Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 

daniel-thomas-gWlBxOAgXgQ-unsplash.jpg

 

Saat kaiken hyödyn irti Telia Kotisivu -palvelusta, kun otat käyttöön myös siihen kuuluvat verkkokauppa- ja blogiominaisuudet. Kaikkia ominaisuuksia voit hallinnoida samassa, helpossa käyttöliittymässä.

 

Blogin avulla pidät yrityksesi kotisivun elävänä ja kasvatat sekä yrityksen tunnettuutta että luotettavuutta.  Se helpottaa myös yrityksesi löytymistä, kun potentiaaliset asiakkaasi etsivät tietoa esimerkiksi Googlesta.

 

Blogi on siis väline myös hakukoneoptimointiin. Löydät aiheesta muutamia vinkkejä blogin loppupuolella.

 

MIHIN BLOGIA TARVITAAN, KUN ON SOME?

 

Sosiaalisen median kanavissa voit ylläpitää suhdetta asiakkaisiisi ja auttaa brändisi tunnettuuden kasvattamisessa. Pelkkä some ei välttämättä kuitenkaan riitä luotettavuuden kasvattamiseen.

 

Somekanavien suhteen olet  aina palveluntarjoajien algoritmimuutosten armoilla, etkä voi olla täysin varma, että valitsemasi kanavat ovat olemassa jatkossakin. Oma kotisivu ja siellä oleva blogi on sinun oma mediasi, jonka pysyvyydestä vastaat itse.

 

Parhaimmillaan blogi ja some täydentävät toisiaan. Voit rikastaa somekanaviesi sisältöä tuomalla palasia blogiartikkeleista sinne ja johdatat samalla someyleisösi blogin pariin.

Linkki blogitekstiin kannattaa jakaa aina myös somessa, sillä se paitsi levittää niitä laajempaan tietoisuuteen myös lisää Googlen arvostusta ja auttaa nostamaan yrityksesi sijaintia hakutuloksissa. Se, että blogiisi on linkattu muualta internetistä, nostaa siis sijoitusta hakutuloksissa.

 

igor-miske-Px3iBXV-4TU-unsplash.jpg

 

NÄIN OTAT BLOGIN KÄYTTÖÖSI Telia kotisivu -palvelussa

 

Telia Kotisivu -palvelun blogialustaa on todella helppo käyttää. Voit tehdä blogitekstejä yrityksen nettisivuille jopa omalla kännykälläsi!

 

Sisältöjen teko ei voisi olla helpompaa, kun voit ottaa kännykällä myös laadukkaat kuvat ja poimit ne tiedostoista suoraan blogitekstiin.

 

Näin otat blogi-ominaisuuden käyttöösi:

 

  1. Kirjaudu Telia Kotisivu -hallintapaneeliin
  2. Valitse vasemmalla olevasta valikosta ”Blogi”
  3. Valitse ”Määrittele”
  4. Muuta Blogin näkyvyydeksi ”Julkaistu”
  5. Anna blogillesi otsikko ja klikkaa ”Päivitä blogi”

 

Ta-daa! Yrityksen blogi on nyt julkaistu ja voit alkaa tuottamaan blogitekstejä!

 

VINKKEJÄ BLOGIN SISÄLTÖJEN TUOTTAMISEEN

 

Sisältöä blogiin kannattaa tehdä vaihtelevasti, mutta säännöllisesti. Sekä lyhyet, että pidemmät tekstit puoltavat paikkaansa.

 

Kerro omalla äänelläsi blogissa yrityksesi tarinaa! Kerro sen perustamisesta, kasvusta, tuotteista, materiaaleista, onnistumisista ja epäonnistumisistakin. Ne kiinnostavat ihmisiä ja tuovat brändisi lähemmäksi ihmisiä. Kun kerrot, mitä yrityksesi tekee ja miten yrityksesi toimii, kasvatat luottamusta.

Jos yrityksesi esimerkiksi myy arkikäytössä olevia tuotteita, voit kertoa niiden erilaisista käyttötavoista ja tilanteista, joissa tuote helpottaa ihmisten arkea. Jos haluat saada aikaan myyntiä, kirjoita kiinnostavasti tuotteestasi ja ohjaa asiakas rohkeasti verkko- tai kivijalkakauppaasi!

 

Jokaisen blogiartikkelin kohdalla kannattaa pohtia, mitä tavoittelet sen avulla; haluatko vaikuttaa mielikuvaan, lisätä myyntiä, rakentaa brändiä tai asiantuntijamielikuvaa itsestäsi. Yhteen blogitekstiin ei kannata asettaa kuin yksi tavoite. Tavoite määrittelee, mitä tuot tekstissä esille ja miten haluat lukijan reagoivan.

Voit tehdä blogitekstejä erilaisiin tavoitteisiin ja tarvittaessa jakaa pidemmän tekstin useammaksi kirjoitukseksi.

 

oli-dale-xjSkI_seiZY-unsplash.jpg

 

NÄIN KIRJOITAT BLOGIARTIKKELIN Telia Kotisivu -palvelussa

 

Blogin julkaiseminen on helppoa, kun olet ensin pohtinut sisällön, blogin tavoitteet ja kuvat, joita haluat käyttää blogissasi.

 

  1. Kirjaudu Telia Kotisivu -hallintapaneeliin
  2. Valitse vasemmalla olevasta valikosta ”Blogi”
  3. Valitse vasemmalla olevasta valikosta ”Lisää merkintä”
  4. Kirjoita blogisi ja klikkaa” julkaise”
  5. Olet julkaissut ensimmäisen blogitekstisi

 

VIELÄ MUUTAMA VINKKI BLOGISISÄLTÖIHIN!

 

Blogiotsikoissa kannattaa käyttää niitä sanoja, joita potentiaalinen asiakkaasi naputtelee Googleen etsiessään tietoa aihealueista, tuotteista ja palveluista, joihin yrityksesi tarjoaa ratkaisuja.

Kun tarjoat ratkaisua ”googlattuun” ongelmaan, potentiaalinen asiakas löytää tiensä blogiisi ja verkkosivuillesi. Helpotat Googlen keinoälyn luokittelu-urakkaa, kun tarjoat sille selkeitä otsikoita aiheesta.

 

Avainsanat ovat siis sanoja tai lausekkeita, joita ihmiset etsivät hakukoneista. Niitä hyödyntämällä saat juuri oikeat kävijät sivullesi; ne, jotka voivat kiinnostua juuri myymistäsi tuotteista tai palveluista.

 

Kuvilla on suuri merkitys kiinnostuksen herättämisessä ja tiedon välittämisessä.

 

Kannattaa käyttää omia, brändisi näköisiä kuvia. Omat kuvat vieläpä nostavat Googlen arvostusta, eli parantavat löydettävyyttä. Googlen tekoäly tunnistaa, mikäli kuva on käytössä muuallakin ja saattaa laskea sijoitusta hakutuloksissa. Sama pätee teksteihin, joten muilta lainaaminen ei kannata.

 

Kuvien ei tarvitse olla ammattilaisen ottamia, mutta on hyvä pitää huoli siitä, että ne ovat tarkkoja, hyvin rajattuja ja hyvissä valistusolosuhteissa otettuja. Monilla älykännyköillä saa todella laadukkaita kuvia, joten sinun ei tarvitse hankkia erikseen kameraa.


Voit kokeilla Telia Kotisivu -palvelua maksutta 30 päivää.

 

LUE Myös:

 

TuizeKoo
Moderaattori
Moderaattori
1 kommentti 👇
TuizeKoo
Moderaattori
Moderaattori

Tänne voi kertoa myös omia kokemuksia ja vinkkejä Telian Kotisivutyökalun tai ylipäätään yrityksen blogin kirjoittamiseen liittyen! Keskustelemme mielellämme aiheesta.