat jo sellaisissa hinnoissakin, etten oikein viitsisi tilata mitään, ennen kuin olen varma päätöksestäni.

Moi taas @RaMaria ja @TeroRe.

 

Mitään tietoa ei sivuilla Upgradesta vieläkään löydy. Koitin selvittää jo asiaa myyntipalvelusta, eivät osaa vastata mitään kun "eivät hoida niitä".

 

Nyt ei kyllä toiminta vakuuta yhtään. Ei ole teidän vika tietenkään, mutta keneltä tähän saa vastauksen? Haluan siis vaihtaa nykyisen iPhone 7 silloin 22.9. uuteen iPhone 8, eli miten homma toimii? Voisiko joku hankkia tähän vastauksen?

 

Ei kai sitä netistä huomenna vaan tilata kun liikkeessä pitää tottakai puhelin tarkistaa vaihdon yhteydessä? Ei tästä Upgradesta ole mitään hyötyä jos ei vaihtoa oikeasti voi tehdä kun laite on saatavilla.

@aajiih myynnin aloitukseen ei Upgradea tule vielä, tulee mahdollisesti jossain vaiheessa myöhemmin. 

@Nordbon selvitetään tuo että tuleeko laitteita näytille liikkeisiin, palataan asiaan heti kun saadaan infoa. :) 

@RaMaria siis mitä...? Mitä teen tällä upgrade-sopimuksella jos en voi oikeasti edes puhelinta vaihtaa? Ette kai nyt ole tosissanne?

 

https://www.telia.fi/kauppa/palvelut/upgrade

 

"Aina uusin laite käyttöösi"? Eli aina kun Telia niin päättää? Mitä ihmettä oikeasti teen tällä sopimuksella jos ei uutta puhelinta edes ole mahdollista saada, kun se saatavilla on?

 

Edit: "...eli voit päivittää puhelinmallisi uusimpaan aina heti tuoreeltaan."? Mutta et kuitenkaan voi?

Tuleeko Watch 3 siis myyntiin nyt kuitenkin jo huomenna aamullamyös Telia Kauppaan? Tänään aamulla kun kysyin asiaa chatissa ei asiakaspalvelija osannut vielä sanoa myyntiin tulon päivästä mitään..

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@latsi1 @nikla82 @aajiih, tarkennan Marian kommenttia: Jos teillä on nyt Upgrade-sopimuksella oleva laite niin voitte sellaisen vaihtaa uuteen iPhoneen (jos ehdot muutoin täyttyvät). Mutta, se uusi iPhone ei ole enää Upgraden piirissä eli uutta iPhonea ei saa Upgrade-sopimuksella. Tämä on päätetty tänään, siksi siitä ei ollut aikaisemmin tietoa. Eli kun myynti alkaa Telia Kaupoissa viimeistään 18.9. niin voit mennä ostamaan silloin uuden iPhonen myymälään koska upgraden voi tosiaan tehdä vain myymälässä. Jos laitteita ei ole hyllyssä, kaupassa tehdään sinulle kuitenkin tilaus ja toimitus tapahtuu postitse kun laitteita saadaan lisää.


 


@Nordbon, demolaitteita tulee kaikkiin Telia Kauppoihin 22.9. lähtien, ei kuitenkaan välttämättä kaikkia variantteja.


 


@Masilini, Apple Watch Series 3 -kellojen ennakkomyynti alkaa verkossa samaan aikaan kuin iPhonienkin eli huomenna 15.9. klo 10.01.


 


 ---


 


Ennakkomyynti käynnistyy Telian verkkokaupassa huomenna 15.9. klo 10.01. Laitteita tulee myyntiin rajallinen määrä ja pyrimme siihen, että ne ovat asiakkailla 22.9. Riippuen postitoimipaikasta toimitus voi olla vähän myöhemmin (asiasmiespostit jne.).


 


Kun ensimmäinen ennakkoerä on myyty loppuun tai viimeistään 18.9. myynti käynnistyy sekä asiakaspalvelussa että seuraavissa Telia Kaupoissa:



  • Kamppi

  • Itis

  • Jumbo

  • Sello

  • Tampere Koskikeskus

  • Hansa

  • Prisma Seppälä

  • Oulu Limingantulli


Muissa myymälöissä myöhemmin, kun saatavuudet  paranevat. Jos paikkakunnallasi ei ole Telian myymälää, seuraile Telian verkkokauppaa.

@TeroRe kiitos selvennyksestä. Todella outoa toimintaa joka tapauksessa.

 

En asu kokoaikaisesti Suomessa ja vaikea olla 22.9. "kyselemässä saatavuutta" vain saadakseen kuulla, ettei ole tietoa koska sitä saa. Lennot jne ei ole ilmaisia. Jos puhelimen olisi voinut varata niin kuin viime vuonna, tietäisi ettei matkusta turhaan. Sehän ei tietysti ole teidän ongelma, mutta menee aivan mahdottoman vaikeaksi tämä homma.

 

Ikävä kyllä taitaa jäädä viimeiseksi iPhoneksi vajaa 9,5 vuoden jälkeen, jonka nykyiseltä Telialta hankin. Siinä ajassa on aika paljon hyvää ehtinyt teistä puhua. Sekään ei tietysti ketään kiinnosta ja sen hyvin ymmärrän, mutta ei voi muuta sanoa kun että huonommaksi on teillä mennyt hommat vuosi vuodelta. Kaksi muuta teidän kilpailijaa Suomessa vielä huonompia, harmi miten hommat nykyään ei missään toimi.

 

Upgrade taisi olla ajattelematon idea ja kuollut jo syntyessään.

@TeroRe

 

Tuleeko myöhemmin tietoa iPhone X:n osalta vai päteekö tämä sama siihen? Pystyykö myynnin aloituspäivänä tekemään kuitenkin jonkinlaisen varauksen sinne kauppaan ettei puhelimen tarvitse juuri silloin olla saatavilla, kuten iPhone X:n tapauksessa todennäköisesti tulee olemaan.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@latsi1, iPhone X:n osalta tilanne tarkentuu myöhemmin. Palaan huomenna asiaan tuosta, että mitä sitten jos/kun myymälöissä pääsee saldo loppumaan.


 


@aajiih, ymmärrän tilanteen, ei ole missään nimessä helppo yhtälö. Tarkennetaan huomenna myös sinun osaltasi tuo skenaario. Liittyy samaan kuin latsi1:n skenaario.


 


---


 


Mennään asia kerrallaan. Huomenna tosiaan alkaa ennakkomyynti. Päivitän oleellisia tietoja koko ajan tähän blogiin.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@aajiih, tuoretta tietoa. Eli myynti käynnistyy Telia Kaupoissa viimeistään 18.9. Uusien puhelimien saatavuus on aluksi pientä ja jos käy niin, että myymälässä ei ole laitteita hyllyssä niin he laittavat siellä kuitenkin tilauksen sisään ja laitteen toimitus tapahtuu postitse sitten kun laitteita on taas lisää. Toimitus ei voi kuitenkaan olla ulkomaille, mutta olisiko sinulla osoitetta Suomessa, voisiko sieltä edelleenlähettää ulkomaille?


 


Telia Kaupat, joissa ennakkomyynti käynnistyy ovat:



  • Kamppi

  • Itäkeskus

  • Jumbo

  • Sello

  • Tampere Koskikeskus

  • Hansa

  • Prisma Seppälä

  • Oulu Limingantulli


 


@latsi1, iPhone X:n osalta tilanne on edelleen auki. Voi olla, että malli on sama kuin iPhone 8/8+:n osalta, eli jos kaupoissa ei ole laitteita hyllyssä niin he tekevät tilauksen ja toimitus postitse. Tämä kuitenkin vielä varmistuu myöhemmin.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Ja vielä yleinen tieto, päivitän myös tämän aloitusblogiin:


 


Niinkuin aikaisempinakin vuosina, kysyntä tulee olemaan suurempaa kuin laitteiden saatavuus 🙂 Joten uusien laitteiden saatavuus on alkuvaiheessa rajattua. Saamme Applelta viikottain pieniä eriä joista jaamme niitä myyntiin eri kanaviin (Telia Kauppa, asiakaspalvelu, verkkokauppa). Jos käy niin, että laitetta ei ole heti toimitukseen, tai sitä ei ole kaupan hyllyssä, voit tehdä tilauksen verkkokaupassa tai asiakaspalvelu/Telia Kauppa tekee tilauksen puolestasi ja laitteen toimitus tapahtuu postitse sitten, kun laitetta on saatavilla.


 


Tänä vuonna käytämme vain yhtä tilaus- ja toimitusjonoa. Riippumatta missä kanavassa tilaus on tehty (Telia Kauppa, asiakaspalvelu, verkkokauppa), tai missä päin Suomea tahansa tilaus on tehty se on aina samassa jonossa. Puramme tätä yhtä jonoa sitä mukaa, kun eri laitevariantteja saapuu meille varastoon. Telia Kaupoissa ei siis ole tänä vuonna omia myymäläkohtaisia kiinnostuslistoja.

@TeroRe Kiitos lisätiedoista.

 

Suomesta löytyy kyllä osoite ja Helsingin kauppoihin pääsen kunhan vaan ensin Suomessa olen.

 

Mutta... vieläkään ei oikein selviä miten upgrade toimii? Eihän sitä puhelinta postitse lähetetä kun pitää nykyinen palauttaa, vai...?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@aajiih Upgradessa vaihtaessasi laitteen uuteen me hyvitämme sinulle laitteen loppumaksut. Voit vaihtaa laitteen uuteen joko 12kk jälkeen sen hankinnasta, tai kun sitä vastaavan summan verran laitemaksuja on lyhennetty.


 


Vaihto hoidetaan tosiaan Telia Kaupassa, jonne vanha puhelin jätetään ja jossa myyjä tsekkaa sen kunnon ja vaihtokelpoisuuden. Myymälästä saadaan sitten mukaan myös sitten se uusi puhelin. Tai tässä tapauksessa uusi puhelin voi tulla myöhemmin myös postitse, jos iPhone 8/8+ ei ole myymälässä heti hyllystä mukaan saatavissa.


 


Vastasinko nyt kysymyksiisi, pahoittelut kun jouduit vähän lypsämään :)

@TeroRe Tavallaan joo, tavallaan ei.

 

Jos puhelin lähetetään postitse niin milloin annan vanhan puhelimen takaisin? Ettehän voi oikeasti olettaa, että käyn kaupassa ja olen esim. viikkoja ilman puhelinta kun pitää odottaa uutta? Ei se vuonna 2017 ole enää mahdollista. Tässä tapauksess vielä olen harvemmin Suomessa, eli jos ei puhelinta saa mukaan niin en voi postiakaan odottaa. Se ei vieläkään ole teidän ongelma, en sitä tietenkään tarkoita, mutta aivan mahdoton yhtälö.

 

Eihän siis oikeasti mitään muuta mahdollisuutta ole kuin koittaa onneaan ja puhelinta ehkä liikkeestä on joskus saatavissa, tai sitten ei.

 

Tämä upgrade on kyllä nyt ollu Telian ja entisen Soneran kaikkien aikojen pohjanoteeraus. Todella harhaanjohtavaa markkinointia ja sanotte sivuillanne aikaisemmin siteeramiani lauseita, joilla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Toivottavasti poistatte koko konseptin.

 

Taidan luovuttaa ja mahdollisesti maksan laitteeni kokonaan pois ja ostan uuden jostain muualta, josta oikeasti voi aina uuteen vaihtaa. Kyse ei ole itselläni missään vaiheessa ollut mahdollisuudesta maksaa, vaan siitä että voin vaivattomasti vaihtaa ilman vanhan myymistä joka nykyään on vaivalloista. Tämä ei teiltä onnistunut, ei voi olla muuta kuin pettynyt.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@aajiih, niin, tämä ei ole kyllä nyt mikään helppo yhtälö :/


 


Ymmärtänet kuitenkin, että vanha laite pitää meillä nähdä ennen kuin teemme päätöksen sen vastaanottamisesta? Tässä ei ole kyse siitä, että me päättäisimme saisitko uuden iPhonen vai et. Kyse on siitä, että tässä on kyseessä aika poikkeuksellinen yhtälö (asut ulkomailla ja käyt harvoin Suomessa + uusien laitteiden saatavuus alkuvaiheessa on niukkaa).


 


Tässä on mielestäni kolme vaihtoehtoa:


 


1) Odotat, että uusien iPhoneiden saatavuus paranee = niitä saa varmasti hyllystä jolloin voit huoletta bookata matkan Suomeen


2) Jos sinulla on pöytälaatikossa tai tuttavilla lainata joku puhelin siksi aikaa, että voisit sitä käyttää kunnes uusi puhelin tulee


3) Jos sinulla on nyt tiedossa käynti Suomessa niin jos kerkeät käy jossain Telia Kaupassa neuvottelemassa myyjän/myymäläpäällikön kanssa, olisiko heillä tähän jotain fiksua ratkaisua


 


Yleisellä tasolla en pysty enempää ikävä kyllä neuvomaan. Ei hyviä vaihtoehtoja, myönnän, mutta muutakaan en nyt keksi.


 


--


 


Jotta voisimme kehittää Telia Upgradea, millaisia parannuksia siihen ehdottaisit? Onko yksi ehdotus tuo, että vanhan laitteen voisi palauttaa postitse tai jälkikäteen, kun uusi laite on saatu? Etuosto-oikeus tilanteisiin, joissa uuden laitteen saatavuus on niukkaa? Ihan vain muutamia ehdotuksia heittelen ilmaan :)

Vastaa