Kuvien ja videoiden siirto kännykästä tietokoneelle langattomasti

  • 22 January 2018
  • 3 kommenttia
  • 8 katselukertaa

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

Oletko tutustunut jo uuteen Scan Transfer -ohjelmaan? Tivi.fi vinkkasi kätevästä ohjelmasta, jolla kuvien siirto onnistuu älylaitteesta tietokoneelle (Windows) langattomasti. Riittää siis että puhelin tai tabletti sekä tietokone ovat samassa wifi verkossa. Homma toimii QR koodin kautta ja ainakin uusin iOS tunnistaa tuon koodin ilman että tarvitsee erillistä qr lukusovellusta ladata. Näppärää tässä on myös se että kuvien lataaminen eri laitteista onnistuu samanaikaisesti. Lomareissuilla kuvia on yhden jos toisenkin perheenjäsenen kännykässä. Ne kun on kiva saada reissun jälkeen samaan nippuun niin tällähän se hoituisi.


 


Olisinpa ollut tästä tietoinen viime viikolla niin olisin testaillut kun otin uuden puhelimen käyttöön ja siirsin vanhoja kuvia koneelle. Vaikuttaa melko helpolta. Mitä ohjelmaa tai systeemiä itse tapaat käytät kuvien siirrossa?


3 kommenttia


@Merja_J kirjoitti:

 


Olisinpa ollut tästä tietoinen viime viikolla niin olisin testaillut kun otin uuden puhelimen käyttöön ja siirsin vanhoja kuvia koneelle. Vaikuttaa melko helpolta. Mitä ohjelmaa tai systeemiä itse tapaat käytät kuvien siirrossa?




Eihän niitä mihinkään siirtää tarvitse, kun puhelimen kuvat synkronoituvat automaattisesti Onedriveen, joka taas näkyy kansiona windowsissa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Minulla on käytössä Google Kuvat sovellus jopa iPhonessa ja monessa laitteessa myös Microsoft OneDrive. Näiden pilvipalveluiden kautta saan kuvat, videot ym. siirrettyä/avattua muissa laitteissa.


Myös Whatsapin kautta tulleet kuvat ja videot siirtyvät kätevästi talteen pilveen (pilvipalveluun siis).


Joskus olen käyttänyt bluetoothia, mutta se on ollut aika hidasta. Aika paljon on tärkeiden muistojen ym. varmuuskopiota myös ulkoisella kovalevyllä, vanhojen tietokoneiden kovalevyillä ja muistikorteilla/muistitikuilla.


Saas nähdä tulisiko käytettyä tuota uutta ohjelmaa ;)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

Itse olen jotenkin niin "neuroottinen" noiden kuvien kanssa että ne on tallessa useammassa paikassa. Osa dropboxilla, osa google kuvissa, puhelimen kuvat icloudissa ja lisäksi vielä ulkoinen kovalevy jossa myös normi kameralla otetut kuvat :smileyembarrassed: Vähempikin vois ehkä riittää.

Vastaa