Telia Yhteisö

Keskustelua digistä ja sen ilmiöistä

Millainen on sinun Teliasi?

peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 

Käyttökokemuksia Sony Xperia M5



Suutari
Rekisteröitynyt: ‎25-11-2015
Kirjoituksia: 57
61/300

Vs: Käyttökokemuksia Sony Xperia M5

Jep joo itellä alko ongelmat tokana päivänä ja nyt siis tokaa kertaa huollossa. Saas nähä nyt mitä sen koko hommankans käy. Myyjä kyl anto ymmärtää et hyvityksii on tulossa. Mutta nyt on puhelimena Samsung s6 edge ja ei voi kyl edes verrata, toimii ku unelma.
0 tykkäystä
Suutari
Rekisteröitynyt: ‎18-12-2015
Kirjoituksia: 29
62/300

Vs: Käyttökokemuksia Sony Xperia M5

Joopa joo. Ostin kapulan viime lauantaina telefinlandin myyntipisteeltä ja hyvältähän tuo vaikutti. Ongelmia toki oli matkassa mutta ne johtui tasan tarkkaan siitä että windows-käyttäjä siirtyi ekan kerran androidiin joten numeroiden saaminen takaisin puhelimeen ym säädöt vei alussa aikansa. Sen jälkeen pelittikin ihan ok!

 

Aina seuraavaan aamupäivään asti jolloin jumitti puheluvalikkoon soitettuani puhelun. Suostui kyllä katkaisemaan puhelun mutta eipä suostunut poistumaan näytöstä mihinkään.

 

Resetoimalla kapineen sai uudelleen pelittämään mutta ilo oli suht lyhytaikainen, pari tuntia ja koko kapula otti ja sammui. Sen jälkeen ei sitten lähtenytkään enää päälle millään jipolla, ei sen paremmin virtapiuhassa kuin ilmankaan saati resetoimalla.

 

Akun latausta oli tuossa vaiheessa reilu 60 prosenttia ja laturissa oli silläkin hetkellä kiinni, latausvalo alkoi tosin palaa punaisena. Punaisena se sitten jatkoikin palamistaan aina kun laittoi uudelleen laturiin kiinni, herännyt ei tosin edelleenkään millään ilveellä. Että huoks ja silleen.

 

Maanantaina kysyin jo kaupan purkamisen perään, himppasen turhan lyhytikäinen rakkine mun makuun. Ei käynyt koska ostettu myyntipisteeltä eikä asiakaspalvelusta tai verkosta eli huoltoon. Sain sentään varakapulan tilalle ettei tarvinnut ihan ilman puhelinta olla.

 

No, siellä se nyt edelleen on, huollossa, joku päivitys oli huoltosivulle tullut jonka mukaan odottavat jotain laitevalmistajan jotain ennen kuin selviää mitä tehdään. Olisiko tosiaan niin, että koko sarja poistettaisiin markkinoilta ja tilalle saisi sitten jonkun muun, itsellä ei ainakaan oikein luottoa nyt ole kyseiseen merkkiin. 

0 tykkäystä
Suutari
Rekisteröitynyt: ‎25-11-2015
Kirjoituksia: 57
63/300

Vs: Käyttökokemuksia Sony Xperia M5

Toivotaan että ainakin purkavat kaupat niiden asiakkaiden kans ketä sitä on halunnutki ja rahat takas mitä siitä on kerenny maksamaan. Ei sekää huono olis jos lähettävät jotku z5 mallit tilalle, nehä vois sitte vaikka myydä jos ei itellä ole käyttöä Hymiö Onnellinen No eiköhän nämä hommat selkene jo viimTammikuun aikana, olis syytä ainakin.

0 tykkäystä
Talonpoika
Rekisteröitynyt: ‎19-12-2015
Kirjoituksia: 2
64/300

Vs: Käyttökokemuksia Sony Xperia M5

0 tykkäystä
Talonpoika
Rekisteröitynyt: ‎19-12-2015
Kirjoituksia: 2
65/300

Vs: Käyttökokemuksia Sony Xperia M5

Tuossa postauksessa tarkemmin ratkaisusta: http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=64373547&postcount=6
0 tykkäystä
Suutari
Rekisteröitynyt: ‎18-12-2015
Kirjoituksia: 29
66/300

Vs: Käyttökokemuksia Sony Xperia M5

Pääsinpä kurkkaamaan puhelimen tilannetta ihan suoraan sieltä huollon sivuilta IMEI-koodin avulla ja tarkalleen siellä sanotaan nyt näin:

 

"Laitteen vikaantumistilanne täyttää laitevalmistajan doa-ehdot. Laite voidaan käsitellä doa-tapauksena mikäli jälleenmyyjä toimittaa laitteen alkuperäisen ostopakkauksen varusteineen Scf huoltoon."

 

Työn tilan kohdalla taas lukee: "Odottaa lisätietoa
Waiting information from customer 18.12.2015 15:16"

 

Mitähän tämä sitten mahtaa käytännössä tarkoittaa? Onkohan kaupan purkaminen mahdollista sillä JOS sony tosiaan vetää koko malliston pois niin enpä tosiaan tahdo ottaa samanlaista hyllystä tilalle ennen sitä pois vetäisyä. Osaisiko kukaan sanoa?

 

0 tykkäystä
VIP
Rekisteröitynyt: ‎11-09-2012
Kirjoituksia: 1 148
67/300

Vs: Käyttökokemuksia Sony Xperia M5

DOA (Dead On Arrival) tarkoittaa yleensä laitteen vaihtoa samanlaiseen.

0 tykkäystä
Suutari
Rekisteröitynyt: ‎18-12-2015
Kirjoituksia: 29
68/300

Vs: Käyttökokemuksia Sony Xperia M5

Näinpä ajattelinkin olevan. Joka sinänsä olisi muuten ok mutta jos tosiaan käy niin että Sony vetää koko malliston pois myynnistä niin jostain kumman syystä en tahdo vastaavaa tilalle. Eihän siihen tule sitten enää edes päivityksiä jne jakoon sen jälkeen. Voi sanonko mikä!
0 tykkäystä
Suutari
Rekisteröitynyt: ‎18-12-2015
Kirjoituksia: 29
69/300

Vs: Käyttökokemuksia Sony Xperia M5

Löysinpä tällaisen kun nettiä kaivelin http://static.also.fi/RMA/doc/Huolto-opas_jalleenmyyjille.pdf

 

Tuohan ei tosin koske, yllätys, puhelimia, mutta jos hiemankaan samalla kaavalla mennään niin "Kun huolto on tarkastanut tuotteen ja hyväksynyt vaihdon, Sony hyvittää tuotteen taholle joka on ostanut tuotteen Sonyltä."

 

Hyvitys tarkoittanee ostohintaa, ei uutta tuotetta tilalle. Toivonpa tosiaan että tässä mennään samalla kaavalla.

0 tykkäystä
Suutari
Rekisteröitynyt: ‎08-10-2015
Kirjoituksia: 50
70/300

Vs: Käyttökokemuksia Sony Xperia M5

No joo.. Kai se tämänkin talouden kultainen M5 lähtee kierrokselle kunhan varapuhelin saadaan kuntoon.

Puhelin sammuilee itsekseen, vaikka mitään ei tekisi. Nyt oli sammunut kesken facen tarkistelun kun akkua jäljellä 90% ja käynnistyi vain laturin perässä. Puhelin käyntiin, näppäimet lukkoon ja luuri taskuun. Kellon tarkistus, mutta puhelin sammunut. Taas piuhaan ja akkua 94%.

Muuten hyvä peli, mutta jos tuon varassa pitäisi pärjätä niin ei luottoa.

Jos jotain havaintoja tuosta sammumisesta pitäisi miettiä, niin joko puhelimen käyttäminen tai heikot kentät sen saavat sen täysin mykäksi. Tai jos kenttiä on paljon, niin puhelin mykistyy.

 

Puhelin tilattu verkkokaupan kautta, Soneralta. 

0 tykkäystä