Telia Yhteisö

Keskustelua digistä ja sen ilmiöistä

Millainen on sinun Teliasi?

peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Uudet Applet, tietoa mm. hinnoista ja saatavuuksista. Seuraa ja kysy
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri

Uudet Applet, tietoa mm. hinnoista ja saatavuuksista. Seuraa ja kysy

 

iPhone_8_8Plus_X_Apple_Watch_Series_3_Apple_TV_1260x720.jpg

 

Täältä löydät tietoa Telian saatavuuksista ja toimituksista Apple iPhone X ja 8 sekä 8 Plus -puhelimien sekä Apple TV 4K -laitteiden osalta. Seuraa tätä blogia ja tiedät missä mennään. Kysy ja kommentoi.

 

Tietoa iPhone 8 / 8 Plus / X / Apple TV 4K:n toimituksista:

 

Päivitetty tilannetieto 16.11.

 

Laite Toimitamme tällä hetkellä laitteita, jotka on tilattu:
Apple iPhone X 64GB Space Grey 28.10.
Apple iPhone X 64GB Silver 27.10.
   
Apple iPhone X 256GB Space Grey 30.10.
Apple iPhone X 256GB Silver 3.11.
   
Apple iPhone 8 64GB Space Grey Varastossa heti toimituksiin
Apple iPhone 8 64GB Silver Varastossa heti toimituksiin
Apple iPhone 8 64GB Gold Varastossa heti toimituksiin
   
Apple iPhone 8 256GB Space Grey Varastossa heti toimituksiin
Apple iPhone 8 256GB Silver 23.10.
Apple iPhone 8 256GB Gold Varastossa heti toimituksiin
   
Apple iPhone 8 Plus 64GB Space Grey 16.11.
Apple iPhone 8 Plus 64GB Silver Varastossa heti toimituksiin
Apple iPhone 8 Plus 64GB Gold 5.11.
   
Apple iPhone 8 Plus 256GB Space Grey 17.10.
Apple iPhone 8 Plus 256GB Silver Varastossa heti toimituksiin
Apple iPhone 8 Plus 256GB Gold 19.10.
   
Apple TV 4K 32GB Varastossa heti toimituksiin
Apple TV 4K 64GB 18.10

 

Tietoa iPhone X:n myynnin aloituksesta:

 

- Tilannetieto 2.11. klo 16:20. Kaikki ensimmäisestä ennakkoerästä tilatut puhelimet on nyt lähetetty matkaan ja niistä on mennyt tilaajalle myös tekstari. Laitteet ovat perillä huomisesta alkaen. Jos et saanut tekstaria niin se tarkoittaa sitä, että toimitus on tämänhetkisen tiedon mukaan myöhemmin marraskuun aikana.

 

- 27.10. avasimme myyntiin ensimmäisen erän iPhone X –puhelimia. Toimitamme näistä laitteista suurimman osan 3.11, postitoimipaikasta riippuen. Jos tilauksesi on tästä ensimmäisestä erästä, laite pakataan toimituksiin 2.11. ja tässä yhteydessä lähetämme sinulle tekstarina toimitusvahvistuksen, joka sisältää Postin seurantatunnuksen. Jos et saa toimitusvahvistusta torstain 2.11. aikana se tarkoittaa, että tilauksesi on toimituksessa marraskuun aikana.
 
- Ensimmäisen erän jälkeen, 29.10. mennessä tilatut laitteet toimitamme tämänhetkisen tiedon mukaan marraskuun aikana. Toimitusvahvistus on merkki siitä, että laitteesi on matkalla sinulle.

- iPhone X:n ensimmäisen erän ennakkomyynti käynnistyy vain Telian verkkokaupassa 27.10. klo 10.01. Pyrimme siihen, että laitteet ovat perillä asiakkailla 3.11. Riippuen postitoimipaikasta toimitus voi olla vähän myöhemmin (asiasmiespostit jne.).

 

- Kun ensimmäinen erä on myyty loppuun tai viimeistään 30.10. käynnistyy toisen erän myynti myös asiakaspalvelussa sekä kaikissa Telia Kaupoissa. Näiden tilausten toimitusaika riippuu tilausmääristä sekä meille tukkuun saapuvista toimituseristä.

 

- 3.11. klo 09.00 alkaen on seuraavista Telia Kaupoista on saatavissa erä laitteita suoraan myös hyllystä:

  • Helsinki – Kamppi ja Itäkeskus
  • Espoo - Iso-omena
  • Vantaa – Jumbo
  • Tampere – Koskikeskus
  • Raisio – Mylly
  • Oulu – Limingantulli

- Muissa myymälöissä myöhemmin, kun saatavuudet paranevat. Jos paikkakunnallasi ei ole Telian myymälää, voit tehdä tilauksen Telian verkkokaupassa.

 

iPhone X 256GB Space Grey -mallia ei tule saataville suoraan hyllystä myynninaloituspäivänä 3.11, muita malleja kyllä. Kyseistä mallia kuitenkin tulee meille tukkuun joten niitä on toimituksissa 3.11. jos/kun sellaisen tilasi ensimmäistä ennakkoerästä 27.10.

 

- Laitteissa on totuttuun Applemaiseen tapaan rajallinen saatavuus. Saamme Applelta laitteita pieniä eriä viikoittain, joita jaamme myyntiin eri kanaviin (Telia Kauppa, asiakaspalvelu, verkkokauppa). Jos käy niin, että laitetta ei ole heti toimitukseen, tai sitä ei ole kaupan hyllyssä, voit tehdä tilauksen verkkokaupassa tai asiakaspalvelu/Telia Kauppa tekee tilauksen puolestasi ja laitteen toimitus tapahtuu postitse sitten, kun laitetta on saatavilla.

 

 - Tänä vuonna käytämme vain yhtä tilaus- ja toimitusjonoa. Riippumatta missä kanavassa tilaus on tehty (Telia Kauppa, asiakaspalvelu, verkkokauppa), tai missä päin Suomea tahansa tilaus on tehty, se on aina samassa jonossa. Puramme tätä yhtä jonoa sitä mukaa, kun eri laitevariantteja saapuu meille varastoon. Telia Kaupoissa ei siis ole tänä vuonna omia myymäläkohtaisia kiinnostuslistoja.

 

- iPhone X on hyödynnettävissä myös Upgrade-sopimuksen kanssa.

 

- Demolaitteita tulee esille kaikkiin Telia Kauppoihin (ei Express-myymälöihin) 3.11. lähtien, ei kuitenkaan välttämättä kaikkia variantteja kaikkiin kauppoihin.

 

Yleistä tietoa myynnin aloituksesta iPhone 8 ja 8 Plus:

 

- iPhone 8 ja 8+ -puhelimien ensimmäisen erän ennakkomyynti käynnistyy vain Telian verkkokaupassa 15.9. klo 10.01. Laitteita tulee myyntiin rajallinen määrä laitteita. Pyrimme siihen, että ne ovat perillä asiakkailla 22.9. Riippuen postitoimipaikasta toimitus voi olla vähän myöhemmin (asiasmiespostit jne.).
- Kun ensimmäinen erä on myyty tai viimeistään 18.9. käynnistyy toisen erän myynti sekä asiakaspalvelussa että seuraavissa Telia Kaupoissa:

  • Kamppi
  • Itäkeskus
  • Jumbo
  • Sello
  • Tampere Koskikeskus
  • Hansa
  • Prisma Seppälä
  • Oulu Limingantulli

Muissa myymälöissä myöhemmin, kun saatavuudet paranevat. Jos paikkakunnallasi ei ole Telian myymälää, voit tehdä tilauksen Telian verkkokaupassa.

- Uusien laitteiden saatavuus on alkuvaiheessa rajattua. Saamme Applelta viikottain pieniä eriä joista jaamme niitä myyntiin eri kanaviin (Telia Kauppa, asiakaspalvelu, verkkokauppa). Jos käy niin, että laitetta ei ole heti toimitukseen, tai sitä ei ole kaupan hyllyssä, voit tehdä tilauksen verkkokaupassa tai asiakaspalvelu/Telia Kauppa tekee tilauksen puolestasi ja laitteen toimitus tapahtuu postitse sitten, kun laitetta on saatavilla.

 - Tänä vuonna käytämme vain yhtä tilaus- ja toimitusjonoa. Riippumatta missä kanavassa tilaus on tehty (Telia Kauppa, asiakaspalvelu, verkkokauppa), tai missä päin Suomea tahansa tilaus on tehty se on aina samassa jonossa. Puramme tätä yhtä jonoa sitä mukaa, kun eri laitevariantteja saapuu meille varastoon. Telia Kaupoissa ei siis ole tänä vuonna omia myymäläkohtaisia kiinnostuslistoja.

- Nykyinen Telia Upgrade -sopimuksella oleva laite on mahdollista vaihtaa uuteen iPhoneen. Uutta iPhonea ei saa kuitenkaan enää Upgrade-sopimuksella. 

- Demolaitteita tulee kaikkiin Telia Kauppoihin (ei Express-myymälöihin) 22.9. lähtien, ei kuitenkaan välttämättä kaikkia variantteja kaikkiin kauppoihin.

  

Apple julkaisi 12.9. seuraavat tuotteet:

 

Apple 2017 telia.fi:ssä:

 

- Tilaa oma uusi Apple-laitteesi Telian verkkokaupasta ja löydä tietoa uusien toimitusten etenemisestä https://www.telia.fi/kauppa/apple/iphone

 

Apple 2017 juttuja Yhteisössä:

 

- Käyttökokemukset iPhone X

- Käyttökokemukset iPhone 8 ja 8 Plus

- Lanseerausillan Apple-valvojaiset täällä.

- Blogi: Lyhyt esittely uutuuslaitteista.

- Blogi: Esittelyssä iOS11.

 Apple iPhone XApple iPhone XApple iPhone 8+Apple iPhone 8+

Apple Watch Series 3Apple Watch Series 3Apple TV 4KApple TV 4K

 

503 Kommentit
Kokenut samooja

Näinhän se on. Ei voi kuin odotella.

Talonpoika

Apple TV 4K 64GB: Apple Suomi sivuilla:

Toimitus

  • 4–5 viikkoa

 

Apple US:

Ships:

  • 4–5 weeks

 

Joten, ne jotka noita odottaa, saa kyllä odottaa vielä pitkään, siinä ja siinä saatteko edes jouluksi noita käsiinne. Noita ei yksinkertaisesti ole saatavilla, ellei jossain kaupassa satu vielä hyllyssä olemaan.

 

Jenkkilässä hinta muuten 199$ ja suomessa 219€. Suomalaisella on vara maksaa vähän extraa...

 

ps. @TeroRe Tilasin muualta ne (monikossa) MacBook Pro:t, kun teiltä ei moisia kapineita saanut, eikä tietoa milloin tulee. Aika hanurista Telian toiminta, kun niitten saatuvuus on kuitenkin ihan kohtuullinen.

 

pps. Teidän yrityspuolen myyntikin on ihan *******usta, kannattaa ostaa kuluttajapuolelta, kun yritysmyynnin ehdot on aivan järjettömät (kytkykauppaa, kalliimpaa ja muuta pientä vilunkia).

Samooja

@TeroRe voisiko nämä kaupat joissa myynti alkaa 3.11. avata jo 7.00 tai viimeistään 8.00, aiempina vuosina on muistaakseni näin ollut tapana ainakin joillakin operaattoreilla =) klo 9 on haasteellinen työt ja koulut huomioiden.

Yhteisömanageri

@Ruumismato yritysasiakkaille MBP löytyy tilattavaksi mutta tosiaan kuluttaja-asiakkaille ei. Viimeksi kun tätä kyselin niin status oli että "tulossa". Kyse ei kuitenkaan ole siitä, etteikö saatavuutta olisi koska tosiaan yrityspuolen verkkokaupasta löytyy. Kuluttaja-asiakkaiden osalta sitä laitetta ei olla vielä ns. tuotteistettu ja siksi sitä ei löydy kuluttaja-asiakkaiden verkkokaupasta.

 

Pahoittelut, että tässä meni kauan aikaa. Hyvä kuitenkin kannaltasi, että sait asian ainakin jotain kautta järjestymään.

 

@olliz välitän toiveesi eteenpäin, kiitos kun kerroit Hymiö Onnellinen

Kokenut samooja

@TeroRe

Tämä ei kuulu tänne oikeastaan mutta:

miten minun pitäisi toimia tämmöisessä tapauksessa kun asiakaspalvelu ei osaa vastata kysymyksiini koskien tätä upgrade sopimusta ja sen aiheuttamia kiekuroita iPhone X:n hankinnassa. Ongelmana on se, että jos haluan maksaa tuota luottoani pois sen verran, että luottoni riittää iPhone X:ään niin vähennetäänkö se ylimääräinen summa puhelimen hinnasta vai koko luotosta? Esim. luottoa 1000€, joka sisältää 2 laitetta. Maksan 150e. Vähentääkö maksettu summa upgrade laitteen vai toisen laitteen luottoa, koska jos tämä vähentää upgrade laitteen luottoa niin saan vähemmän hyvitystä verrattuna, että maksaisin sitä pidempään, joka taas kuulostaa typerältä.

 

Toivottavasti saat selvää koko tekstistä.

Yhteisömanageri

@latsi1 selkee. Kyselen tästä ja palaan asiaan Hymiö Onnellinen

Kokenut samooja

@TeroRe Kiitos paljon

Maanviljelijä

Kumpaa mallia yleensä saa julkistuksen aikaan helpommin, pienemmällä vai isommalla muistilla varustettua? Miten iPhone 8:n kohdalla oli? 

Yhteisömanageri

@latsi1 sain kuulla, että jos Telia Rahoituksella on hankittu useita laitteita niin mahdollinen extra suoritus kuittaa automaattisesti vanhinta luottoa. Tähän ei pysty asiakas eikä mekään vaikuttamaan, se on aina se vanhin luotto. Kumpi sinulla on tuo vanhempi hankinta, Upgrade vai just se toinen?

 

@antt0 emme kerro määristä sen tarkemmin, mutta iPhone X:n osalta molempia muistikokoja tulee kaikenkaikkaan suurinpiirtein yhtä paljon. Tiedän, että tämä ei täysin vastaa kysymykseesi mutta tällainen info kuitenkin Hymiö Onnellinen

Kokenut samooja

@TeroRe Upgrade on vanhempi.

Maanviljelijä

@TeroRe Veikkaatko siis, että esimerkiksi hopeista X-mallia tulee koossa 256gb? myös tähän alkuun. 

Kokenut kulkuri

Onko telialla nyt jo varmuutta että näitä saadaan ylipäätään? Tai mitä lukenut niin saatavuus tulee olemaan heikointa mitä varmaan koko iphonejen historiassa? Tai uskon että varmaan jotain saadaan mutta voidaan puhua kymmenistä kappaleista ois mun veikkaus Hymiö Silmänisku

Yhteisömanageri

@antt0 en lähde veikkaamaan Hymiö Onnellinen

 

@kaBBeri on varmuutta, laitteita saadaan eka erä myyntiin huomenna ja toimitettavaksi 3.11 ja muutamista myymälöistä laitetta saa suoraan myös hyllystä silloin 3.11. Tsekkaa infot tästä blogista. Määristä emme kerro ulospäin mutta on niitä kuitenkin Hymiö Onnellinen

Kokenut samooja

@TeroRe

Voinko minä tehdä esimerkiksi niin, että käyn vaihtamassa puhelimen johonkin halvimpaan puhelimeen nyt, jolloin se loppusumma nollaantuu hyvityksenä ja sitten maksan sitä velkaa pois niin se maksu vähentää vain yhden laitteen velkaa? Onko tämä ainoa vaihtoehto nyt, kun en usko tuon nykyisen puhelimen menevän myymällä kovin vikkelästi kaupaksi.

Yhteisömanageri

@latsi1 tuo on vaihtoehto tosin ei hyvä sellainen koska sitten sinulla on kohta kaksi uutta puhelinta. Päätä toki itse haluatko noin toimia mutta en kyllä itsekään keksi mitään muuta vaihtoehtoa.

Kokenut kulkuri

Miten toimin huomenna, kun minulla on jo upgradella iPhone 7+. Tilaanko vain netistä tuon X:n vai miten saan vaihdettua uuteen? 

Kulkuri

Mulla olisi sama kysymys kuin yllä olevalla henkilöllä. Eli tilaanko iphone x:n verkkokaupasta jonka jälkeen käyn jossain vaiheessa näyttämässä mun vanhan iphone 7 myymälään jossa ne sitten päättää kelpaako niille mun vanha puhelin jolloin ne ottaa sen minulta pois ja sitten tulee iphone x postitse? 

 

Toinen kysymys mikä hieman mietityttää että millaisessa kunnossa vanhan laitteen tulee olla? Itsellä on kulmat hieman kuluneet ja pikku naarmu näytössä. Olisi hyvä jos teillä olisi esimerkkikuvia teidän sivuilla mikä on hyväksyttävä kunto ja mikä ei, ihan kehitysideana... ja muutenkin enemmän tietoa upgradeplanista

 

olisin erittäin kiitollinen jos olisi mahdollista saada vastaus ennen ennakkymyynnin alkamista. Kiitos! 

Moderaattori

@Cene3 ja @lumotics:

Tarkennuksena vielä, että iPhone X ei tule alussa Upgraden piiriin, mahdollisesti myöhempänä ajankohtana.

Nykyinen Upgrade -sopimus on kuitenkin mahdollistaa vaihtaa normaaliin sopimukseen uudesta iPhone X:stä (rahoitus/käteinen).

Ja vaihto pitää tehdä tosiaan sitten liikkeessä paikan päällä, eli ei valitettavasti onnistu netissä. 3.11. tulee osaan myymälöistä erä kyseisiä laitteita myyntiin, listaus myymälöistä löytyy ylempää varsinaisesta blogitekstistä. Hymiö Onnellinen

Moderaattori

Vielä @lumotics:

Upgrade-vaihdoissa päätelaitteen on oltava täysin toimiva, näytön tulee olla myös toimiva ja ehjä. Normaali käytön aiheuttama kuluma (kuten pienet naarmut kannessa) eivät haittaa.

Kulkuri

Nyt on kyllä pakko sanoa että huhhu telia! Muualla maailmalla menee niin että niillä joilla on upgrade plan esim. Applen oma niin ne tulevat ”ensimmäisenä” eli ne pystyvät ennakkotilaamaan ennen kuin muut. Ja mites toi teidän slogan: ”aina uusin laite köyttöösi”! Nyt en kyllä ymmärrä että tarjoatte upgrade ohjelmaa mutta uusin iphone x ei siihen vielä kuulu?! Ne jotka ovat sitoutuneet siihen että hankkivat aina uusimman puhelimen?! Jaa, tais tää olla tässä sitten.. taidan tuoda iphone 7 teille takaisin ja käyttää rahani johonkin parempaan jos asia on oikeasti näin! 

Kokenut kulkuri

Aijai! X tilattu klo 10.03 ja tilaus oli käsittelyssä 10.05. Koskakohan selviää oman puhelimen toimitusaikataulu?

 

Talonpoika

BUAHAHHAHA... Itselläni ei noita Upgrade-sopimuksia ole, mutta tuntuu kyllä äärimmäisen oudolta, jos upgrade-asiakkaat eivät ole ns. prioriteettilistalla.

Luulisi, että tyypit, jotka ovat aiemmin sitoutuneet päivittämään aina sen uusimman luurin Telialta, saisivat sen ensimmäisten joukossa.

 

Oma firma olisi konkurssissa, jos noin pahasti asiakkaille keskaria näyttäisin.

Moderaattori

Kiitos @lumotics palautteesta liittyen tuohon Upgradeen ja toki vien palautteesi myös eteenpäin. Valitettavasti tilanne on tosiaan X:n osalta tällä hetkellä tämä, saamme ko. puhelimen tosiaan mahdollisesti myöhemmässä vaiheessa Upgraden piiriin. Pidän ainakin itse peukkuja pystyssä, että saataisiin ja mahdollisimman pian.

Moderaattori

@LordOfAspa Toimituksissa pyritään siihen, että puhelimet olisivat 3.11. perillä asiakkailla (toki, riippuen postitoimipaikasta toimitus voi olla pikkaisen myöhemmin).

Kulkuri

Just äsken kävi katsomassa että miten ton iphone x pystyy tilaamaan nii pystyy kylla ostaa uudella upgrade plan kautta mutta vanhoja asiakkaita *******ataan sitten huolella?! On tämä kyllä touhua! Te jotka tämän luette niin jättäkää toi upgrade plan väliin! Pitäisi olla nimeltään ”maybe later upgrade plan”! Tääl ollaan monttu auki vieläkin, ihmettelemässä että ooks tää nyt ihan tosi juttu. Mutta näköjään.. soronoo telia.. soronoo!

Moderaattori

Huikeita uutisia @lumotics, @Cene3 ja myös @Ruumismato! Hymiö Onnellinen

iPhone X saatiinkin Upgrade -sopparin piiriin. Tästä oli valitettavasti itsellä virheellistä informaatiota aikaisemmin, pahoitteluni tästä kaikille.

Talonpoika

@VilleVentNo kuulostikin todella oudolta, että noita tyyppejä olis noin pahasti silmään kuseksittu. Hyvä näin.

Kulkuri

Ensi vuonna voisitte kuitenkin ottaa oppia miten homma hoituu jenkeissä. Eli ne jotka sitoutuu upgrade sopimukseen niin vaikkapa tuntii ennen pystyisi tilaamaan tuotteen ennen muita (olisi vielä houkuttelevampi diili uusille asiakkaille). Ja sitten jatkossa niin tämä tietojen jakaminen EI saa missään tapauksessa olla näin huonoa! Eilen kysyin chatissä tästä, eikä kyseinen nainen tiennyt asiasta mitään vaan alkoi tyrkyttää liittymää sen sijaan. Sen jälkeen soitin ja sain vastauksen että mene kauppaan kello 10. Nooo tänään kun itse selailin telian sivuja vähän paremmin löysin tämän sivuston, jossa sitten huomasin että tämä ennakkomyynti onkin vain verkkokaupassa. Onneksi! Sillä lähin telia on 45km päässä. Ja pahoittelut aiemmasta kommentista, mutta tätä puhelinta on kuumeisesti odotettu ja oli tunteet pinnassa kun oli pienimuotoinen väärinkäsitys. Iphone ystävät ymmärtävät varmasti tuskan 😅

Moderaattori

Ymmärrettävä reaktio @lumotics. Hymiö Onnellinen

Toki meillä on tässä edelleen kehityksen paikkoja ja on hyvä että pistätte niistä viestiä.

Laitan ehdottomasti palautetta tästä eteenpäin, niin liittyen tuohon Upgrade -asiaan kuin myös yleisesti tuohon tietojen jakamiseen. Kaikesta opitaan. Hymiö Onnellinen

Toivottavasti nyt on kaikki mahdollisimman selvää tämän iPhone X -kuvion myötä ja pahoittelut tosiaan vielä kerran aiemmista vääristä informaatioista.

Maanviljelijä

10.01 X-puhelimien tilana oli Varastossa, sitten tilana Loppu ja nyt " Varastossa Toimitusaika ei tiedossa. Toimitamme laitteet tilausjärjestyksessä. " Mitä eroa näillä eri statuksilla on?

Moderaattori

Laitan @antt0 tuosta kyselyä eteenpäin ja palaan asiaan mahdollisimman pian. Hymiö Onnellinen

Kulkuri

Huomasin, että space grayn kohdalla lukee "Tilattavissa Toimitusaika ei tiedossa. Toimitamme laitteet tilausjärjestyksessä.", mahtaako tämä erota tuosta silverin "Varastossa Toimitusaika ei tiedossa. Toimitamme laitteet tilausjärjestyksessä." -statuksesta?

Moderaattori

@bedhead82 Tarkoittavat samaa asiaa, sinne on nyt jostain syystä eksynyt sana "Varastossa". Eli pitäisi olla "Tilattavissa." Hymiö Onnellinen

Palaute on tästä välitetty eteenpäin!

Kokenut kulkuri

Nyt kyllä täytyy oikein sanoa että mieleni pahoitin. Millään en saanut asiakaspalvelun kanssa onnistumaan mitään asiaa mitä lähdin hoitamaan. Puhelinta ei voi tilata edes myymälään valmiiksi odottamaan, kuten viimevuonna tämän nykyisen 7+ kanssa tein. Upgradea ei pysty lopettamaan kuin sillä että maksaa puhelimen ”loppuun”, uuttakaan luuria ei saa ja lähin telia kauppa nyt 200km. Ja sinnekkin vain tuurilla pitäis yrittää, pitäs varmaan kristallipallosta katsoa että koska niitä olis edes varmasti hyllyssä. Ilmeisesti meille lappiin näitä puhelimia ei siis edes saa, lähimmät tulisivat kuulemma ouluun ja sinne ei viitsi 400km ajella pelkän puhelimen takia. Seinäjoelle yritin saada puhelinta varattua, että ensi kuussa sielä käydessäni voisin sielä suorittaa vaihdon mutta eihän sekään onnistunut. Kaupan purku tämän upgraden osalta olis nyt kova sana, saisin tilata X:n jostakin muualta missä homma toimii ihan normi osamaksulla eikä millään hömppä ”saat puhelimen kun saat”-sopimuksella. 

Moderaattori

@Cene3 Saatavuus näiden iPhone X -mallien kohdalla on tosiaan alkuun äärimmäisen rajallista, eikä puhelinta voi esim. sen takia voi nyt tilata myymälään valmiiksi odottamaan.

Upgrade -sopimuksissa ideana on tosiaan, että asiakas pystyy kätevästi aina tietyin väliajoin vaihtamaan uuteen puhelimeen. Näin ollen, jos Upgrade -sopimusta jatkaa pitkään ja vaihtaa aina uuteen puhelimeen, ei periaatteessa joudu ikinä maksamaan mitään yksittäistä puhelinta loppuun saakka.

Mutta toki tässä on myös ajateltu niin, että jos sopimuksen haluaa sitten päättää, tulee käytössä oleva laite maksaa "loppuun", koska silloinhan kyseinen laite jää asiakkaan omaksi.

Ja kiitos vielä palautteesta liittyen tuohon X:n saatavuuteen pohjoisessa, laitan viestiä eteenpäin siitä!

Maanviljelijä

Huh, olipa jännää tämä iPhone X:n tilaus. Verkkokauppakin jumitti huolella Hymiö Onnellinen Vahvistussähköposti tilauksesta tuli 10:06, ja siinä Tilausaika on 10:06. Seuraa tilaustani osiossa taas tilaus on vastaanotettu 10:10. ******* jos joutuu jouluun odottamaan Hymiö Onnellinen 

Kokenut kulkuri

@TeroRe

 

Koska tulee tietoon iPhone X puhelimen toimitusaika?

 

Minä otin puhelimen nyt sitten normaalilla sopimuksella kun aiemman tiedon mukaan upgdare ei olllut mahdollista. Tiedottamisen ja nimenomaan oikean tiedon tiedottamisen suhteen todella surkeaa työtä Telialta tässä asiassa Upgraden osalta. En ota Upgradea enää jatkossakaan, ennen kuin siitä todella on jotain hyötyä asiakkaana ja nämä puhelinten mallien vaihdot menisi jouhevammin.

Kokenut kulkuri

Itseäkin kiinnostaa tämä myös, eli koska tuo toimitus varmistunee? Toivottavasti toki 3.11. mutta kauan joudumme elämään jännityksessä? Hymiö Erittäin onnellinen

Moderaattori

@antt0 Laitoit jo aiemmin kyselyä statuksista, ainakin yksi noista statuksista oli siis virheellinen. Piti olla "Tilattavissa. Toimitusaika ei tiedossa. Toimitamme laitteet tilausjärjestyksessä." Tämä pitäisi tosin nyt olla korjattu. Hymiö Onnellinen

Veikkaan, että heitti siihen "Loppu" ensin, koska ensimmäinen erä (= tilaukset jotka pyritään toimittamaan asiakkaille 3.11. mennessä) pääsi loppumaan.

Mutta hyvä kuulla, että sait tilauksen tehtyä. Verkkokauppa voi tosiaan olla vähän kovilla, kiinnostus iPhone X:ää kohtaan on ollut kovaa tänään.


Kulkuri

Terve! Mielenkiinnosta kysäsen kun tuolla Elisan iPhone X palstalla Elisa itse jo sanonut että ovat lähettäneet ennakkotilanneille viestiä ketkä tulee saaman tuon luurin 03.11. niin koska täällä Telialla tulemme saamaan samankaltaisia viestejä?

Moderaattori

@Merrutin ja @LordOfAspa:

Tähän en osaa itse varmuudella kovin paljoa sanoa, mutta heti tulee kyllä tietoa se oma tilaus on lähdössä toimitukseen. Ja tahtotila toki meidänkin puolella on, että kaikki saisivat laitteet käsiinsä niin pian kuin vain mahdollista.

Yhteisömanageri
Merrutin kirjoitti:
@TeroRe

Koska tulee tietoon iPhone X puhelimen toimitusaika?

Minä otin puhelimen nyt sitten normaalilla sopimuksella kun aiemman tiedon mukaan upgdare ei olllut mahdollista. Tiedottamisen ja nimenomaan oikean tiedon tiedottamisen suhteen todella surkeaa työtä Telialta tässä asiassa Upgraden osalta. En ota Upgradea enää jatkossakaan, ennen kuin siitä todella on jotain hyötyä asiakkaana ja nämä puhelinten mallien vaihdot menisi jouhevammin.

Toimitusaika riippuu siitä milloin tilasit: jos teit tilauksen ensimmäisestä erästä niin puhelin on toimituksessa 3.11. ja saat siitä seurantatunnuksen joko 2.11. tai 3.11. Ensimmäisen erän tunnisti siitä, että status oli "Varastossa". Seuraavien erien status on "toimitusaika avoin".

 

Olet oikeassa siinä, että Upgraden osalta tiedottaminen epäonnistui. En lähde selittelemään sen kummemmin mutta tieto ei kulkenut meille päin jotta se olisi voitu kertoa täällä etukäteen.

 

Pahoittelut tästä.

Yhteisömanageri

@sablet tällaista tiedottamista ei ole tietääkseni suunniteltu, ainakaan vielä. Kun paketti lähtee matkaan niin sille muodostuu seurantatunnus joka lähetetään myös sinulle, joko 2.11. tai sitten 3.11.

 

Kysyn, josko myös meiltä lähetettäisiin vastaava viesti ennakkotilauksen tehneille.

Kulkuri

Mistä tietää, että kerkesikö oma tilaus tähän ensimmäiseen aaltoon? Tilaus hetkellä on voinut olla niin paljon käyttäjiä verkkokaupassa, että status on voinut muuttua tiuhaan. 

 

 

Milloin Telia tuo muuten kauppaan langattomia latureita, jotka ovat yhteensopivia iphonen kanssa? 

Kokenut kulkuri

Juu ei tota paljon kerennyt kattomaan oliko status varastossa/toimitusaika avoin. 

 

Elisa on kyllä petrannut paljon tähän julkaisuun kerran lähettävät tiedon niille ketkä varmasti saavat, teiltä toivoisi kyllä vastaavaa.

 

Ja noi myymälöihin tulevat niin osaatteko kertoa yhtään määristä? Muutamia vai kymmeniä tms.?

Kulkuri

@TeroRe Mulla ainakin näkyi tilausta tehdessä ”Tilattavissa: Toimitukset alkavat 3.11.” eikä ”toimitusaika avoin”. Tuo sama toimitusaika näkyy tuossa tilausvahvistuksessakin. Olikohan tämä nyt sitten ensimmäisestä erästä?

Yhteisömanageri

@cooLiosis kuulostaa juuri siltä, että tilauksesi on tästä ensimmäisestä erästä Hymiö Onnellinen

 

Mitä teillä sanoo tilausvahvistus sanoo tilauksen statukseksi toimitusajan osalta? @kaBBeri @Janna35

 

@Janna35 käsittääkseni ainakin tarvikemallisia latausalustoja pitäisi olla myymälöissä, tästä muistaakseni puhuttiin meillä jo silloin kun kasi tuli myyntiin. En laita päätäni pantiksi, varmistan asian Hymiö Onnellinen

 

@kaBBeri kyllähän me osataan sanoa hyvinkin tarkkaan mutta emme kerro lukuja ulospäin. Kerron ympäripyöreästi, että useampia kuitenkin kuin vain muutamia Hymiö Onnellinen

Kulkuri

En löytänyt mitkä ovat nuo tilausseurannan eri statukset? Nyt näkyy olevan 'vastaanotettu' ja 'käsittelyssä'. Kuinka homma siitä jatkuu?

Kokenut kulkuri

Samaa tääl et mikä on tilauksen status toimitusajan kohdalta? 😀

 

 

Kulkuri

@kaBBeri tuosta sähköpostissa olevasta tilausvahvistuksesta katsoin seurantakoodin alapuolelta ”Toimitukset alkavat 3.11.”.