Voita ja testaa OnePlus 7 Pro (1.7. – 14.7.2019)


Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14


 


KILPAILU ON PÄÄTTYNYT! Kiitos kaikille osallistujille :smileyhappy: 


 


OnePlus 7 Pro -puhelimen itselleen voittivat @Heffe ja @Piagrina, onneksi olkoon voittajille!


 


Voittajien valitsijaraadin terveiset: 


 


Kiitos paljon kaikille kisaan osallistuneille, saimme vastauksia hurjasti ja vain kahden voittajan valinta kaikkien kisaan vastanneiden kesken oli haastavaa. Taso oli siis kova!


 


Puhelimen voittaneiden videossa ja tekstissä oli paljon konkreettisia esimerkkejä siitä miten ja missä puhelin pääsisi testiin, ja mihin sen olisi hyvä olla kykeneväinen. Kummallakin oli myös toiveita puhelimelta harrastuksiin tai työhön liittyen. Odotamme innolla vastaako puhelin odotuksia, ja millaiset testiraportit laitteista saamme! :smileyhappy:


 


Jos voitto ei tällä kertaa osunut kohdalle, kannattaa käydä osallistumassa parhaillaan käynnissä olevaan laiteskabaamme, jossa voit voittaa itsellesi Samsungin A80 -puhelimen!


 


 


Oletko innokas testaaja, joka osaa kynäillä mielenkiintoisia laiteartikkeleita tai tehdä esimerkiksi arvosteluita videolle? Kerro meille kommenttiosiossa vähintään 30 sanalla, mitkä OnePlus 7 Pro -puhelimen huippuominaisuuksista ovat sinulle tärkeimmät ja millaisiin testeihin OnePlus 7 Pro pääsisi kanssasi. Voit hakea testaajaksi myös tekemällä videon, jossa vastaat näihin kysymyksiin. Valitsemme 2 voittajaa joille lähetämme uutuuspuhelimet testiin. Toinen voittajista valitaan kirjallisten hakemusten lähettäneiden kesken ja toinen videohakemuksen lähettäneiden kesken. Voittajana teet kahden viikon mittaisen testijakson aikana kaksi artikkelia tänne Yhteisöön meidän kaikkien luettavaksi.


 


Voittajana vaadimme sinulta


 


Jos voitat kilpailussa niin käytä ja testaa puhelinta, aivan kuten käyttäisit sitä normaalistikin. Näin saat siitä kokemuksia arjessasi joita jaat sitten muillekin täällä Yhteisössä. Kirjoita kokemuksistasi kaksi juttua tänne Yhteisöön:


 



  • Ensituntumat pian puhelimen vastaanottamisen jälkeen (vähintään 100 sanan mittainen juttu).

  • Varsinainen arvostelu kahden viikon käyttämisen jälkeen (vähintään 300 sanan mittainen juttu).


 


Kirjoittamasi arvostelun näkökulmia voi olla esimerkiksi: Miltä puhelin tuntuu ja näyttää. Oliko käyttöönotto helppoa. Miltä sitä tuntui käyttää ja soveltuiko se käyttöösi. Mitä erityisen hyvää siinä on ja mitä kenties muuttaisit?


 


Saat pitää puhelimen itselläsi maksutta testien jälkeen.


 


 


Skaba pähkinänkuoressa


 



  1. Voit osallistua kisaan 14.7. kello 23:59 asti

  2. Valitsemme voittajat 16.7. ja ilmoitamme voittajille voitosta Yhteisön yksityisviestillä

  3. Osallistu kilpailuun vastaamalla yllä vaadittuihin kysymyksiin kirjallisesti tämän blogin kommenttiosissa tai lähettämällä videon. Jos voitat kisan, testaa puhelinta kahden viikon ajan ja tee fiiliksistäsi kaksi juttua tänne Yhteisöön

  4. Huomioithan, että osallistumalla arvontaan sitoudut siihen, että pystyt testaamaan puhelinta sekä kirjoittamaan siitä kaksi juttua tänne Yhteisöön.

  5. Saat pitää puhelimen itselläsi maksutta testin jälkeen.

  6. Lue ennen osallistumistasi vielä kilpailun säännöt, klikkaa PALJASTUS-sanaa.


 


Kilpailu on vain Yhteisön jäsenille. Jos et ole vielä jäsen niin liity mukaan ja voit osallistua tähän sekä myös muihin kisoihin ja arvontoihin kesän aikana.


 


Kilpailu alkaa 1.7. ja päättyy 14.7. Voittajat valitaan 16.7. Lue kisan tarkemmat speksit alta klikkaamalla Paljastus-sanaa.





Hide content


Kilpailun säännöt ja rekisteriseloste Voita ja testaa OnePlus 7 Pro



Kilpailun järjestäjä
Telia Finland Oyj, jäljempänä "Telia" (Telia Finland Oyj, Teollisuuskatu 15, 00510 Helsinki, Y-tunnus: 1475607-9, puh. 020401).


 


Osallistumiskelpoisuus
Kilpailuun voivat osallistua kaikki Suomessa asuvat luonnolliset henkilöt pois lukien Telian sekä kumppaneiden henkilökunta ja heidän perheenjäsenensä, sekä niiden yhtiöiden ja organisaatioiden työntekijät, jotka ovat olleet tekemisissä tämän arvonnan kanssa.


 


Osallistumisaika
Kilpailuun voi osallistua 1.7. – 14.7.2019 kello 23:59 välisenä aikana. Telia ei vastaa teknisistä syistä perille tulemattomista osallistumisista tai puutteellisista, asiattomista tai lukukelvottomista vastauksista.


 


Palkinnot
Palkintona arvotaan yhteensä kaksi (2) kappaletta OnePlus 7 Pro 8GB+256GB -puhelimia, yksi puhelin/voittaja. Palkinnon arvo 749€/kpl.



Palkintoa ei voi vaihtaa rahaksi tai muuksi hyödykkeeksi. Palkinto on henkilökohtainen eikä sitä voi myydä tai siirtää eteenpäin. 


 


Kilpailuun osallistuminen


Kilpailuun osallistuminen ei edellytä tuotteen tai palvelun ostamista. Kilpailuun voi osallistua vastaamalla kommenttiosioon blogissa esitettyihin kysymyksiin vähintään 30 sanan mittaisella kirjoituksella tai vastaamalla kysymyksiin videon muodossa. 1 kirjoitus tai video = 1 arpa. 1 arpa/henkilö.


 


Yhteystietoja ei luovuteta ulkopuolisten käyttöön.


 


Voittajien valitseminen ja palkinnon lunastus
Voittajat (2 kpl) valitaan 16.7. ja voitosta ilmoitetaan yksityisviestillä Telia Yhteisön kautta. Jos voittajaa ei tavoiteta kolmen (3) vuorokauden kuluessa, valitsemme uuden voittajan. Telia ei korvaa palkintoa, mikäli osallistujaa ei tavoiteta. Telialla on oikeus julkaista voittajan nimi ja kotipaikkakunta sekä Yhteisön nimimerkki eri medioissa ilman erillistä suostumusta tai korvausta.


Testaajat sitoutuvat siihen, että he julkaisevat kahden viikon testijakson aikana kaksi artikkelia Telia Yhteisöstä löytyvään Käyttökokemukset OnePlus 7 Pro -keskusteluun:



  • Ensituntumat 1-2 vuorokauden kuluessa puhelimen vastaanottamisesta (vähintään 100 sanan mittainen artikkeli).

  • Varsinainen arvostelu kahden viikon käyttämisen jälkeen (vähintään 300 sanan mittainen artikkeli).


 


Testaajat voivat halutessaan tehdä juttuja myös enemmän. Testaajien tekemien artikkelien ja videoiden tulee olla hyvän tavan mukaisia eivätkä ne saa sisältää asiatonta sisältöä.


Osallistumalla kilpailuun ja lähettämällä Telialle tekemäänsä materiaalia henkilö myöntää Telialle oikeuden hyödyntää materiaalia Telian markkinoinnissa ilman eri korvausta, sekä julkaista materiaalin tehneiden henkilöiden Telia Yhteisön nimimerkit ja YouTube-kanavien nimet.


 


Jos kilpailun voittajat eivät tee artikkeleita Telia Yhteisöön testijakson aikana, Telia veloittaa voittajalta puhelimen hinnan, joka määräytyy puhelimen myynninaloituspäivän hinnan mukaan.


 


Verot


Kilpailun voittajat voivat testijakson jälkeen joko palauttaa puhelimen Telialle tai pitää sen itsellään, tällöin he vastaavat veroista ja ovat velvollisia ilmoittamaan saamansa edun omassa verotuksessaan.


 


Rekisteriseloste
Telian henkilötietolain mukainen rekisteriseloste on nähtävissä osoitteessa www.telia.fi/tietosuoja


 


Kaikki oikeudet muutoksiin pidätetään.



Telia Finland Oyj
Helsingissä 1.7.2019



 


Puhelimen speksit

























































Malli: OnePlus 7 Pro (8GB+256GB)
Näyttö: 6,7" kaarevareunainen AMOLED, 3D Corning Gorilla Glass, Quad HD+ -tarkkuudella ja 90 Hz virkistystaajuus, 3120 x 1440 pixeliä
Mitat: 162,6 × 75,9 × 8,8 mm
Käyttöjärjestelmä: OxygenonOS
Muisti: 8 Gt RAM + 256 Gt
Suoritin: Qualcomm Snapdragon 855 -järjestelmäpiiri
Takakamera:

48 Mpix


16 Mpix ultralaajakulma


8 Mpix telekamera 3X optinen zoom


Etukamera: 16 Mpix etureunasta esiin nouseva
Akku: 4000 mAh + 30 W OnePlus Warp Charge -pikalataus
Muuta: Näytönalainen sormenjälkilukija
  USB-C, ei kuulokeliitäntää
  Dual nano-SIM
  Kasvojentunnistus

 


 


Onnea vielä kaikille kilpailuun!


 


 


Lue myös:



139 kommenttia

Puhelin on minulle monta asiaa. Viestintäväline, kamera, muistikirja, eräänlainen monitoimityökalu. Puhelin on siis niinkin isossa roolissa jokapäiväisessä elämässäni, että minulla on tiettyjä vaatimuksia, joita sen tulee täyttää. Tärkeimpänä niistä nostaisin kameran, akun ja yleisen suorituskyvyn, sillä ostaessani puhelinta haluan, että se tulee kestämään minulla n. ~3 seuraavaa vuotta minimissään. Sen, mitä Oneplus 7 prolla on jokaisesta näistä osa-alueista tarjottavana, ottaisin ilomielin suurennuslasin alle nähdäkseni, pystyykö tämä firma tarjoamaan näitä vaatimuksia täyttävää laitteistoa. Minulla kun puhelin on kuitenkin jokapäiväisessä käytössä monesti useita tunteja päivässä. Teen sillä kaikkea viestittelystä ja internetin selailusta aina kuvien käsittelyyn ja asiakirjojen täyttämiseen ja arkistointiin. Voisin siis tuottaa monipuolisen testin puhelimelle jo pelkästään täyttääkseni oman uteliaisuuteni, mutta myös tuottamaan siitä monipuolisen analyysin ja dokumentoidun kokonaisuuden, jonka voisin jakaa yhteisölle. Testiosioina mm. Akun kesto jatkuvalla käytöllä, kameran ominaisuudet eri ympäristöissä, suorituskyky erinäisissä "raskaammissa" tehtävissä, sekä yleinen käyttömukavuus.

Minulla on ollut OnePlus 1 ja 2 mallit. Olivat aikanansa hintaansa nähden ihan hyviä puhelimia. Tuon jälkeen minulla on ollut useita eri puhelimia (Eri merkkejä ja malleja.).

 

Minua kiinnostaisi testata tuota OnePlus malliston uusinta mallia, koska minä käytän ahkerasti omaa puhelintani arjen ja myös juhlan eri tilanteissa. Kuvaan ja videoin mielelläni, sekä jaan otoksiani eri SOME kanavissa. Näin ollen tuo OnePlus puhelimen kameran / kameraohjelmisto tulisi myös testattua tavallisen peruskäyttäjän näkökulmasta ja käytännön tilanteissa.

 

PS. Asiasta ja aiheesta hieman sivuun. OnePlus 5G puhelin olisi mielenkiintoinen laite ja se pitäisi saada myös TELIAn valikoimiin siinä vaiheessa, kun TELIA avaa 5G verkot kuluttaja-asiakkaille.

Olen jo pidemmän aikaa harkinnut siirtymistä iphone maailmasta, android maailmaan ja tämä olisi hyvä tilaisuus saada kokemusta siihen.

Käytän puhelinta ja sometan päivittäin puhelimella eri medioissa ja siksi myös luotettavuus olisi tärkeää.

Käytän puhelinta noin 4-5 tuntia päivässä ja akunkestokin on tärkeää, sekä kameroiden laatu.

OnePlus 7 ois mielen kiinoinen vertailu kohde 

OnePlus 6 miten akku kestää työpäivän yli

Ja miten arkiset asiat pystyy hoitamaan 

Ja nyt varsin tössä pitäs akun kestää välillä yli 8h 

Ja nykyinen ei toimita välillä asiaa kuten jos sometaa paljon niin akku meinaa loppua 

Kameram päivitys ois kanssa hyvä

Ja koulu puhelimena menis toi varasin hyvin 

 

Kunniamerkki +2

Kamera ja vesitiiviys tulisi ainakin testiin, slogan Never Settle lukee käsivarressanikin joten oikeita kuvakulmia etsiessä välillä vähän kastuu. Pääsisi mukaan niin rannalle, lenkkipolulle, salille kuin myös särkänniemen ja Linnanmäen laitteisiin kuvaamaan tunnelmia ja näkymiä. 

OnePlus on merkkinä jo minulle entuudestaan tuttu ja luotettava merkki. Olisi kuitenkin mahtavaa päästä päivittämään puhelin uusimpaan ja suorituskykyisimpään versioon. 

 

OnePlus 7 Pron tärkeimpiä ominaisuuksia ovat sen suorituskyky, muistin suuri koko sekä kamera. Järjestelmäkamerani on ollut pitkään jo kaapissa pölyttymässä samalla kun puhelimen kamerasta on tullut minulle entistä tärkeämpi. Puhelin on aina mukana, joten kuvailu on helppoa ja nopeaa. 

 

Puhelinta tulee myös käytettyä näin opiskelijana paljon muistiinpanojen tekemisessä sekä oppimateriaalien lukemiseen. Aina sitä tietokonetta ei vain yksinkertaisesti jaksa ottaa mukaan joka paikkaan, joten puhelin on yksi tärkeimmistä välineistä, koska kirjat ja oppimateriaalit ovat nykypäivänä pääasiassa verkossa.

Itellä laite joutuisi kaikinpuolin kovaan testiin, sillä nykyään älypuhelin on itsellä korvannut lähes kaiken. Kuuntelen musikkia, pelaan paljon, selailen somea, rrrrrrakastan valokuvaamista, jaan nettiä, käytän kalenterina, navigaattorina yms. 

 

Olisi mukava päästä kokeilemaan, miten nopea puhelin todella on. Tykkään pelailla, kuunnella musiikkia, katsoa youtubea ja netflixiä paljon ja selailen yleensäkin puhelimella ja jo hieman ikääntynyt Oneplus 5T ei meinaa ihan aina pysyä vauhdissa mukana. 

 

Rakastan valokuvaamista, ja olisi hauska päästä testailemaan puhelimen kolmoiskameran eri toimintoja, laajakuvaus kiinnostaa kovasti! Ostin juuti järjestelmäkameran, olisi kiva päästä hieman vertailemaan, kumpi pärjääkään paremmin, onko todella 48 megapikselin kamera hypetyksen arvoinen vaiko vain pelkkiä numeroita? Lisäksi etukameran nousu ja lasku olisi kovassa käytössä, sillä käytän päivittäin monia monia monia kertoja snapchattia joten selfieitä tulee läheteltyä kiitettävät määrät. 

 

Sitten kovaan testiin pääsisi puhelimen akku. Puhelin lähtee käyttöön heti aamuisin herättyäni. Selaan lehden, kuuntelen puhelimella musiikkia työmatkat ja jatkan kuuntelua koko työpäivän töissä. Tässä samalla testiin pääsisi näytön ja takakannen kestävyys, sillä puhelin on joka päivä mukana töissä varastolla. Kotiin päästyäni jaan nettiä puhelimesta tai saatan taas kuunnella musiikkia tai katsella netflixiä puhelimesta. Olisi myös mukava kuunnella miten kaksoiskaiuttimet toimii käytännössä, kuulostaako se todella paremmalta. 

 

Olen aiemminkin osallistunut testeihin ja kirjoittanut laajoja arvosteluja. Olisin nytkin halukas kertomaan puhelimen käytöstä jokapäiväisessä arjessa ja hieman haastavammissakin olosuhteissa. Ja mikäs sen mukavampaa kuin kuvata vaikkapa arvosteluvideo uudella puhelimella? :) 

Miten tämä puhelin istuu tällaisen keski-ikäisen käteen? Viisikymppinen alkaa armotta jäädä jälkeen kaikesta laiteuutuuksista toisin kuin nuoret jotka vaihtavat puhelimiakin kuin sukkia. Itselläänkin on ollut ajan saatossa useampia eri merkkisiä puhelimia, nyt vaan herkästi valitsee sen tutun ja turvallisen. Haluaisin testata tätä puhelinta ja tuoda esiin kokemuksia käyttämisen helppoudesta - vai onko se helppoa?

Erityisesti testiin pääsisi kamera, miten hyviä kuvia saa puolivuotiaasta pojanpojasta, sekä harrastukseni parista hevosista ja golfista. Molemmista on haasteellista saada hyviä ja teräviä kuvia liikkuvista kohteista, miten tämä uusi puhelin pärjäisi hämärässä maneesissa tai bunkkerilyöntiä tekevästä golfasista.

Näihin pohdintoihin voisin antaa vastaukset muille kiinnostuneille ⛳️??

Moi. Odotan uudelta OnePlus 7 Pro -puhelimelta: Miltä tuntuu isompi näyttö omassa käytössä (Nykyinen on 5,2"). Eli onko suurempi puhelin yhtä kätevä ja tuntuuko se hyvin omaan käteen sopivalta. Hyvä näyttö on tärkeä koska katson paljon elokuvia ja sarjoja puhelimella. Kamera kiinnostaa myös koska tykkään kuvata myös kuuta ja tähtiä perus nettikirppari ilmoituskuvien lisäksi. Riittoisa akku olisi kiva koska nykyisessä se riittää maksimissaan yhden aktiivisesti käytetyn päivän.

 

Minulla tuo OnePlus 7 Pro olisi päivittäisessä käytössä joten uutuudelle tulisi paljon aktiivista käyttöä jossa se pääsisi näyttämään kyntensä. Olen myös aina innokas testaamaan uusia laitteita ja pystyn arvioimaan niitä puolueettomasti ja rehellisesti kuitenkaan omia henkilökohtaisia näkemyksiäni unohtamatta.

 

Kirjoitan myös paljon muutenkin joten se arvioiden kirjoittaminen ajallaan sujuu kyllä minulta.

Kunniamerkki +2

Mielenkìintoinen puhelin,fyysisesti en ole nähnyt missään,vaikka mainostetaan..olen henkilö joka ei osta "sikaa säkissä"..eniten kiinnostaa kehuttu näyttö ja kameran ominaisuude.Odotan mielenkiinnolla..

Hei,

 

oneplus 7 pron:n mielenkiintoisimmat ja itselle houkuttavimmat ominaisuudet olisivat kameran monipuoliset mahdollisuudet kuvaukseen, sillä pienen vilauksen sen potentiaalisia nähtyäni haluaisin päästä tutkimaan lisää.

 

Itse kulutan viihdettä myös liikkellä ollessani, niin puhelimen kaiutin ominaisuudet tekivät vaikutuksen kun näin testi videon.

 

Puhelin on ennekko näkemisen jälkeen ollut erittäin mielenkiintoisen ratkaisujen ansioista omassa top listassa todella korkealla.

 

Olen tälläinen tekniikasta kiinnostunut ja seurannut julistuksia ja foorumeita siitä lähtien kun ensimmäiset kosketusnäyttö puhelimet tulivat. Minua on aina kiehtonut tutkia ja testata mihin kaikkeen puhelimet pystyvät

Applemiehelle olisi mukavaa päästä testaamaan Androidia piiiiiiiiitkästä aikaa ? Olen jo joskus suunnitellut vaihtavani OnePlussaan mutta en sitä kuitenkaan tehnyt vielä. Tämä OP7 Pro vaikuttais vallattoman käyttökelpoiselta luurilta, siihen vaikuttaa esim. hyvä akku, mahtava näyttö ja erittäin paljon parempi kamera kuin nykyisessä iipuhelimessa ? Ja tietenkin omat asiat pysyy omana koska muilla ei ole minun sormenjälkeäni. 

Tää ilmoittautuu .Oneplus on mulle uusi juttu mutta olen kehuja kuullut kovasti ja nyt ois hieno tilaisuus päästä testaajaksi.

Mulle puhelin on melkein elintärkeä.Sillä hoidan oikeastaan kaiken mitä netillä tekee.Ja erityisen kovassa käytössä on kamera jolla tykkään kuvia räppiä someen.Kuvien pitää olla hyviä.Enkä nyt tarkoita pelkkiä selfieitä.....

Kun on monessa mukana niin kalenteri on kova juttu että pysyy aikataulut kondiksessa.

Aivan taatusti tulee rehellistä arviota jos mukaan pääsen.Tulee kovaan käyttöön.

Kunniamerkki +4

Moro!Arvontaan Taas mukaan:-))Ois aikaa ja halua testailla kyseistä puhelinta,etenkin kameraa siinnä ja Isoa näyttöä..Nyky känny Samsung A 40,hyvä peli sekin on!!

8-vuotiaalla diapeetikko tytöllä on blucon joka lähettää reaaliajassa tietoja vanhemmillle verensokerista bluethoothin kautta. Tällä hetkellä hänellä on samsung puhelin käytössään joka tämän tästä hukkaa Bluetooth yhteyden. Kun nämä asiat toimivat voi lapsi huoletta olla kavereiden kanssa pihalla, koulussa, yksin kotona missä vain ilman aikuista koska pystymme etänä seuraamaan. 🙂 One plus lähtisi ehdottomasti lapsen seurantaan, varmasti tulisi kokeiltua myös kameraa ja muita hilavitkuttimia, mutta akun kesto ja Bluetooth olisi meille ne tärkeimmät. :)

Tämä tehotestiin, kiitos. Nykyinen mate 10 pro, no tämä on Huawei, ei ehkä kuitenkaan enää ole se mitä puhelimelta vaadin.


Kameran ominaisuudet, sekä akunkesto, ovat ne tärkeimmät ominaisuudet. Näytön tulee myös olla luokkaa erinomainen, koska se tulee olemaan etenkin iltaisin päällä _tunteja._ IP luokitustahan tuo ei omaa, vaikka lieneekin aika vesitiivis. Tämäkin ominaisuus ulkona, ja vesistön äärellä on erittäin suotavaa kun napsii esimerkiksi tämäntyyppisiä otoksia! ?


 



 


Edit SannaMKoo: Upotettu kuva suoraan kommenttiin

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

Itse tulen koittamaan, onko Oneplus 7 pron sormenlukija niin hyvä kuin mainostetaan Oneplus 3T malliin nähden. Nyt pääsisi hyvin testaamaan, onko tässä kameran kuvanlaatu kuinka paljon parantunut ja myös hyödyntääkö 90hz oikeasti peleissä niin paljon kuin mainostetaan.

 

Minulle olisi jännittävää päästä kokeilemaan oikeasti koko puhelimen kokoista ruutua, kun yleensä puhelimissa on olleet reunat. Entäs äänenlaatu? Latautuuko puhelin kuinka nopeammin? Se, paljonko 4G nopeus paranee entisiin puhelimiin nähden.

 

Onko tuota prossusta yhtään hyötyä käytössä?

Arjessa puhelimeni on korvannut jo ainakin kannettavan tietokoneen, kameran ja herätyskellon. OnePlus 3 on jo vuosien ajan toiminut moitteettomasti, enkä tästä merkistä enää muuhun vaihtaisi. Uusin malli kiinnostaa mahtavien ominaisuuksiensa puolesta ja ulkonäkökin miellyttää silmää! Akun kesto, huippu kamera ja kestävä lasi tekisivät siitä erinomaisen puhelimen luonnossa viihtyvälle eräihmiselle.

Nykyään tulee käytettyä puhelinta enemmän kuin tablettia ja läppäriä yhteensä. Kaikki tarvittava löytyy puhelimesta: kamera, nettiselain, laskin, pelit, musiikki...

 

Perheessä on vaimon lisäksi kaksi lasta, koira ja kissa, joten hälinää ja vauhtia on ihan riittävästi ja puhelimet on monesti koetuksella. Kameralla tulee ikuistettuja tärkeitä muistoja ja parhaista paloista tulee teetettyä fyysisiä kuvia, joten kameran olisi syytä olla erittäin hyvä. Musiikkia tulee kuunneltua töissä langattomilla bluetooth kuulokkeilla, ja selain on toki ahkerassa käytössä joka päivä tiedonnälkäisessä elämässä.

 

Tabletit on yleensä lasten käytössä, joten puhelimen iso näyttö soveltuu satunnaiseen Netflix-katseluun, joten uusi OnePlus olisi ahkeralla käytöllä ja todella mieluisa lisä nykyisen rikkinäisen näytön omaavan luurin tilalle. Aiempi omistamani OnePlus oli 3T, josta muuten pidin paljon, mutta kamera ei ollut paras mahdollinen. 

Wau. Siis olen sanaton kun luen millaisia ominaisuuksia uudessa Oneplus puhelimessa on. Haluan heti kokeilemaan. 

Tällä hetkellä on käytössä Oneplus vitonen. Olen ollut todella tyytyväinen mutta nyt on näyttö sen verran sirpaleina että olisi korkea aika joko korjata tämän tai miksi ei nyt vaihtaa uuteen. Kamera on tosi huono myös koska olen onnistunut rikkomaan lasin sekä etu että takakamerassa joten kun kuvia yritän ottaa niin ne on sitten joka kerta yhtä epäselviä. Tässä kohtaa elämässäni kaipaan enemmän kuin koskaan tarkkoja kuvia kun olen vastasyntyneen kanssa kotona ja haluaisin hänen kaikista kehitysvaiheista kuvia muistoksi. 

Kamera onkin tässä uudessa Oneplussassa se mikä minuun vetoaa eniten. Tyylikäs ulkomuotoilu ja almond väri onkin sitten erinomainen plussa. 

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +4

Tärkein ominaisuus OnePlus 7 Pro:ssa olisi aivan selkeästi näyttö. Tämän puhelimen kiinnostavimmat ominaisuudet liittyvät juuri näyttöön. 90 Hz:n virkistystaajuus yhdistettynä huipputehokkaaseen prosessoriin tarjoaisi niin sulavan käyttökokemuksen, että se on nähtävä omin silmin.

 

Moottoroitu kameramoduli on jo sinällään kiinnostava ominaisuus, jota ei ihan joka puhelimesta löydy. Siitä on myös se hyöty, että koko näytön pinta-ala on käytössä ilman reikiä, lovia tai reunuksia ja innokkaalle leffaharrastajalle se on tänä päivänä luksusta.

 

Tykkään käyttää puhelimella monipuolisesti sovelluksia ja tässä olisi varmasti riittävä määrä RAM-muistia, jotta ohjelmia voi pitää taustalla auki niin paljon kuin haluaa, ja jättää muistista huolehtimisen kokonaan.

 

OnePlus 7 Pro olisi hyvä puhelin paljon ulkoilevalle. Kuka haluaa varsinkin kesällä istua sisällä odottamassa, että puhelin latautuu? Pikalatauksella saisi äkkiä virtaa ja pääsisi nauttimaan kesäilmoista ja voisi luottaa että puhelin ei sammu kesken päivän.

 

Tällaisella tehopuhelimella pitäisi myös ehdottomasti ajaa joku testiohjelma että näkisi, miten paljon omassa laitteessa on puhtia ja verrata tuloksia vanhaan. Voittajan uskaltaa jo arvata etukäteen.

 

OnePlus ei ole puhelimena minulle ennestään tuttu. Arvosteluista ja testeistä voi aina lukea, miten puhelin suoriutuu ja millaista käyttö on, mutta olisi todella hienoa päästä itse kokemaan Oxygen OS ja OnePlussan näkemys siitä, mitä Android voi parhaimmillaan olla.

 

Elokuvien ja sarjojen katselu, pelaaminen ja valokuvaaminen niin luonnossa kuin kaupungissa. Siinä tärkeimmät asiat, joita haluaisin päästä OnePlus 7 Pro:lla kokeilemaan.

Olen puhelimen suurkäyttäjä! Oma yli kaksi vuotta vanha OnePlus 5 on palvellut paremmin kuin kukaan olisi voinut uskoa. Käytän puhelinta keskimäärin 10h päivässä, eikä siihen vielä lukeudu se että puhelimestani soi musiikki myös yöllä.

 

Eniten uudessa OnePlus 7 Prossa kiinnostaa tuo uusi isompi näyttö, prosessorin tehot ja totta kai kamera. Myös 4000 mAh akku pääsisi hyvin testiin käytössäni. Testeissä vertaisin tuloksia tämän hetken puhelimeeni ja mahdollisuus olisi verrata siskoni OnePlus 6T puhelimeen.

 

---

 

Haluaisin kokeilla testata ainakin tälläistä asioita:

 

1. Prosessori: Miten pyörii Play kaupan raskaammat ja suurimmat pelit? Kuvien ja videon käsittely erilaisilla ongelmilla. Testiin myös kestääkö puhelimen tehot, jos jättää useampia raskaampia pelejä päälle samanaikaisesti.

 

2. Kamera: Minulla on tuollainen hyperaktiivinen nelijalkainen josta on melkein mahdotonta saada hyvää kuvaa, joten kiinnostaa kyllä tietää onnistuuko 7 Pro tässä tehtävässä.

Sen lisäksi haluaisin verrata sitä 5 ja 6T mallien kameroihin ja kokeilla eri kohteita kuten luontoa, liikennettä jotain lähietäisyydeltä otettavia kuvia.

 

Myös etukamera pääsisi tietenkin testiin vaikka en olekaan mikään suuri linssilude. Sen lisäksi haluaisin kokeilla videoimista ja mitä ominaisuuksia siihen liittyy.

 

Tähän kohtaan täytyy lisätä että en ole mikään huippu kuvaaja vaan ihan tavallinen pulliainen joka tykkää kauniista asioista.

 

3. Näyttö: Tätä on hieman vaikea testata. Luulen että tästä tulisi eniten tekstiä tuossa ensimmäisessä postauksessa. Jälkimmäisessä antaisin kokemuksia siitä miltä näyttö tuntuu pelatessa, katsottaessa elokuvia ja sarjoja eripaikoista ja yleistä fiilistä.

 

4. Akku: Oi ihana 4000 mAh akku! Kestääkö se koko päivän minun käytössäni? Kauanko voi odottaa akun kestävän jos pelaa ja kuuntelee musiikkia koko päivän? Kuinka paljon virransäästö pidentää akun ikää jos sen ottaa käyttöön 50%/25%/15%/5%? Kestääkö akku koko päivän ulkona olemista ja esimerkiksi Pokemon go pelaamista, vaikka näyttö ei olisikaan himmeän?

 

5. Käyttöjärjestelmä: Testissä olisi myös käyttöjärjestelmä. Sen käyttöönotto(aika), tiedon siirto vanhasta puhelimesta uuteen, asetusten vaihtaminen, sujuvuus ja helppokäyttöisyys.

 

En ole varma kuinka paljon eroaa tämän hetkisestä puhelimestani, mutta testasin silti.

 

6. Sormenjälkitunnistin: kuinka hidas verrattuna tämän hetkisen puhelimen sisäänrakennettuun? Onko helppo synkronoida? Mitä jos näyttö on likainen, toimiiko silti? Miten helppo kasvojen tunnistus on ottaa käyttöön ja toimiiko se?

 

7. Kaiuttimet: Vaikka kajarit eivät olekaan yksi 7 Pro:n suurimmista myyntivieteistä, kokeilisin ne silti sillä kuuntelen paljon musiikkia. Vertaisin OnePlus 5 malliin.


-----

 

Kaikenkaikkiaan käytän lähes joka päivä suurinta osaa puhelimen ominaisuuksista. Erityisesti pelaan ja katson/kuuntelen useita tunteja päivittäin. Kuvia tulee räpsittyä melko paljon, vaikka en mikään valokuvaaja olekaan. Puhelimen akku on kyllä koetuksella päivittäin ja täytyy sanoa että olen positiivisesti yllättynyt siitä miten hyvin yli 2 vuotta vanhan puhelimeni akku kestää edelleen melkein koko päivän käytössäni.

 

Olen opiskellut ohjelmointia (vaikka olen siinä kyllä aivan surkea) ja olen pienestä asti ollut kiinnostunut puhelimista. Kirjoitan mielelläni arvosteluja varsinkin silloin, kun kyseessä on jokin tekninen laite tai ohjelmisto.

Moi! 

Olen harkinnut OP:n hankkimista jo pitkään sen ominaisuuksien vuoksi. Erityisesti kuitenkin sen vuoksi, että siinä järjestelmäpäivityksen tietoni mukaan toimivat vuosia. Nykyisessä puhelimessani viimeisin järjestelmäpäivitys tuli reilu puoli vuotta oston jälkeen (tuore malli silloin). 

 

Puhelin on jatkuvasti käytössäni ja toimii suorastaan tietokoneen korvikkeena, koska varsinainen pöytäkoneen hallinnan on vallannut poikani. Tämän vuoksi puhelin on lähes joka hetki käytössä. Tästä olen saanutkin kuulla ystäviltäni. 

Käytän puhelinta kaikenlaiseen viestintään. Kuvia ja videoita otan ja julkaisee päivittäin. Teen tai ainakin pyrin tekemään puhelimella kaiken mitä tietokoneellakin, kotisivujen päivityksestä lähtien. 

 

Matkassani tulisi OP 7 Pron akku todellakin testiin. Samoin nopeus ja kuuluvuus tulisi testattua, koska liikun paljon ympäri Suomea. Otan paljon tilannekuvia, joten arvostan nopeaa käyttöönottoa. Uskoisin, että OP 7 Pro jäisi käyttööni testin jälkeen niin paljon positiivista olen siitä lukenut. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Oneplussassa eniten testauksen kannalta kiinnostaa raaka suorituskyky. Sd855 -piiri tarjoaa tehoja, jotka ovat vertaansa vailla. Erityisesti mobiiliverkon modeemin suorituskyvyn mittaaminen on kiinnostavaa. Tietenkin kameroiden ominaisuudet ovat myös tärkeitä testata ja tässä laitteessa houkuttelevaa onkin 4k60fps videokuvan tallennus. Erilaisten asioiden kuvaaminen täydellä loistolla on siis laitteella mahdollista.

Oneplus5:n omistajana, olen hyvin kiinnostunut OP 7 Pron suorituskyvystä, niin kilpapelaamisessa (Mobile Legends) kuin leffojen katselussa. Olisi mielenkiintoista nähdä miten 8GB:n (ram) pärjää Mobile Legends pelissä, erityisen kiinnostunut olen 90hz:n näytöstä. Etukameran käytännöllisyys ja sormilukituksen toimivuus/parannus 6T mallista ovat ovat oikeastaan ainoat kysymysmerkit. 

Vastaa