peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
59273 Jäsentä
164257 Kirjoitusta

Telia yhteisö on nyt myös laiteyhteisö

Lue lisää
Yhteistyössä OnePlus

Älykellot - Kokemuksia ja keskustelua

Ex-telialainen
Ex-telialainen
Rekisteröitynyt: ‎17-12-2014
Kirjoituksia: 1 346
11/21

Vs: Älykellot - Kokemuksia ja keskustelua

Eilen sain vihdoin tämän Samsungin Gear S -kellon. Aika cool vehjehän tämä on!

20150715_142337.jpg

Käyttöönotto oli ihan näppärä, ei muuta tarvinnu kuin Bluetoothilla S6 Edgeen kiinni, puhelimeen

asentumaan Gearin sovellus ja ruveta pläräämään

asetuksia ja toiminnallisuuksia. Iltahan tuon kanssa meni leikkiessä ja tutustuessa!

Aamulla kävin salilla ja pääsi Gearikin toden teolla testiin.
Latasin Endomondon sovelluksen laitteeseen, joka mittaa sykkeen lisäksi ajan sekä kaloreiden kulutuksen. Sovelluksessa pystyi valitsemaan painonnoston tätä tarkoitusta varten.

Endomondo vaati toimiakseen bluetoothin, mutta hyvin kantoi, kun salin pukkarissa puhelin oleskeli.

20150715_142410.jpg

S healthin puolelta löytyy myös toiminnallisuudet lenkkejä varten, mm. juoksulle, kävelylle ja pyöräilylle. Mittaa matkat, sykkeet jne.

Itselläni on myös päällä askelmittari, joka mittaa siis päivän aikana kävellyt askeleet, kalorit sekä matkan. Toiminteeseen voi asettaa hälytyksen, jos on ollut esimerkiksi tunnin "passiivinen", eli ei kävellyt. Tavoitteen asetus onnistuu myös! Hymiö Onnellinen

20150715_142424.jpg

Notifikaatiot (mm. Whatsap-viestit, puhelut, sähköpostit ja normiviestit) saapuvat kelloon hienosti ilman, että laite on kytkettynä puhelimeen. Mulla on kellossa Multi-SIM käytössä. Hymiö Onnellinen Vastaaminenkin jokaiseen onnistuu halutessaan. Voi tehdä valmiita vastauspohjia, tai kirjottaa itse. Toimii. Hymiö Onnellinen

Personointiin löytyy runsaasti vaihtoehtoja. Kellontauluja voi ladata älypuhelimen kautta lisääkin. Jo ladattuja tauluja voi hallinnoida kellon kautta myös. Taustavärin ja fontinkin muokkaus onnistuu, sekä kellon että puhelimen kautta. Sovelluksia erilaisiin käyttötarkoituksiin löytyy runsaasti kaupasta.

Mikäli kello tai puhelin hukkuu tai menee piiloon, voi nämä etsiä toisen laitteen kautta. Esimerkiksi puhelin on hukkateillä mutta kello ranteessa, voi valita etsi laitteeni-toiminteen, jolloin puhelin rupeaa hälyttämään. Sama toisin päin! Ihan kätevää ainakin mulle, kun tuppaa puhelinkin olemaan ajoittain ties missä sohvan välissä.

Kaiken kaikkiaan ihan mahtava kello tuntuu olevan! I'm impressed! Hymiö Onnellinen

Paina peukkua jos tykkäsit vastauksesta!

Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
Rekisteröitynyt: ‎12-12-2014
Kirjoituksia: 3 638
12/21

No niin nyt vähän rauhotutaan näiden aparaattien kanssa, minä tahon tällasen kellon myös! Hymiö Erittäin onnellinen

Hyvä ketju, kertakaikkiaan! Me, kenellä tällaista ei vielä ole, saadaan hyviä vinkkejä millainen kannattaisi itselle hankkia, valikoimaa meinaan ilmeisesti riittää aika paljonkin tällä hetkellä?

⎮Telia Yhteisön capitán⎮Apple iPhone XS Max⎮Apple iPad Air 2⎮ Apple TV 4K⎮Apple MacBook Pro⎮

0 tykkäystä
Konkari ☆
Rekisteröitynyt: ‎11-09-2012
Kirjoituksia: 1 234
13/21

Onpas se pieni ja siro. Hymiö Silmänisku

0 tykkäystä
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎17-01-2015
Kirjoituksia: 25
14/21

Älykellot ja Android

Olen hintavertailun ja pariin kunnon android luuuriin (LG G2 Flex ja Samsung) tutustuttuani siirtymässä iPhonesta Androidiin. Tällä hetkellä käytän Polar Loopia aktiivisuusmittarina, mutta olen harkinnut älykelloa. Kellon pitäisi pystyä hoitamaan myös tuo aktiivisuusmittaus jotta kelpuutan käyttöön. Nykyisin uudet kellothan mittaavat sykkeen ranteesta jolloin erillistä vyötä ei tarvita. Hyvältä kuulostava ominaisuus. MUTTA Miten käy, kun oikeasti hiki ja rapa lentää. Olet metsässä, likainen, märkä. ehkä suo alueen ojassa hiukan uimaan pudonnut ja muuta vastaavaa. Pystyykö tuo mittaustapa mittaamaan vaativissa olosuhteissa? Ymärtääkseni mittaus toimii jotenkin linssisysteemillä jolloin tuo voi olla melkoisen vaativa tilanne. Samalla kehitysthän on ollut aivan valtavaa. Varmasti joulumarkkinoille tungetaan laiteita vielä lisääkin. Kertokaappa kokemuksia, laidasta laitaan. Missä toimii, missä ei. Miltä tuntuu käytössä ja miten paljon poikkeavat ominaisuuksiltaan.
0 tykkäystä
Ex-telialainen
Ex-telialainen
15/21

Vs: Älykellot ja Android

Siirsin @tivirtanen tämän sun aloituksen tämän olemassaolevan älykelloketjun jatkeeksi. Hymiö Onnellinen

Mulla on tosiaan toi Gear S, ja hyvin on pelittäny joka tilanteessa. Ranteesta kello löytyy joka päivä, sykeominaisuus on mulla käytössä lenkillä sekä salilla.

20151005_162822.jpg

Tältä näyttää tää kellon sisäpuoli, eli tuossa keskellä on tuo härveli joka sykettä mittaa. (Pitäs vissiin putsata tuota joskus, kun näyttää olevan sottanen)

Mulla on toiminut erittäin hyvin tuo mittari, oli se ranne sitten miten hikinen tahansa. Sen oon huomannut, että aika tarkka pitää olla tuon kellon sijoituksen kanssa, itellä tuo toisen kyynärluun  pää on todella ulkoneva, joten käytännössä kun sykettä haluan mitata, täytyy kello sijoittaa niin että tuo luun pääty ole suoraan siellä alla. Jos sijoitus on huono, haittaa se myös sykkeen mittausta.

Ihan siellä suossa en oo kellon kanssa rypenyt, mutta kokemukset löytyy ihan perusolosuhteista, on siellä lenkillä oltu satoi tai paistoi.

0 tykkäystä
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎29-02-2016
Kirjoituksia: 14
16/21

Itse olen ollut kovasti tyytyväinen LG Watch Urbaneen, joka minulla on käytössä Sony Xperia Z5-luurin kera. Eniten hyötyä on ehkä ilmoituksista: näkee tekstarit, WhatsApp-viestit sekä sähköpostit kellosta. Periaatteessa vastauksen voi sanellakin kellon kautta, mutta sitä en ole kauheasti viitsinyt julkisilla paikoilla harrastaa. 

Jos bluetooth-handsfree on korvilla, kello kädessä ja puhelin taskussa, niin puhelut voi hoitaa kellon kautta luuriin koskematta.

Monien sovellusten ilmoitukset tulevat kelloon näkyviin, mutta harvoin tarkempaa sisältöä voi katsoa suoraan ranteesta. Yksi kiva sovellus on Spotify, jota voi rajoitetusti ohjata kellon kautta.

0 tykkäystä
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎08-10-2015
Kirjoituksia: 50
17/21

Itselläni oli noin 4 kuukautta käytössä Gear 2 älykello. Pitihän se hankkia, jostain syystä.

Aparaatin akkuhan kesti käytössä noin 3 vuorokautta, vaikka yhteys puhelimeen oli koko ajan. Näyttö ilmoitteli puheluista, viesteistä, sähköposteista ja aktiivisuudesta.

Käyttö painottui askeleiden seuraamiseen ja puheluiden tarkistamiseen.

Laitteen koko oli itselleni liian iso, enkä muutenkaan keksinyt älykellolle mitään järkevää käyttöä. Itse kelloa ei tullut sen kautta katsottua ja askelmittarikin meni tauolle liian helposti.

Voisi sanoa että:"ei jatkoon" ja näin ollen jatkaakin jo toimintaansa jonkun toisen ranteessa.

En siis keksinyt itselleni mitään hyötyä siihen nähden paljonko siitä oli haittaa, mutta joku toinen saa laitteesta varmaan irti enemmän kuin minä. Käyttötarkoituksen määrittelee jokainen itse. Itselläni ei ole ollut edes perus rannekelloa kädessä vuoden 1997 jälkeen.

0 tykkäystä
Konkari ☆
Rekisteröitynyt: ‎11-09-2012
Kirjoituksia: 1 234
18/21

Moniko esim. aktiiviisuusrannekkeen vuosi sitten hankkinut käyttää sitä edelleen ? Tyypillisiä tuotteita, jotka jäävät laatikkoon, kun uutuuden viehätys loppuu. Laitteiden tarve on laitevalmistajien keksimä, eikä perustu kuluttajien tarpeeseen. Itsekin mennyt tuohon vuosia sitten, silloin tuote vaan oli askelmittari.

Ex-telialainen
Ex-telialainen
19/21

Mulla ei aktiivisuusranneketta ole ollut, mutta tuo Gear S on käytössä edelleen päivittäin. Hymiö Onnellinen 

0 tykkäystä
Highlighted
Kunniajäsen
Rekisteröitynyt: ‎08-08-2012
Kirjoituksia: 1 279
20/21

Sama mulla, Pebble on edelleen ranteessa joka päivä, eikä muita kelloja tule oikeastaan edes käytettyä nykyään.