peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
56502 Jäsentä
158634 Kirjoitusta

Telia yhteisö on nyt myös laiteyhteisö

Lue lisää
Yhteistyössä OnePlus

Yritysportaalivinkit – Pääkäyttäjänä pidät langat käsissäsi ja jaat vastuuta

Moderaattori
Moderaattori

Yritysportaalivinkit – Pääkäyttäjänä pidät langat käsissäsi ja jaat vastuuta

Alkukuva.png

 

 

”Oletko sinä allekirjoitusoikeudellinen tai valtuutettu yhteyshenkilö?”

 

Olet saattanut kuulla yllä olevan kysymyksen ottaessasi yhteyttä yritysasiakaspalveluun. Yrityksen omistuksessa olevia palveluita ja niihin liittyviä sopimuksia saa tehdä ja muuttaa yrityksen allekirjoitusoikeudelliset ja valtuutetut yhteyshenkilöt.

 

Jotta sinun työntekosi olisi mahdollisimman sujuvaa me haluamme varmistaa, että käytössäsi on parhaat mahdolliset palvelut. On tärkeää varmistua, että keskustelemme yrityksen sopimusasioista päättävän tahon kanssa.

 

Helpoin ja edullisin tapa hallinnoida yrityksen palveluita on Yritysportaali. Myös yritysasiakaspalvelun helpoin tapa varmistua yhteyttä ottavan henkilön oikeuksista on tarkistaa, että onko hänellä oikeus Yritysportaaliin käyttöön.

 

Tässä kirjoituksessa kerron ensin Yritysportaalitunnuksista yleisesti ja lopuksi kerron vielä yritysliittymän käyttäjän oikeuksista.

 

 

031519_3.JPG

 

 

Yritysportaalin pääkäyttäjä hallinnoi kaikkea

 

Yritysportaalin pääkäyttäjällä on hallussaan kaikki portaalin toiminnallisuudet ja yritykset, jotka on samaan portaalihierarkiaan lisätty. Lisäksi pääkäyttäjä voi luoda uusia tunnuksia, muokata olemassa olevia ja poistaa niitä muutamalla klikkauksella.

 

Pääkäyttäjiä voi olla useampi. On tärkeää, että Yritysportaalitunnukset pidetään ajan tasalla. Tämä on yrityksen omalla vastuulla, sillä tunnusten lisäys ja poisto tapahtuu pääkäyttäjän toimesta portaalissa. Tunnusten poisto on tärkeää esimerkiksi tilanteessa jossa työntekijä, jolle on annettu oikeus Yritysportaalin käyttöön, lähtee yrityksestä.

 

Saat Yritysportaalin käyttäjätunnukset voimaan täältä heti, mikäli sinulla on allekirjoitusoikeus eikä yrityksellä vielä ole voimassa olevia tunnuksia portaaliin. Jos yrityksellänne on tunnukset, voitte luoda uusia pääkäyttäjän toimesta Yritysportaalin kautta. 

 

Jos sinulla ei ole allekirjoitusoikeutta, voit saada Yritysportaaliin tunnukset allekirjoitusoikeudellisen henkilön kirjoittaman valtakirjan avulla. Voit palauttaa valtakirjan meille lomakkeen kautta. 

 

 

Yritysportaalin käyttöoikeudet.JPGYritysportaalista saa luotua uusia käyttäjätunnuksia ja poistettua sekä muokattua olemassa olevia

Mukautetut käyttöoikeudet Yritysportaaliin

 

Yritysportaaliin on mahdollista tehdä eritasoisia käyttöoikeuksia, kuten kerroin jo aiemmassa portaalia käsittelevässä kirjoituksessani. Kaikkien portaalin käyttäjätunnusten ei siis tarvitse sisältää kaikkia toimintoja, vaan esimerkiksi kirjanpitäjälle riittää oikeus laskutusosioon.

 

 

Käyttöoikeuksien tason muokkaus.JPGYritysportaalitunnusten sisältämiä oikeuksia voi muokata pääkäyttäjä toimesta helposti

Yritysportaalin käyttöoikeudet näkyvät myös yritysasiakaspalveluun ja auttavat meitä nopealla silmäyksellä hahmottamaan, että kenellä on oikeus tehdä mitäkin yrityksen nimissä.

 

Liittymän käyttäjän oikeudet

 

Lähtökohtaisesti liittymän käyttäjällä ei ole oikeutta tehdä muutoksia liittymäänsä. Muutoksiin kuuluvat esimerkiksi SIM-kortin vaihto, liittymän tietojen muuttaminen tai liittymäpaketin vaihto. Käyttäjän tulee ottaa yrityksen puhelinasioita hoitavaan tahoon yhteyttä toivomastaan muutoksesta.

Tämä saattaa hämmentää etenkin niissä tilanteissa, joissa henkilökohtaisessa omistuksessa ollut liittymä on siirretty yrityksen omistukseen. Liittymän vaihtaessa omistajaa siirtyy myös hallintaoikeus käyttäjältä itseltään yritykselle.

 

Yrityksen vastuuhenkilöt voivat antaa liittymien käyttäjille luvan tehdä muutoksia liittymäänsä, jos toive on, että muutokset tehdään yrityksen palveluita hallinnoivan tahon sijaan yrityskäyttäjän omille sivuille kirjautumalla tai yritysasiakaspalvelun kautta.

Työsuhdeliittymän_hallinta.JPGYritysportaaliin ja yrityskäyttäjän omille sivuille kirjaudutaan osoitteessa telia.fi/yrityksille

Yritysliittymän käyttäjä voi tehdä muutoksia liittymäänsä yrityksen sallimissa rajoissa myös kirjautumalla täältä. Klikkaa oikealta ylhäältä hahmon kuvaa ja valitse Omaa työsuhdeliittymää. Käyttäjätunnuksena toimii puhelinnumero ja salasanan saat lähettämällä viestin SALASANA numeroon 15400.

Oletko jo lukenut aiemmat Yritysportaalivinkit? Ensimmäisessä osassa kerron portaalin toiminnallisuuksista yleisemmin ja toisessa osassa käsittelen liittymän siirtoa omistajalta toiselle.

 

 

Kaipaatko sinä apuja Yritysportaalin käyttöön? Onko kirjoittamistani ohjeista ollut hyötyä sinulle?

 

 

0 tykkäystä