Koronauutisia maailmalta televisiossa


Kunniamerkki +9

Hei

Aloitan tästä aiheesta, koska kukaan muu ei ole jo sitä tehnyt. Käytän Telian maksullisia kaapelikanavia apuna, jos voidaan käyttää niitä tiedon hankinaa. Sellaisia ovat

 

Euronews, BBC World News, CNN, Al Jazeera, NTV World News (englanti),

SVT1 HD, SVT2 HD, TV4 (ruotsi),

Das Erste, 3Sat (saksa),

TV5 Monde, France 2, Arte (ranska),

Canal 24 horas, TVE International (espanja),

ETV (viron kieli) ja

Channel One Russia (venäjän kieli).

 

Monet näistä on nähtävissä myös suoraan tietokoneella netistä. Telia on uutiskanavien tarjonnallaan hyvin kansainvälinen! (Näiden lisäksi löytyy monia Telialta puuttuvia kansainvälisiä televisiokanavia, joita en luettele erikseen.)

 

Tämä on uuden viestiketjun aloitus. Nyt päästään varsinaiseen asiaan eli "koronauutisiin maailmalta".

 

 


4 kommenttia

Kunniamerkki +9

Alotan mielenkiitoisella uutisviedolla, jonka löysin tänään aamulla. Se on BBC:n tuotantoa ja englannikielinen. Koska minun on vaikea ymmärtää nopeasti puhuttua englantia, arvostan suuresti kielen on-line tekstitystä eli tekstitys seuraa puheen nopeutta suurin piirtein.


 


Näkemäni video koskee Koronavirusta Iso-Britanniassa ja kestää 6 minuuttia.


 


Kopioi osoite selaimeesi maalaamalla, jos se ei käynnisty tässä viestissä. Siinä on hyvää ja tärkeää asiaa.


 


Edit MinnaLN: Linkki upotettu kommenttiin.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Kyllä minulla ainakin käynnistyi video puhelimessa tuon linkin kautta ja katsoin sen. Kiitos tästä uutisesta!

Kunniamerkki +9
Hide content

Hei
Halusin katsoa tilannetta Virossa "tänään". Menin sivustolle news.etv.ee iPadin selaimella.

Sain tietoa: 1865 tartuntaa, 67 kuollut koronan takia, 26 sairaalahoidossa ja 82 000 testiä on tehty Virossa.

Poisjärjestelyn tietoja ja helpotuksia aikaisemmista rajoituksista kerrottiin. Näytettiin kartta, jossa sairauksien ilmaantuvuus oli eri väreillä alueittain kuvattu.

Tallinnan uimarannat avataan 1. kesäkuuta.

Alkoholin tarjoilu ravintoloissa sallitaan myös klo 22 jälkeen tästä lähtien Virossa. Ravintolat avattiin muuten 11. toukokuuta alkaen Virossa.

Suuret ylesötpahtumat on toistaiseksi kielletty Virossa. Museot avataan 1. kesäkuuta alkaen. Matkailusääntöihin ulkomailta tulee muutoksia 1. kesäkuuta alkaen.

Näin se tiedonhankinta käy!

Kunniamerkki +9

Katsoin mitä Ruotsin televisio SVT tarjoaa virustilanteesta. 

 

www.svt.se

Aukeaa uutisten alkusivu. Valitsin kohdan:

 

Just nu. Senaste nytt om coronaviruset. Läs mer

Aukeni paljon tietoa sisältävä sivu. Koska olen hakemassa uusinta päivittäistä tietoa Ruotsin tilanteesta valitsen:

 

Många svar finns hos Folkhälsomyndigjheten

Monista tarjotuista vaihtoehdoista valitsin:

 

Statistik & rapportering

Valitsin monesta vaihtoehdosta vasemmalta reunalta:

 

Covid-19

Aukesi hakemani sivu otsikolla"Begräftade fall i Sverige - daglig uppdatering". On mahdollisuus kuunnella tiedot ääniviestinä. Valitsen kuitenkin kohdan:

 

Daglig statistik vardagar - Ingång för Crome, Edge, Safari, Firefox

Täältä löytyivät minua kiinnostavat tiedot. Esillä on graafisia pylväsdiagrammeja tutuista asioista kuten Suomessakin on tapana. Tiedot ovat laajempia ja täsmällisempiä, koska kyse on tutkimuslaitoksesta.

 

Osoittamalla vasemmalla aivan alareunassa olevia nuolia vasemmalle tai oikealle saa kötevösti vaihdettua uusia aihepiirejä asiasta.

 

PS. Olen utelias ja haen tietoja päivittäin eri asioista.

Vastaa