peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
52049 Jäsentä
150206 Kirjoitusta
Katso mitä kaikkea voit tehdä Yhteisössä
^

Hienoa, kun tulit Yhteisöön. Täältä löydät valtavasti keskusteluita, blogeja ja ratkaisuja. Voit keskustella yhdessä muiden samanhenkisten jäsenten sekä ajoittain myös työntekijöidemme kanssa. Kokosimme sinulle kolme vinkkiä jotta pääset nopeasti kartalle siitä, mistä Yhteisössä on kyse.

ETSI JA LUE

Etsi tietoa, selaa keskusteluita ja lue blogeja. Joku toinen on saattanut jo painia saman ongelman kanssa ja saada siihen ratkaisun. Jos et löydä etsimääsi, aloita uusi keskustelu ja kysy neuvoa osaavilta jäseniltämme.

HAKUUN

JÄSENET AUTTAVAT TOISIAAN

Yhteisössämme jäsenet neuvovat toisiaan ja keskustelevat keskenään. Törmäät nopeasti myös VIP-jäseniimme. He kaikki ovat tavallisia asiakkaita kuten sinäkin.

TUTUSTU

OSALLISTU JA KEHU

Osallistu keskusteluihin, skaboihin ja pilotteihin. Kerro kokemuksistasi, ratko muiden ongelmia. Samalla keräät arvomerkkejä ja etenet Yhteisössä pidemmälle. Sinulla on mahdollisuus päästä jopa VIP-jäseneksi.

LUE LISÄÄ

Vaihtodiili on täällä – vaihda vanhat laitteesi uuteen

Moderaattori
Moderaattori

Vaihtodiili on täällä – vaihda vanhat laitteesi uuteen

SIMPLIFY_Handset.jpg

 

Kierrätys on tätä päivää, joten halusimme luoda ympäristöystävällisen ja näppärän tavan vaihtaa vanhat puhelimet ja tabletit uuteen. Tältä pohjalta syntyi Vaihtodiili, joka on käytössä kaikissa Telia Kaupoissa ja Telia Express palvelupisteissämme 10.10. lähtien.

 

Vaihtodiilin periaate on simppeli: saat vanhasta puhelimesta tai tabletista hyvityksen ostaessasi uuden ja säästät samalla sekä rahavarantojasi, että luonnonvaroja. Saat hyvityksen maksimissaan kymmenestä laitteesta kerrallaan eli voit kierrättää esimerkiksi kaikki pöytälaatikoista löytyvät vanhat luurisi samalla kertaa.

Hyvitysarvoon vaikuttaa luonnollisesti paitsi laitteen merkki ja malli, myös sen toimivuus ja kunto. Alkuperäispakkauksella tai mukana tulleilla tarvikkeilla, kuten laturilla, ei ole vaikutusta hyvitysarvoon, vaan pelkkä laite ratkaisee. Sivuiltamme löytyy myös laskuri, jolla voit laskea hyvitysarvon itse.

 

Kierrätämme vanhat laitteesi turvallisesti ja ympäristöä säästäen. Laitteiden tiedot ja muisti tyhjennetään, joten nappaa kaikki tärkeät tiedot talteen ennen vaihtoa. Telia Helppi auttaa tässä tarvittaessa.

Uutta laitetta hankkiessasi muista myös Laitevakuutuksemme, joka korvaa sattuneen vahingon ja saat rikkoutunutta vastaavan laitteen käyttöösi jopa heti seuraavana päivänä.

Kuulemme mielellänne mielipiteitänne ja ajatuksianne Vaihtodiilistä. Onko tällainen palvelu tarpeellinen ja kierrättäisitkö vanhan laitteesi meidän kautta?

31 Kommentit
SIM-guru

Tottakai tuo kuulostaa hyvältä, kuten aika moni muukin asia paperilla Hymiö Erittäin onnellinen Riippuu aika paljon siitä hyvityksen määrästä käytänkö palvelua vai ei.. Esim jos tuon iphone 7 plussan, kyllä sen hyvityksen on oltava lähellä sitä millä noita käytettynä myydään. Toki pieni marginaali teillekin, mutta ei mitään 50%. Muutenhan tuossa ei juurikaan ole järkeä asiakkaan kannalta, vaan kannattaa myydä vanhat laitteet esim. huuto.netissä.

 

Toki saa helposti vanhat Nokia 5110:t laatikosta pois ja ehkä kahvikupin sillä hyvityksellä sekä tietenkin näin menetellen suojellaan luontoa kun kierrätys hoituu asianmukaisesti. Monella kuluttajalla kun se kierrätys tuntuu olevan taloyhtiön sekajäteastia Hymiö Surullinen

 

Tossahan voisi ajatella lentoyhtiöiltä tuttua hyvityskäytäntöä: esim. 200e käteistä tai 400e kuponki Telia kauppaan jonka voi käyttää joko tuotteisiin tai Telian muihin palveluihin.

Rekisteröitynyt*

Hei löytysköhän täältä tietoa. Millaisessa tapauksessa ja millaisesta laitteesta saat nyt (14.1 asti) mainostettavan 20€ enemmän laitteestasi? Mainoskampanjasta innostuneena yritin hakea hyvitystä tilaamastani tabletista viemällä vanhoja älypuhelinvanhuksia (Ei raatoja! toimivat hienosti vielä.) Telian liikkeeseen. Tiedän kyllä ettei noilla kahdella, (Nokia 620 ja Nokia 625) ole mitään arvoa, mutta jos tuon 20€ saa niin jees! Tulin kuitenkin torjutuksi, kahteenkin kertaan. Ensin liikkeessä, jossa minulle kerrottiin että hyvityksen voisi saada vain lahjakorttina. Olin tehnyt nääs sen virheen että olin tilannut laitteen hätäisesti ja maksanut tilaushetkellä verkkopankissa. Jos en olisi vielä maksanut olisi hyvitys kuulemma voitu tehdä. Laitteesta ei siis ollut vielä tietoa postilla tässävaiheessa. Kyseessä "Päivän saalis" siksi sen niin hopulla tilasin. Poistuttuani liikkeestä selailin uudempaan kertaan mainoslauseita ja päädyin pohdinnoissani siihen tulokseen että kyllä siellä selkeästi lukee että hyvityksen saa myös verkkokaupasta tilatusta tuotteesta, jopa 35 päivää pitäisi olla aikaa tuoda laitteet vaihtoon. Sisuunnuin ja yritin uudestaan. Tällä kertaa minulle kerrottiin ystävällisesti vain että ei näistä puhelimista oikeastaan mitään saa, pari euroa maksimissaan. Vesiperä tälläkin kertaa. Hyvitys saamatta ja vanhat laitteet taskussa poistuin paikalta. Kysyisinkin nyt että vieläkö kannattaa yrittää? Molemmissa paikoissa ei oikein tunnuttu olevan perillä ajankohtaisista kampanjoista, ja niitä sai selostaa asiakaspalvelijalle itse. Minulla on kuitenkin vahva tunne että hyvitys minulle kuuluu. 

 

Kyssärit tiivistettynä: Miten sen 20€ saa ja kannattaako kauppa perua ja odottaa seuraavaa hyvää diiliä luurit kourassa poltellen?

 

Sitten lainauksia vaihtodiilin sivulta:

-Telian asiakkaana saat 20 € enemmän hyvitystä 7.12.–14.1..

 

-3 A) Jos olet ostanut laitteen verkkokaupasta, tuo vanha laitteesi ja tilausvahvistus Telia Kauppaan 35 päivän kuluessa uuden laitteesi saapumisesta.

 

-4 A) Saat hyvityksen vanhasta laitteestasi tuotehyvityksenä tai lahjakorttina Telia Kauppaan, kun olet ostanut uuden laitteesi verkkokaupasta.

 

Kiitos vastauksistanne.

ps. Vähän on hämätty fiilis.

 

 

Hei @AsiakasAri ja tervetuloa Telian yhteisöön!

Tälläistä tietoa löytyi tuosta vaihtodiilistä: 

Hyvitysarvoon vaikuttaa laitteen merkin ja mallin lisäksi laitteen toimivuus ja kunto. Laitteen ikä ja ostopäivä eivät suoraan vaikuta hyvitysarvoon. Mallikohtaiset hyvitysarvot kuitenkin päivittyvät markkinahinnan mukaan. Laitteen alkuperäispakkaus ei vaikuta hyvitysarvoon.

Saat enintään kymmenestä vaihtolaitteesta hyvityksen yhteen uuteen.

Huolehdimme laitteet turvalliseen kierrätykseen. Tästä syystä laitteen hyvitys saattaa olla hieman pienempi kuin mitä itse myymällä siitä saisit. Hyvityshintaamme vaikuttaa huomattavasti myös laitteen kunto ja toimivuus.

Itselläkin taitaa jäädä vielä pöytälaatikkoon muutama puhelin kun ei raski luopua 1€:n hyvityshintaan toimivista laitteista Hymiö Silmänisku

Rekisteröitynyt*

Kiitoksia @kiisseli67. Kummastuttaa kuitenkin tuo kun mainostetaan kampanjaa, jonka aikana "saat 20€ enemmän". Jos siis saisin normaalisti kahdesta puhelimestani 2€, saisin kampanjan aikana samoista puhelimista 22€? Tämä kävisi järkeen, jos kampanjan tarkoituksena olisi houkutella juuri meitä puhelinvanhusten omistajia kaivamaan laitteet kaapeista asianmukaiseen kierrätykseen. 

Tutustumassa

Kyllähän tämä vaihtodiili hyvältä kuulostaa. Se oli yksi syy miksi ostin itselleni uuden puhelimen Telia-kaupasta. Että saa sitten vanhan toimivan puhelimen kiertoon ja hei, tästä hyvästähän saa vielä pari kymppiäkin! Ja vielä 14.1. asti muutama lisäeuro kun olen Telian asiakas ja ollut vielä niin kauan kuin liittymän olen omistanut.

 

Mutta tämähän oli aivan liian hyvää ollakseen totta! Nettisivuilla kyllä annettiin hienot yksinkertaiset ohjeet, joissa kerrottiin että puhelimen voi palauttaa vaikka uuden olisi ostanut verkkokaupasta. Sitten kun puhelinta menin vaihtamaan, selvisi ettei se kelvannutkaan tämmöisille Express-pisteelle, vaan pitää mennä Telia-kauppaan. Tämän asian kanssa vielä pystyin elämään. Ajattelin että vien sen sitten Telia-kauppaan kun matkaan kuun puolivälissä etelä-Suomeen. Tätä varten jätin Vantaan Jumbon Telia-kauppaan soittopyynnön varmistaakseni että onnistuuko tämä vanhan puhelimeni palautus varmasti. No, soittoahan ei koskaan kuulunut. Tämäkään ei kuitenkaan yllättänyt.

 

Tänään sitten uutta soittoa Telian asiakaspalveluun, josta odotin takaisinsoittoa kolmisen tuntia. Ruuhkaa, sanottiin. Sitten alkaakin selviämään, että en ole uutta puhelinta tilatessani laittanut ruksia kohtaan, jossa suostun tämmöiseen vaihtodiiliin. No, jos se sillä nimellä siinä tilauksessa olisi ollut, niin olisinhan sen hyväksynyt, kun se oli yksi syy miksi uuden puhelimen Telia-kaupasta ostin. Tätä ruksia ei voi enää jälkeenpäin lisätä, sanottiin.

Sen lisäksi olen ostanut uuden puhelimeni 36kk:n sopimuksella ja yllätys (tittididiiiii) vaihtodiili ei koske näin pitkällä sopimuksella ostettuja puhelimia. Olisi pitänyt valita esim. 24kk:n sopimus.

 

Hauskaa sinänsä, että näistä tänään kuulemastani asioista ei lukenut nettisivuilla mitään kun tähän vaihtodiiliin tutustuin ennen uuden puhelimen tilaamista. Selvittäessäni tätä vaihtodiiliä sekä Express-liikkeessä, Telian asiakaspalvelussa ja Telia-kaupan puhelinvaihteessa kukaan ei tuntunut tietävän mistään mitään. Ei edes sitä, että vaihtodiili on mahdollinen, vaikka uusi puhelin olisi ostettu verkkokaupasta. Tämän tiedon kyllä löysin itse nettisivuilta ilman suuria ponnisteluja.

 

Sen verran paloi käpy tähän touhuun, että aloin pyytämään tarjouksia muilta operaattoreilta.

 

ps. Tämän lisäksi kerroin asiakaspalveluun, etten saanut uuden puhelimen tilauksesta edes tilausvahvistusta sähköpostiini. Yllättääkö tieto, että vika on kuulema sähköpostissani? 

Moderaattori

@AsiakasAri: Telian asiakkaana saat myös verkkokaupasta ostettuihin laitteisiin 20€ extrahyvityksen, mutta tätä ei saa rahana, vaan lahjakorttina Telia Kaupasta. Tätä oltiin sinulle ensimmäisellä kerralla nähtävästi tarjottukin, jos ymmärsin oikein? Laiteoston jälkeen sinulla on tosiaan 35 päivää aikaa lunastaa kyseinen Vaihtodiilietu.

@SUKSII: Vaihtodiilin osalta ei ole väliä oletko hankkinut laitteen 24kk vai 36kk sopparilla, eikä siellä myöskään ole ruksia, jossa diili erikseen hyväksytään. Sen sijaan nämä molemmat liittyvät Telia Upgradeen, joka on hieman eri asia. Olisiko myyjällä mennyt nämä kaksi asiaa sekaisin? Upgradesta löydät lisätietoa täältä.

 

Toivottavasti tämä hieman selvensi asiaa. Ikävä joka tapauksessa kuulla, että vaihtodiilin suhteen on ollut epäselvyyksiä. Meillä on selvästikin parantamisen varaa ja laitoin nämä palautteet samantien eteenpäin.

Tutustumassa

@IlariJR Nytkö tämä tarkoittaakin sitä, että minulla olisi mahdollisuus palauttaa vanha puhelin Telia-kauppaan ja saada siitä vielä korvausta?

 

Kyllähän tämä tuntuu melkoiselta rakettitieteeltä jos nyt omien laskujeni mukaan tätä asiaa on hoitanut ainakin 8 henkilöä ja kukaan ei ole tiennyt loppujen lopuksi mistään mitään. Luulisi että yritys olisi kiinnostunut asiakkaiden palvelusta edes  vastaamalla jätettyyn soittopyyntöön tai vaihtoehtoisesti selvittämällä asian jos siihen ei oma tietämys riitä. 

Moderaattori

@SUKSII: Saat hyvityksen vanhasta luurista, jos olet hankkinut uuden puhelimen 35 päivän sisällä verkkokaupastamme ja sulla on tilausvahvistus tallella. Riittää kun menet näiden kanssa Telia Kauppaan, niin homma hoituu sitä kautta. Tarkemmat ohjeet ja hintalaskuri löytyy sivuiltamme. Pahoittelut omasta puolestani kokemistasi ongelmista ja epäselvyyksistä. Toivottavasti jatkossa hommat sujuu kuten pitääkin.

Tutustumassa

@IlariJR Entäs nyt tässä minun epäonnisessa tilanteessa kun en saanut tilauksestani minkäänlaista tilausvahvistusta sähköpostiini? Eilen asiakaspalvelussa tarkastettiin että tilaukseen on laitettu oikea sähköpostiosoite. Posti ei ole mennyt mihinkään muuhunkaan kansioon, olen tarkastanut kaikki roskapostikansiota myöten.

 

Ja siis voitko mennä takuuseen että homma hoituu kävellessäni luurin kanssa liikkeeseen, kun asia ei ole hoitunut tähänkään mennessä? Luotto ei ole kauhean suuri enää tässä vaiheessa. Liikkeeseen menosta kun kuitenkin aiheutuu kustannuksia itselle, niin ei viitsisi turhaan mennä.

Moderaattori

Tässä tapauksessa joudun pyytämään, että otat uudestaan yhteyttä aspaan, niin lähetetään tilausvahvistus uudestaan. Ja Vaihtodiili on kyllä käytössä kaikissa Telia Kaupoissa ja Telia Express -pisteillä, kuten sivuillamme luvataan.

Rekisteröitynyt*

Selvä, siis minäkin näillä tiedoilla saisin hyvityksen vanhoista laitteistani. Eikö kuitenkin ole hiukan huonoa asiakaspalvelua, että en saa käyttää hyvitystä ostamaani laitteeseen vain koska olin jo ehtinyt maksaa sen? Tapauksessani jos ostamani laite olisi ollut normaalihintainen, minun kannattaisi perua kauppa ja marssia ostamaan laitetta myymälästä vanhojen puhelimieni kanssa, koska silloin saisin saman vaihtoedun hyödynnettyä tässä ostoksessa? Mainonnasta saa helposti sen kuvan, että etu on samanlainen - osti laitteen sitten liikkeestä tai verkosta, vaikka asia ei ole näin. Liikkeestä ostettaessa hankit yhden laitteen ja säästät hiukan rahaa, kun taas verkosta ostettessa voit hyödyntää edun vasta seuraavasta ostoksesta.

 

Hämäännyin tosiaan aikaisemmin ajattelemaan että "hyvitys" tarkoittaa hyvitystä uudesta laitteesta, mutta se tarkoittaakin hyvitystä vanhasta laitteesta. Nämä on helppo sekoittaa, kun kyse on "vaihto"diilistä. Luulen nyt kuitenkin ymmärtäväni. 

 

Kiitoksia @IlariJR selvennyksistä ja siitä, että palaute on siirtynyt eteenpäin. Toivottavasti tulevaisuudessa mainonta olisi yksiselitteisempää, vaikka on myönnettävä että oma luetunymmärtämiseni on osasyyllinen tässä sekaannuksessa. 

 

Erittäin huolissani olen kuitenkin asiakaspalvelustanne. Tässä suoralainaus asikaspalvelijan suusta diilistä kysyessäni: No onhan ne kauniita mainoslauseita mutta... Seuraavaksi minulle kerrottiin että puhelimieni arvo on mitätön. Toivottavasti oli kyse asikaspalvelijan omasta yksittäisestä kämmistä.

Moderaattori

@AsiakasAri: Tosi hyvä, että laitoit tänne viestiä ja pahoittelen omasta puolestani aiheutunutta vaivaa ja harmia. Tässä on meillä selkeä kehittymisen paikka. Palaute meni tosiaan jo eteenpäin Vaihtodiilin vastuuhenkilöille ja pistän tämän viimeisimmän kommenttisi sinne jatkoksi. Toivottavasti saat lahjakortin vihdoin lunastettua ja siitä olisi sinulle oikeasti hyötyä Hymiö Onnellinen

Tutustumassa

Itsellänikin huono kokemus tuosta vaihtodiilistä. Yritin ensin viedä vanhan puhelimen Express pisteeseen, josta neuvottiin menemään liikkeeseen. Sellossa tämä oli kohtuullisen yksinkertaista, joten menin liikkeeseen. Halusin hankkia IPad pro:n ja tätä ei tietenkään liikkeessä ollut, joten jätin vanhan puhelimen liikkeeseen ja sain lahjakortin, jota en siis voinut käyttää laitteen hankintaan. Myyjä tilasi minulle laitteen netin kautta ja siellä ei siis ollut mitään paikkaa, johon olisi lahjakortin koodin voinut laittaa.

Mietin sitten, että mitä tarvisin, koska lahjakortti on voimassa vajaan 3 kuukautta. No luonnollisesti suojakuoret tähän hankkimaani laitteeseen olisi järkevä hankinta, mutta Telialla ei ollut myynnissä yhtään mallia, joka kävisi IPad pro laitteeseen. Jatkoin surffailua nettikaupassa ja keksin, että voisimme tarvita uuden Apple TV laitteen. No tämäkin oli niin laatutuote, että tätä ei ole eikä ole tulossakaan myyntiin liikkeisiin, joten lahjakorttia ei voi käyttää tähänkään. Nyt minulla on siis lahjakortti, jolla en tee mitään. Toivoisin, että Telia miettisi uudelleen tuon vaihtodiilin ja antaisi käyttää lahjakortin, vaikka liittymämaksuihin tai sitten verkkokauppaan!

Tutustumassa

No eihän tässä vaihtodiilissä tunnu paljon olevan järkeä jos jo useampi on saanut vain huonoa palautetta.

 

Itse olin tänään yhteydessä vielä kertaalleen Telian asiakaspalveluun ja tällä kertaa, ensimmäistä kertaa siellä oli asiakaspalvelija joka oli kartalla koko vaihtodiili-asiasta.

 

Jäin kuitenkin nyt miettimään tätä vanhan puhelimen palautusta, että saanko siitä siis jonkin lahjakortin? En siis hyvitystä uudesta laitteesta, jonka maksu on vielä kesken? Tulin siihen tulokseen, että en tee mitään Telian lahjakortilla, varsinkaan jos sitä ei kerta voi edes käyttää Telian verkkokaupassa? Onhan niitä olemassa muitakin paikkoja jotka noita vanhoja toimivia luureja ottaa ja pistää kiertämään. Alkaa kyllä todella mennä usko tähän touhuun.

Moderaattori

@HeidiPyy Kiitokset tästä palautteesta! Tuossa olisi kyllä ideaa jos lahjakortti saataisiin toimimaan myös verkkokaupan puolella. Telia kauppojen tilat on kuitenkin rajalliset, joten siitä syystä siellä ei ole kaikkia samoja tuotteita tarjolla, kuin verkkokaupassa. Yleisesti tarjolla on puhelimia, suojakuoria, kuulokkeita, kaiuttimia ja muuta lisätarviketta. 

 

Toivottavasti keksit kuitenkin jotakin hankittavaa tuolla lahjakortilla 3kk aikana, niin ei menisi sentään hukkaan.

Tutustumassa

No niin. Minä sain kuin sainkin oman puhelimeni jätettyä Telia kauppaan ja sain lahjakortin. Tai siis tämmöisen "Voucher" -koodin. Myyjä kaupassa vakuutti, että se toimii verkkokaupassa ja saan lahjakortin käytettyä ilman että minun tarvitsee taas olla yhteydessä asiakaspalveluun. No mitenkäs kävikään? Ajattelin hyödyntää tämän lahjakortin, menin Telian verkkokauppaan ja siirsin tuotteen ostoskoriin. Ainoa kohta mihin tuota koodia pystyin tarjoamaan oli kohta "alennuskoodi". Kävikö koodini tuohon? No ei käynyt. Tarkoituksena on siis hyödyntää tuo lahjakortti Apple Watchiin ja noita ei ole liikkeestä edes saatavilla. Mitäs nyt?

Moderaattori

@SUKSII  Laitoin tästä juuri selvityspyynnön eteenpäin ja palailen sinulle heti kun saan tarkempaa tietoa asiasta. Osoitteessa telia.fi/vaihtodiili on tosiaan nuo tarkemmat speksit kuinka homma toimii mutta varmistelen vielä ja palaan asiaan.

 

EDIT: Kuten arvelinkin, sinulle on annettu Telia Kaupasta nyt virheellistä infoa. Tuon voucherin voi hyödyntää vain Telia Kaupassa. Asiakaspalvelustamme voidaan kuitenkin auttaa tuon Apple Watcin kanssa, jotta saisit sen haluamaasi kauppaan. Ole siis yhteydessä vaikka chatin kautta Asiakaspalveluumme ja pyydä heitä tiedustelemaan josko haluamaasi mallia on saatavilla siten että se voitaisiin toimittaa haluamaasi Telia Kauppaan niin saisit tuon lahjakortin käytettyä. Chattiin voit kirjautua telia.fi -sivuilta. Pahoittelut omasta puolestani tästä väärästä tiedosta. 

Tutustumassa

Teillähän toimii vallan mainiosti nämä hommat, kun joka paikasta kerta toisensa jälkeen saa vain virheellistä infoa.

Asioidessani Telia-kaupassa sanoin myyjälle, että en tee tuolla lahjakortilla yhtikäs mitään jos sitä ei voi hyödyntää verkkokaupassa. Lähin Telia-kauppa kotoani sijaitsee noin 160 kilometrin päässä, joten ymmärtänet varmaan että nämä käynnit aiheuttaa hieman järjestelyitä? Myyjä kovasti vannoi että kortti toimii verkkokaupassa ja siitä syystä sen suostuin ottamaan. Vaihtoehtonahan olisi ollut saada tuotehyvitystä? Tai ainakin teidän nettisivuilta sen kuvan saa? (A) Saat hyvityksen vanhasta laitteestasi tuotehyvityksenä tai lahjakorttina Telia Kauppaan, kun olet ostanut uuden laitteesi verkkokaupasta.) Minulla olisi ollut mahdollisuus myös myydä vanha puhelimeni jollekin firmalle ja saada tuosta suoraan rahat käteen. Harmittaa nyt etten tätä tehnyt.

Chat-palveluanne olen käyttänyt vähän ajan sisään kahdesti ja molemmilla kerroilla olen saanut todella tympeää asiakaspalvelua, joten tuota chat-palvelua en ole tämän asian vuoksi aukaisemassa. Täytynee varmaan jälleen kerran olla huomenna yhteydessä asiakaspalveluunne ja vielä maksaakin siitä hyvästä, että olen nyt sattunut saamaan virheellistä infoa.

Moderaattori

@SUKSII Omasta puolestani olen todella pahoillani että tämä meni nyt näinkin hankalaksi. Ymmärrän toki että jos lähin Telia Kauppa on noinkin pitkän matkan päässä, ei siellä noin vain piipahdeta. Chatin kautta asia varmasti hoituu, mutta mikäli et halua sitä kautta olla enää yhteydessä voit joko soittaa meille tai laittaa viestiä avoimella yhteydenottolomakkeella. Tuon kautta lähetettyihin viesteihin vastaillaan noin viikon viiveellä joten siitä syystä suosittelen chattia niin saisit asian hoidettua nopeasti ja sovittua laitteen toimituksesta Telia Kauppaan. 

Tutustumassa

No nythän tämä meni mielenkiintoiseksi. Minä kysyin tuota samaa asiaa puhelimitse teidän asiakaspalvelusta ja liikkeestä, että saako haluamani tuotteen toimitettua liikkeeseen, josta sen noutaisin, mutta tämä oli mahdotonta. Asia laitettiin teidän vaihtodiilistä vastaavalle päällikölle, joka ei koskaan palannut asiaan. Kaikki asiakkaat eivät siis ole tasavertaisia!

 

Itse käytin lahjakortin pakolla huonompaan tuotteeseen, minkä olisin halunnut, jotta lahjakortti meni edes johonkin käyttöön. Nyt täytyy kyllä todella punnita perheemme liittymäasioita näin epäoikeudenmukaisen kohtelun vuoksi!

Uusi keskustelija

Katselin eilen, että saisin nykyisestä puhelimestani kohtuullisen korvauksen vaihtaessani sen uuteen. Ajelin lähimpään telian myyntipisteeseen, jossa kerrottiin vaihtodiilin onnistuvan vain telia kaupassa. Lähin telia kauppa on noin 100km päässä ja en ole mitenkään innostunut lähtemään tuon vuoksi ajelemaan 200km lenkkiä. Sitten kun vielä varmistin netistä, että saako haluamaani puhelinta ko kaupasta niin verkkosivusto ilmoitti "tuotetta ei saatavilla telia kaupoista".

 

Miten minun tulee nyt toimia, jos mielin saada käytettyä tämän rahallisen hyvityksen uuteen puhelimeen. Kyseessä on iPhone 8plus joko 64gb tai 256gb muistilla. Nykyisestä luurista telian sivusto lupaa hyvitystä noin 180e, joka on paras hyvitys verrattaessa muihin vastaaviin kauppoihin. Mitään tuotelahjakorttia en tarvitse.

 

Nykyinen 6 plus 64gb on toiminut yli 3 vuotta moitteetta, mutta voisihan tuon kohta päivittää uudempaan. Pöytälaatikkoon tuota ei viitsi jättää makaamaan varapuhelimeksi kun uusia peruspuhelimia saa tuon iPhonen akun hinnalla (tähän olisi kampanja 39e akunvaihto virallisessa huollossa).

 

Myyntipalvelun väki jos sattuu tämän lukemaan niin saa olla yhteydessä. :-)

Ex-telialainen

Moikka @Kuukkelinpuu ja tervetuloa yhteisöön! 

Vaihtodiilin sivuilla on hyvä ohjeistus siitä, miten tuon hyvityksen saa. Hymiö Onnellinen Hyvityksen saa Telia Kaupoissa, tai Express-pisteillä. Jos asioit Express-pisteellä mutta homma ei onnistunut siellä, niin tuossa on taitanut myyjällä olla nyt jonkinlainen aukko sivistyksessä. Missä myyntipisteessä kävit? Laitetaan tarvittaessa ehdottomasti viestiä eteenpäin tuonne pisteelle. Hymiö Onnellinen 

Uusi keskustelija

Kiitos vastauksesta. Asioin tänään ehkä ne kuuluisat kaksi kertaa (ensimmäinen ja viimeinen) Telia Express K-Citymarket Iisalmessa, eteläntie 4, Iisalmi.

 

Pittää nyt kahtoa, että tilaanko puhelimen verkkokaupan kautta vai asioinko seuraavan kerran DNA kaupassa Päivärannan Citymarketilla. Hyvitys ei ole niin hyvä kuin Telialla, mutta 3:n vuoden myyjän myöntämä takuu on plussaa.

 

Tuo vaihtodiilin kohta 4B on se mikä ratkaisee minulla hankintapaikan. :-)

Ex-telialainen

Laitoin tuonne Iisalmen Expressille sekä kyseisen putiikin esimiehelle kirjoittamasi viestit tiedoksi. Saavat tämän osalta käytyä asiaa tarkemmin läpi. Hymiö Onnellinen
Kohta 4B on tosiaan ainoa vaihtoehto jos mielii hyvityksen saada tuosta uuden laitteen hankintahinnasta. Hymiö Onnellinen 

Uusi keskustelija

Kiitos. Katsotaan miten asiassa etenen omalta osaltani. 

Uusi keskustelija

Vaihtodiili saatu päätökseen minun osaltani, muttei valitettavasti Telian myymälässä.

 

Päivärannan Citymarketilla Kuopiossa ei myyjä puhunut mitään vaihtodiilistä. iPhone 8 oli virrattomana ja näin ollen "käpistely" jäi tekemättä. Yhtään 8 plus mallia ei myöskään ollut esillä. Enkä oikein jaksanut innostua myyjän hypetyksestä iPhone X:n suhteen. Lopullinen innostus viedä asiaa eteenpäin meni siinä kun myyjä kertoi omia negatiivisia kokemuksia puhelinmallista, jota olin ostamassa.

 

Mielenkiinnosta aihetta kohtaan kokeilin asiakaspalvelun tasoa DNA myymälässä samassa osoitteessa. Myyjän kanssa käytiin puhelimet läpi ja kun ääneen mietin mitä teen entisellä niin hän kertoi "vaihtodiilistä DNA:n tapaan". Näin saatiin tehtyä kaupat jouhevasti ja kun aikaa kului varmuuskopiohin yms niin tarjottiin mahdollisuutta käydä kahvilla.

 

Liittymää ei DNA saanut myytyä kun kerroin oman hintani millä nyt liittymää käytän. Kuitenkin asiakaspalvelun taso ja 3:n vuoden takuu laitteelle olivat asioita, joita minä loppukäyttäjänä arvostan. Entisen laitteen hyvitys käytetään suoraan kuukausimaksuihin uuden laitteen osalta. Sikäli mukavaa kun päätelaitteeksi tuli nyt iPhone 8 plus 256GB. Olisin kyllä saanut luurinmetsästys viikonloppuna tuon 8:n hyvällä hintaa, mutta vaihtodiilin hyödyntäminen on nyt osoittautunut vaikeaksi toteuttaa käytännössä.

 

Vaihtodiili on varmasti ihan toimiva juttu, mutta nyt  käytännön toteutus tökki omalta kohdaltani sen verran, että asiaan palataan kun nykyinen päätelaite joutaa myydä kierrätykseen kunnostettavaksi. DNA kauppias kyllä tuumasi, että he ovat yhteydessä päätelaitteen osalta henkilökohtaisella tarjouksella kunhan noin 2-vuotta on kulunut ostopäivästä.

Yhteisömanageri

Onpa harmi kuulla @Kuukkelinpuu, että homma meni näin. Hyvä toki, että sait kuitenkin hyvän diilin ja uuden puhelimen käyttöösi mutta olisimmehan me mielellämme kaupat kanssasi tehneet Hymiö Onnellinen

 

Homma on jo siis finaalissa mutta ihan mielenkiinnosta kysyn tuosta myyntitaktiikasta, millaisia kokemuksia myyjä siis kertoi ja siis tuosta iPhone 8 Plussasta? Tulkitsenko oikein, että hän ei olisi siis saanut niitä kertoa, muutoin kaupat olisi saattanut ehkä syntyäkin? Jos näin niin kerrotko vähän, että miksi? Eikö se ole lähtökohtaisesti hyvä, että myyjä kertoo tuotteesta vähän muutakin kuin vain "perinteisen myyntipuheen"? Hymiö Onnellinen

Uusi keskustelija

Kyllä myyjän on muutakin kerrottava kuin perinteinen myyjäpuhe, siinä olet oikeassa.

 

Tässä tapauksessa kuitenkin keskustelun aloitus meni niin, että myyjä aloitti tuon X:n kehumisen. Hänen mielestään plus on liian iso ja hankalan kokoinen mukana käytettäväksi. Eikä hän muutenkaan henkilökohtaisesti pidä ko laitteesta. Keskustelua jatkettiin ja esitin toiveen, että voisin käyttää kasia kädessäni ja selata valikkoja yms... Kuten normaalisti on tapana. Tämä nyt ei onnistunut kun ko laitteen latausjohto ei ollut virrassa.

 

Myyjä vielä mainitsi, että olinhan tietoinen jo loppuneesta viikonlopun tarjouksesta, jolloin olisin saanut perus kasin halvemmalla.

 

Minulla on tiettyjä syitä miksi käytän plus mallia. Niihin en syventynyt myyntihetkessä koska katsoin, että keskustelu ei tule etenemään. Liikkeestä olisi saanut plus mallin mukaan, mutta otin aikalisän joka nyt johti kauppoihin muualla.

 

Dna:n myyjä otti tablettiinsa esille molemmat mallit ja ominaisuuksia käytiin läpi yhdessä keskustellen. Ne asiat mistä myyjäkään ei tiennyt hän sanoi suoraan. Laitteet olivat käytettävissä ja sain rauhassa käydä kasia läpi. Heillä oli myös saatavilla 7plus 128gb mallia, joka olisi periaatteessa riittänyt. Vaihtohyvityksen myötä kuitenkin päädyin ottamaan tuon isomman 8 plussan. Eipähän lopu tila kesken ja saa tarvittaessa langattoman latauksen käyttöön?

 

Tämä kauppa meni nyt näin... Toivottavasti palautteesta on hyötyä ja sitä käytetään myyjien koulutuksen kehittämiseksi.

 

Vastaan toki mielelläni kysymyksiin lisää jos niitä tulee.

Yhteisömanageri

Ihan loistavaa, kiitos kun kerroit lisää.

 

Ymmärrän, tässä mentiin siis enemmän henkilökohtaiset mieltymykset edellä eikä niinkään sillä, että asiakas päättäisi itse mikä hänelle on hyvä ja mikä ei. Tässäpä on meille kokonaisvaltainen palaute, Vaihtodiili sekä kertomasi asiakaskohtaaminen.

 

Hyvää kuitenkin tosiaan se, että sait haluamasi laitteen ja ilmeisesti vielä hyvällä diilillä, se on tärkein Hymiö Onnellinen Kiitos palautteista ja hyvää lähestyvää viikonloppua Hymiö Onnellinen

Rekisteröitynyt

Noniin olipa käsittämättömän kurja kokemus tämä vaihtodiili. Irtisanoin yhden telian varaliittymän ja sieltä koitettiin saada perumaan irtisanouminen mm. vähän paremmalla hyvityksellä vanhasta laitteesta. Ajattelin käydä Telian liikkeessä asiaa pohtimassa, mutta haluamaani puhelinta ei ollut hyllyssä ja vaihtodiili ei kuulemma onnistu, jos tilataan laite liikkeeseen noudettavaksi. No ei se mitään, myös tabletti kelpaisi mutta oih ja voih, tabletin ostoon kelpaa vain toinen tabletti, ei puhelin.

 

Noniin pitäkääpä siis tunkkinne. Mitään tällaisia ehtoja en löytänyt saamastani voucherista, enkä myöskään Telian sivuilta, turha reissu ja pidän tätä asiakkaan harhaanjohtamisena. Lienee sanomattakin selvää, että liittymäasioissa muut operaattorit ovat jatkossa etusijalla.

Moderaattori

Moi @jarjp! Ikävä kuulla, että vaihto ei onnistunut ja hommasta jäi näinkin huono fiilis. Se ei tokikaan ole tarkoitus. Laitoin viestisi eteenpäin Vaihtodiilistä vastaaville henkilöille ja pyysin perusteluita sille, miksi näin on toimittu. Palataan asiaan kunhan saan lisätietoja.