Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 

priscilla-du-preez-tAnrp8P51tY-unsplash.jpg

 

 

Telia Tili -tunnuksilla palveluidesi hallinta on jatkossa helppoa ja saumatonta.  Voit kirjautua Telia Tili -tunnusten avulla hallinnoimaan yrityksesi tai useamman yrityksesi palveluita, käyttäjätietojasi, varmistaa henkilöllisyytesi, tunnistautua, ostaa uusia tuotteita sekä hallita pääkäyttäjänä yrityksen työsuhdeliittymien käyttäjien käyttöoikeuksia.

 

Telia Tilin myötä esimerkiksi kirjanpitäjien ja isännöitsijöiden on helppo hoitaa palveluihin liittyviä asioita, koska yrityksen pääkäyttäjä voi antaa heille tarvittavat käyttöoikeudet palveluiden hallintaan.  

Telia Tilin hyödyt

 

  • Helppo rekisteröinti ja turvallinen tunnistautuminen.
  • Vain yhdet tunnukset, joilla hallitset yrityksen tai useamman yrityksen palveluita ja omia käyttäjätietojasi.
  • Hallinnoit helposti yrityksesi työntekijöiden käyttöoikeuksia ja lisäät tai poistat palveluita tarpeen mukaan.

Näin otat Telia Tilin käyttöösi

 

Telia Tilin voi luoda, vaikka et olisikaan vielä Telian asiakas.

Voit rekisteröidä yrityksellesi Telia Tili -tunnuksen, jos sinulla on yrityksen puolesta nimenkirjoitusoikeus. Rekisteröityminen tapahtuu tunnistautumalla Mobiilivarmenteella tai pankkitunnuksilla. Saat rekisteröitymisestä vahvistusviestin sähköpostiin, joten muistathan tarkistaa myös roskapostikansion, mikäli et löydä vahvistusviestiä sähköpostistasi.

Palvelua suositellaan käytettäväksi Google Chrome, Mozilla Firefox tai Safari -selaimien uusimmilla versioilla.

 

priscilla-du-preez-OEdkPaxYMXU-unsplash.jpg

 

Yrityskäyttäjien roolit Telia Tilissä

 

Rekisteröidessäsi Telia Tilin yritykselle, sinusta tulee automaattisesti tilin ensisijainen pääkäyttäjä. Ensisijainen pääkäyttäjä toimii Telia Tilissä yrityksen omistajana. Yrityksellä on aina oltava yksi vahvasti tunnistettu pääkäyttäjä. 

Pääkäyttäjä voi kutsua Telia Tilin kautta muita käyttäjiä hallinnoimaan yrityksen palveluita ja määritellä heille erilaisia käyttäjäoikeuksia. 

 

Pääkäyttäjäoikeudet

 

Pääkäyttäjäoikeuksia on kahdenlaisia: Ensisijainen (Primary) ja Ylläpitäjä (Admin). Ylläpitäjäroolilla on vastaavat hallinnointioikeudet kuin ensisijaisella pääkäyttäjälläkin. Ensisijaisia pääkäyttäjiä voi olla vain yksi ja tarvittaessa roolin voi siirtää toiselle käyttäjälle. 

 

Hallintaoikeudet

 

Telia Tilissä pääkäyttäjän roolissa voit määritellä eri tasoisia hallintaoikeuksia eri palveluihin muille käyttäjille. Esimerkiksi Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun voit määritellä käyttäjille oikeuden hallita kaikkien liittymiä ja tuotteita, oikeuden hallita vain valittuja tuotteita, pääsyn raportointiosioon, pääsyn laskutusosioon, oikeuden tarkastella ja muokata palvelupyyntöjä tai oikeuden tarkastella ja muokata vai omia palvelupyyntöjä.


Mikä muuttuu Telia Tilin myötä?

 

Aikaisemmin sinulla on voinut olla eri tunnukset eri palveluihimme, mutta Telia Tilin myötä jatkossa pääset hallinnoimaan palveluitasi ilman erillisiä kirjautumisia ja tunnuksia.

Olet ehkä aikaisemmin kirjautunut Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun (ent. Yritysportaali) sähköpostiosoitteella ja salasanalla. Jatkossa voit kirjautua sisään mobiilivarmenteella tai pankkitunnuksilla, kun olet luonut Telia Tilin ja ottanut käyttöön vahvan tunnistautumisen.

Telia Tili -käyttäjätunnuksella pääset jo nyt hallinnoimaan paitsi Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelua, myös mm. HDC-portaalia, CID-Manageria, Raportointipalvelua, SD-Wania ja Häiriötiedoteasetuksia. Joihinkin palveluihimme kirjaudutaan vielä erikseen, mutta tulevaisuudessa on tarkoitus saada kaikki Telian palvelut yhden kirjautumisen taakse.   

Lisäksi useamman yrityksen omistajana, tai jos sinulla on käyttöoikeus useampaan yritykseen, saat ne kaikki helposti yhden Telia Tili -kirjautumisen taakse.

Tulevaisuudessa Telia Tiliin yhdistetään myös henkilökohtaiset palvelusi ja näin asioinnista tulee saumatonta ja entistäkin sujuvampaa, kun ei tarvitse muistella erillisiä tunnuksia ja salasanoja.  

Joko olet ottanut käyttöösi Telia Tilin?

Lue lisää: 

 

TuizeKoo
Moderaattori
Moderaattori

Jaa artikkeli

https://yhteiso.telia.fi/t5/Blogit-yrityksille/Telia-Tili-helpottaa-palveluiden-hallintaa/ba-p/235223
Linkki kopioitu
Tietoa kirjoittajasta
Telialainen vuodesta 2000. Sydäntäni lähellä on asiakaslähtöinen viestintä ja vuorovaikutus yritysasiakkaidemme kanssa. Työn ohella opiskelen visuaalista viestintää, valokuvausta, CX, UI ja UX -maailmaa.