peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
57341 Jäsentä
160369 Kirjoitusta

Telia yhteisö on nyt myös laiteyhteisö

Lue lisää
Yhteistyössä OnePlus

Voita ja testaa Samsung Galaxy A80 (15.7.-28.7.2019)

Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎16-07-2019
Kirjoituksia: 1
31/139

Vs: Voita ja testaa Samsung Galaxy A80

Puhelimen moderni design hivelee silmiä. Pyöreät muodot, kestävä akku ja amoled-näyttö lisäävät varmasti käyttömukavuutta. Odotan puhelimelta toimintavarmuutta ja akunkestoa. Nämä ovat kohdallani puhelimen tärkeitä ominaisuuksi.

0 tykkäystä
Uusi jäsen
Kirjoituksia: 2
32/139

Minulle tärkeintä on keskustelu videon välityksellä viittomakielisten kuurojen kanssa. toinen seikka mikä tulee mieleen, että saa estettyä mainossoitot yhdellä klikkauksella tai jollain tapaa sulkea ne mainossoitot pois. Eihän kaikki muutkaan tykkää että soitellaan esim. lehtitilauksen takia vaikkapa työaikaa häiriten. Myös tunnistus ulkomaan puheluille, eli voi määritellä ne roska/huijauspuhelut pois. Tästä on monet kuurot valittaneet, kun heille soitellaan mainoksia. He eivät vastaa niihin, kun eivät kuule! Heillä kuitenkin on tuo puhesoitto mahdollisuus päällä, kun vk-tulkki voi heidän puolestaan tarvittaessa soittaa puhelimella.  Lisäksi omalta kohdaltani toivoisin hieman isompia näppäimistöä nakkisormille, eli suuntamismahdollisuus. Mulla tahtoo usein a-kirjain muuttua s-kirjaimeksi kuten jokin muukin ja korjaus on turhauttavaa tekstiviesteissä ja muussa viesteissä. Akku saisi kestää pitempään. Lisäksi mahdollisuus siirtää valokuvien lisäksi muut tiedostot, kuten muistio ym. suoraan kannettavaan talteen. (tätä ei mun nykyisessä äly Samsungissa ole). Toisaalta voisi olla myös mahdollisuus, että valokuvat ja tiedot voi kännystä siirtää muistitikulle ja muistitikulta sitten kannettavaan käsiteltäväksi tai talteen.

0 tykkäystä
Uusi jäsen
Kirjoituksia: 2
33/139

Korjaan: näppäistön suurentamismahdollisuus kirjoittaessa.

0 tykkäystä
Uusi jäsen
34/139

Samsungin kamera kiinnostaa erittäin paljon! Nykyisen iphonen kamera ja kuvanlaatu ovat todella surkeita, mutta Samsungilla otetut kuvat ovat todella hyviä. 

0 tykkäystä
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎23-08-2016
Kirjoituksia: 27
35/139

Näin tämän vehkeen kaupassa, ja se oli ensimmäinen mekaanisella kameralla varustettu puhelin, jota pääsin hipelöimään. Vaikuttava kapistus, jota kiinnostaisi testata, koska:

- kiinnostaa, kuinka mekaaninen osa kestää käyttöä, kulutusta ja pölyä ym.

- älypuhelimet ovat olleet murroksessa, jossa näytöissä on ollut loveja ja reikiä ja pisaroita, mutta haluaisin itse kattavimman näyttökokemuksen, ja kulmikkaita näyttöjä ei ole enää kuin halvemmissa malleissa, tosin tässä lievästi pyöristetyt kulmat

- nykyinen Samsungin puhelin on julkaistu 3,5 vuotta sitten, joten haluaisin nähdä, kuinka uusi One UI toimii

- tämä olisi myös ensimmäinen puhelimeni ilman kuulokeliitäntää, mutta olen siirtynyt hiljattain käyttämään enemmän Bluetooth-kuulokkeita. Langatonta lataustakaan ei ole tullut käytettyä paljon, joten näiden ominaisuuksien puuttuminen ei haittaisi

- olen muuttamassa pääkaupunkiseudulle ja aloittamassa uuden työn, joten Dual-SIM-korttipaikalle olisi myös hyvin käyttöä, ja mielenkiintoista seurata ison akun akunkulutusta kahdella kortilla. Mikäli akku hupenisi, haluaisin mitata pikalatauksen nopeutta arkipäiväisissä tilanteissa pelastamassa virransaannin.

- valokuvaamiseen haluaisin myös uutta perspektiiviä laajakulmalinssillä, jota voi hyödyntää niin selfieissä kuin pääkaupungin arkitehtuurin katukuvauksessakin. Selfiehin myös haluan saman kuvanlaadun kuin takakameroihin, mikä hoituisi kääntyvällä ja tarkentavalla kameralla. Harvassa mallissa etukamerassa on automaattitarkennusta, saati sitten optista kuvanvakautusta.

Näiden asioiden valossa lähtisin ilolla jakamaan kokemukseni Samsungin uutukaisesta!

0 tykkäystä
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎09-07-2019
Kirjoituksia: 3
36/139

Eniten itseäni kiinnostaa suorituskyky ja sen vaikutus akunkestoon. Nykyisen A50:seni ero A80:seen on prosessorin ja gpu:n vaihdoksella, koska nyt siirrytään käyttämään tunnetumpaa ulkopuolisen valmistajan rautaa (qualcomm) kun tähän mennessä Samsung on käyttänyt omia tökkivän tuntuisia neliydin-prosessoreitaan sekä heikompaa grafiikkapiiriä, joiden akun kulutus on ollut naurettavalla tasolla. Esim. pelatessa täysi lataus kestää hädin tuskin paria tuntia vaikka luurissa on 4000mah akku. Jopa vanha Iphone 5s jaksoi pidempään puolta pienemmällä akkukapasiteetillaan.

Suoraansanottuna käyttämäni A50 on ollut pettymys ja mielelläni ottaisin testiin vertailukohteeksi ulkopuolisesti samanlaisen, mutta täysin uudistetulla moottorilla varustetun puhelimen.

0 tykkäystä
Uusi jäsen
37/139

Ennen Oneplus-puhelimiin siirtymistä olin vannoutunut Samsungin käyttäjä, joten olisi mielenkiintoista nähdä, olisiko taas leirin vaihdon aika. Oneplussassa olen pitänyt erityisesti pikalatausominaisuudesta, joten A80:n superpikalatausominaisuus kiinnostaa. Kännykkää tulee myös käytettyä paljon, joten kestävä 3700 mAh akku kuulostaa myös hyvältä. Kaikkein kiinnostavinta todennäköisesti on kumminkin kamera, sillä sekä kääntymismahdollisuus että kolme erillistä (ja erilaista) kameraa kiinnostavat.

0 tykkäystä
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎30-04-2015
38/139

Olen jo jonkin aikaa etsinyt korvaajaa 2v vanhalle Samsung Galaxy S8:lle.

Tässä voisi olla hyvä korvaaja sille.

Eniten kiinnostaa uudessa A80:ssä akun kesto, sekä tuo uusi kamera-innovaatio. Olisi erittäin  mielenkiintoista päästä testaamaan uutta laitetta.

0 tykkäystä
Highlighted
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎05-10-2016
Kirjoituksia: 10
39/139

Hei!

Voi että, onpa puhelin ladattu huippuomaisuuksilla! 

Sopivasti onkin loma tuona ajankohtana niin pääsisi hyvin testaamaan ja eri paikkoihin. Eiten odotan puhelimelta varmastikin kameran monipuolisia toimintoja. Mutta jo se, että saa puhelimen hypisteltäväksi on se juttu, mistä kaikki lähtee! Tätä olisi ilo testata! 

Minun mukana puhelin pääsisi mm. kesätapahtumiin, vaelluksille, patikointireissuille, veneretkille, Asuntomessuille, kesäteatteriin ym Hymiö Onnellinen

Hyvää kesän jatkoa!

0 tykkäystä
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎11-05-2018
40/139

Moikka,

Eniten uudemman sukupolven puhelimesta odotan kyllä näyttöä.. Omassa S7 edgessä alkaa olemaan jo sen verran vanhanaikainen näyttö, että uuden puhelimen räplääminen ja näytön katselu tuntuu samalta kuin laittaisi likinäköisenä lasit päähän.

Ulkonäköhän tuossa a80 mallissa on viimeisen päälle. Näyttö ilman kameran lovea vaikuttaisi olevan se seuraava "juttu" ja todella hienoltahan se näyttää.

Lisäksi on tietysti _pakko_ päästä testaamaan tuota kääntyvää kameraa. Monta videota aiheesta kyllä nähnyt, mutta ei arvostelujen/videoiden katsominen tietenkään vedä vertoja omakätiselle kokeilulle.

En osaa sanoa mikä näistä kolmesta mainitusta on se minun eniten odottama juttu.. Ehkä kuitenkin se kamera, koska samanlaista ei taida juurikaan muista puhelimista löytyä.. Hymiö Onnellinen

0 tykkäystä