Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Hansut
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Android 8.1.0 APN settings

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Minulla ei ole toiminut 4G eikä mobile data toukokuun jälkeen, päätin yrittää tuhota APN asetukset jotta voisin määritellä ne uusiksi mutta lähettämällä Asetukset numeroon 15400 puhelin ei hae uusia asetuksia, APN voisi määritellä manuaalisesti mutta mistä löydän kohta kohdalta mitä sinne pitäisi määritellä? Kyseessä HMD:n valmistama android 8.1.0 puhelin.

15 vastausta
kiisseli67
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 2506 custom-general.kudos
  • 3860 custom-general.replies
  • 334 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei @Hansut ja tervetuloa Telian yhteisöön!

Tässä olisi kuvalliset ohjeet :Screenshot_20180627-112417.png

 Screenshot_20180627-112501.png

 Screenshot_20180627-112513.png

 Screenshot_20180627-112524.png

 Screenshot_20180627-112535.png

 Screenshot_20180627-112542.png

 

 

 

 

 

 

 

Kerro toki onnistuiko noilla ohjeilla 🙂

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
Purnipsi
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1894 custom-general.kudos
  • 2896 custom-general.replies
  • 129 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Hansut@  kirjoitti:

Minulla ei ole toiminut 4G eikä mobile data toukokuun jälkeen, päätin yrittää tuhota APN asetukset jotta voisin määritellä ne uusiksi mutta lähettämällä Asetukset numeroon 15400 puhelin ei hae uusia asetuksia, APN voisi määritellä manuaalisesti mutta mistä löydän kohta kohdalta mitä sinne pitäisi määritellä? Kyseessä HMD:n valmistama android 8.1.0 puhelin.


Moi!

 

Mahtaakohan käytössäsi olla uusi Nokia 5 tai Nokia 6.1 tai 7+?  Noissa ainakin jossain on viime päivityksessä tullut kuulemma bugi, että Telian mobiilidata ei toimi. Tästä oli juttua Matkapuhelinfoorumilla, jossa joku kertoi jo raportoineensa asian Telialle. En osaa sanoa viankorjauksen tilaa, kun en Telialla hommissa ole, mutta varmaankin joku moderaattoreista voisi ottaa selvää asian tilanteesta.

 

Mutta APN luodaan näin:

 

Mene asetukset, verkko ja internet, mobiiliverkko, lisäasetukset ja yhteysosoitteet.

 

Siellä sitten jos on "Telia Internet" valmiina, valitse se.

 

Jos ei ole mitään, niin paina ylhäällä oikealla olevaa + -merkkiä, ja anna tiedot kenttiin:

 

Nimi (mitä haluat)

APN (internet)    ilman () merkkejä

 

Muihin kenttiin ei tarvitse tehdä muutoksia.

 

Sitten ylhäältä oikealta siitä jossa kolme pistettä allekkain klikkaus ja tallenna.

 

Sitten valitse luomasi APN klikkaamalla täpää sen perässä.

 

Sekunti
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1776 custom-general.kudos
  • 2258 custom-general.replies
  • 179 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tervehdys @Hansut ja tervetuloa kesäiseen Yhteisöön! Hymiö Onnellinen

 


Minulla ei ole toiminut 4G eikä mobile data toukokuun jälkeen, päätin yrittää tuhota APN asetukset jotta voisin määritellä ne uusiksi mutta lähettämällä Asetukset numeroon 15400 puhelin ei hae uusia asetuksia


Oikeat asetukset tulevat automaattisesti käyttöön SIM-kortin mukana nykyaikana, joten niitä ei tarvitse erikseen määritellä.

 


APN voisi määritellä manuaalisesti mutta mistä löydän kohta kohdalta mitä sinne pitäisi määritellä? Kyseessä HMD:n valmistama android 8.1.0 puhelin.

Polku: Asetukset | Verkko ja internet | Mobiiliverkko | Lisäasetukset | Yhteysosoitteet

 

Täppää oikeassa ylänurkassa :-valikkoa ja valitse "Palauta oletukset". Tämän tapaiset asetukset toisin sanoen pitäisi olla ns. "Telia internet"-osion kentissä..

 

 

  • APN: internet
  • MCC: 244
  • MNC: 91
  • APN-tyyppi: default,supl
  • APN-protokolla: IPv4
  • APN roaming-protokolla: IPv4

 

Muita tietoja ei ole määritetty eikä niitä tarvita.

 

 

Onnistuisiko näillä ohjeilla? Varmista vielä asetuksista, että mobiilitiedonsiirto on päällä eikä liittymässä ole datarajoituksia. Tarvittaessa käynnistä puhelin uudelleen Hymiö Onnellinen

¸¸.•*¨*•♫Telia 5G lähettiläs 2021¸¸.•*¨*•♫
"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich
Sekunti
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1776 custom-general.kudos
  • 2258 custom-general.replies
  • 179 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hups, johan tuli vinkkejä Hymiö Erittäin onnellinen

¸¸.•*¨*•♫Telia 5G lähettiläs 2021¸¸.•*¨*•♫
"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich
Hansut
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kiitokset kaikille ohjeista, määrittelin APN uusiksi + restarttasin puhelimen mutta ei apua ongelmaan. APN määritykset oli täysin ohjeiden mukaiset aikaisemminkin.

Kyseessä oleva puhelin pari kuukautta vanha Nokia 7 eli HMD Kiina spesifinen puhelin, puhelin toimi kaikin puolin hienosti toukokuun puoleen väliin saakka kunnes May security + Android 8.0.0 => 8.1.0 päivitykset, siihen loppui 4G + mobile data toiminta.

Otin päivityksen jälkeen yhteyden Telian chat tukeen ja restarttasivat liittymän + katsoivat muutenkin että kaikki liittymän päässä ok. Kun puhelimen pakottaa 4G tilaan se pätkii välillä kiinni Telian verkkoon ja aina parin sekunnin jälkeen menettää yhteyden ja taas uusiksi kiinni Verkkoon. Olen laittanut puhelimen käyttämään 3G verkkoa, puhe + tekstiviestit toimii ok, mutta mobile data ei edes 3G taajuudella. Puhelin tukee Telian B3 LTE taajuutta, kun Sim kortin iskee kiinni vanhaan Lumia 830 malliin no problems. HMD mukaan tämä + Telia yhteensopivuus ongelma olisi pitänyt korjaantua June security updaten yhteydessä mutta eipä korjaantunut ei. 

Onneksi data yhteydet toimivat Wifin kautta ok mutta ei paljon lämmitä pian kun suuntaamme kesämökille jossa Wifiä ei ole )= 

PiaJo
Telialainen
Telialainen
  • 214 custom-general.kudos
  • 911 custom-general.replies
  • 68 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Purnipsi  Nokian 7 -laitteessa esiintyi hämminkiä matkapuhelinverkkomme kanssa, mutta siihen tuli korjaus päivityksen jälkeen.

 

@Sekunti  Oikein hyvät ohjeet, sillä pitäsi toimia ok.

 

Purnipsi
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1894 custom-general.kudos
  • 2896 custom-general.replies
  • 129 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Hansut@  kirjoitti:

Kiitokset kaikille ohjeista, määrittelin APN uusiksi + restarttasin puhelimen mutta ei apua ongelmaan. APN määritykset oli täysin ohjeiden mukaiset aikaisemminkin.

Kyseessä oleva puhelin pari kuukautta vanha Nokia 7 eli HMD Kiina spesifinen puhelin, puhelin toimi kaikin puolin hienosti toukokuun puoleen väliin saakka kunnes May security + Android 8.0.0 => 8.1.0 päivitykset, siihen loppui 4G + mobile data toiminta.

Otin päivityksen jälkeen yhteyden Telian chat tukeen ja restarttasivat liittymän + katsoivat muutenkin että kaikki liittymän päässä ok. Kun puhelimen pakottaa 4G tilaan se pätkii välillä kiinni Telian verkkoon ja aina parin sekunnin jälkeen menettää yhteyden ja taas uusiksi kiinni Verkkoon. Olen laittanut puhelimen käyttämään 3G verkkoa, puhe + tekstiviestit toimii ok, mutta mobile data ei edes 3G taajuudella. Puhelin tukee Telian B3 LTE taajuutta, kun Sim kortin iskee kiinni vanhaan Lumia 830 malliin no problems. HMD mukaan tämä + Telia yhteensopivuus ongelma olisi pitänyt korjaantua June security updaten yhteydessä mutta eipä korjaantunut ei. 

Onneksi data yhteydet toimivat Wifin kautta ok mutta ei paljon lämmitä pian kun suuntaamme kesämökille jossa Wifiä ei ole )= 


Eli siis onko tuo Nokia 7 vai Nokia 7 Plus? Takakannessa on TA-xxxx tunnus, mikä se on? Ymmärsin, että Nokia 7, eli ei täällä myytävä malli.

 

Vaikka olisi ns. kiinan markkinoille tarkoitettu, niin kyllä laite pitäisi kuitenkin toimia täällä, jos taajuudet ovat ok. Ovatkohan HMD:llä ymmärtäneet, että mistä mallista on kyse? Jos luulivat, että tarkoitit kotoista Nokia 7 plus -mallia, josta ongelma olikin jo korjattu?

kustaa1967
Konkari
  • 331 custom-general.kudos
  • 782 custom-general.replies
  • 23 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Purnipsi@  kirjoitti:

Mahtaakohan käytössäsi olla uusi Nokia 5 tai Nokia 6.1 tai 7+?  Noissa ainakin jossain on viime päivityksessä tullut kuulemma bugi, että Telian mobiilidata ei toimi.

 


Hmmm...

 

Ei ainakaan mistään yleisestä viasta ole kyse , sillä minulla Telian liittymällä Nokia 5 on päivittynyt uusimpaan Androidiin pariinkin kertaan jo ihan ongelmitta eikä vekkoyhteyksien asteuksia ole tarvinnut peukaloida. No nehän ovat kuten edellä todettiin nykyään SIM-kortilla jo valmiina.

Hansut
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 5 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Moi,

 

Kyseessä Nokia 7 eli TA-1041, tuessa ovat tasan ymmärtäneet mistä mallista kyse kun olen laittanut sekä Nokia 7, että TA-1041 maininnan ja HMD tuessa on on puhuttu kyseisen mallin combatibility ongelmasta Telian verkon kanssa joka olisi pitänyt HMD tuen mukaan korjaantua June security updaten myötä vaan eipä korjaantunut, voisiko Factory reset auttaa??