Telia Yhteisö

Keskustelua digistä ja sen ilmiöistä

Millainen on sinun Teliasi?

peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 

Käyttökokemuksia Sony Xperia M5

Suutari
Rekisteröitynyt: ‎08-10-2015
Kirjoituksia: 50
31/300

Vs: Käyttökokemuksia Sony Xperia M5

Onko teillä ollut puhelimen kanssa ongelmia heti alusta alkaen vai ovatko ongelmat ilmenneet heti?
On käynyt ilmeisesti niin että talouteen on ilmaantunut KULTAINEN (suhkoht) ongelmaton yksilö.
Toki lämpeää käytössä, mutta ei sammuile oudosti. Kamerakin toimii, mutta pitänee tutkia paremmin koneella niitä kuvia. Ei niissä kuvissa kyllä näytä motään ongelmia olevan, selvän niistä saa.
0 tykkäystä
Suutari
Rekisteröitynyt: ‎04-12-2015
Kirjoituksia: 29
32/300

Toimiiko jollain tämä puhelin sammuilematta tai onko jollain ongelma korjautunut huollon jälkeen? Itselläni toimi hienosti 3vkoa sammuilematta ja nyt ongelma on jatkuva. Tosi ikävä tilanne kun mielestäni puhelin on muutoin erinomainen. Tämä ongelma on kylläkin liian vakava siedettävksi, kun puhelinta ei saa ilman verkkovirtaa takaisin päälle. Että mitäs sitten josset saa mistään verkkovirtaa... Onko kellään onnistunut kaupan purku Soneralta? Tai suostuvatko vaihtoon kokonaan toiseen puhelimeen?
0 tykkäystä
Maanviljelijä
Rekisteröitynyt: ‎26-11-2015
Kirjoituksia: 12
33/300

Mulla on kultainen malli, eikä ole mitään muita ongelmia ollut kuin kameran kanssa,kun tulee välillä näyttöön ilmoitus; että kamera ei käytössä-->uudelleen käynnistys auttaa. Suurin ongelma mulla on se että, puhelinta mainostetaan Huippukameralla  mitä se todellakaan ole ja sen vuoksi ostin tämän. Tässä on minun suurin ongelma koska minulla ei ole sellaiselle kameralle mitään käyttöä joka tekee kuvista suttua.

Kaupanpurku/laitteen vaihto ei ole kohdallani onnistunut kun ostin laitteen myymälästä. Ei auta se että puhelimen esittelyssä mainitaan valheellisesti puhelimessa olevan Huippukamera. 

Elikkä olen tullut siihen tulokseen, jos Soneran mainoksessa lukee että puhelimessa on; Aikakone, Kahvinkeitin, termospullo ja kaikki muut mahdolliset herkut mitä maa päällänsä kantaa niin silloin siinä on ne ominaisuudet vaikkakaan et sitä itse huomaa. Sama on tämän laitteen kohdalla kovin sanoin markkinoitu Huippukamera sellainen siinä vaan on, eikä sitäkään kyllä huomaa.

Teen valokuvaus hommia ns"freelanserina" joutoaikoina, niin tiedän kyllä jotain kameroista. Aikaisempi puhelin joka tuli tiensä päähän niin sen pystyi pitämään keikalla mukana ja sillä pystyi ottamaan tarvittaessa kuvia joiden tulostuksessa A4 kokoon ei mitään ongelmia, kun oli kuvattu normaali valaistuksessa.

Mutta jos haluatte puhelimen jossa hyvä kamera niin voin suositella Z5 premiumia, sillä kameralla jo pärjää, se tulee minulle hankintaan kunhan pääsen tästä eroon. Olisin ostunut sen jo silloin pari viikoa sitten kun tämän ostin jos oisin tiennyt kuin surkea kamera tässä M5sessa on, tyhmyyttäni luotin Soneran mainokseen.

0 tykkäystä
Suutari
34/300

Mulla myös kultainen malli, jos sillä ylipäänsä tähän ongelmaan merkitystä on. Tosiaan tuossa aikaisemmassa viestissä jo sanoinkin, että ongelma ei ilmennyt heti, vasta kolmen viikon jälkeen. :/ Tässä nyt sitten joka suunnasta kehotetaan viemään huoltoon, ja vaihtoon ei toistaiseksi suostuta. Vasta, kun on huollossa todettu, että vikaa ei pystytä korjaamaan. Tosin silloinkin varmaan tarjotaan vain uutta samaa mallia tilalle. Kameran kuviin olen itse ollut tyytyväinen, paljon parempia kuvia tulee, kuin edellisestä puhelimestani. 

0 tykkäystä
VIP
Rekisteröitynyt: ‎11-09-2012
Kirjoituksia: 1 148
35/300

Sonyn kohdalla voi värilläkin olla joskus merkitystä, esim. Xperia Z5 Compact musta ja valkoinen tehtiin eri tehtaissa ja valkoisissa oli joku yleinen vika, jota mustissa ei esiintynyt lainkaan. Ko. vika korjattiin sitten ohjelmistopäivityksellä, mikä noihinkin varmaan on pian tulossa.

0 tykkäystä
Suutari
36/300

Okei, en tiennyt tätä. Tämä on mun ensimmäinen Sony-luuri. Harmi, kun ei nyt ihan kivuttomasti tää merkin vaihto tapahtunut. Mutta toivottavasti tuo Marshmallow-päivitys ratkaisisi tän ongelman, ikävä vaan odottaa sitä, kun ei yhtään tiedä, että milloin se julkaistaan. Itse oon nyt ainakin toistaiseksi saanut pidettyä puhelimen päällä vaihdettuani verkon GSM-tilaan. 

0 tykkäystä
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
Rekisteröitynyt: ‎12-12-2014
Kirjoituksia: 1 914
37/300

Minulla on kysely sisässä että milloin tähän tulee päivitys. Kerron heti kun vain saan tietoa.

Talonpoika
Rekisteröitynyt: ‎05-12-2015
Kirjoituksia: 1
38/300

Ei hyvänen aika mikä puhelin. Sammuu todella monta kertaa päivässä itsestään, eikä lähde päälle, ennen kuin laittaa laturiin. Itselläni nyt n. kuukauden vanha tämä puhelin ja vika tuli n. 4 päivää sitten. Täytyy sanoa, että todella turhauttavaa! Olen lukenut aiheesta ja tämä sama vika on melko usealla käyttäjällä - maailmanlaajuisesti! Eräs mies jossain keskustelupalstalla sanoi ostaneensa varavirtapankin, jotta voi puhelimen käynnistää kaupungilla, koska hänellä oli käytössään mobiilibussikortti. Pitääkö tässä nyt hakea itselle vyölaukku ja sinne varavirtapankki, jotta puhelimen kanssa pärjää? Joku myös kehoitti laittamaan pelkän gsm-asetuksen päälle. Mitä järkeä on sitten ylipäätään hommata älypuhelin, jos pelkällä gsm:llä pärjää? Ja tätäkin kyllä huvikseni kokeilin: EI auttanut!

Itse tarvitsen työssäni sähköpostia. Ikävä kyllä, sitä en pysty aina käyttämään, koska ei ole laturia ja virtaa vieressä! Ja myös soitonsiirrot työpuhelimesta ei tietenkään tule perille, jos puhelin ei ole päällä. Näiden neljän päivän aikana olen joutunut ajamaan ylinopeutta töihin, koska herätyskellokaan ei ole toiminut, kun puhelin ei olekaan päällä... Täytyy vain sanoa, että älkää hyvät ihmiset ostako tätä puhelinta!

Nyt myös olen huolestuneena lukenut takuuehdoista ja huolloista. Puhelin viety liikkeeseen, josta se on lähetetty huoltoon. Puhelin tullut huollosta ja sama vika jatkuu. Puhelin uudelleen huoltoon ja sama vika jatkuu... No, jos tällaista värkkäämistä on, niin kuka sitä jaksaa? Ja tätä värkkäämistähän on vain niin kauan kun puhelimessa on takuuta? Sen jälkeen huollot, joilla ei ole mitään vaikutusta, menee omaan piikkiin. Joissakin tapauksissa on kuulemma annettu uusi M5 tilalle. Mutta niissäkin sama vika. Ja nyt luin, että Soneran kanssa ei kauppoja voi edes purkaa?!? Maksan siis vajaa kymmenen euroa kuukaudessa siitä, että puhelimeni on huollossa käytännössä koko ajan, mutta vain laitteen takuun ajan? Sen jälkeenhän voin maksaa sen kympin kuussa siitä, ettei laite ole huollossa, vaan kirjahyllyssä, koska sillä ei tee mitään?

Nyt jumalauta jotain rotia tähän hommaan!

0 tykkäystä
Talonpoika
Rekisteröitynyt: ‎03-12-2015
Kirjoituksia: 2
39/300

Hyvää mainosta sonylle, menettää aika kivasti asiakkaita, ja soneralle myös jos ei pysty kauppoja purkamaan vaikka asiakkaita johdetaan harhaan mainoksilla ja myydään tuotteita joiden takuu kusee, xperia m5 oli ensimmäinen ja viimeinen sonyn puhelin minulla ja jos ei olisi kauppan purku onnistunut soneralla niin olisi ollut myös viimeinen päivä soneran asiakkaana ikinä. Tuskin olen ainut joka osoittaa mieltään huonosta palvelusta tai tuotteesta jaloillaan ja vaihtaa johonkin muuhun.

0 tykkäystä
Maanviljelijä
Rekisteröitynyt: ‎26-11-2015
Kirjoituksia: 12
40/300

Omalta kohdaltani on nyt ongelma poistunut kameran osalta.

Puhelin myyty Hymiö Onnellinen

Nyt katselemaan että mistä löytyis Z5

0 tykkäystä