Käyttökokemukset Samsung Galaxy Watch

  • 25 September 2018
  • 62 kommenttia
  • 165 katselukertaa

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
  • Yhteisömanageri
  • 10307 kommenttia


 


 


Yhteisö haluaa tietää lisää tästä kellosta joten jos olet hankkinut Samsung Galaxy Watch -kellon niin tässä keskustelussa voit jakaa kokemuksiasi sen käyttämisestä. Tai, jos vasta mietit kellon hankintaa niin tässä keskustelussa voit myös kysyä lisätietoa ennen henkintaa.


 


Lue lisää kellosta ja eSIM:stä Yhteisön blogista.


 


 



62 kommenttia


@FatBob@  kirjoitti:

Ollut nyt tämä Samsungin Galaxy Watch käytössä eSIMmillä syyskuusta asti ja muuten olen tyytyväinen mutta akunkesto on ihan onneton. Pari päivää täydellä käytöllä on ihan BS. Eilen illalla latasin akun täyteen ja aamulenkin jälkeen loppui akku. Yhtään puhelua en puhunut luurin kautta vaan akku loppui yön standby -tilan sekä aamun 4.5 kilsan lenkin jälkeen. Lenkillä kello seurasi reittiä ja sykettä. 

 

Harmittaa osto koska tässä niin kovasti kehuttiin akunkestoa ja käytännössä saa ladata kaksi kertaa päivässä. Lisäksi tuntui että alussa akku kesti 1.5 päivää. Silloin itsellä oli käytössä sykemittaus 10 minuutin välein, nyt sekin kytketty pois.


Mikä luuri sinulla on käytössä? IOS vai Android?

Tässä myös minun unboxing video aiheesta:


 


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Tuttavan puolesta kysyn, itsellä ei ole kokemusta niin en osaa vastata:

Saako Galaxy Watchissa toimimaan Whatsapin siten, että kellosta näkee myös itse sen viestin? Kelloon tulee kyllä notificaatio mutta olisi hyvä päästä lukemaan myös se itse viesti kellosta.


 


Onnistuuko jotenkin? :)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@TeroRe@  kirjoitti:

Tuttavan puolesta kysyn, itsellä ei ole kokemusta niin en osaa vastata:

Saako Galaxy Watchissa toimimaan Whatsapin siten, että kellosta näkee myös itse sen viestin? Kelloon tulee kyllä notificaatio mutta olisi hyvä päästä lukemaan myös se itse viesti kellosta.


 


Onnistuuko jotenkin? :)




Sain tähän vastauksen toisaalla, tiedoksi myös tänne:


Jos Galaxy Watch on paritettu Android-puhelimen kanssa niin WA-viestin voi lukea myös kellon näytöltä. Jos kello on paritettu iOS-laitteen kanssa niin kellosta näkee ainoastaan Whatsapin notificaatiot, ei varsinaista viestiä.

Tästä videosta on jo aikaa mutta tässä kokemuksia kellosta:


 


Hei,

 

olen harkitsemassa SGW ostoa, mutta en ole vielä saanut selvyyttä, onko One Plus 6 -puhelimeni yhteensopiva eSIM-palvelun kanssa? Telian sivulla lukee, että puhelimen pitää olla Samsung, kun taas Samsungin sivuilla yhteensopivaksi käy useat muutkin android-puhelimet. Ristiriitaista tietoa.

 

Kiitokset etukäteen.


@Samusa@  kirjoitti:

Hei,


 


olen harkitsemassa SGW ostoa, mutta en ole vielä saanut selvyyttä, onko One Plus 6 -puhelimeni yhteensopiva eSIM-palvelun kanssa? Telian sivulla lukee, että puhelimen pitää olla Samsung, kun taas Samsungin sivuilla yhteensopivaksi käy useat muutkin android-puhelimet. Ristiriitaista tietoa.


 


Kiitokset etukäteen.




Hejsan @Samusa ja tervetuloa Yhteisöön! 🙂>


 


Samsung-kelloihin saatavilla olevan eSIMin kanssa tarvitsee olla joko iOS- tai Android-puhelin, joten OnePlussasi on yhteensopiva. Toinen asia (joka tuolla telia.fissäkin on) on sitten eSIM multi-liittymänä, eli sama liittymänumero on kahdella eri SIM-kortilla, joista toinen on eSIM. Silloin kummankin laitteen on tosiaan oltava Samsungin. 

Ki


@SalliJf@  kirjoitti:

@Samusa@  kirjoitti:

Hei,

 

olen harkitsemassa SGW ostoa, mutta en ole vielä saanut selvyyttä, onko One Plus 6 -puhelimeni yhteensopiva eSIM-palvelun kanssa? Telian sivulla lukee, että puhelimen pitää olla Samsung, kun taas Samsungin sivuilla yhteensopivaksi käy useat muutkin android-puhelimet. Ristiriitaista tietoa.

 

Kiitokset etukäteen.


Hejsan @Samusa ja tervetuloa Yhteisöön! 🙂>

 

Samsung-kelloihin saatavilla olevan eSIMin kanssa tarvitsee olla joko iOS- tai Android-puhelin, joten OnePlussasi on yhteensopiva. Toinen asia (joka tuolla telia.fissäkin on) on sitten eSIM multi-liittymänä, eli sama liittymänumero on kahdella eri SIM-kortilla, joista toinen on eSIM. Silloin kummankin laitteen on tosiaan oltava Samsungin. 


Kiitos!

 

Kysyin samaa asiaa telian asiakaspalvelusta, ja siellä todettiin kuten sinäkin asian sanoit. Lisäksi päänumeroon (OnePlus puhelin) voi kuulemma liittää rinnakkaisnumeron (kello), vaikka numerot ovatkin erit puhelimen silmillä ja eSIMillä.

 

Joten kun joku soittaa puhelimeni numeroon, tulee tämä puhelu myös kelloon. Vai kuinka?


@Samusa@  kirjoitti:

 




@Samusa@  kirjoitti:

Hei,


 


olen harkitsemassa SGW ostoa, mutta en ole vielä saanut selvyyttä, onko One Plus 6 -puhelimeni yhteensopiva eSIM-palvelun kanssa? Telian sivulla lukee, että puhelimen pitää olla Samsung, kun taas Samsungin sivuilla yhteensopivaksi käy useat muutkin android-puhelimet. Ristiriitaista tietoa.


 


Kiitokset etukäteen.






Kiitos!


 


Kysyin samaa asiaa telian asiakaspalvelusta, ja siellä todettiin kuten sinäkin asian sanoit. Lisäksi päänumeroon (OnePlus puhelin) voi kuulemma liittää rinnakkaisnumeron (kello), vaikka numerot ovatkin erit puhelimen silmillä ja eSIMillä.


 


Joten kun joku soittaa puhelimeni numeroon, tulee tämä puhelu myös kelloon. Vai kuinka?




Jos tosiaan on kyse rinnakkaisnumerosta (eli eSIMin numero on periaatteessa sama kuin pääliittymän), voi puhelut ohjata kelloon. ESIMissä on oma 'haamunumeronsa', joka kuitenkin käyttää pääkortin numeroa. 

Moi vain kaikille.

Lueskelin kovasti erilaisista kelloista, jotka toimivat myös puhelimena.
Päädyin sitten Telia storesta Samsungin Galaxy watch 46mm LTE versioon.

 

Hieman epäilytti koko, kun en ole kelloja pahemmin käyttänyt vuosiin. 🙂> 

Omat tuntemukset tuotteesta?

Kelloksi todella siisti ulkonäöltään, voisi luulla ihan laatukelloksi (500€->), kaukaa kun katsoo.

Ranneke ei ihan omaa silmää eikä oikein ihoakaan miellytä, mutta toimii kuitenkin, ei nipistele.

Valitanappulat ja kiekko tuntuvat todella hyviltä ja jämäkiltä, ei lainkaan lelun oloinen.

Pohjassa oleva sykeanturi ei paina tai muutoinkaan häiritse, joten sekin toteutettu oivallisesti.

 

Käyttöohjeet paketissa ovat kyllä tehty miehille, niitä kun ei yleensä lueta lainkaan, niin eipä mukana mitään ollutkaan. Pikaohje, joka ei hullua hurskaammaksi tehnyt.
Siis aika minimalistinen setti puhelimen mukana, pikaohje, lyhyt ranneke pätkä, laturi ja piuha, (micro-usb).

Lataustelakassa ollessaan on kyllä takkuinen käyttää. QI-telakassa ei lähtenyt lataamaan, vaikka pitäisi olla tuki..

Laitteen perustoimintojen käyttöönotto oli helppoa, hetken räpläämisen jälkeen, oli jo tutun oloinen.

 

Sitten tuosta eSIM hommasta.. 

Liikkeessä sanottiin että onnistuu suoraan Telian sivuilta, joten kun kotiin pääsin alkoi ensimmäiset tuskailut, ei onnistunut kuin vasta asiakaspalvelun kautta soittamalla.
Mutta hienosti hoitivat asian sieltä.

 

Telia storen myyjä antoi siis hieman väärää informaatiota, mutta rehellisesti totesi ettei hänellä ole näistä kokemusta..
Minulla siis oli jo entuudestaan Telian liittymä, mutta multi-sim toimintoa en saanut tehtyä itse.

Hieman vastaavan laitteen hankintaa harkitsevalle infoa:

Tuotetiedoissa (Telia kaupassa) on virheellinen maininta eSIM älykelloista:
https://www.telia.fi/kauppa/alykellot-esimilla

Maininta:

 

"

2. TARKISTA PUHELIMESI MALLI

Multi-palvelun kanssa yhteensopivia puhelimia Applelta ovat iPhone 6 ja sitä uudemmat mallit ja Samsungilta Galaxy S7 ja sitä uudemmat mallit. Varmista myös, että puhelimessasi on aina viimeisin ohjelmistoversio.

"

Tämä ei ainakaan pitänyt paikkaansa, Honor 8 toimii myös, sekä samsung ilmoittaa lukuisia eri malleja ja merkkejä yhteensopiviksi sivuillaan myös watchin kanssa:

https://www.samsung.com/fi/wearables/galaxy-watch/device-compatibility/

Löysin myös toisen listauksen, mutta rapakon takaa, jossa listattiin lähes kaikki S-sarjan Samsungit yhteensopiviksi galaxy watchin kanssa. Voihan olla että eri region puhelimissa eroja..

 

Puhelut tällä onnistuu hienosti, ääni on selkeä, eikä mitään ongelmia ollut.

Kunhan kokemusta tulee lisää niin kommentoin jälleen tänne.

 

Pidän tätä vasta muutaman tunnin käytön jälkeen hyvänä ostoksena.

 

 

Vielä yksi linkki samsung sivuille, kertoo tuotteista ja esim korteista:

 

https://www.samsung.com/fi/wearables/galaxy-watch/esim/ 

Ketjuun yhdistetty toinen identtisellä otsikolla oleva aloitus

Vastaa