Kännykkätakuu ja huolto

  • 15 October 2016
  • 4 kommenttia
  • 15 katselukertaa

Kännykkä ei ole vuottakaan vanha. Se vain sammui. Takuu voimassa. Ei auttanut laturin vaihto, ei akun vaihto. Huollossa sanovat kosteusvaurio ja ei kuulu takuun piiriin ja korjaus olisi montaa sataa Euroa. Mistä kosteusvaurio voi tulla kun se on mahdotonta? Kännykkä ei ole ollut edes sateen aikana esillä, saati mitenkään voinut pudota veteen tai kastua eikä sitä ole lainattu kenenkään käyttöön.  Onko huollolla  tapana laittaa asiakkaalle diagnoosi kosteusvaurio, koska siten saavat ihmiset ostamaan uuden kännykän ja koko juttu on raakaa bisnistä, koska asiakas ei voi kuitenkaan mitenkään todistaa syyttömyyttään mihinkään kosteutta aiheuttavaan vaurioon.

 


4 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Kosteusvaurio voi syntyä myös, jos laite on taskussa esim. urheillessa ja se kostuu hiestä. Myös lämpötilojen vaihtelut (sisältä lämpimästä ulos pakkaseen ja takaisin) voi aiheuttaa kosteuden tiivistymistä. Myös jos vastaa puhelimeen ja kovasti hikoilee, voi kosteutta päästä korvan iholta tai hiuksista laitteeseen. Joissain laitteissa voi olla kosteudesta värinsä muuttavia merkkijuttuja ja pelkkä värin muutos riittää takuub epääntymiseen vaikkei mitään muuta vikaa olisikaan.


 


Huollosta varmasti kertovat ja näyttävät kuvasta, missä osassa ja kuinka vakava vaurio on kyseessä.

Ym selostuksen mukaan huollossa ilman takuukorjausta on kyllä jatkuva yliruuhka ja tienisti 100% kun ottaa huomioon Suomen illmaston, talvella pakkaset, kesällä sateet ja myös sen miten moni urheilee ja kuntoilee. Kyllä kalliin kännykän nämä seikat pitäisi kestää.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

 



@Sirmar30 kirjoitti:
Ym selostuksen mukaan huollossa ilman takuukorjausta on kyllä jatkuva yliruuhka ja tienisti 100% kun ottaa huomioon Suomen illmaston, talvella pakkaset, kesällä sateet ja myös sen miten moni urheilee ja kuntoilee. Kyllä kalliin kännykän nämä seikat pitäisi kestää.

Niin, tämä on minun mielipiteeni yksityishenkilönä, en edusta ketään. Minä olen pitänyt puhelimia kesäisinä hellepäivinä shortsien taskussa ja talvella pakkasessa. Ei ongelmia, enkä ole joutunut pahemmin takuuhuollattamaan laitteita. Vain kerran käytin yhtä puhelinta huollossa, kun oli näytön sisällä pölyä.


 


Mitä nettikeskuteluja olen seurannut, on tietyn huoltopaikan yllä jatkuva keskustelu ihmeellisistä hylkyperiaatteista. Toisaalta nykyajan älylaitteet ovat niin herkkiä ulkoisille tekijöille. Niin tyhmältähän se kuullostaa, huolto on tässä kuin sätkynukke, joka toimii valmistajan ohjeiden mukaan.

Katso googlella kännykkämerkkisi valtuutetut huollot ja tarjoa sitä johonkin toiseen huoltoon. Jos tuomio sama, ei paljon ole tehtävissä.

Vastaa