Betala med e-faktura istället för appen

  • 15 October 2016
  • 6 kommenttia
  • 15 katselukertaa

Jag undrar hur jag ska göra för att kunna betala med e-faktura istället för via appen?
På Nordea-nätbank uppmanas man bland annat att uppge "det första telefonnumret på räkningen".... VAD menar man med det? På räkningen finns inget annat telefonnr än Soneras eget....
Jag får INTE det att fungera. Efter ett halvår av testande/väntande så ger jag snart upp.
Jag har nu varit tvungen att betala telefonräkningarna via appen.
Jag vill betala räkningarna med e-faktura!!!!!!!!!!

6 kommenttia

Hej AnnikaJo,

 

Måste först fråga: Har du beställt e-faktura via nätbanken från Sonera?

Kunniamerkki +14

@AnnikaJo kirjoitti:
Jag undrar hur jag ska göra för att kunna betala med e-faktura istället för via appen?
På Nordea-nätbank uppmanas man bland annat att uppge "det första telefonnumret på räkningen".... VAD menar man med det? På räkningen finns inget annat telefonnr än Soneras eget....
Jag får INTE det att fungera. Efter ett halvår av testande/väntande så ger jag snart upp.
Jag har nu varit tvungen att betala telefonräkningarna via appen.
Jag vill betala räkningarna med e-faktura!!!!!!!!!!

 


Om du har endast en mobilabonnemang i din faktura, det menar din mobilnummer, om du har flera abonnemanger i samma faktura, menar det den första mobilnummer i specificerings sidan. 


 


För att aktivera e-faktura du behöver också referensummer av din nyaste faktura.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hej AnnikaJo! Betala med e-faktura : https://www.telia.se/privat/support/info/bestall-telia-efaktura och http://www.nordea.se/privat/vardagstjanster/konton-och-betalningar/e-faktura.html


Jag hoppas att du hittade dessa hjälp för dig.

Jag bor i Finland. Men tack. ?
Jag har beställt e-faktura via nätbanken. Måste man beställa via Sonera också?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@AnnikaJo kirjoitti:
Jag har beställt e-faktura via nätbanken. Måste man beställa via Sonera också?

Nej, det räcker att du har beställt e-faktura via nätbanken.

Vastaa