Telia Yhteisö

Keskustelua digistä ja sen ilmiöistä

Millainen on sinun Teliasi?

peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 

Käyttökokemukset Samsung Gear S3 Classic ja Frontier

Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
Rekisteröitynyt: ‎12-12-2014
Kirjoituksia: 1 914
1/20

Käyttökokemukset Samsung Gear S3 Classic ja Frontier

Samsungilta tuli myyntiin älykello joka toimii lähes kaikkien Android- ja iOS-puhelimien kanssa. Kerätään tähän ketjuun kokemuksia ja mahdollisesti kysymyksiä käytön suhteen ja niihin myös vastauksia.

Lisätiedot Soneran verkkokaupassa:

Gear S3 Classic

Gear S3 Frontier

Gear S3.jpg

19 vastausta
VIP
Rekisteröitynyt: ‎06-06-2015
Kirjoituksia: 1 951
2/20

Vs: Käyttökokemukset Samsung Gear S3 Classic ja Frontier

Minulle saapui tänään testattavaksi tuo Samsung Gear S3 classic. Älykello on pakattu hienoon pyöreään rasiaan, jonka sisältä löytyy itse kello, langaton latausalusta,microusb- laturi, pienempi nahkainen puolikas ranneke sekä pikaopas useilla kielillä.

DSC_8653.JPG

DSC_8657.JPG

DSC_8659.JPG

Aivan ensimmäiseksi pikaoppaassa kehoitettiin lataamaan älykello täyteen Hymiö Onnellinen

DSC_8660.JPG

Se sujuikin aika nopeaan. Minulla on puhelimena Sony Xperia Z1 Compact ja se täytti yhteensopivuusvaatimukset kellon kanssa. Eli edes valmistajan sivuilta ei löytynyt kaikkien puhelimien yhteensopivuusvaatimuksia, mutta Gigantin sivuilla luki seuraavaa : Android 4.4 lähtien ja ram 1.5gb.

Iphone-sopivuuksista en tässä yhteydessä mainitse, kun ei minulla sellaista ole Hymiö Silmänisku

Puhelimeen piti ladata Samsung Gear -sovellus, jotta puhelimen pystyi yhdistämään kelloon bluetooth aktivoinnilla. Lisäksi kello pyysi asentamaan pari Samsung sovellusta lisää, mutta ne tulivat itse kelloon.

Ihan heti sai päivittää kelloon uudet päivitykset, mutta sitten pääsikin jo tutustumaan kellon toimintoihin Hymiö Silmänisku

Aika hyvin näin kokematonkin (älykellojen suhteen) oppi käyttämään kelloa Hymiö Erittäin onnellinen ja jopa vastasin puheluun kellon avulla Hymiö Onnellinen

DSC_8663.JPG

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
3/20

Hienolta näyttää kyllä uusi Gear Hymiö Onnellinen Raportoihan sitten mm. akunkestosta, olen käyttänyt Gear S2:sta ja siinä oli ihan kohtalainen akunkesto kun taasen omassa Apple Watchissa huono. Akunkesto jos mikä on älykellon tärkeimpiä ominaisuuksia.

VIP
4/20

TeroRe kirjoitti:

Hienolta näyttää kyllä uusi Gear Hymiö Onnellinen Raportoihan sitten mm. akunkestosta, olen käyttänyt Gear S2:sta ja siinä oli ihan kohtalainen akunkesto kun taasen omassa Apple Watchissa huono. Akunkesto jos mikä on älykellon tärkeimpiä ominaisuuksia.

Voin sanoa jo ahkeran 7 tunnin käytön jälkeen kellossa on 66% akkua jäljellä ja puhelimessani akkua jäljellä 30% eli ahkera käyttö ja sovellusten päivitykset kuluttavat puhelimen akkua ripeämmin, tosin puhelimen akku ei ollut täyteen ladattu kun aloitin älykellon käytön Hymiö Silmänisku

#koskamävoin
0 tykkäystä
VIP
5/20

Musiikkia tai valokuvia kelloon voi lähettää puhelimesta Samsung Gear -sovelluksen kautta asetuksista. Lähetin äsken 23 musiikkikappaletta kelloon ja musiikin voi sitten yhdistää vielä kellosta bluetooth kuulokkeisiin Hymiö Silmänisku

Huomisaamuksi laitoin vielä herätyksen kelloon Hymiö Onnellinen

DSC_8667.JPG

DSC_8668.JPG

#koskamävoin
VIP
Rekisteröitynyt: ‎11-09-2012
Kirjoituksia: 1 148
6/20

kiisseli67 kirjoitti:

TeroRe kirjoitti:

Voin sanoa jo ahkeran 7 tunnin käytön jälkeen kellossa on 66% akkua jäljellä ja puhelimessani akkua jäljellä 30% eli ahkera käyttö ja sovellusten päivitykset kuluttavat puhelimen akkua ripeämmin, tosin puhelimen akku ei ollut täyteen ladattu kun aloitin älykellon käytön Hymiö Silmänisku

Vuorokauden kokemuksella sanoisin, että syö yllättävän paljon akkua, nimittäin puhelimen (LG G4) akkua. Kellossa 70% jäljellä, mutta edellisyönä ladatussa puhelimessa enää 28%. Bluetooth ja varsinkin SHealtin kommunikointi puhelimen kanssa syövät yllättävän paljon puhelimen akkua.

Ovatkohan tehneet kellonremmin norsun vai virtahevon nahasta ? Yhtä paksua, kovaa ja kankeaa nahkaista kellonremmiä (Classic) en ole ennen tavannut. Frontierissa taitaa olla muovinen.

VIP
7/20

PasiS kirjoitti:

kiisseli67 kirjoitti:

TeroRe kirjoitti:

Vuorokauden kokemuksella sanoisin, että syö yllättävän paljon akkua, nimittäin puhelimen (LG G4) akkua. Kellossa 70% jäljellä, mutta edellisyönä ladatussa puhelimessa enää 28%. Bluetooth ja varsinkin SHealtin kommunikointi puhelimen kanssa syövät yllättävän paljon puhelimen akkua.

Ovatkohan tehneet kellonremmin norsun vai virtahevon nahasta ? Yhtä paksua, kovaa ja kankeaa nahkaista kellonremmiä (Classic) en ole ennen tavannut. Frontierissa taitaa olla muovinen.

Kyllä todellakin puhelimen akkua syö, kellossa sen sijaan virtaa riittää. Täytyy sanoa, että vaikka ei minullakaan ihan hentoinen naisen ranne ole niin on kyllä kankea nahkahihna ja itse kello aika paksu lätkä Hymiö Silmänisku

#koskamävoin
0 tykkäystä
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
8/20

Hyvä hyvä, siinä mielessä että S3 Classic on isompi kuin edeltäjänä. Itse en tykännyt S2 Classicin koosta - se on liian pieni ainakin mun karvaiseen ranteeseen.

Mitat Gear S2 Classic: 39,9 x 43,6 x 11,4 mm

Mitat Gear S3 Classic: 46 x 49 x 12.9 mm

Mitoissa on itseasiassa ihan merkittävä ero. Voisin kuvitella että kasvaneet ulkomitat ovat tuoneet mukanaan myös isomman näytön ja isompi näyttö merkitsee että siitä näkee paremmin, fontit isommat tjsp?

0 tykkäystä
VIP
9/20

Pientä päivitystä käyttökokemukseen Hymiö Onnellinen

Yksi parhaimmista ominaisuuksista kellossa on, että sillä voi vastata puheluihin. Jotta toiminto on sujuvaa niin kellon asetuksista valitaan - puhelu - puhevastaus ja kun puhelu tulee niin sanotaan : ANSWER (ei kyllä tarvitse huutaa Hymiö Erittäin onnellinen).

Hyvin kuului puhelu tuossa aiemmin, kun olin ulkona ja kello jopa hihan sisällä Hymiö Silmänisku

Saattaa olla hiukan ulkopuolisista ihmisistä huvittavan näköistä kun puhuu hihalle LOL-hymiö

Screenshot onnistuu kellossa painamalla kotinäppäintä ja samanaikaan pyyhkäisy oikealle kellotaulussa Hymiö Onnellinen

Screen-20170115103729.png Screen-20170115103252.png

#koskamävoin
0 tykkäystä
VIP
Rekisteröitynyt: ‎11-09-2012
Kirjoituksia: 1 148
10/20

Sain myös Classic-mallin testiin vajaa viikko sitten ja tässä jotain ensivaikutelmia. Käyttöönotto oli sinänsä helppoa, mutta parinkymmenen vuoden rannekellovapaan ajan jälkeen ei tuollaisen "limpun" ranteessa pito ole ihan ongelmatonta. Kellohan on n. 13 mm paksu ja remmikin on todella paksua ja kankeaa nahkaa. Varsinkin ulkoillessa kello, takinhihan ja hansikkaan resorit kaikki samassa kohtaa ja ainakin itse kaipaisin silloin ohuempaa kelloa.

Kello toimii paitsi ip-luokiteltuna kellona, aktiivisuusmittarina ja puhelimen "kaukosäätimenä." Kellona se on erinomainen, mm. kellotaulua saa vaihdettua hetkessä kronografista taskukelloon ja myös ranneke on vaihdettavissa. Kellotaulusta riippuen näyttää ajan lisäksi, pvm, kk, viikonpäivää, askeleita, akun % jne...

Aktiivisuusmittarinakin se toimii hyvin eli laskee askeleet, sykkeen, matkan ja harjoitusajan. Lisäksi moittii passiivisuudesta ja vastaavasti myös kannustaa liikkumisesta. S Healt sovelluksella voi kirjata myös kahvinjuonnin, vedenjuonnin, unen määrän ja laadun jne.

Kellon kaukosäätimenäkin se toimii, mutta jokainen voi itse arvioda tarvetta lukea viestejä ja vastata niihin tai soittaa ja vastata puhelimeen kellolla, kun puhelinkin on bluetooth-yhteyden takia joko taskussa tai jossain melko lähellä kuitenkin.

Samsung lupaa akun kestoksi 3-4 päivää ja itsellä on nyt kolmas päivä menossa latauksen jälkeen ja akussa 38% jäljellä, joten 3 päivää ainakin riittää. Puhelimenkin akkua kuluu jonkin verran aiempaa enemmän bluetoothin ja S Healt-sovelluksen takia.