Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
itram
Uusi jäsen
  • 2 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Äänen kaikuminen

Aina kun soitan eräälle tuttavalle, jolla on Telia liittymä, kuulen oman ääneni taustalla. Kun soitan muihin numeroihin kaikua ei ole. Myös muutkin, jotka soittavat tuttavalleni  kuulevat oman äänensä. Mistähän tässä on kysymys? Tuttavallani on Honor 8 LTE jossa on Telian liittymä. Hän asuu Sysmän ja Hartolan rajamailla.

Ongelmaa ei esiinny, jos tuttavani on jossain muualla kuin kotonaan.

5 vastausta
KaPetri
Telialainen
Telialainen
  • 100 custom-general.kudos
  • 534 custom-general.replies
  • 49 custom-general.solutions

Hei @itram ja tervetuloa Telia yhteisöön!

 

Viankuvauksen perusteella suosittelisin, että tuttavasi olisi meihin yhteydessä häiriöilmoituksen jätön merkeissä. Kuulostaa kuvauksen perusteella häiriö johtuvan verkosta. Toki tässä olisi vielä hyvä asiasta varmistua ja testata toisella laitteella toistuuko tilanne.

 

Häiriöilmoituksen voi meille helpoiten jättää telia.fi sivuston chatin kautta. Tai omien sivujen kautta palvelupyynnöllä.

klontti
Vakiokalustoa
  • 21 custom-general.kudos
  • 105 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Viime vuonna kun Madeiralta soitti, täällä suomen päässä mulla mun oma puhelin kaiutti oman puheeni niinkuin vastapuoli olisi miettinyt joka sanan minkä sanoin. 

Virosta kun viime vuonna soitti, mun oma puhelin täällä suomen päässä sipisi oman puheen tahdissa, niinkuin vastapuolen päässä joku sipisisi soittajan kanssa.

Tuli vaan mieleen, kiertäisikö puhelut välillä jotain outoa reittiä (vakoilukaskukset??)

 

itram
Uusi jäsen
  • 2 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@itram  kirjoitti:

Aina kun soitan eräälle tuttavalle, jolla on Telia liittymä, kuulen oman ääneni taustalla. Kun soitan muihin numeroihin kaikua ei ole. Myös muutkin, jotka soittavat tuttavalleni  kuulevat oman äänensä. Mistähän tässä on kysymys? Tuttavallani on Honor 8 LTE jossa on Telian liittymä. Hän asuu Sysmän ja Hartolan rajamailla.

Ongelmaa ei esiinny, jos tuttavani on jossain muualla kuin kotonaan.


Moi!

Olen tutkinut asiaa enemmän, mutta soittaessani tuohon ongelmapuhelimeen, kaiku kuuluu riippumatta siitä, missä puhelin on. Tuttavani vastasi vanhaan Lumiaan tulleeseen puheluun ilman ongelmaa. Kenelläkään muilla tätä ongelmaa ei ole, joten ongelma lienee puhelimessa. Olen ottanut yhteyttä Huaweihin.

 

PiaJo
Telialainen
Telialainen
  • 203 custom-general.kudos
  • 827 custom-general.replies
  • 67 custom-general.solutions


@itram  kirjoitti:

@itram  kirjoitti:

Aina kun soitan eräälle tuttavalle, jolla on Telia liittymä, kuulen oman ääneni taustalla. Kun soitan muihin numeroihin kaikua ei ole. Myös muutkin, jotka soittavat tuttavalleni  kuulevat oman äänensä. Mistähän tässä on kysymys? Tuttavallani on Honor 8 LTE jossa on Telian liittymä. Hän asuu Sysmän ja Hartolan rajamailla.

Ongelmaa ei esiinny, jos tuttavani on jossain muualla kuin kotonaan.


Moi!

Olen tutkinut asiaa enemmän, mutta soittaessani tuohon ongelmapuhelimeen, kaiku kuuluu riippumatta siitä, missä puhelin on. Tuttavani vastasi vanhaan Lumiaan tulleeseen puheluun ilman ongelmaa. Kenelläkään muilla tätä ongelmaa ei ole, joten ongelma lienee puhelimessa. Olen ottanut yhteyttä Huaweihin.

 


Tämä kuulostaa tosiaan lähinnä laitepuolen hämmingille. Tällaisissa tapauksissa kannattaa testata toinen laite, miten se reagoi. Samalla pystyy rajaamaan verkon / laitepuolen häiriön kummassa vika. 

itram
Uusi jäsen
  • 2 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@KaPetri  kirjoitti:

Hei @itram ja tervetuloa Telia yhteisöön!

 

Viankuvauksen perusteella suosittelisin, että tuttavasi olisi meihin yhteydessä häiriöilmoituksen jätön merkeissä. Kuulostaa kuvauksen perusteella häiriö johtuvan verkosta. Toki tässä olisi vielä hyvä asiasta varmistua ja testata toisella laitteella toistuuko tilanne.

 

Häiriöilmoituksen voi meille helpoiten jättää telia.fi sivuston chatin kautta. Tai omien sivujen kautta palvelupyynnöllä.


Hei!

Kaikumisongelma ei näytä johtuvan SIM-kortista vaan Honor Lite 8-puhelimesta. Tosin siinä oli huono SIM-kortti mikä ei toiminut minun puhelimessa. Joten sain teiltä uuden SIM-kortin. Se toimii hyvin omassa ja ongelmapuhelimissa. Mutta ongelmapuhelimen kaiku ei hävinnyt. Joten vika on puhelimessa.

Puhelimessa on vielä takuuta jäljellä, joten yritän saada selville mitä pitäisi tehdä.

Kiitoksia vastauksista.

T:Ilkka