iPhone 6S käyttökokemukset

  • 15 October 2016
  • 8 kommenttia
  • 10 katselukertaa

Hola!

 

Te jotka ootte jo uuden iPhonen ostaneet, kertokaa mitä ootte mieltä? Kamera, 3D-kosketus, muut kilkkeet.. iPhone 5S tällä hetkellä käytössä ja mietin että siirrynkö 6S:ään vai odotanko ensi vielä ensi vuoteen ja seuraavaan malliin :smileyvery-happy:

 

PS. Samalla olis kiva kuulla käyttökokemuksia myös iWatchista, jos sellainen sattuu löytymään!


8 kommenttia

Itselläni oli 3 vuotta iPhone 5 käytössä ja nyt perjantaina ostin uuden 6s Plussan, alussa koko vaikutti järkyttävältä, mutta itselläni kun on sen verran iso käsi, niin puhelimen läpräily tuntuu jo melko luonnolliselta. Ekana kun tämän laitteen ottaa käteen, huomaa, kuinka yhtenäinen ja hieman painavahko laite tämä on. Paino tuo laadun tunnetta ja pidän alumiinirakenteen tunteesta kädessä. Kameralla olen näpsinyt paljon videoita ja kuvia ja kaikkea mahdollista ja täytyy kyllä sanoa, että hyvää työtä apple, videot ovat aivan mahtavia ja kuvat sitäkin mahtavempia. Sitten 3d touch, tekniikka on loppuun asti hiottua sen suhteen. Toki käyttömahdollisuudet ovat hieman rajatut näin alussa, mutta kun ohjelmakehittelijät pääsevät päivittelemään ohjelmia, tulee tästäkin vielä iso juttu, esimerkiksi instagramissa pystyy jo käyttämään todella hyvin ominaisuutta. Lisäksi tietty applen omissa ohjelmissa ominaisuus toimii ja tuo kyllä nopeuttaa omalla kohdallani käyttöä. Myös moniajon käyttö nopeutuu, kun saa reunasta vähän kovempaa painamalla sviipata edelliseen appiin.
Kaiken kukkuraksi tämä puhelin on tuhoaja tehokkuutensa kanssa, mikäli joitakin kiinnostaa nämä asiat. Kun mietit odotatko vielä ensi vuoteen niin itse pidin nykyisen iphonen ulkomuodosta ja pohdin että seiskaan mentäessä puhelin ei laitteistolta massiivisesti muutu sillä design on asia mihin panostetaan ensi vuonna, joten päätin ostaa tämän, vaikka uusi ulkoasu onkin tulossa ensivuonna.
Kaikenkaikkiaan olen tosi tyytyväinen ostokseen, toivottavasti oli jotain hyötyä tästä "mini arvostelusta":)
Ainiin, ja akusta ja sormenjälkilukijasta sen verran, että akku kestää huikean pitkään kun vertaa vitoseen ja tuo touch id on salaman nopea tunnistamaan sormen, välillä jopa häiritsevän nopea:D
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Kiitos  kokemuksistasi 🙂 Itsekin vähän nappailen että ostaisinko tämän vai en, olen ostanut vitosen ja kutosen niiden tullessa markkinoille mutta nyt jäin vähän arpomaan. Arvostan suuresti Applen viimeisen päälle hiottua käytettävyyttä ja mukava kuulla että tässä uutuudessa sama taattu malli vaan jatkuu :)


 


Jos innostut niin kirjoittelehan myöhemmin lisää juttuja?

Toki kirjoittelen, uutena täällä klaanissa olen, joten tästä kun tutustun hommaan niin mielelläni kyllä jaan aatteita.:)

Aikuisen ihmisen työkäyttöön iphone on lumian jälkeen täysin lelu. Ylihinnoiteltu lelukänny, jossa kaikki järkisovellukset maksullisia. Iphone tehty täysin viihdekäyttöön. Kadun ostosta, minkäs teet kun microsoftik tuki loppui, odotan kovasti Nokian uutta tulemista. Edes fonecta caller ei tässä jenkkiluurissa toimi.. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@elinamarja kirjoitti:

Aikuisen ihmisen työkäyttöön iphone on lumian jälkeen täysin lelu. Ylihinnoiteltu lelukänny, jossa kaikki järkisovellukset maksullisia. Iphone tehty täysin viihdekäyttöön. Kadun ostosta, minkäs teet kun microsoftik tuki loppui, odotan kovasti Nokian uutta tulemista. Edes fonecta caller ei tässä jenkkiluurissa toimi.. 




Minä taas tykkään kuin hullu puurosta. Eikä mulla ole yhtään maksullista sovellusta, pärjään ilmaisilla hyvin :)


 


Tuosta callerista puheenollen, katsopa mitä olemme kehittäneet ensimmäisenä maailmassa iPhonelle: Sonera Haloo

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@elinamarja kirjoitti:

Aikuisen ihmisen työkäyttöön iphone on lumian jälkeen täysin lelu. Ylihinnoiteltu lelukänny, jossa kaikki järkisovellukset maksullisia. Iphone tehty täysin viihdekäyttöön. Kadun ostosta, minkäs teet kun microsoftik tuki loppui, odotan kovasti Nokian uutta tulemista. Edes fonecta caller ei tässä jenkkiluurissa toimi.. 




Pitäisi siihenkin olla saatavana Fonecta Caller, riittää että on IOS-versio 7 tai uudempi : https://itunes.apple.com/fi/app/fonecta-caller/id491692344?l=fi&mt=8


 


Olisihan vielä Androidikin olemassa ja sille on tuhansia toimivia sovelluksia Play-kaupassa ;)


@kiisseli67 kirjoitti:


@elinamarja kirjoitti:

Aikuisen ihmisen työkäyttöön iphone on lumian jälkeen täysin lelu. Ylihinnoiteltu lelukänny, jossa kaikki järkisovellukset maksullisia. Iphone tehty täysin viihdekäyttöön. Kadun ostosta, minkäs teet kun microsoftik tuki loppui, odotan kovasti Nokian uutta tulemista. Edes fonecta caller ei tässä jenkkiluurissa toimi.. 




Pitäisi siihenkin olla saatavana Fonecta Caller, riittää että on IOS-versio 7 tai uudempi : https://itunes.apple.com/fi/app/fonecta-caller/id491692344?l=fi&mt=8


 


Olisihan vielä Androidikin olemassa ja sille on tuhansia toimivia sovelluksia Play-kaupassa ;)




Fonecta Caller on ilman "kuka soittaa"-toimintoa aika torso.

Vastaa