eVakuutus – Turvaa nettivahingoissa

  • 17 April 2019
  • 4 kommenttia
  • 27 katselukertaa

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16


 


 


eVakuutuksen myynti on lopetettu 3.10.2019


 


Internetin käyttö yleistyy kovalla vauhdilla ja suomalaiset ovatkin yksi maailman eniten internetiä käyttävä kansa. Telia eVakuutus on tuote, jolla tarjoamme turvallisempaa netinkäyttöä, käyttipä sitä mihin ja missä tahansa.


Mitä teet, jos joku on tilannut nimissäsi netistä tavaraa ja lasku kolahtaa postiluukustasi?


Entä jos perheen teini tulee itkien kotiin ja kertoo, että hänestä on netissä video joka ei tosiaan ollut tarkoitettu kaikkien silmille?


Tai jos yhtäkkiä huomaat, että joku on tyhjentänyt pankkitilisi?


eVakuutus on täysin uudenlainen vakuutus, joka antaa turvaa juurikin tällaisiin tilanteisiin. Telia eVakuutus korvaa kustannuksia, mutta saat myös apua asioiden hoitamiseen.


 


 


eVakuutus sisältää kolme turvaa:


 


Some- ja nettiturva


 



  • Auttaa löytämään, poistamaan sinusta tai perheenjäsenestäsi internetiin levitettyä halventavaa tai loukkaavaa materiaalia. Sisältö myös siirretään eri hakukoneiden hakutuloksissa mahdollisimman alas

  • Jos sosiaalisen median tilisi kaapataan ja nimissäsi julkaistaan halventavaa, tai loukkaavaa materiaalia. Halventava ja loukkaava sisältö tarkoittaa avoimessa internetissä julkaistua tekstiä, kuvaa, videota ja ääntä, joiden julkaiseminen on Suomen rikoslaissa tarkoitettua yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämistä, törkeää yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämistä, kunnianloukkaus tai törkeä kunnianloukkaus

  • lastasi kiusataan jossain sosiaaliseen mediaan luodussa ryhmässä


 


Turva identiteettivarkauden varalta


 



  • Auttaa sinua tai perheenjäsentäsi, kun sinun tai perheenjäsenesi identiteetti on varastettu ja jos joudut esim. olemaan työstä pois, tai käyttämään lainopillista apua asian selvittämiseksi

  • Identiteettitiedot ovat henkilötietoja, tunnistamistietoja tai muuta vastaavaa yksilöivää tietoa, joita voidaan käyttää esim. sopimusten tekemiseen henkilön puolesta.


 


Kortti- ja verkkomaksuturva


 



  • Auttaa sinua tai perheenjäsentäsi, jos verkkopankkisiisi murtaudutaan, tai tunnuksia tai pankki/luottokorttiasi on väärinkäytetty ja luottotilillesi kohdistuu perusteettomia veloituksia.


 



Vakuutuksen tarjoaa vakuutusyhtiö AIG. eVakuutuksen saat käyttöösi täyttämällä lomakkeen 


yhteystiedoillasi, niin sinuun ollaan yhteydessä tilaamisen tiimoilta.


 


 


Vahinkoilmoituksen tekeminen


 


Vahinkojen sattuessa ole mahdollisimman pian yhteydessä vakuutusyhtiö AIG:hen joko puhelimitse, sähköpostilla, tai netissä. Telia ei ota kantaa vahinkotilanteiden korvauspäätöksiin.


 


 


Vakuutuksenottajalla on oikeus irtisanoa vakuutus milloin tahansa.  eVakuutus on vakuutussopimus kuluttajan ja vakuutusyhtiö välillä, joten irtisanominen tehdään AIG:lle.


 


Oletko sinä jo suojautunut nettivahingoilta?


eVakuutus kattaa koko perheen edullisella 9,95€ kuukausimaksulla. Nyt ensimmäinen kuukausi maksutta!





Lue myös:


 


Indentiteettivaras myi kuvitteelliista traktoria Jaakon nimissä


Tiedätkö mikä on identiteettivarkaus?
Turvapaketti Premium
LastPass salasanaohjelma


7 vinkkiä parempaan tietoturvaan


4 kommenttia

Hei,


Puhelinmyyjänne otti yhteyttä eVakuutukseen liittyen ja esitti rohkean väitteen, että "Suomessa tapahtui viime vuonna yli 30 000 identiteettivarkautta -- enemmän kuin polkupyörävarkauksia". Lähteeksi hän ilmoitti Research-Insight Finlandin tutkimuksen ja lisäsi, että lisätietoja voi lukea Telian sivuilta.


 


En löytänyt Telian eVakuutusta koskevilta sivuilta mainintaa kyseisestä tutkimuksesta, enkä myöskään puhelinmyyjänne esittämästä luvusta. Identiteettivarkauksia koskevissa blogeissanne tosin mainittiin, että "Joka viikko poliisi saa identiteettivarkauksista noin 50 uutta rikosilmoitusta" ja "Vuonna 2016 poliisi tilastoi yhteensä 3 354 identiteettivarkautta", mikä on melko yhdenmukainen tieto Tilastokeskuksen tietojen kanssa: Vuonna 2018: 3810 ilmoitettua identiteettivarkautta*.


 


Muihin lähteisiin nähden lähes kymmenkertainen arvio on siis hyvin rohkea väittämä, joten kaipaisin tuon viitatun tutkimuksen laatuselostetta (menetelmäkuvaus; otantamenetelmän ja tiedonkeruun kuvaus, virhemarginaalit ym.), minkä tulisi hyvien käytäntöjen mukaan olla joka tapauksessa saatavilla.


 


Edit SannaMKoo: Piilotettu nimitieto lopusta. Voit lisätä automaattisen allekirjoituksen profiilisi asetuksista


 


*Suomen virallinen tilasto (SVT): Rikos- ja pakkokeinotilasto [verkkojulkaisu]. ISSN=2342-9151. Helsinki: Tilastokeskus [5.8.2019]. http://www.stat.fi/til/rpk/


 


 

Hei @Mantypet ! Täältä löytyi myös viittaus kyseiseen tutkimukseen: https://www.mysafety.fi/lehdistohuone/identiteettivarkaudet-ovat-suomessa-yleisempia-kuin-pyoravarkaudet

Laitoimme tästä kyselyä eteenpäin myös meidän päässä, joten palataan asiaan kunnes saamme lisätietoja.

Tämä "tutkimus" on siis tehty sellaisen tahon toimesta, joka itse myös myy identiteettivakuutusta. Taidan pistää itse vielä paremmaksi. Alankin myymään vastaavia vakuutuksia ja laitan verkkosivuille oman tutkimukseni, jonka mukaan identiteettivarkauksia tapahtuu Suomessa 1,5 miljoonaa vuodessa. Varmaan joku suomalainen suurempi operaattori voisi tätäkin innostua käyttämään lähteenä, mene ja tiedä.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Selvittelimme @Mantypet lisää tätä tutkimusasiaa yhdessä vakuutusyhtiön kanssa. Myyjä on tosiaan viitannut puhelussa Research Insight Finlandin toteuttamaan identiteettivarkaustutkimukseen vuodelta 2017. Research Insight Finland on toteuttanut tutkimuksen Mysafetylle, joten suoraan emme löytäneet kopiota kyseisestä tutkimuksesta tai sen menetelmäkuvausta. Tutkimukseen on kuitenkin viitattu ja hyödynnetty useammissa eri lehtien artikkeleissa, ja kyseistä tutkimusta olemme myös täällä meidän päässä hyödyntäneet juuri tuotekoulutuksissa jotta myyjämme ymmärtävät ID-varkauksien laajuuden.


 


Telian sivuilta ei kuitenkaan löydy kyseisestä tutkimuksesta lisätietoa, eli olisikohan myyjä tarkoittanut ohjauksellaan sitä että kyseisestä eVakuutus -palvelusta löytyy sieltä lisätietoa tarvittaessa. Kertaamme kuitenkin varmuuden vuoksi asiakaspalvelumme ja myyjiemme kanssa ettei kyseistä tutkimusta sivuiltamme löydy, jotta jatkossa sinne ei tästä syystä ohjattaisi.


 


Katsomme vielä löytäisimmekö tuosta tutkimuksesta kopion. Jos saamme sen käsiimme, niin toki linkataan se tännekin jotta tutkimukseen voi käydä tarkemmin tutustumassa.

Vastaa