TV-kaapelikanavia Budapestissa


Kunniamerkki +9

Hei

Olen nyt Budapestissa lomamatkalla tasoltaan palkitussa hotellissa ”marmara”, jota voinkin samalla suositella tänne matkustaville.

 

Ehkä muistatte vastaavan TV-kokemuksen Lontoosta, josta kerroin vuonna 2019. Budapestin hotelli on kertaluokkaa parempi, joten suoraa vertausta ei voi tehdä. Kun Lontoossa kanavat oli valittu brittiläiselle itselleen niin täällä ne on valittu ensi sijasta hotellin vieraille. Se on hyvä uutinen. Kanavien joukossa ei ollut yhtään Pohjoismaiden TV-kanavaa ymmärrettävästi. Mielestäni ne olivat hyviä,  mutta siinä näkyi Unkariin poliittinen suuntaus ulkomaihin nähden.

 

Tässä on hotellin huoneiden televisiossa nyt näkyvät kanavat  ja kielet:

 

1. CNN englanti.

2. ARD1 saksa.

3. Viva/Comedy Central saksa.

4. TV E Euronews espanja.
5. ERF POP Musiikki saksa.

6. SKY NEWS englanti.

7. Perviy Kanal = ykköskanava venäjä.

8. Al Jazeera arabia.

9. RTL Club viihdettä turkki.

10. M1 unkari.

11. CNN TÜRK turkki.

 

Olen hyvin tyytyväinen kanavien valikoimaan. Paras niistä minulle on ARD1 joka on melkein sama kuin Das Erste Telian MIX-paketissa.


2 kommenttia

Kunniamerkki +9

Tarkennusta ja korjauksia edelliseen:

 

Katsottuani kanavia kauemmin huomasin kaksi kielivirhettä. Kohta 

”Euronews” on ranskankielinen vaikka hotellin opaskirja kertoo sen olevan Espanjan kieltä. Kohtaa ”RTL Club” on unkarinkielinen, vaikka luulin sitä turkinkieliseksi kuten sen viereinen CNN oli.

 

Hotellin huoneen opaskirjassa kerrotuista kanavista 5 ei näkynyt ja kuudes oli vaihtanut kielen. Ilmeisesti hotelli tarkistaa ja tässä tapauksessa vähentää television kanavia joskus.

 

Unkarin matkaa harkitseville kerron lisäksi, että täällä on vähemmän koronatartuntoja nykyään kuin Suomessa. Sää on poutainen ja lämpötila 24 - 28 astetta päivällä. Julkinen liikenne toimii täällä hienosti ja on hinnaltaan edullista. Myös syöminen ulkona on halpaa, jos valitsee ravintolan oikein.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Itse olen käynyt monia vuosia sitten Slovakiassa ja Unkarissa. Tuolloin tuli vain yhtenä päivänä kierreltyä Budapestissa. Kaupungista on jäänyt mieleen lukuisat sillat ja mäki, jossa mm. presidentinpalatsi sijaitsee. Tuolla oli paljon turisteja ja sää oli aurinkoinen.

Vastaa