Yhteisön kaffepöytäkeskustelut


  • Anonymous
  • 0 kommenttia

Tässä ketjussa heittäydytään vapaalla ja keskustellaan milloin mistäkin, jaetaan kuulumisia ja vaikka päivän polttavia uutisia tai ihan mistä kulloinkin haluat milloinkin muiden kanssa jutella. Sana on vapaa mutta sovitaan että jätetään uskonto ja politiikkakeskustelut muualle 😁

 

Muokkaus TeroRe: muokkasin ketjusta Yhteisön vapaamuotoisen kaffepöytäkeskustelun 🙂


573 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Kävimme  kanssa koeajamassa BMW:n hybridin i8:n. Videota ja blogia tulossa joten olkaahan kuulolla :)


 


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Hyvää isänpäivää :)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Testataan yhtä hommaa joten ping , miltä vaikuttaa? :)

Mikähän siinä oli sekaisin?


@TeroRe kirjoitti:

Testataan yhtä hommaa joten ping @pitopeli, miltä vaikuttaa? :)


Toimii kuin junan vessa :)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Olikos täällä drone-harrastajia?


 


Mulla on pitkään sellainen hippuiluttanut ja pari viikkoa sitten päätin sellaisen ostaa kun Rajalassa oli ohittamaton tarjous. Ostin DJI Phantom 3 4K -mallin, lähinnä siksi tuon 4K:n koska siinä on parempi framerate Full HD:lla.


 


On se kiva peli lennättää 🙂 Mutta vaatii paljon treeniä että oppii hallitsemaan kopteria, vaikka siinä on GPS joka pitää kopterin paikallaan jos löysää ohjaimista irti niin tavallaan pehmeiden ja jouhevien linjojen tekeminen on vielä opettelussa :)


 


Jos sinulla on drone niin kerrohan millainen ja laita vaikka Youtube-kanavaa jakoon jos videoitasi on jossain näytillä :)


 


Tässä on minun ensimmäisistä lennoista koottu eka drone-video, saa kommentoida ja antaa vinkkejä :) https://youtu.be/sdKyda8sBVI


 


 

Talvi tässä kiristää otettaan... 

Miten olette ratkaisseet Pokemon Go pelaamisen jatkumisen pakkasessa...?

Sormet ja kädet jäätyy vaikka puhelin jaksaisi hyvin.

Ajattelin itse varustautua kosketusnäyttökynällä, kuinkas muut ?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Smith kirjoitti:

Talvi tässä kiristää otettaan... 


Miten olette ratkaisseet Pokemon Go pelaamisen jatkumisen pakkasessa...?


Sormet ja kädet jäätyy vaikka puhelin jaksaisi hyvin.


Ajattelin itse varustautua kosketusnäyttökynällä, kuinkas muut ?




Tässä hyvä joululahja...


https://www.coolstuff.fi/3-in-1-USB-kadenlammitin :smileyvery-happy:

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Vähän valoa talven pimeyteen. Oulun kaupungin video valofestivaaleilta :)


 


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Huh huh jos on totta!


 


Kyse siis siitä että lapsi ei uskaltanut mennä nukkumaan, sanoo että joku puhuu hänelle öisin. Vanhemmat epäilleet lasta, myöhemmin alkoivat tutkimaan asiaa ja selvisi että joku oli hakkeroinut vauvamonitorin ja sen kautta ilmeisesti puhui lapselle yms yms...


 


Heti herää pari kysymystä:


 


- Mikäs se tällainen vauvamonitori on joka on kytketty verkkoon? Kameran takia?


- Jos tällaiset laitteet yleistyvät - niinkuin kyllä verkkoon liitetyt laitteet ylipäänsä - niin tietoturvasta huolehtiminen on tärkein asia nro 1


 


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Näitä on tapahtunut jo ennenkin ja paljon esim http://www.iltasanomat.fi/digitoday/art-2000000648087.html oli todella törkeä tapaus :smileysurprised:


Itkuhälyttimen/vauvamonitorin oletussalasana kannattaa vaihtaa ja kodin wifi-verkko myös suojata vaihtamalla ainakin se käyttäjätunnus ja oletussalasana.


Myös tälläistä haittaa ollut liikenteessä kun on hakkeroitu kameroita ja itkuhälyttimiä : http://www.ksml.fi/kotimaa/Hakkeroidut-itkuhälyttimet-ja-kamerat-hidastivat-Netflixiä-ja-Spotifya/860056

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@kiisseli67 kirjoitti:

Näitä on tapahtunut jo ennenkin ja paljon esim http://www.iltasanomat.fi/digitoday/art-2000000648087.html oli todella törkeä tapaus :smileysurprised:


Itkuhälyttimen/vauvamonitorin oletussalasana kannattaa vaihtaa ja kodin wifi-verkko myös suojata vaihtamalla ainakin se käyttäjätunnus ja oletussalasana.


Myös tälläistä haittaa ollut liikenteessä kun on hakkeroitu kameroita ja itkuhälyttimiä : http://www.ksml.fi/kotimaa/Hakkeroidut-itkuhälyttimet-ja-kamerat-hidastivat-Netflixiä-ja-Spotifya/860056




No ni, hyvin olin siis kartalla, tuo mainitsemasi vauvamonitorin kaappaus oli jo vuodelta 2013. Tiesin tuon Netflix / Spotify jne. probleemat ja mielikuva oli tästä syystä että tällainen olisi jotenkin uusi ilmiö.


 


Mutta joo, kahvinkeittimien, jääkaappien, pesukoneiden ja vaikka kodeissa käytettävien sääasemien tietoturva-asiat pitää olla kunnossa :/

Yleinen järjenkäyttö salasanojen kanssa ja em. asioiden huomiointi auttaa asiaa. Kun verkkoon päin jotain lähettää niin entistä tarkempi pitää olla turva-asioiden kanssa. Ja jos ei itse tiedä niin ainakin tiedostaa riskit ja varmistaa asiantuntijalta tietoturva-asiat. Ennen kuin striimiä ryhtyy lähettämään. Niinkuin turvavyön tai palovakuutuksen kanssa, etukäteen...

 

Maailmalla tietoturvaa ohjeistettu parantamaan mm. näin .

 

Vanhaa perusasiaa joka näyttää kerta kerran jälkeen unohdetulta. 

Verkkoon kytketyt laitteet vain lisääntyvät joten saattaisi olla kauppiaitten hyvä varmistaa tietoturva-asioiden ymmärrys asiakkaidensa kanssa. Bisneksenkin paikka saattaisi löytyä ...

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Melkoinen tuuli täällä Oulun seutuvilla ja pakkasta ei juuri nimeksikään n. - 2°C. Liukas ajokeli maanteillä.


 



 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Heh, en tiedä oletteko törmänneet mutta itse pongasin tämän Facesta muutama vuosi sitten. Ihan loistavaa sanailua :D


 


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Aijai, kerrankin oli tuuria. Kopteri kyydissä ja satuttiin paikalle josta näkyi komea halo!


 


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hyvää Naistenpäivää!


 


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Hyvää naistenpäivää kaikille naisille myös minun puolestani :)

Kunniamerkki +14

Aiemmin sai monta vuotta kuunnella Cavatinaa kun soitti aspaan, nyt oli tämä hieno kitarakappale korvattu jollain modernimmalla musiikilla, ei hyvä. MItäs muut on mieltä?


@tilasto kirjoitti:

Aiemmin sai monta vuotta kuunnella Cavatinaa kun soitti aspaan, nyt oli tämä hieno kitarakappale korvattu jollain modernimmalla musiikilla, ei hyvä. MItäs muut on mieltä?


Kyllä se Cavatina on parempi.

Täällä mittari näyttää tänään kuutta astetta varjossa,kokoajan pilvistä.

Entä muilla?

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hauskaa Vappua kaikille Telia Yhteisön jäsenille! ??


 


Kunniamerkki +14

Samoin minunkin puolesta, ja tietenkin tasapuolisesti :)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Hauskaa vappua myös minun puolestani 🙂 Me emme harrasta vappuilua sen kummemmin joten harmikseni ei ole mitään kuvaa postata :)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hauskaa vappua vaan!


 


Kyllä se kevät tulee, kun näsiä jo kukkii. Eipä parane tuota kukkaa nuuhkaista tai muutenkaan käsitellä, sen verta myrkyllinen se on.


 


 


 


 

Vastaa