Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
sinivirta124
Uusi jäsen
  • 3 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

tupakoinnin lopettaminen

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

elikkä oon nyt tässä jo yrittänyt lopettaa aika kauvan tupakoinnin. Oon koittanu kaikkia mahollisia nikotiinituotteita ja kaikkee, mutta mikään ei tunnu auttavan! onko kukaan koittanut lopettaa sähkötupakan avulla? Onko siitä ollut apua kellekkään?? Ja miten niissä kun on ne kaikki nesteet ja eri osat, eri vahvuset nesteet ja kaikki, onko se hirveen hankala vempele? katsoin ite netistä näitä: www.siu.fi tai www.paulsaar.com?

T: todella halukas lopettamaan!!

25 vastausta
kiisseli67
Kunniajäsen
  • 2687 custom-general.kudos
  • 4229 custom-general.replies
  • 340 custom-general.solutions

Hei @sinivirta124 ja tervetuloa Klaaniin!

Ensiksi sanon kokemuksesta, että pitää olla oma tahto lopettaa tupakointi ja kova 😉

Minä lopetin tupakoinnin reilu 3 vuotta sitten ja käytin sähkötupakkaa apuna alussa n. 2 viikon ajan. Minulla ei ollut nikotiinia sisältäviä nesteitä ollenkaan siinä, mutta kyllä se silti auttoi alkuun.

Lisäksi käytin apuna xylitol purukumia ja sisu pastelleja sekä reilusti omaa tahtoa. Ennen lopetuksen alkua vähensin tupakointia reilusti eli venyttelin tupakkapaussien välejä mahdollisimman pitkään ja polttelin viimeisenä töpöjä (puolikkaita tupakkeja).

Ei muuta kuin onnea matkaan kohti savutonta elämää 🙂

Tässä vielä hyödyllinen linkki 😉 http://www.e-savuke.com

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
Sekunti
Kunniajäsen
  • 1781 custom-general.kudos
  • 2333 custom-general.replies
  • 180 custom-general.solutions

@kiisseli67 kirjoitti:

Hei @sinivirta124 ja tervetuloa Klaaniin!

Ensiksi sanon kokemuksesta, että pitää olla oma tahto lopettaa tupakointi ja kova 😉

Minä lopetin tupakoinnin reilu 3 vuotta sitten ja käytin sähkötupakkaa apuna alussa n. 2 viikon ajan. Minulla ei ollut nikotiinia sisältäviä nesteitä ollenkaan siinä, mutta kyllä se silti auttoi alkuun.

Lisäksi käytin apuna xylitol purukumia ja sisu pastelleja sekä reilusti omaa tahtoa. Ennen lopetuksen alkua vähensin tupakointia reilusti eli venyttelin tupakkapaussien välejä mahdollisimman pitkään ja polttelin viimeisenä töpöjä (puolikkaita tupakkeja).

Ei muuta kuin onnea matkaan kohti savutonta elämää 🙂

Tässä vielä hyödyllinen linkki 😉 http://www.e-savuke.com

Tämän lisäksi plussana voidaan pitää oma terveyden koheneminen eli käytännössä esim. kurkun limaisuus ja hengästyminen vähenee - ja tottakai tuo samalla säästöä monelta eri saralta Hymiö Erittäin onnellinen

Pitää vain löytää oma juttu ja tahto. Oli se sitten purukumi, pastilli, kahvi, tee tai suklaa 🙂

¸¸.•*¨*•♫Telia 5G lähettiläs 2021¸¸.•*¨*•♫
"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich
JJP63
Uusi jäsen
  • 2 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies

Itse olen nyt juuri tupakanvieroitus ryhmässä sairaalassa, alussa näimme useammin, ja pikkuhiljaa käynnit sitten vähenevät, tällä tavalla olen ollut ilman nyt 2kk ja käyttämällä korvausvalmisteita ja omalla tahdolla. Sähkötupakasta ei ole mitään tietoa, onko haitallisempaa kuin jopa tupakka, koska tutkimustuloksia ei ole, joten sitä en kannata. 

Oma tahtosi ei ole vielä tarpeeksi vahva, jos et edes korvausvalmisteilla ole päässyt irti, itselläkin todella vaikeeta välillä, mutta ryhmästä saaduilla tiedoilla olen pärjännyt hyvin, korvausvalmisteiden käytöstä sen verran, että niitä pitää käyttää tarpeeksi, että vaikuttavat, itselläni 24/7 laastari ja lisäksi imeskelytabletit.

Sekunti
Kunniajäsen
  • 1781 custom-general.kudos
  • 2333 custom-general.replies
  • 180 custom-general.solutions

@JJP63 kirjoitti:

Itse olen nyt juuri tupakanvieroitus ryhmässä sairaalassa, alussa näimme useammin, ja pikkuhiljaa käynnit sitten vähenevät, tällä tavalla olen ollut ilman nyt 2kk ja käyttämällä korvausvalmisteita ja omalla tahdolla. Sähkötupakasta ei ole mitään tietoa, onko haitallisempaa kuin jopa tupakka, koska tutkimustuloksia ei ole, joten sitä en kannata. 

Oma tahtosi ei ole vielä tarpeeksi vahva, jos et edes korvausvalmisteilla ole päässyt irti, itselläkin todella vaikeeta välillä, mutta ryhmästä saaduilla tiedoilla olen pärjännyt hyvin, korvausvalmisteiden käytöstä sen verran, että niitä pitää käyttää tarpeeksi, että vaikuttavat, itselläni 24/7 laastari ja lisäksi imeskelytabletit.

Yritys oli hyvä lapsena, mutta se jäi vain muutamaan tupakkaan minulla. Jokaisella ihmisellä on erilainen riippuvuus asioihin ja irrottautuminen voi olla todella haasteellista etenkin jos siihen ei ole omaa motivaatiota ja tahtoa tehdä.

¸¸.•*¨*•♫Telia 5G lähettiläs 2021¸¸.•*¨*•♫
"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich
paavalipohja
Kommentaattori
  • 9 custom-general.kudos
  • 30 custom-general.replies

Mitä tähän osaa sanoa? Täytän seuraavaksi 60, aloitin tupakoinnin varmasti alta 10n vanhana. Tällä hetkellä olen ollut polttamatta reilut 7 vuotta. Kun poltin, niin meni 2 askia päivässä, kun otin, niin kenties enemmän.

Ostin tupakat venäjältä, ja viimeinen satsi oli 10 kartonkia. Päätin että ne poltan ja lopetan..näin kävi. En ottanut nicoretta, en sisua, en purukumia..päätin vaan että lopetan. Näin pitää sinunkin tehdä, se ei ole edes vaikeaa.

Jos minä voin lopettaa, kun olen polttanut kymmeniä vuosia ja lopussa pari askia päivässä, niin voit sinäkin.

Tee se.

tw103
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies

Moro

Tulee hieman myöhään vastaus ketjuun. Mene terveyskeskukseen ja kerro päivystäjälle halusi lopettaa tupakanpoltto. Pääset varmaan jonkun terveydenhoitajan haastatteluun. Hän kartoittaa tilanteen ja luultavasti pyytää lääkärin määräämään champix nimistä lääkettä. Itsellä kuuri takana ja reilu 5kk polttamatta. Yksi haittapuoli lääkkeessä on, maksaa hieman alle 200 euroo.

KosovonMamma81
Kommentaattori
  • 16 custom-general.kudos
  • 40 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Todella kalliita ne tabletit ja luinpas haittavaikutuksia ( itsemurha ajatukset kasvaa) 
ei kuulosta hyvältä. vaihda ensin sähkötupakkaan ja vähitellen laimennat seosta ja sekin auttaa kun syöt samalla jotain tosi vahvaa salmiakkia niin se saa tupakan maistumaan tosi pahalta,ei hetkeen tee mieli polttaa. itse tässä olen lopettamassa,länttäsin vissiin vahvimman laastarin ja voi helkutti että tuli paha olo,oksetti ja tuskahiki puski päästä ku niagaran putous 😄 

~Vallitkoon sananvapaus somessa ~
tilasto
Kunniajäsen
  • 1069 custom-general.kudos
  • 1363 custom-general.replies
  • 101 custom-general.solutions

@KosovonMamma81 kirjoitti:

Todella kalliita ne tabletit ja luinpas haittavaikutuksia ( itsemurha ajatukset kasvaa) 
ei kuulosta hyvältä. vaihda ensin sähkötupakkaan ja vähitellen laimennat seosta ja sekin auttaa kun syöt samalla jotain tosi vahvaa salmiakkia niin se saa tupakan maistumaan tosi pahalta,ei hetkeen tee mieli polttaa. itse tässä olen lopettamassa,länttäsin vissiin vahvimman laastarin ja voi helkutti että tuli paha olo,oksetti ja tuskahiki puski päästä ku niagaran putous 😄 

Juu, niin se bupropionihydrokloridi on aika kallis kyllä, kauppanimellä Zyban tuota ainakin myydään.

Itse olen noita 4mg Nicotinell purukumeja käyttänyt nyt parisen viikkoa, niitä menee se paketti päivässä. Tuotahan on tarkoitus pikkuhiljaa sitten vähentää, ja pidentää ottoväliä.

Sähköröökiä kokeilin joskus vuosia sit, mut ei oikein napannu. Samoin nuuskalla pystyy toki lopettaa, mutta sitten saattaa se riippuvuus tulla siihen. Kokemusta on 😄

eth1.fi

Kaikki oikeudet pidätetään
All rights reserved

kiisseli67
Kunniajäsen
  • 2687 custom-general.kudos
  • 4229 custom-general.replies
  • 340 custom-general.solutions

Tai sitten yksinkertaisesti vähentämällä tupakointia ensin venyttäen tupakkitaukojen väliä, sitten puolikkaita "töpöjä" eikä osta enää uutta askia/toppaa. Kun tupakit on loppu niin loppuu tupakointi, sitten joutuu vähän aikaa käyttämään korvaustuotteita (purkkaa, suihketta, laastaria, imeskeltäviä tabletteja tai sähkösavuketta) kunnes pääsee irti tavasta.

Itse onnistuin 4 vuotta sitten vähentämällä ja 2 viikkoa sähkötupakkaa "tupruttelemalla"(ei sisältänyt nikotiinia ollenkaan, ainoastaan oli full flavour maku muistaakseni ja ihan kotimaisesta marketista tuotteen ostin) lopettamaan tupakinpolton kokonaan 😎

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
Tämän osion uusimmat keskustelut