Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 61226
Kirjoituksia 167714

Vikailmoitus Telian palveluista

Ex-telialainen

Vikailmoitus Telian palveluista

vikailmoitus.jpg

 

 

Vikailmoituksen tekeminen on järkevää siinä vaiheessa, kun ongelmat omista toimenpiteistä huolimatta eivät poistu. 

Ennen vikailmoitusta on hyvä tarkistaa ettei ongelma johdu esimerkiksi omista laitteista.
Suosittelenkin, että aloitat selvityksen laitteiden uudelleenkäynnistyksellä. 

 

Aikaisemmissa blogeissani olen käynyt läpi esimerkiksi matkapuhelimen, nettitikun sekä langattoman verkon ongelmatilanteita. 

 

Miten voit tehdä vikailmoituksen? 

Vikailmoituksen voit tehdä kirjautumalla telia.fi:hin tai puhelimitse.
Tässä blogissa käydään tarkemmin läpi vikailmoitusta itsepalveluna.

 

Miksi jättää vikailmoitus itsepalveluna? 

Vikailmoituslomake on suunniteltu siten, että systeemi kysyy sinulta mahdollisimman tarkat ja laajat tiedot ongelmaa koskien. Etenemisen myötä järjestelmä tarjoaa sinulle myös ratkaisuja sekä neuvoja ongelman selättämiseksi.

Joku voi kokea turhauttavaksi vikailmoituksen jättämisen Omien Sivujen kautta. Tarkoitus on kuitenkin kerätä kattavasti informaatiota, joka taasen auttaa vikailmoituksen käsittelijää ongelman selvitysprosessissa. Korjausprosessista löydät lisätietoa tästä blogista.

Kirjautumalla Telian sivuille, voit jättää vikailmoituksen niin matkapuhelin-, laajakaista- ja Telia TV-asioissa. Myös näihin liittyvistä lisäpalveluista voit jättää lomakkeen.

 


Miten tuo vikailmoituksen jättäminen itsepalveluna tapahtuu? 

Ensimmäisenä sinun tulee kirjautua sisään sivuillemme. Mikäli tunnusta ei vielä ole, löydät ohjeet ja lisätietoa täältä.
Kun olet sisällä palvelussa, valitse palvelu, josta haluat tehdä vikailmoituksen.

hallinnoi liittymääsi vikari.JPG

 

Klikkaa linkkiä ja valitse häiriöilmoitus. Tämän jälkeen pääset valitsemaan aihetta, jota häiriöilmoitus koskee. Valitse siis aihe mahdollisimman tarkasti.

asfg.JPG

 

 

Laajakaista-asioissa vikailmoituksen jättäminen etenee seuraavasti:

 

Valitse tarkasti mitä tuotetta ongelma koskee.Valitse tarkasti mitä tuotetta ongelma koskee.

 

Sinun tulee siis valita tarkentavat tiedot aiheesta, ja tämän jälkeen testataan yhteyden toimivuus:

Testin jälkeen voit edetä vikailmoituksen jättämiseen.Testin jälkeen voit edetä vikailmoituksen jättämiseen.

Jos saat yhteyden testauksen jälkeen yllä olevan ilmoituksen, voit jättää vikailmoituksen mikäli modeemissa on kaikki kunnossa. Tässä yhteydessä saat eteesi vielä tarkistuslistan.
Kun olet varmistanut kaikki kohdat, voit siirtyä eteenpäin kertomaan vian kuvauksesta tarkemmin.
Tämän jälkeen vikailmoitus on valmis lähetettäväksi! 

Mistä palveluista voin jättää vikailmoituksen? 

 

Jokaiselle palvelulle on suunniteltu oma lomakkeensa, jolloin voit jättää kuvaukset ja tiedot kustakin palvelusta systemaattisesti etenevien kysymysten myötä. 
Kun olet vikailmoituksen jättänyt ja se siirtyy käsiteltäväksi, saat tästä kuittauksen. 

Kirjautumalla voit jättää vikailmoituksen mihin kellon aikaan tahansa. Eli vaikka vika ilmenisi keskellä yötä, voit jättää ilmoituksen silloin. Vikailmoitukset siirtyvät käsiteltäväksi saapumisjärjestyksessä oikeaan paikkaan. 

 

 

 

 

 

0 tykkäystä
Artikkelissa on 2 kommenttia
Rekisteröitynyt
Kirjoituksia: 1

 

Liittymänumero 333-xxx 

Pääkäyttäjätunnus xxx/xxx

 

Ei yhdisty  Eli ei toimi.  

 

puh. 040 xxx ,johon voi ilmoittaa kun yhteys on korjattu 

 

Edit Tero: Asiakastiedot poistettu

Yhteisömanageri
Kirjoituksia: 3 715
Kirjautuneena

Moro @Annelikaivosaar ja tervetuloa Yhteisöön Hymiö Onnellinen

 

Editoin viestiäsi sen verran että poistin sieltä asiakastietosi, niitä ei ole hyvä jakaa julkisesti ei täällä Yhteisössä eikä muuallakaan. 

 

Internet-yhteytesi ei siis toimi, onko se toiminut aikaisemmin vai onko kyseessä uusi netti? Jos on toiminut aikaisemmin niin oletko katsonut onko alueellanne tiedossa olevia verkkovikoja joka vaikuttaisi myös sinne teille? Ensiapuna tällaisiin on se että suosittelen resetoimaan modeemin/reitittimen (jos ei ole jo tehty).

 

Jos resetointi ei auta, eikä täällä olevista vinkeistä ei ole apua niin suosittelen että teet tästä meille vikailmoituksen. Yhteisön kautta se ei ikävä kyllä onnistu. Yllä Maria kertoo vinkit vikailmoituksen tekoa varten.