HYVÄ ÄLYPUHELIN

  • 20 October 2018
  • 6 kommenttia
  • 3 katselukertaa

Hei

Tiedän hyvin sen jos laittaa 600- 800 € kinni puhelimeen saa varmasri teknisiltä arvoiltaan hyvin toimivan puhelinen.

Kysyn teiltä:  Miitkä ovat minimivaatimukset mm. käyttömuistille.  Minkalainen on hyvin toimiva puhelin teknisiltä arvoiltaan hintahaitarin alapäässä.


6 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @karikippo!


 


Kyllä minä suosittelisin vähintään 3 GB RAM muistia tätä nykyä, jotta puhelin toimisi tehokkaasti. Sisäistä muistia 32 GB vähintään, riippuen löytyykö microsd muistikorttipaikkaa puhelimesta, jos ei niin mielummin enemmän sisäistä muistia.


Jos harkitset Android käyttöjärjestelmällä olevaa puhelinta niin suosittelen esim. Nokia tai OnePlus puhelimia, missä on aika puhdas Android ilman valmistajan tilaavieviä ja hidastavia sovelluksia. Tärkeää on myös että puhelimen päivitykset tulevat riittävän usein ja pitkään.

Kiitos vastauksestasi !:smileyhappy:

Monissa teknisissä tiedoissa on "tukee nopeaa 4 g yhteyttä" , kuinka ratkaisevaa tämä on ?

Nyt minulla on aple s4 , johon ei enää saa päivtyksiä ja näuttökin on pieni, toki toimii hyvin puhelimena, pientä kosketushäiriötä latauksessa.

Sen olen päättänyt että uudessa puhelimessakäyttöjärjestelmä on anroid.

Nokia on tunnepohjalta mahdollinen merkki.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Ei ole kovin ratkaisevaa että tukee nopeaa 4G yhteyttä, uudemmat puhelimet ovat melkein kaikki 4G puhelimia (aika harvassa on enää 3G puhelimia ja kohta tulee 5G;)). Riippuu siitä kuinka nopeaa ja ruuhkatatonta 4G verkkoa on tarjolla jotta sitä nopeaa yhteyttä pääsisi hyödyntämään kunnolla. Mutta data kulkee pienemmälläkin teholla.

Käyttäjätaso 7

@karikippo@  kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi !:smileyhappy:

Monissa teknisissä tiedoissa on "tukee nopeaa 4 g yhteyttä" , kuinka ratkaisevaa tämä on ?

Nyt minulla on aple s4 , johon ei enää saa päivtyksiä ja näuttökin on pieni, toki toimii hyvin puhelimena, pientä kosketushäiriötä latauksessa.

Sen olen päättänyt että uudessa puhelimessakäyttöjärjestelmä on anroid.

Nokia on tunnepohjalta mahdollinen merkki.


Kaikissa uusissa Android-puhelimissa on tuki 4G-verkoille (LTE) ja halvimmillaan hinnat lähtevät noin 100€ ylöspäin. Jossakin vaiheessa 3G-verkot ajetaan alas , joten enää ei kannata ostaa puhelinta joka ei tue 4G:tä , jos sellaisia ylipäätään enää myynnissä on.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Jos välttämättä haluaa nopeaa 4G yhteyttä, tarvitaan puhelimeen myös nopeampi 4G liittymä. Mutta kyllä ihan tavallisella 4G liittymällä pärjää pitkälle (yleensä Max nopeus tavallisessa 4G liittymässä 100 Mbit/s).

Käyttäjätaso 7

Androidille julkaistaan kerran kuukaudessa Googlen turva- ja bugipäivitys ja ne ovat kooltaan useimmiten yli 100MB , joten LTE:llä sen asennus sujuu yleensä vaivatta eikä tarvitse olla WiFin äärellä.

Vastaa