Käyttökokemukset Sony WH-1000XM2 -langattomat vastamelukuulokkeet

  • 17 November 2017
  • 6 kommenttia
  • 36 katselukertaa

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
  • Yhteisömanageri
  • 10285 kommenttia

Tässä ketjussa keskustellaan Sony WH-1000XM2 -langattomien vastamelukuulokkeiden käyttökokemuksista. Tai jos mietit tällaisten hankintaa niin täällä voit kysyä kokemuksia muilta käyttäjiltä :)



 


 



6 kommenttia

Hei! Olen ostanut nämä kuulokkeet teiltä. Kuulokkeiden kanssa käytettävä Sony Headphones Connect App on käytössä. Jäin miettimään, että miten saisin iPhonella valitut ääniasetukset säilymään, kun välillä kuuntelen MacBook Prolla? Ainakin tähän asti asetukset häviävät joka kerta ja ilmeisesti tietokoneelle tätä samaa sovellusta ei ole?  Esimerkiksi JBL Everest Elite 700 -kuulokkeissa iPhonella säädetyt asetukset jäävät kuulokkeisiin voimaan vaikka laite välillä vaihtuisikin tietokoneeseen. 

 

Olisi erittäin hienoa, jos joku löytäisi ratkaisun ongelmaan! :) 

Ensikokemukset Sony WH-1000XM2.

 

Kiitos Telia yhteisölle arvonnasta.Sain paketin justiinsa käsiini.

Ensi vaikutelma on positiivinen. Nämä ovat minun ensimmäiset vastamelukuulokkeet.

Vertailu kuulokkeina minulla on Sony MDR-HW700DS ja AKG Y45BT.

Ensimmäistä kertaa, kun laitto päähän, oli outoa, kun ei kuulut ylimääräisiä ääniä.

Tuntu tosi mukavalta päässä, eikä painanut korvia. Minulla on tulee korvat kipeeksi, jos painaa korvia, eilen pidin päässä 3 tuntia, eikä painanut korvia yhtään.

Apsia en kokeillut vielä.

Kytkeminen iPhone 7:kaan, iMac:iin ja LG televisioon kävi tosi helposti.

Musiikki ja elokuva äänet toistuvat hyvin ja kirkkaasti. Basso tuntui näin nopealla kokeilulla hyvältä.

Näin äkkiä tulee huonona juttuna  mieleen latausjohto on tosi lyhyt.

Kantolaukku vaikuttaa hyvältä ja menee pieneen tilaan.

Mukana on selkeet ohjeet.

Akunkestoksi luvataan

Enintään 30 tuntia, hälynpoisto käytössä ja 38 tuntia, hälynpoisto pois päältä.

 

Myyntipakkauksen sisältö.

-  Sony WH-1000XM2

-  Kantopussi

-  Adapteri lentotilakäyttöä varten

-  Audio-johto

-  USB-johto

- Paperi ohjeet

 

 

 

Käyttökokemuksia.

 

Olen nyt käyttänyt näitä kuulokkeita vähän aikaa.

Pakko sanoa että aivan mahtavat kuulokkeet. Musiikki soi kyllä puhtaasti ja bassoa riittää omasta mielestä hyvin. Korvia ei paina vaikka pitää useamman tunnin päässä.

 

Vastamelutoiminnan kohina on olematon. Töissä testailin vastamelu toimintaan, Missä on paikka

paikoin yli 120 desibeliä meteliä. Pelkkä musiikki kuulu, kun oli noise cancelling asetus päällä. Ambient sound päällä tuli puhe hienosti läpi. Peittämällä oikean puoleisen kuulokkeen kädellä, musiikki menee tauolle ja äänet tulevat hyvin läpi.

Puhelukäytössä toimi ilman ongelmia, eikä kukaan sanonut, että ääni kuuluisi huonosti, vaan kaikki sanoivat, että kuulu selkeästi.

Kuljetuskotelo on hyvän kokoinen mahtuu hyvin laukkuun.

 

Sivelemällä kuulokkeen pintaa oikeanpuoleisesta kuulokkeista, ylös/alas säätyy volume.

Itsellä oli opettelua volumen säätöön, en meinannut millään aina saada säädettyä, äkkiä siihen oppi. Musiikki kappaleiden kelaaminen eteen ja taakse, tapahtuu myös sivelemällä oikean puoleista kuuloketta eteen/taakse ja play/pause tapahtuu näpäyttämällä oikeata kuuloketta.

Puhelujen vastaus ja sulkeminen tapahtuu napauttamalla oikean puoleista kuuloketta.

Verrattuna minun muihin kuulokkeisiin, kyllä nämä ovat parhaimmat.

Akun kestää sen mitä luvataan 30 tuntia vastamelu päällä ja 36 tuntia vastamelu pois päältä.

Pientä kikkailua joutuu tekemään, kun vaihtaa laitetta.

 

Apsia en edelleenkään ole asentanut.

 

Musiikki ja elokuva äänet 

Basso

Vastamelu toimii hyvin

Istuvuus lasien kanssa

Akun kesto

- Hinta

- Liian lyhyt lataus johto

 

Omasta puolesta en voi muutakuin suositella, jos etsii hyviä kuulokkeita.

Aika massiiviseen ongelmaan törmäsin vastaostettujen kuulokkeiden kanssa. Puolison Sony-puhelimeen liittäminen bluetoothilla onnistui ongelmitta, mutta sen jälkeen kuulokkeisiin ei ole saanut mitään muita laitteita bluetoothilla yhdistettyä. Mulla Huawein henkilökohtainen puhelin, työpuhelimeni iPhone, läppäri Samsung, ja yksikään näistä ei edes tunnista kuulokkeita bluetoothin kautta. Sitä sovellustakin kokeilin, siitähän ei liittämisvaiheessa ole mitään käytännön hyötyä kun koko laitetta ei löydy. Onko olemassa joku ihmeen lukkoasetus tai joku mitä me ei nyt ymmärretä? Menee vähän ton hintaset kuulokkeet hukkaan, jos ne toimii tasan yhdellä puhelimella...

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +8

En tunne käyttämiänne kuulokkeita, mutta itelleni tuli heti mieleen, että ensimmäinen paritus Sony puhelimeen onnistui vaivatta, koska kuulokkeet olivat valmiiksi hakutilassa. Seuraavien kuulokkeiden paritukseen tarvittanee, jonkin napin painallusta pitkään, jotta kuulokkeet voidaan parittaa uuden laitteen kanssa. 

 

https://www.sony.fi/electronics/support/res/manuals/D059/be4e4e8c98a82b9998efefef3a3b61a2/D0591001M.pdf

Täydellistä! Olin sen verran yksinkertainen etten ymmärtänyt, että sitä virtanamiskaa pitää painaa pohjassa pitkään vielä kuulokkeiden käynnistyksen jälkeen. Sun viestistä hoksasin sen. Kiitos avusta, nyt soi Huaweillakin! :)

Vastaa