4G mokkula Ubuntu -kannettavaan

  • 30 December 2016
  • 2 kommenttia
  • 40 katselukertaa

Soneran 4G mokkula pitäsi saada toimimaan kannettavassa, mutta tarvitsee asetuksissa mokkulan salasanan. Onko se sama kuin IMEI -koodi? Mistä ja miten salasanan saa, jos se on kateissa? Toimiiko ko. mokkulua Ubuntu eli Linux -järjestelmässä?


2 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei Kaminiitto ja tervetuloa Klaaniin!


 


Minkäslainen mokkula sinulla on käytössäsi? Yleisimmät salasanat ovat admin ja käyttäjätunnus admin laitteen hallintasivulla (joista se salasana ainakin kannattaa heti vaihtaa vähän vaikeammin arvattavaan turvallisuuden takia) myös itse laitteesta voi löytyä esim takaa se salasana.


Pin koodia jos kyselee niin se on oletuksena 0000.


Riippuu mokkulasta että toimiiko Ubuntussa, minulla ainakin 4G reititin toimii myös Ubuntussa.


@Kaminiitto kirjoitti:

Soneran 4G mokkula pitäsi saada toimimaan kannettavassa, mutta tarvitsee asetuksissa mokkulan salasanan. Onko se sama kuin IMEI -koodi? Mistä ja miten salasanan saa, jos se on kateissa? Toimiiko ko. mokkulua Ubuntu eli Linux -järjestelmässä?



USB tikku, jonka S/N on 3284507998E8 ja IMEI 866 948 018382…. Se on eräs vanhus, jonka Windows 10:n päivityksenä koneen näppäimet lakkasivat toimimasta. Annoin hänelle vanhanläppärini, jossa on Ubuntu 14.04, jolla pääsee internetiin normaalisti. Internet asetuksissa kyseli salasanaa, joka ilmeisesti on tullut mokkulan mukana aikoinaan, en tiedä, kun en ole mukkuloitten kanssa pelannut. Ajattelin seuraavaksi tökätä sen TeleWellin modeemin kylkeen ja yrittää käyttää sen luomaa WiFi kenttää, jospa se aukeisi WiFi key:n avulla, se kun on modeemin kyljessä printattuna.

 

Se tikku ei ole nyt tässä minulla (5 km päässä).

Vastaa