Hälytyssoiton pituus

  • 7 February 2018
  • 9 kommenttia
  • 501 katselukertaa

Taloudessamme on alle vuoden ikäinen iPhone SE, johon olen tehnyt 24 sekunnin mittaisen soittoäänen. Puhelin hälyttää vain 30 sekuntia ja katkaisee sitten yhteyden. Vakioäänillä hälytys on hieman pitempi, mutta ei kuitenkaan minuuttiakaan. Mitään asetusta hälytyksen pituuteen en puhelimesta löydä. Toinen iPhone hälyttää samalla tiedostolla niin kauan kuin vain viitsii kuunnella. Voiko sellainen olla mahdollista, että liittymään joskus aiemmin liitetty vastaaja jotenkin häiritsee? Bitti jossakin poikittain? Teliakaupassa käskivät vain etsimään asetuksia puhelimesta. Ominaisuus on ikävä soittajalle ja vastaanottajalle.


9 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Hei @Sukankuluttaja ja tervetuloa lämpimästi Telia Yhteisöön!


 


Valitettavasti kyseessä on mitä luultavammin Vastaaja-palveluun liittyvä ominaisuus, jota kuvaillaan seuraavasti:


"Vastaaja kuuluu veloituksetta perusominaisuutena kaikkiin Telian kuluttaja-asiakkaiden matkapuhelinliittymiin. Puhelusi siirtyvät vastaajaan 30 sekunnin kuluttua tai välittömästi silloin, kun puhut toista puhelua tai et ole tavoitettavissa (puhelimesi on kiinni tai peittoalueen ulkopuolella)."


 


Tietysti palvelun kytkeminen pois päältä voisi purra tähän ongelmaan, mutta täytyy myöntää etten kuuntele soittoääntä 20 sekuntia enempää :smileyhappy:


 


Lisätiedot: https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/puhelimen-kaytto/vastaaja

Hei,

kiitos. Minun tapauksessani puhelut eivät kuitenkaan oikeasti siirry vastaajaan, vaan katkeavat. Meillä katsos kun ollaan siinä iässä, että puhelin kädessä ei kuljeta, vaan sitä etsitään jostakin taskusta tai kassin pohjalta, siksi 30 sekkaa on liian vähän :)) Täytyy nyt sitten kuitenkin mennä varmaan sinne Telia-kauppaan

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Niin, unohdin vallan mainita että Telian verkkotekniikassa on myös 30 sekunnin aikaraja @Sukankuluttaja. Ilman aikarajoja linjat voivat mennä mukavasti tukkoon :smileyvery-happy:


 


Ilmeisesti toisessa puhelimessa on eri operaattorin liittymä?


 


Oliko tuossa liittymässä tarkoitus olla vastaaja-palvelu käytössä, mutta puhelut katkeavat eli eivät mene vastaajaan? Tässä tapauksessa tarkistaisin vastaajan asetukset.


 


 


Lisää aiheesta:


https://yhteiso.telia.fi/t5/Puhelinliittymat-ja-mobiilinetti/Karsimaton-soittaja-vai-Telian-liittyma/td-p/149949

Juu, toisessa puhelimessa on eri operaattorin liittymä.

 

Minusta 30 sekuntia on tönttiä, mutta minultahan ei kysytä. Ja sitäkö ei voi pidentää?

 

Liittymässä ei ole tarkoitus olla vastaajaa, mutta puhelu katkeaa 30 sekunnin kuluttua. Ja ilmeisesti siitä syystä omilla sivuilla ei ole vaihtoehtoa vaikuttaa vastaajan toimintaan.

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

kirjoitti:

Juu, toisessa puhelimessa on eri operaattorin liittymä.


 


Minusta 30 sekuntia on tönttiä, mutta minultahan ei kysytä. Ja sitäkö ei voi pidentää?


 


Liittymässä ei ole tarkoitus olla vastaajaa, mutta puhelu katkeaa 30 sekunnin kuluttua. Ja ilmeisesti siitä syystä omilla sivuilla ei ole vaihtoehtoa vaikuttaa vastaajan toimintaan.


 


 




Jokaisella operaattorilla on omat aikarajat verkossa, johon et voi vaikuttaa. Tässä on poiminto Telialaiselta tuosta edellä mainitsemastani linkistä:



  • "Tähän asiaan liittyvän verkkoelementin valmistaja on määritellyt tuon 30 sekuntia hälytysajaksi, joten tämän muuttaminen verkkoon on hankalaa ja se vaikuttaa mahdollisesti myös muihin palveluihin sekä kustannustehokkuus muutoksessa on sangen alhainen. Tästä syystä joudutaan etenemään toistaiseksi tällä aikamääreellä. Kiitän kuitenkin tähän ketjuun tulleista palautteista, välitän ne eteenpäin! Hymiö Onnellinen" (@EsaPi asiantuntija 21.6.2017)


 


No, joka tapauksessa makuasioista ei voi kiistellä niin näillä näkymin tuota (Telian verkon) aikamäärettä ei tulla muuttamaan joka on sinänsä harmillista :)


 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

kirjoitti:

Tietysti palvelun kytkeminen pois päältä voisi purra tähän ongelmaan

Kaikissa Telian puheliittymissä on vastaaja. Itse vastaajaa ei voi poistaa. Ainoa, mihin voit vaikuttaa, on vastaako vastaaja puheluun vai ei ja siirretäänkö puhelu jonnekin muualle ennen vastaajaa.

 

Vaihtoehdot ovat siis:

 

  • Puhelu siirtyy 30 s kuluttua vastaajaan, joka vastaa puheluun.
  • Puhelu siirtyy 30 s kuluttua vastaajaan, joka katkaisee soiton.
  • Puhelu siirtyy 30 s kuluttua johonkin toiseen numeroon.

Kolmanteen vaihtoehtoon tarvitset toisen Telian liittymän, johon teet pääliittymästäsi 30 s viivesiirron. Telia Prepaid soveltuu tähän hyvin, kunhan muistat ladata liittymän alle 6 kuukauden kuluessa käyttöönotosta ja ensilatauksen jälkeen aina alle 12 kuukauden välein.

 

Näin saat yhteensä 60 s aikaa vastata puhelimeen. Kääntöpuolena joudut pitämään kahta puhelinta mukana tai hankkimaan kahden sim-kortin puhelimen.

Käyttäjätaso 7

kirjoitti:

Kaikissa Telian puheliittymissä on vastaaja. Itse vastaajaa ei voi poistaa. Ainoa, mihin voit vaikuttaa, on vastaako vastaaja puheluun vai ei ja siirretäänkö puhelu jonnekin muualle ennen vastaajaa.

 



Hmmm....

 

Vaikka vastaajaa ei voi poistaa , niin sen voi ottaa pois käytöstä.

 

https://yhteiso.telia.fi/t5/Puhelinliittymat-ja-mobiilinetti/Vastaajan-inaktivoiminen/m-p/108603#M3355

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

kirjoitti:


kirjoitti:



Kaikissa Telian puheliittymissä on vastaaja. Itse vastaajaa ei voi poistaa. Ainoa, mihin voit vaikuttaa, on vastaako vastaaja puheluun vai ei ja siirretäänkö puhelu jonnekin muualle ennen vastaajaa.


 





Hmmm....


 


Vaikka vastaajaa ei voi poistaa , niin sen voi ottaa pois käytöstä.


 


https://yhteiso.telia.fi/t5/Puhelinliittymat-ja-mobiilinetti/Vastaajan-inaktivoiminen/m-p/108603#M3355




Ja lisäyksenä vielä tähän että vastaaja pitää ottaa käyttöön ensin, ei siis automaattisesti toimi ?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

kirjoitti:


kirjoitti:


kirjoitti:



Kaikissa Telian puheliittymissä on vastaaja. Itse vastaajaa ei voi poistaa. Ainoa, mihin voit vaikuttaa, on vastaako vastaaja puheluun vai ei ja siirretäänkö puhelu jonnekin muualle ennen vastaajaa.


 





Hmmm....


 


Vaikka vastaajaa ei voi poistaa , niin sen voi ottaa pois käytöstä.


 


https://yhteiso.telia.fi/t5/Puhelinliittymat-ja-mobiilinetti/Vastaajan-inaktivoiminen/m-p/108603#M3355




Ja lisäyksenä vielä tähän että vastaaja pitää ottaa käyttöön ensin, ei siis automaattisesti toimi ?




Lisään vielä tähän ettei @Sukankuluttaja ole tarkoitusta ottaa koko vastaaja-palvelua käyttöön. Telian verkon aikamäärite on tuo 30 sekuntia - oli vastaajaa tai ei. Muutoinkin vastaajaa käytetään nykyaikana tosi harvoin kun monet ovat siirtyneet käyttämään esim. Whatsappia :)

Vastaa