Haittaohjelma tabletissa


Lapset ovat käyttäneet tablettia, ladanneet playkaupasta pelejä. Nyt ei tabletti reagoi mitenkään, ylhäällä vain teksti "google sulkenut mainoksen" ja joku kissakuva näkyy. Äärimmäisen typerää antaa käyttää, mutta joku ratkaisu pitäisi löytää.


4 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@PiaTSu@  kirjoitti:

Lapset ovat käyttäneet tablettia, ladanneet playkaupasta pelejä. Nyt ei tabletti reagoi mitenkään, ylhäällä vain teksti "google sulkenut mainoksen" ja joku kissakuva näkyy. Äärimmäisen typerää antaa käyttää, mutta joku ratkaisu pitäisi löytää.




Hyvää huomenta ja tervetuloa Yhteisöön @PiaTSu!


 


Viittaisi selvästi siihen, että tabletin sisäinen tallennustila ja RAM-muisti alkaa olemaan täynnä. Oletko käynnistänyt tabletin uudelleen? Kannattaa katkaista myös nettiyhteys tabletilta toimenpiteen ajaksi. Pääsetkö tämän jälkeen poistamaan pelit joko Google Play -kaupasta (Omat sovellukset ja pelit > Asennettu | Lajittelu: Viimeksi käytetty) tai Androidin asetusvalikon (Asetukset > Sovellukset ja ilmoitukset) kautta?


 


Jos tabletti takkuaa vieläkin pahasti eikä poistaminen onnistu, niin tarvittaisiin sen tabletin malli jotta voimme edetä seuraavaan vaiheeseen eli laitteen varmuuskopiointiin ja palauttamiseen tehdasasetuksille :smileyhappy:

Se olikin helppo keissi, kun jaksoi paneutua. Varmasti muistissa on tavaraa, mutta koodilla ratkesi ongelma... Innokas asentaja käynyt koodisovelluksen asentamassa. Pitää vielä poistaa se.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@PiaTSu@  kirjoitti:

Se olikin helppo keissi, kun jaksoi paneutua. Varmasti muistissa on tavaraa, mutta koodilla ratkesi ongelma... Innokas asentaja käynyt koodisovelluksen asentamassa. Pitää vielä poistaa se.




Hieno homma! Etenkin lapset tahtovat olla välillä innokkaita asentelemaan kaupasta milloin mitäkin eksoottisia pelejä. En yhtään ihmettelisi miksi laite menisi juntturaan. Olen lisäksi varmuuden vuoksi estänyt maksutavat, jottei synny lisävahinkoja jos vieraat yms. käyvät tabletilla :smileyvery-happy:


@Sekunti@  kirjoitti:




Hieno homma! Etenkin lapset tahtovat olla välillä innokkaita asentelemaan kaupasta milloin mitäkin eksoottisia pelejä. En yhtään ihmettelisi miksi laite menisi juntturaan. Olen lisäksi varmuuden vuoksi estänyt maksutavat, jottei synny lisävahinkoja jos vieraat yms. käyvät tabletilla :smileyvery-happy:




Meillä poika on myös asennellut tablettiin ties ja mitä, pariin otteeseen on joutunut ihan tehdasasetuksille palauttaa. Siinä sitten on oltu hetkinen suru puserossa kun ne tärkeät pelit ovat kadonneet.


En ole varmuuskopioita sen tabletista ottanut, sillä siellä nyt ei oo mitään muuta kuin niitä pelejä, ja Netflix -sovellus. Nämä saavatkin mun puolestani kadota tehdasasetusten myötä. Etevästi se on kuitenkin saanut sitä tavaraa aina takas ladattua itse. 
Yllättävän eteviä vekkuleita ovat kyllä. :) 

Vastaa