Huawei P9 äänenvoimakkuus


Sain postissa Huawei P9:n puhelimen ja olen päässyt sinuiksi puhelimen kanssa muuten, mutta.... osaako kukaan sanoa, miksi soittoääni on nin järkyttävän kovalla, vaikka olen valinnut kaikista hiljaisemman vaihoehdon? Siirryin IPhonesta tähän puhelimeen ja edellisen puhelimen soittoäänet sai todella hiljaiselle, jos oli tarvis. Tuntuu hullulta, että äänettömän jälkeen vaihtoehto on noinkin kuuluva. En ole ennen android puhelinta omistanut ja mietin, että onko tämä joku perusjuttu tässä järjestelmässä?

 

Olen nyt pitänyt kaksi päivää työpaikalla puhelinta äänettömällä, koska jos puhelin soi, on soittoääni niin kovalla, että kerroksen kaikki ihmiset kuulevat että mulla puhelin soi.


11 kommenttia

Kun äänenvoimakkuuta säätää, kuuluu pling-ääni joka kertoo, kuinka kovalla ääni ko. kohdassa on. Kuuluuko sekin kovalta vaikka äänensäätö lähellä minimiä ? Lisäksi asetuksissa on valittavissa taskutila, jossa puhelimen äänenvoimakkuus kasvaa, kun puhelin on esim. taskussa. Perustunee johonkin tunnistimeen, joka peittyy ja ääni kovenee. Jos ei äänenvoimakkuussäätö toimi, eikä ko. tunnistinta peitä kokoajan jokin, niin puhelimessa lienee vikaa.

Moi. Taskutilan tarkistin jo aiemmin ja on pois käytöstä. Kun teen tuon äänenvoimakkuuden säädön, niin silloin ääni suurenee ja pienenee (juuri tuo "pling-ääni"), mutta kun puhelin alkaa oikeasti soimaan, niin silloin se soi ja lujaa. Äänen voimakkuuden olen säätänyt niin, että seuraava vaihtoehto on äänetön eli kaikista alhaisin äänitaso on tällä hetkellä asetettuna.

Minulla samat huomiot P9:n soittoäänestä. Hiljaisimmillaankin mahdoton pitää päällä toimistossa. Älytön vika/ominaisuus lippulaivapuhelimessa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Jyrkihml kirjoitti:
Minulla samat huomiot P9:n soittoäänestä. Hiljaisimmillaankin mahdoton pitää päällä toimistossa. Älytön vika/ominaisuus lippulaivapuhelimessa.

Olisikohan ihan oikea vika puhelimessa. Äsken testailin Huawei P9:n soittoääntä ja sain ainakin itse hiljennettyä asetuksista siedettäväksi. Toki jotkin soittoäänet voivat olla ihan alkujaan isoäänisiä.

Kunniamerkki +14

@Jyrkihml kirjoitti:
Minulla samat huomiot P9:n soittoäänestä. Hiljaisimmillaankin mahdoton pitää päällä toimistossa. Älytön vika/ominaisuus lippulaivapuhelimessa.

Sama havainto täälläkin, ja mainitsinkin asiasta tuolla käyttökokemusketjussa. Alhaisinkin soiton voimakkuus on todella paljon kovempi kuin mitä itse käyttäisin ja olen aiemmissa puhelimissa käyttänyt. Ensimmäinen luuri laatuaan itsellä jossa tilanne on tämä, jopa vuosia sitten omistamani Huawein P1:sen sai miellyttävän hiljaiselle. Mun mielestä vaimea soittoääni + värinä on parempi kuin hullun tavalla kiljuva soittoääni.

Kunniamerkki +14

Huomasinpas nyt vasta tuon maininnan taskutilasta (pocket mode) ja kävin tsekkaamassa sen omasta luuristani, ja päällähän se oli. Nyt soittoääni on huomattavasti mukavammalla tasolla.


 


Ihmettelen kyllä, että


1. Miksi tuo asetus on piilotettu tuonne puhelin-sovelluksen asetuksiin, eikä ko. asetusta ole missään soittoäänien alla? Eipä tullut mieleenkään käydä katsomassa tuolta syytä kovaan soittoääneen ennen kuin täällä mainittiin siitä ja erikseen aloin sitä asetusta etsimään...


2. Miksi tuo asetus on oletuksena päällä? Eikö ihmiset yleensä käytä sitä äänensäätöä säätääkseen äänenvoimakkuuden mieleiselleen tasolle?


3. Miksi ko. asetus nostaa äänenvoimakkuuden aivan tolkuttomalle tasolle heti soimisen alkaessa?


 


No joo, ainakin nyt omalta kohdalta akuutti ongelma on selvitetty tämän avulla, hyvä että tuli puheeksi :)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20
Valmistajat kun sooloilevat ja sirottelevat asetuksia minnr sattuu... Minäkin olen ihmettelyt kovaa soittoääntä, ja nyt se ratkesi.

Käyttöohje muuten väittää, että soittoäänestä ja värinästä tulee taskutilassa vähitellen voimistuvia:


 


Taskutila


Ota taskutila käyttöön, jotta tärkeät puhelut eivät jää huomaamatta, kun puhelin on taskussa. Kun puhelu saapuu, sen soittoäänen ja värinän voimakkuus lisääntyy vähitellen.

Kunniamerkki +14

@PasiS kirjoitti:

Käyttöohje muuten väittää, että soittoäänestä ja värinästä tulee taskutilassa vähitellen voimistuvia:


 





 


Tuleehan siitä joo, ensin se soi todella kovaa, sitten järjettömän kovaa, kohta aivan helevetin kovaa ja lopuksi pelästyy naapuritkin kovaa meteliä....

Puhelin alkoi toimia eli soittoääni asettui järkevälle tasolle kun puhelin palautettin tehdasasetuksille pari kertaa. Eli kyseessä oli joku bugi. Taskutila ei ollut päällä missään vaiheessa, joten siitä ei ollut kyse.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hyvä että asia ratkesi, eikä tarvinnut lähettää puhelinta huoltoonkaan :)

Vastaa