peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
54052 Jäsentä
154450 Kirjoitusta
Uusi käyttäjä, aloita täältä
^

Keskustele. Kerro kokemuksistasi. Ratko ongelmia. Testaile uusia makeita juttuja.

ALOITA HAUSTA

Etsimästäsi aiheesta voi löytyä jo valmiita keskusteluita tai artikkeleita. Jos ei, aloita uusi keskustelu.

HAKUUN

VERTAISTUKI

Yhteisössämme jäsenet ovat tähtiä. Törmäät nopeasti VIP-jäseniimme. Mukana on ajoittain myös telialaisia.

TUTUSTU

OLE AVULIAS

Paina peukkua hyville kommenteille. Merkitse ratkaisuksi vastaus, joka ratkaisi ongelmasi. Neuvo muita.

YHTEISÖN SÄÄNNÖT

Sony Xperia Z5 käyttökokemuksia

Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎18-07-2016
Kirjoituksia: 2
11/18

Vs: Sony Xperia Z5 käyttökokemuksia

Hei! Mulla on ollu Z5 nyt puoli vuotta käytösssä ja pikkuhiljaa alkaa löytymään vikoja. Loppukeväällä näyttö sekosi jotenki, en pystyny lopettamaan puheluita, koska näyttö meni pimeäksi, enkä voinu whatsappissa kuunnella ääniviestejä, koska näyttö pimeni niittenki aikana. Sitä kesti joitain viikkoja ja tein välillä tähän jonku pienen nollauksen jonka opin soneraliikkeestä. Nyt ei ole ollu sellaisia ongelmia, mutta kamera kuumuu käytössä tosi kuumaksi ja puhelin ilmoittaa siitä ja sammuttaa kameran. Ei tarvi käyttää kameraa ku joitain minuutteja ja saa laittaa puhelimen jo kylmäkennon päälle. Akkukaan ei kestä enään noin 8-10 tuntia. Käytän kyllä puhelinta tosi paljon, mutta ennen kesti 24h minun käytöllä. Pitäs raskia viiä huoltoon tämä.
Ja en ole löytäny tästä puhelimesta sarjakuvausta mistään! 😄 Pakkoha tässä semmonen on olla jossai...
0 tykkäystä
Konkari ☆
Rekisteröitynyt: ‎11-09-2012
Kirjoituksia: 1 234
12/18

Kyllä sen raskii viedä huoltoon, kun on vielä 1,5 takuuta jäljellä.

Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎18-07-2016
13/18

Kyllä se taloudellisesti raaskiikin viedä, koska takuuta jäljellä, vaan pitäs saaha yhtä hyvä luuri tilalle. Aikoinaan käytin Z1 huollossa se oliki sillä reissulla 1,5 kk, se on pitkä aika ilman kunnon puhelinta.
0 tykkäystä
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎02-08-2016
14/18

@pyryeemeli kirjoitti:

Onko tullut mitään yllätyksiä Z5sen kanssa.

On tullut, eikä ole kovin positiivisia nämä yllätykset. Itse puhelin toimi erittäin hyvin ja olin siihen hyvin tyytyväinen kunnes siihen tuli takuunalainen vika joka vaati korjaustoimenpiteitä.

Sitten alkoikin ongelmat, joita en osannut odottaa: Tilanne on nyt tämä ( ja sama ongelma on ollut muuten muillakin jo ilmeisesti useamman vuoden ajan mitä nyt pikaisella googlauksella katselin )

Toimitin oman puhelimeni Sonera liikkeeseen, josta minulle ilmoitettiin huollon pituudeksi 1-2 viikkoa. Totesin, että asia selvä, nyt on kolmas viikko alkanut eikä puhelimesta ole kuulunut mitään, joten soitin huoltonumeroon jonka sain Sonera liikkeestä. Sieltä minulle ilmoitettiin, että puhelin on saapunut huoltoon ja on jonossa. Kyselin kuinka kauan puhelin mahdollisesti on jonossa ennenkuin sitä tutkitaan, minulle todettiin, että pahimmillaan jonoa on 2 viikkoa ja jos puhelimeen pitää tilata varaosia niin siitä voi tulla vielä 2-3 viikkoa lisää odottelua.

Eli pahimmillaan tässä odotellaan puhelinta palautumaan huollosta noin 8 viikon kuluttua. Soittelin asiasta myös Soneralle josta minua pompoteltiin soittamaan takaisin huoltoon ja sieltä taas pyydettiin soittamaan Soneralle..

En nyt viitsi kirjoittaa tähän omia tuntemuksiani Soneraa tai tätä kyseistä huoltofirmaa kohtaan mutta sanottakoon näin, että tämä tulee olemaan aivan varmasti viimeinen kerta kun ostan Soneralta mitään laitteita tai yleensäkkään asioin Soneran kanssa. Olen todella yllättynyt miten hyvänä pitämäni yritys näyttää olevan täysin kykenemätön hoitamaan tätä asiaa.

Ja jos joku Soneralla lukee tämän, voisitteko ystävällisesti ilmoittaa minulle paikan mihin asiasta voi reklamoida. Minulla ei ole pienintäkään aikomusta jäädä odottelemaan puhelintani takaisin huollosta pahimmillaan 8 viikon kuluttua. 

Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎17-12-2014
Kirjoituksia: 1 264
15/18

Pahoittelut @Altom, että puhelimen huoltoprosessi kestää tässä tapauksessa näinkin pitkään. Lopullista aikatauluahan ei tässä vaiheessa vielä tiedetä. En tosin tästä osaa suoraan kertoa, että millainen jonotilanne Sonyn huollossa on, joten joudutaan luottamaan tuohon tietoon minkä sait.

Eikö sinulle tarjottu Sonerakaupasta lainapuhelinta huollon ajaksi käyttöön? Meillä on nykyään Soneran kännykkäliittymän omistajille tällainen etu tarjolla, että saa lainalaitteen maksutta huollon ajaksi käyttöönsä. Tällaista etua ei kovin monessa muussa paikassa ole tarjolla.

Mikäli haluat tästä kuitenkin reklamaatiota tehdä, niin se onnistuu helpoiten Facebookissa privaattiviestinä tai Twitterin kautta privaattiviestillä. Mikäli et ole somekanavissa, niin onnistuu myös omien sivujen kautta palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla asiakaspalveluun.

Toivotaan, että puhelimesi tulee pian takaisin huollosta!

paras yhteisö.jpgeSIM.jpgliiga.jpg
0 tykkäystä
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎02-08-2016
16/18

Sonerakaupasta ei tarjottu lainapuhelinta huollon ajaksi ja koska huollon pituudeksi mainittiin 1-2 viikkoa niin olisin todennäköisesti kieltäytynyt tarjouksesta. Omassa tapauksessa tilanteen tekee vielä erityisen hankalaksi / kiusalliseksi se tosiasia, että JOS huollon pituus todellakin on noin 6-8 viikkoa en edes asu enää paikkakunnalla johon puhelimen toimitin huoltoon.

Yritin tehdä myös reklamaatioita soittamalla teidän asiakaspalveluun, asiakaspalvelusta minulle vastattiin, että te ette pysty tekemään asialle yhtään mitään ja että minun pitäisi tehdä reklamaatio  siinä toimipisteessä johon puhelimen olen toimittanut. Reklamaation käsittelyaika on kuulemma teillä 2 viikkoa. Edelleenkään en voi muuta kuin ihmetellä tätä teidän tapaa kohdella asiakkaita. Ihmettelen suuresti jos tähän asiaan saadaan joku ratkaisu kun koitan käydä tekemässä reklamaatioita teidän toimipisteeseen. 

0 tykkäystä
Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎17-12-2014
Kirjoituksia: 1 264
17/18

Laite saadaan kyllä toimitettua sinulle oikealle paikkakunnalle, mikäli ehdit muuttamaan ennen laitteen palautumista huollosta. Toivotaan tietysti nopeampaa korjausta, jotta saat puhelimen pian takaisin. 6-8 viikkoa tuntuisi kyllä todella pitkältä ajalta odotella puhelinta huollosta.

Asiakasneuvojan olisi kyllä pitänyt ottaa reklamaatio vastaan puhelimitse, kun sellaista olisit halunnut tehdä. Sinun ei oikeastaan tarvitse lähteä liikkeeseen juoksemaan reklamaation vuoksi, vaan voit toimia yllä kirjoittamieni ohjeiden mukaisesti.

Tässä siis ohjeistus:
"Mikäli haluat tästä kuitenkin reklamaatiota tehdä, niin se onnistuu helpoiten Facebookissa privaattiviestinä tai Twitterin kautta privaattiviestillä. Mikäli et ole somekanavissa, niin onnistuu myös omien sivujen kautta palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla asiakaspalveluun."

paras yhteisö.jpgeSIM.jpgliiga.jpg
0 tykkäystä
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎27-06-2017
Kirjoituksia: 5
18/18

3 vuotta käytössä, kaikki toimii edelleen hyviin, paitsi minulle iso miinus on värin toisto sony järjestelmässä aivan huono. Vaikka laitessa on ohjelma missä pysty RGB väriä valokuvissa suoritta, kuitenkiin se ei onnistu loppulisesti ja video kuvassa se on mahdotton.

0 tykkäystä