PALAUTE Telian uudesta liberaalista linjasta

  • 28 March 2017
  • 3 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Hei.
Sonera muuttui Teliaksi, mutta muuttuiko samalla valitettavasti perinteiset suomalaiset perhearvotkin enemmän liberaalimman Ruotsin suuntaan?

 

Omistan parikin Soneran liittymää, mutta nyt on laitettava vakavasti harkintaan tahdonko tukea tällaista yritystä, joka selvästi ottaa kantaa levittämällä tätä samaa homopropagandaa, joka on jo valitettavan tuttua muustakin liberaalista mediasta. Pääsivullakin pyörivässä mainoksessanne heitetään terveet perhearvot romukoppaan. Eikö lapsen oikeudetkaan enää merkitse mitään? Todella surullista.

 

Onko tämä todella nykyinen kantaa ottavaa linjanne, vai olisiko asiaa vielä mahdollista muuttaa? Suurimmalle osalle kansasta perhearvot ja lapsen etu ovat tinkimättömiä arvoja, otatte aika suuren riskin kun lähdette ajamaan pelkästään liberaalien pääkaupunkilaisten arvoja.


Ystävällisin terveisin,
Petri Tolvanen

j.k.

Lähettäkää muutkin palautetta asiasta: https://www.telia.fi/asiakastuki/lomakkeet/yhteydenottopyynto


3 kommenttia

Tervetuloa yhteisöön @PetriV1981 ja kiitos palautteestasi!


 


Meistä rakkaus kuuluu kaikille. Rakkaus on rakkautta.Tasa-arvoinen avioliittolaki astui Suomessa voimaan 1.3.2017, ja on siten lainvoimainen linja maassamme, ja meidän mielestämme positiivinen asia. Olemme avarakatseisia, inhimillisyyttä ja kanssaihmisten kunnioittamista edistävien arvojen puolesta puhuva brändi.


Ikävää että viestimme ihmisten välisten yhteyksien rakentamisesta suututtaa sinua. Jos päätät lähteä, toivotamme sinulle kaikkea hyvää ja tervetuloa takaisin milloin tahansa! Jos kuitenkin vielä päätät pohtia asiaa, kurkkaa uudet liittymävaihtoehdot täältä

Olen yhä yllättyneempi vahvasta kannastanne asiaan. Oletin tähän asti, että Soneran, nykyisen Telian, päätarkoitus on tarjota liittymiä ja palveluita heidän asiakkailleen. Tarjota sitä mitä asiakkaat tarvitsevat. Mutta nyt tahdotte selvästikin olla jonkinlainen poliittinen, yhden mielipiteen alle menevä järjestö tai brändi, kuten itse mainitsette.

 

Lapset eivät ole maksavia asiakkaitanne, siksikö tahdotte olla jyräämässä lapsen oikeuksia? Jotenkin "kiintiöhomopari" olisi vielä mennyt mainonnassanne läpi, mutta kun siihen tuodaan syytön lapsi on asia paljon vakavampi. Lapsella on perustava tarve äitiin ja isään, eikä tätä voi valhetta levittämällä toiseksi muuttaa.

 

Valhetta on myös se seikka, että suvaitsevaisuus olisi yhtä kuin rakkaus. Suvaitsevaisuus johtaa lopulta joko kaiken hyväksymiseen tai jonkinasteiseen suvaitsemattomuuteen. Se on usein rakkauden irvikuva, mitään vastuuta ei kanneta. Monille kaiken suvaitseville se toimii henkilön oman egon pönkittäjänä, saa kokea itsensä jotenkin paremmaksi ja muille kelpaavaksi.

 

Itse pidän homoseksuaaleja arvokkaina, tasavertaisina ihmisinä. Mielestäni homoseksuaalisuuden harjoittaminen ei ole oikein ja eroottinen rakkaus kuuluu vain naisen ja miehen välille. Muualla se luo tuhoa ihmisissä. Ei minulla kuitenkaan ole mitään oikeutta puuttua aikuisten elämään tai pakottaa toisia ajattelemaan samoin kuin itse ajattelen. Tätähän valtamedia tänä päivänä vaatii, eikä se ole rakkautta vaan pakottamista. Lapsi ei kuitenkaan voi puolustaa omia oikeuksiaa, siksi se on aikuisten tehtävä.

 

Mainitsemaasi rakkautta on monenlaista: kiintymysrakkautta (storge), ystävyysrakkautta (filia), romanttista/eroottista rakkaustta (eros) ja ansaitsematonta Jumalan täydellistä rakkautta (agape). Rakkautta on uskaltaa antaa rajoja ja ohjata ihmisiä oikeaan suuntaan, ei se että sallii "rakkauden" nimissä kaiken. Mihin Telia on vetänyt rajat esim. seksuaalisuuden toteuttamisessa vai onko niitä?

 

Mietityttää myös, että millaistahan on toimia yrityksessänne, jos ajattelee asioista täysin eri lailla kuin on brändinne yleinen kanta? Onko vapautta ilmaista asiakkaille myös eroava kanta?

 

Valheella kun on tapana ensin vaatia tasa-arvoinen asema totuuden rinnalla ja lopulta lopettaa totuuden suvaitseminen kokonaan.

 

Itse koen, etten tällaisen suvaitsevaisuuden ja mielestäni valherakkauden nimissä ratsastavan yrityksen seurassa voi matkaa jatkaa vaan etsin palveluni toisaalta. Harmi sinänsä, kun se mitä teiltä kaipasin, nettiliittymät, ovat toimineet ihan ok.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

 



@PetriV1981 kirjoitti:

Olen yhä yllättyneempi vahvasta kannastanne asiaan. Oletin tähän asti, että Soneran, nykyisen Telian, päätarkoitus on tarjota liittymiä ja palveluita heidän asiakkailleen. Tarjota sitä mitä asiakkaat tarvitsevat. Mutta nyt tahdotte selvästikin olla jonkinlainen poliittinen, yhden mielipiteen alle menevä järjestö tai brändi, kuten itse mainitsette.


 


Lapset eivät ole maksavia asiakkaitanne, siksikö tahdotte olla jyräämässä lapsen oikeuksia? Jotenkin "kiintiöhomopari" olisi vielä mennyt mainonnassanne läpi, mutta kun siihen tuodaan syytön lapsi on asia paljon vakavampi. Lapsella on perustava tarve äitiin ja isään, eikä tätä voi valhetta levittämällä toiseksi muuttaa.


 


Valhetta on myös se seikka, että suvaitsevaisuus olisi yhtä kuin rakkaus. Suvaitsevaisuus johtaa lopulta joko kaiken hyväksymiseen tai jonkinasteiseen suvaitsemattomuuteen. Se on usein rakkauden irvikuva, mitään vastuuta ei kanneta. Monille kaiken suvaitseville se toimii henkilön oman egon pönkittäjänä, saa kokea itsensä jotenkin paremmaksi ja muille kelpaavaksi.


 


Itse pidän homoseksuaaleja arvokkaina, tasavertaisina ihmisinä. Mielestäni homoseksuaalisuuden harjoittaminen ei ole oikein ja eroottinen rakkaus kuuluu vain naisen ja miehen välille. Muualla se luo tuhoa ihmisissä. Ei minulla kuitenkaan ole mitään oikeutta puuttua aikuisten elämään tai pakottaa toisia ajattelemaan samoin kuin itse ajattelen. Tätähän valtamedia tänä päivänä vaatii, eikä se ole rakkautta vaan pakottamista. Lapsi ei kuitenkaan voi puolustaa omia oikeuksiaa, siksi se on aikuisten tehtävä.


 


Mainitsemaasi rakkautta on monenlaista: kiintymysrakkautta (storge), ystävyysrakkautta (filia), romanttista/eroottista rakkaustta (eros) ja ansaitsematonta Jumalan täydellistä rakkautta (agape). Rakkautta on uskaltaa antaa rajoja ja ohjata ihmisiä oikeaan suuntaan, ei se että sallii "rakkauden" nimissä kaiken. Mihin Telia on vetänyt rajat esim. seksuaalisuuden toteuttamisessa vai onko niitä?


 


Mietityttää myös, että millaistahan on toimia yrityksessänne, jos ajattelee asioista täysin eri lailla kuin on brändinne yleinen kanta? Onko vapautta ilmaista asiakkaille myös eroava kanta?


 


Valheella kun on tapana ensin vaatia tasa-arvoinen asema totuuden rinnalla ja lopulta lopettaa totuuden suvaitseminen kokonaan.


 


Itse koen, etten tällaisen suvaitsevaisuuden ja mielestäni valherakkauden nimissä ratsastavan yrityksen seurassa voi matkaa jatkaa vaan etsin palveluni toisaalta. Harmi sinänsä, kun se mitä teiltä kaipasin, nettiliittymät, ovat toimineet ihan ok.




Mukava kuulla että uusi linjamme herättää ajatuksia. Se on tarkoituskin ja hyvä että kirjoitit omista ajatuksistasi ja näkemyksistäsi.

Tarjoamme edelleenkin sitä mitä asiakkaat tarvitsevat, liittymiä ja palveluita eikä se ole poistunut eikä tule poistumaan minnekään. Meidän mielestämme on kuitenkin tärkeää olla mukana yhteiskunnallisessa keskustelussa ja siten ihmisten elämää koskettavissa asioissa. Emme ota kantaa kenekään tai minkään ryhmän puolesta tai toista vastaan. Nostamme siis esille eri ihmisiä ja heidän ajatuksiaan toisiinsa liittyen.

Olemme avarakatseisia, inhimillisyyttä ja kanssaihmisten kunnioittamista edistävien arvojen puolesta puhuvia.  Toimimme toimialalla jossa meidän yhteyksiä käytetään ihmisten väliseen kommunikaatioon ja tästä syystä haluamme olla mukana rakentamassa parempaa vuorovaikutusta. Me toivotamme kaikki tervetulleiksi meille. Kansalaisuuteen, alkuperään, kieleen, uskontoon, vakaumukseen, ikään tai sukupuoleen katsomatta.

Ollan ystäviä toisillemme, luodaan ja rakennetaan yhteyksiä, ei tuhota niitä :)

Vastaa