Tässä olisi loppuarvio puhelimesta.
Tämähän on ollut aikamoinen matka tähän hetkeen. Puhelimen saatuani sehän meni huoltoon muutaman päivän käytön jälkeen, koska siinä oli erinäisiä ongelmia (niistä voi lukea aikaisemmasta tekstistäni). Huolto kesti 3 viikkoa ja lopputulos oli että puhelimessa ei olisi mitään vikaa. No, puhelinhan ei toiminut kotonani kuitenkaan. Olin yhteydessä Telian teknisen tuen kanssa ja tämän kyseisen miehen kanssa sovimme, että saan kokonaan uuden puhelimen, koska se on ainoa keino selvittää onko puhelimen antennissa vikaa. Meni muutama päivä ja uusi puhelin tuli, ensimmäisen lähetin takaisin Telialle.
Nyt tästä episodista on kulunut 3 viikkoa, ja tämä toinen puhelin toimii myös kotonani. Toki välillä yhteydet ovat heikot, mutta se on mielestäni normaalia. Nyt olen siis saanut täyteen käyttöön puhelimen ja siitä on enemmän sanottavaakin. Ensimmäisessa fiiliksiä arvioinnissahan sanoin, että puhelimen paino ei ole häiritsevä. No, onhan se itseasiassa tosi painava ja vielä kun siihen hankin lompakkomalliset kuoret, niin puhelin on aika kömpelö kokonsa ja painonsa vuoksi. Ja koska suojakuori on ylhäältä avonainen, jotta kamera pääsee nousemaan etukameraa käytettäessä, niin puhelin ei tahdo pysyä kuorissaan.
Itse käytän puhelimessa vain yhtä sim-korttia, vaikka tässä mallissa on paikka kahdelle. Minun puhelimen käyttö päivittäin on pääasiassa kuvaamista, kuvien muokkaamista, eri sovelluksien käyttöä (yleareena, youtube, instagram, facebook, sähköposti, muutama peli, internetin käyttö jne.), eli hyvin peruskäyttöä. Puhelimen akku on aika kovalla käytöllä ja se onkin ladattava päivittäin.
Puhelin on siirtymisissä näppärä, enkä ole tässä huomannut jumittamista.
Kameralta odotin paljon, ja se onkin ollut lempiasiani tässä puhelimessa. Kuvat ovat todella hyviä, ainakin päivänvalossa tai hieman hämärässä otetut. Kuvia saa zoomattua todella lähelle eikä kuvan laatu kärsi. Olen aikaisemmin kuvannut paljon järkkärillä, mutta puhelimen kamera on nyt niin hyvä, että kyllä sillä laadukkaita kuvia saa. Yökuvaus ei ole minulla onnistunut, kuvat ovat hyvin sumeita. Lopussa kuvia, jotka otettu puhelimella.
Ärsyttävintä puhelimessa on puhelua soitettaessa ja korvalla pidettäessä, puhelimen näyttö, joka ei pysy kiinni. Olenkin poskellani kesken puhelun pistänyt puhelun pitoon, tai mykistänyt äänen tai jopa laittanut kaiuttimen päälle ja se ei ole kovin mukavaa yleisellä paikalla. Ja tätä tapahtuu pitkän puhelun aikana todella monta kertaa koska näyttö aukeaa itsekseen jatkuvasti.
Kokonaisuutena puhelin on ihan ok, mutta ei hintansa (670€) arvoinen. Mielestäni kyseinen summa puhelimesta on iso ja odottaisin laatua tuon maksaessani.

Edit ReOlivia: Upotettu kuvat