@Hansut@ kirjoitti:
Minulla ei ole toiminut 4G eikä mobile data toukokuun jälkeen, päätin yrittää tuhota APN asetukset jotta voisin määritellä ne uusiksi mutta lähettämällä Asetukset numeroon 15400 puhelin ei hae uusia asetuksia, APN voisi määritellä manuaalisesti mutta mistä löydän kohta kohdalta mitä sinne pitäisi määritellä? Kyseessä HMD:n valmistama android 8.1.0 puhelin.
Moi!
Mahtaakohan käytössäsi olla uusi Nokia 5 tai Nokia 6.1 tai 7+? Noissa ainakin jossain on viime päivityksessä tullut kuulemma bugi, että Telian mobiilidata ei toimi. Tästä oli juttua Matkapuhelinfoorumilla, jossa joku kertoi jo raportoineensa asian Telialle. En osaa sanoa viankorjauksen tilaa, kun en Telialla hommissa ole, mutta varmaankin joku moderaattoreista voisi ottaa selvää asian tilanteesta.
Mutta APN luodaan näin:
Mene asetukset, verkko ja internet, mobiiliverkko, lisäasetukset ja yhteysosoitteet.
Siellä sitten jos on "Telia Internet" valmiina, valitse se.
Jos ei ole mitään, niin paina ylhäällä oikealla olevaa + -merkkiä, ja anna tiedot kenttiin:
Nimi (mitä haluat)
APN (internet) ilman () merkkejä
Muihin kenttiin ei tarvitse tehdä muutoksia.
Sitten ylhäältä oikealta siitä jossa kolme pistettä allekkain klikkaus ja tallenna.
Sitten valitse luomasi APN klikkaamalla täpää sen perässä.