Hommasin uutukaisen puhelimen. Millasia lisälaitteita kannattaa hankkia?


On näitä älykelloja ja aktiivirannekkeita ja ne kiinnostaisi. Myös kuulokkeet tarvisin, onko suosituksia?
Uintia harrastan silloin tällöin ja juoksen.

 

tv. ministeissi89


17 kommenttia

 

Hei,

suositeltavat lisälaitteet riippuvat hankkimastasi puhelimesta.

Esimerkiksi fitbit älykello/ aktiivisuusranneke (esim inspire hr) saattaa olla toimiva uintiharrastuksessasi.

Langattomat kuulokkeet alkavat myös olla nykypäivää, ja tällä hetkellä parhaat taitavat olla Applen airpods pro:t, niiden taustamelun poiston ansiosta, mutta niitä en siltikään suosittele ellei uusi puhelimesi ole Applen. Androidille parhaat saatavat olla nämä oneplussan pulled wireless 2 uutuuskuulokkeet.

 

Myös langaton latausalusta (helppoutta) sekä pikalaturi (kiireisiä aamuja varten) ovat erittäin suositeltavia.

Jos haluat tarkempia vinkkejä vastaa alle kertomalla mikä puhelin on kyseessä; ja mikä on budjettisi :)

 

~Wegez

Olen kuullut kehuja Oneplussan bullets wireless 2 kuulokkeista!

Itse käytän langattomia kuulokkeita koska ovat mukavat etkä sotkeudu johtoihin (myöskään kissa ei syö johtoja poikki!)

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Hei ja lämpimästi tervetuloa Yhteisöön @ministeissi89! :smileyvery-happy:


 


Tämä on vähän haasteellisempi, koska nämä vaihtelevat ominaisuksiltaan ja hinnoiltaan toisinaan huomattavasti. Jostakin on kuitenkin aloitettava, joten...


 


Älyrannekkeeksi suosittelen perinteistä Garmin Vivosport -mallia, joka kestää hyvin jopa uimista ja siitä löytyy myös sykemittari. Tuossa mallissa ei hintakaan päätä huimaa!


 


Lisää aiheesta:


https://yhteiso.telia.fi/t5/Laite-esittelyt-ja-uutiset/Viisi-alyranneketta-esittelyssa-Tehokas-kaverisi-jumpalle/td-p/201075


 


 


 


Kuulokkeissa suosittelen puolestaan esimerkiksi Jabra Elite Sport -mallia, jossa on hyvä istuvuus korville, sopiva akun kesto ja vedenkestävyys. Jabran tuotteita olen käyttänyt aikaisemmin, joten siitä on kokemusta. Valinnanvaraa löytyy toki laajasti ja toinen vaihtoehdoista olisi Oneplus Bullets 2 Wireless -kuulokkeet, jossa on nopea pikalataus ja hyvä äänenlaatu. Jos vähän epäilyttää oston suhteen niin kannattaa poiketa kauppaan ja nykäistä myyjää hihasta. Useimmilla kaupoilla on palautusoikeus mikäli ei ole tyytyväinen esimerkiksi Gigantilla se on 50 päivää :smileyhappy:


 


Lisää aiheesta:


https://yhteiso.telia.fi/t5/Laite-esittelyt-ja-uutiset/Esittelyssa-Jabran-kuulokkeet/td-p/193306


 


Kuvahaun tulos: smart clock gif

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @ministeissi89 !


Itse suosittelisin Suunto 3 älykelloa lisälaitteeksi. Se on Suomessa suunniteltu ja oikein sopiva monenlaiseen urheiluun.


Kuulokkeiksi suosittelisin OnePlussan kuulokkeita, ovat sopiva pari puhelimesi kanssa ;)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@kiisseli67@  kirjoitti:

Hei @ministeissi89 !


Itse suosittelisin Suunto 3 älykelloa lisälaitteeksi. Se on Suomessa suunniteltu ja oikein sopiva monenlaiseen urheiluun.


Kuulokkeiksi suosittelisin OnePlussan kuulokkeita, ovat sopiva pari puhelimesi kanssa ;)




Vielä puuttuisi Oneplus älykello niin olisi all-in-1, hehe :smileyembarrassed:

Fitbit Ionic vaikuttaa ainakin hyvältä aktiivisuusrannekkeelta harrastuksiasi varten, sillä se mittaa hyvin molempia juoksu- ja uintisuorituksia.

 

Kuulokkeiksi suosittelisin OnePlus Bullets Wireless 2 kuulokkeita niiden nopean latauksen ja todella hyvän äänenlaadun myötä! Ja ei ainakaan ole mitkään kuulokkeiden johdot tiellä käyttäessä näitä juostessa. ;)

Älykellona itsellä on Samsungin s3 frontier josta ei ole kuin hyvää sanottavaa. Sen jälkeen on julkaistu myös kevyempiä älykelloja, kuten Polarin uudet mallit, jotka varmasti olisivat myös hyviä. Suosittelen käyttämään älykelloon rahaa n. 150-300€, ihan peruskäyttöön askelten mittaamiseen riittää halvempikin.

 

Kuulokkeista voisin suositella langattomia kuulokkeita, sillä useimmissa puhelimissa ei enää ole langallisille kuulokkeille paikkaa. Näistä yksi suositus on ehdottomasti OnePlussan bullets wireless-kuulokkeet, niistä olen paljon kuullut hyvää! Voisin lisäksi suositella täysin langattomia kuulokkeita, sillä itselläni ainakin urheillessa langattomat kuulokkeet, joissa kuitenkin on nauha molempien kuulokkeiden välillä, on välillä häiritsevä päätä kääntäessä. Iphonelle on omat airpods-kuulokkeet, android-käyttäjille lähes samalla ulkonäöllä on honorin freebuds 3:t, joita voisin suositella. 

Suosittelisin hankkimaan ainakin OnePlussa Bullets Wireless 2 kuulokkeet, on muuten hyvät! ;)

Älykelloksi suosittelisin ehkä Samsung Galaxy Watchia. :)

Riippu paljon budjetista, mutta yleisesti aktiivisuusranneke on toiminut itselläni hyvin. Suuressa osassa näkee myös kellon, eikä hintakaan pääasiassa ole niin korkea. 

Oneplussan bullets wireless 2 kuulokkeet kannattaa ehdottomasti hommata!

Älykelloista ja aktiivisuusrannekkeista ei ole kokemusta. ?

Hei!

 

Itsellä on omakohtaista kokemusta Suunnon äly-/multisportkelloista (itsellä Spartan HR Wrist -malli), jota olen käyttänyt käyttänyt nyt noin puolitoista vuotta OnePlus 5t:n kanssa ja toiminta on ollut itsellä sujuvaa. Kellon synkronointi on helppoa joko Suunnon omalla puhelinsovelluksella tai esimerkiksi Sport Tracker sovelluksella. Ominaisuuksia tuosta löytyy moneen lähtöön, joten on hyvä omakohtaisesti miettiä mitä ominaisuuksia tarvii ja sen mukaan etsiä itselle sopivaa vaihtoehtoa. Esim jo aiemmin mainitut FitBit älykellot on kanssa hyvä valinta liikkumisesta nauttiville!

 

Kuulokkeiksi itse suosittelen lähes poikkeuksetta langattomia kuulokkeita perinteisten johdollisten sijaan. Mutta makuasioitahan nämä ovat. Esim OnePlussan Bullet Wireless 2 kuulokkeista olen kuullut pelkkää hyvää. Kuulokkeissa arvostan myös nopeasti yleistyvään vastameluominaisuutta, kerran kun on kokeillut niin vaikea siitä on luopua. Itse henkilökohtaisesti olen käyttänyt Sonyn WH-1000mx3 kuulokkeita niiden erinomaisen äänenlaadun vuoksi. Sonyltä löytyy myös nappikuulokemalli WF-1000mx3, jossa myös vastamelu ominaisuus kompaktissa koossa.

 

Toivottavasti jotain hyötyä sait tästä! :)

Hei! @ministeissi89 

Moni on kehunut OnePlussan Bullets Wireless 2 -kuulokkeita. Ne sopivat hyvin urheiluun sillä ne ovat langattomat. Niissä on hyvä äänen laatu. Ja ovat nopea ladata sillä niissä on pikalataus ja soittoaikaa irtoaa jopa kymmenen tuntia vain kymmenen minuutin latauksella. Älykelloksi suosittelisin Garmin Vivoactive 3 sillä se on samalla älykello että aktiivisuusranneke.

 

Kannattaa hankkia hienot kuoret esim. Lastu.fi

Ja myös jos urheilualan niin nappi kuulokkeet,

Ja myös ehkä joku älykello

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +6

Mitäpä sitä turhaan lisää hommata 

Kunniamerkki +3

Älykelloksi suosittelen Fitbit Versa 2, tyylikäs ja kohtuuhintainen. Kuulokkeiksi ehdottomasti langattomat vaikkapa Oneplus Bullets Wireless 2. Myös Applen Airpodsit hyvät mutta kalliimmat.

Kuulokkeet ja laturi ois kanssa ihan hyvä

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +3

Polar Vantage V Titan -kello sopii uintiin ja kaikkeen muuhunkin, armeijatason kestävyys, vaikka triathlonia vetämään tämän kanssa :) 

Vastaa